Sinun elokuvateatteri kokemus?

Elokuvaolio

Mikä on sinun pahin/hauskin/mieleenpainuvin elokuvateatteri kokemus?

Oma mieleenpainuvin muisto jäi siitä että olin ystäväni kanssa katsomassa, Stephen Kingin kauhua. Kun tuli pahimmat tyyliin "veri lentää" kohtaukset, niin ystäväni hohotti niin, että teatteri raikui. Tunsin jopa hienoista häpeää välillä. :)

7

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyn hyvin hyvin harvoin leffateatterissa, joten pienen muistelun jälkeen pystynen kertomaan joka ainoasta käynnistäni jotain, mutta toistaiseksi viimeinen leffateatterissakäyntini sisälsi ainakin yhden muistettavan hetken.

      viimeinen leffa jonka olen teatterissa katsonut, oli Star Wars ep. 1: The Phantom Menace, eli suomalaisittain Pimahtanut Uhka.
      kävin katsomassa elokuvan itseasiassa kahdesti, syystä koska ensi-illassa olin vain niin vuosien odotuksen fiilareissa etten oikeastaan seurannut elokuvaa laisinkaan. kävin sitten kotikaupungissani tovia myöhemmin katsomassa elokuvan uudemman kerran, tällä kertaa ajatuksena että oikeasti seuraisin elokuvan juonta enkä vain toistelisi "john williams vau!"
      uusintakerralla huomasin kuinka umpisurkea tekele oli kyseessä ja se tappoi haluni käydä teatterissa enää kenties koskaan.

      no kuitenkin, elokuvaa oli kulunut se tuskastuttavat pari tuntia ja kaikki oli selvää kuin pässin liha. kyseessä kuitenkin oli esiosa, joten tulevia juonenkäänteitä ajatellen, siinä ei ollut sellaisia.
      Qui-Gon Jinn haudataan siinä kaikessa rauhassa ja popula iloitsee että tyrannia on kukistettu. Yoda ja Jules epäilevät että pahuus olisi kukistettu, sillä kumpi kuoli "mestari vai oppipoika" kun kyse oli Lordi Muulista? synkkää musiikkia ja kamera siirtyy Senaattori Palpatineen. tässä vaiheessa samalla rivillä istunut päälle parikymppinen mieshenkilö kysyy "onks toi se?"
      vai niin,,, vain jos senaattorilla olisi ollut Bad Motherfucker-lompakko, olisi asia voinut olla selkeämpi.
      mitä elokuvaa hän siis katsoi?

      se ei ole pahin, hauskin, tai edes mieleenpainuvin kokemukseni elokuvateatterista, mutta se on viimeinen

      • ????????

        Mikä ihmeen Bad Motherfucker- lompakko?

        Täytyy kyllä varmaan katsoo toi leffa lauantaina, jos se vaikka vähän havainnoillistaisi.


      • naurattaa

        repesin tolle "onks toi se". tyhmä kysymys, kun kyllä sen viimeistään siitä nenästä tunnistaa.


    • Mäkään en käy pahemmin leffassa, joten ei mitään kerrottavaa jälkipolville (mitä nyt kerran onano... äh, eipä kerrota).

      Leffassa tulee jotenkin epämielyttävän epätodellinen olo, jolloin rainasta on vaikea nauttia.
      Ääni täysillä, valtava valkokangas, ja usein ne vitun idiootit jotka eivät osaa pitää suutaan kiinni - tarkoitan tällä yleisöä, en sitä, että haikailisin takaisin mykkäfilmiaikaan.:)
      Ja kun elokuva on loppu on ihan "pilvessä", tasapaino ei tunnu toimivan, ei näkö, ja muutenkin epämukava olo.

    • Essi

      Käyn leffassa aika paljon, noin 40 kertaa vuodessa, opiskeluaikoina kävin vielä useammin, muutaman kerran viikossa.

      Käyn yleensä päivänäytöksissä joissa on paljon vähemmän väkeä, joten esim. kovin meluisia näytöksiä ei ole paljon tarvinnut kärsiä.

      Mieleen jääneitä elokuvateatterikokemuksia (viimeisten sanotaan nyt 15 vuoden ajalta); ei missään erityisessä järjestyksessä:

      - Englannissa nähty Mrs Doubtfire. Teatterissa paljon eläkeläisiä. Yksi vanha rouva kommentoi elokuvan tapahtumia koko ajan kovalla äänellä. Paras oli kun perheen äiti sanoi Mrs Doubtfirelle "I feel as if I have known you for a long time", tämä mummeli riemastuneesti karjaisi "You have, dear!! It's your husband!!" Yleensä tuollainen ärsyttäisi suunnattomasti mutta mummeli oli oikeastaan aika hauska. :-) Ihan oikeasti vaikutti siltä että hän kuvitteli leffan henkilöiden voivan kuulla hänet.
      - Scary Movie mikä lienee (toinen tai kolmas) Tennispalatsin ykkössalissa. Takarivit täynnä teinipissiksiä jotka myöskin kommentoivat koko ajan ja heittelivät popcorneja. Tuo taas ei ollut yhtään hauskaa; vietin elokuvan haaveilemalla että minulla olisi Uzi. Sattumalta elokuvassa oli kohtaus jossa möykkäävä nainen istuu leffateatterissa, häiritsee ympäristöään, ja murhaaja teurastaa hänet. Se oli hyvä kohtaus!
      - Wedding Crashers, Brysselissä päivänäytös lauantaina. Yli 300 ihmisen sali ja katsojina ainoastaan minä, mieheni ja yksi ystävämme. Eli siis saimme yksityisnäytöksen. Itse asiassa tuollaisen leffan kohdalla olisi kivempi jos olisi enemmän porukkaa; komediat jotenkin hyötyvät siitä että on paljon naurajia ympärillä.
      - Ja viimeisenä Da Vinci Code, jossa viimeisten 10 minuutin aikana minä ja ystäväni saimme hysteerisen naurukohtauksen, kun leffan kaikenkaikkinen paskuus lopullisesti meni yli. Korni dialogi kohtauksessa jossa Tom Hanks kertoo miten lapsena tippui kaivoon ja "I thought that I would never play with my dog again" avasi kaikki nauruhanat. Ympärillä ihmiset olivat vakavia ja liikuttuneita, ja me yritimme epätoivoisesti purra nyrkkiä ettemme hohottaisi ääneen.

    • Larry The Chef

      Ensimmäinen kesällä 1978

      Olin 15v ja Kesäkuun lopussa tuli uusintaensi-iltaan "Kotkat Kuuntelevat", oman aikansa supertuotanto.
      Leffa pyöri Savoy-teatterissa. Siis siinä samassa mikä on nykyään konsertti yms. näyttämö.

      Savoy oli aikanaan Stadin toiseksi paras teatteri Bristolin jälkeen.
      Savoyssä oli 70-mm laajakangas esityslaitteet ja noihin aikoihin leffoista tehtiin vielä ko. kopioita jopa Suomen markkinoille.

      Ensi-ilta oli Perjantaina 18.00 kun yleensä leffat alkoivat 19.00

      Ilmeisesti siitä johtuen koko yli 500 henkeä vetävässä teatterissa oli 3 katsojaa.
      Minä yksin parvekkeella.

      Ulkona oli hehkuvan kuuma kesäpäivä ja koko yli 2 tuntisen leffan rämmitään lumessa.

      Kerrankin sai katsoa leffan rauhassa.

      Toinen on samoihin aikoihin mutta täysin toisin päin. "Hei, Me lennetään" näytös, viimeistä paikkaa myöten täynnä.
      En ole ennen enkä jälkeen sen nauranut niin paljon että vatsalihakset olivat kipeät.
      Osasyy oli varmasti se että kaikki nauroivat.

      • väsyneenä leffassa

        kun Pelastakaa sotamies Ryanin maihinnousu- kohtauksessa naurettiin kaverin kanssa kuin sekopäät samalla kun sotilaita teurastettiin valkokankaalla ja luotisuihkusta selvinneet lyllersivät ja kantelivat irtonaisia raajojaan. Ärsyttävin elokuvateatterikokemus oli Mikkelissä kun salamanisku lopetti hämähäkkimiehen 10 minuuttia ennen loppua ja sähkökatkoksen takia elokuvaa ei voinut jatkaa. Tylsin elokuva oli ehdottomasti Thaimaan teatterissa kun kävin katsomassa Auditionin ja englanninkielinen tekstitys katosi elokuvan puolivälissä ja jäi japanikin opettelematta. Paras kokemus elokuvissa on kun aina kun uppoutuu elokuvaan ja unohtaa ulkopuoliset asiat. Näitä hetkiä on melkein kaikissa elokuvissa eikä se vaadi IMAXIA XPLODIA THXää tai SDDSsääkään. Turtles oliikimuistoisin elokuvakokemus pikkupoikana ja ainoa leffa jonka olen käynyt katsomassa useampaan kertaan. Aikuisena ei ehkä enää säväyttänyt mutta nostalgiapisteeet kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe