Ja taas Nordea,

toinen kerta kun h moilasen...

Siis pankkikortti piti vaihtaa Visa Electroniin. Ennen kuin tuli ilmoitus tästä pakosta kirjeellä, tuli kotiin uudet Solo-tunnusnumero, no, no, sitten vaihdettiin Electroniin ja kortti tippui postista tunnuksineen, MUTTA MISSÄÄN EI KERROTTU SELKEÄSTI ETTÄ NYT EI SITTEN SOLO PELAAKAAN. Minulla kun ei järki riitä niin pitkälle että olisin sen itse tajunnut. Nyt sitten on kiva, kun pitää lähteä hakemaan niitä tunnuksia pankista - ja just nytkin olis ollut tarvetta verkkopankkitunnuksiin. JOO. MITÄ JÄRKEE, NORDEA PELAA SOKEASTI, MITÄ JÄRKEE ON ENS LÄHETTÄÄ NE UUDET SOLOT JA SITTEN PAKOTTAA VAIHTAAN KORTTI JA SITTE EI MISSÄÄN KERROTA ETTÄ NETTIPANKKIIN PITÄS HAKEA UUDET TUNNUKSET. Ja kaikesta tästä veloitetaan sitten max 1 euro/kk.

VOI JUMANKAUTA MIKÄ PANKKI! EIKÄ OLLUT EDES EKA KERTA! NO, NÄINKÖHÄN MÄ PERJANTAINA NE TUNNUKSET SAAN, EI, KUN PITÄÄ POSTISTA ODOTTAA TAAS! OISKO OLLUT MITÄÄN IDEAA, ILMOITTAA ETTÄ NYT EI PELAA JA HOIDA SAMAN TIEN............ VITTU MIKÄ PANKKI!

14

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VALLAN VÄÄRÄ KORTTI,

PITÄSKÖ OLLA JOTAIN DEBITII TAI CREDITII JA EIKÖ TOI VISA ELECTRON AUTOMAATTIKORTTINA TOIMI NETISSÄ LAIN! VAI MITÄ? VOISKO SELITTÄÄ NIIN ETTÄ YKSINKERTAINENKIN IHMINEN YMMÄRTÄÄ! NORDEA; NORDEA; NORDEA! JA KAIKESTA PITÄÄ VIEL MAKSAAKI!

• kansainvälinen ...

automaattikortti ja pankkikortti. Sillä voi nostaa rahaa automaateilta niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ja voit maksaa sillä ostokset kotimaassa, ulkomailla ja netissä niissä paikoissa joissa on käytössä Verified by Visa-varmennus.

• kun kyse olisi ihan nordean
        kansainvälinen ... kirjoitti:

automaattikortti ja pankkikortti. Sillä voi nostaa rahaa automaateilta niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ja voit maksaa sillä ostokset kotimaassa, ulkomailla ja netissä niissä paikoissa joissa on käytössä Verified by Visa-varmennus.

omasta nettipankista, siis omalta koneelta pitäs päästä, vaan ei pääse.

• automaattikortti?

sen tiedän että Nordea puolipakolla vaihtaa automaattikortit Visa Electroniin mutta en ole kuullut että pankkikortteja, siis maksukortteja, jo vaihdetaan. Toki sen tiedän, olen tiennyt jo pari vuotta, että pankkikortti tullaan korvaamaan kansainvälisellä pankkikortilla kuten Visa Debitillä tai muulla vastaavalla. mutta en ole tietoinen että niitä pakkovaihdetaan jo nyt.

• vaihtaa,

sillä pankkikortti vanhentuu huomenna. Ja netissä ei kyllä toimi solotunnuksilla se visa electron, mutta missään ei sanottu että pitäisi hakea pankkitunnukset pankista, no kiva, olis ollut tosiaan tarpeen tänään, kun olen jo sen visa electronin ottanut käyttöön, niin ei päässyt. Vai mikä tässä nyt mättää......... EI TOIMI NETISSÄ.

• ei kummempaa
        vaihtaa, kirjoitti:

sillä pankkikortti vanhentuu huomenna. Ja netissä ei kyllä toimi solotunnuksilla se visa electron, mutta missään ei sanottu että pitäisi hakea pankkitunnukset pankista, no kiva, olis ollut tosiaan tarpeen tänään, kun olen jo sen visa electronin ottanut käyttöön, niin ei päässyt. Vai mikä tässä nyt mättää......... EI TOIMI NETISSÄ.

Onkohan nyt niin, että et ole laittanut sitä täppiä siellä solopankissa, että hyväksyt verkkokäytön. Eli tuon verified by visa, joka on turvallisuusjuttu nettimaksamisessa. Tällä estetään korttisi tunnusluvun luvaton käyttö ja varmistetaan, että sinä itse käytät korttiasi.

Muista jutuista tai verkkopankkisi tunnuksista en osaa sanoa. Itselläni vanhan äitini pankkikortin vaihto Visa Debit-korttiin kävi ihan sujuvasti ja kivuttomasti.

• no katsos kun entinenkin
        ei kummempaa kirjoitti:

Onkohan nyt niin, että et ole laittanut sitä täppiä siellä solopankissa, että hyväksyt verkkokäytön. Eli tuon verified by visa, joka on turvallisuusjuttu nettimaksamisessa. Tällä estetään korttisi tunnusluvun luvaton käyttö ja varmistetaan, että sinä itse käytät korttiasi.

Muista jutuista tai verkkopankkisi tunnuksista en osaa sanoa. Itselläni vanhan äitini pankkikortin vaihto Visa Debit-korttiin kävi ihan sujuvasti ja kivuttomasti.

oli siis solo-automaattikortti jossa tosin oli se solo-nettipankki mukana. Ja nyt on tavallista automaattikorttia vastaava Visa Electron, ei mikään luottokortti siis. Niin, puhumme tosiaankin eri korteista. Ja täpit on kyllä laitettu ihan ok. No, tietysti nyt kun ajattelee niin, niinhän se on että joku visa ei ole solo, mutta asiasta olisi kyllä jotenkin voinut edes vihjaista että haloo, jos käytössänne on solopalvelut niin ne eivät enää toimi ilman uusien pankkitunnuksien hankkimista kun kortti vaihtuu! Näin, että Nordean kirjeenvaihtajasihteerille vähän mietittävää! Nyt, sitten saa odotella taas postia kunhan ensin tuo pankkikin aukeaa että pääsis niistä tunnuuksista kyselemään! Just joo. Ai että mä oon tyhmä kun en itte kaikkea snaijaa!

• ymmärrettävää sekin,
        no katsos kun entinenkin kirjoitti:

oli siis solo-automaattikortti jossa tosin oli se solo-nettipankki mukana. Ja nyt on tavallista automaattikorttia vastaava Visa Electron, ei mikään luottokortti siis. Niin, puhumme tosiaankin eri korteista. Ja täpit on kyllä laitettu ihan ok. No, tietysti nyt kun ajattelee niin, niinhän se on että joku visa ei ole solo, mutta asiasta olisi kyllä jotenkin voinut edes vihjaista että haloo, jos käytössänne on solopalvelut niin ne eivät enää toimi ilman uusien pankkitunnuksien hankkimista kun kortti vaihtuu! Näin, että Nordean kirjeenvaihtajasihteerille vähän mietittävää! Nyt, sitten saa odotella taas postia kunhan ensin tuo pankkikin aukeaa että pääsis niistä tunnuuksista kyselemään! Just joo. Ai että mä oon tyhmä kun en itte kaikkea snaijaa!

että vaaditaan pankissa henk.koht. käynti kun niitä tunnuslukuja jaellaan....

• tyytymätön
        no katsos kun entinenkin kirjoitti:

En tiedä trollaatko mutta menkööt. Solo-verkkopankkitunnuksillahan ei ole mitään tekemistä kortin kanssa. Verkkopankkitunnus on sidottu asiakkaaseen, kortti on sidottu asiakkaaseen. Toisiinsa ne eivät ole liitoksissa.

Olet siis todennäköisesti näpytellyt koodin väärin tms.

• en ole näpytelly koodia vää...
        tyytymätön kirjoitti:

En tiedä trollaatko mutta menkööt. Solo-verkkopankkitunnuksillahan ei ole mitään tekemistä kortin kanssa. Verkkopankkitunnus on sidottu asiakkaaseen, kortti on sidottu asiakkaaseen. Toisiinsa ne eivät ole liitoksissa.

Olet siis todennäköisesti näpytellyt koodin väärin tms.

en ole tosiaankaan näpytellyt väärin.

Joku muu tässä mättää ja mitä ilmeisimmin juuri se, että on visa eikä solo-automaattikortti, sillä nimellähän se entinen kortti taisi alun perin olla sitten siitä tuli joku nordea automaattikortti. Ja se entinen toiminut nettipankki oli solo-palvelu..... Jaa, no, nordea on ilmeisesti sotkujen mestari ja tiedottamisen/ohjeistamisen kääpiö.

No, huomenna asia luultavasti selviää kun mennään pankkiin mummojen seuraan jonottamaan...... Niin, toivottavasti ei kuitenkaan ole jotain että onko tilitiedot ja tapahtumat persiillään. Ei pääse kotoaan edes tilin tapahtumia tsekkaamaan................ NORDEA!

• vaihtaa, kirjoitti:

käyttänyt väärin pankkikorttia,mikään muu ei selitä tota!

• ei liity toisiinsa

Nyt en tajua yhtään.

Miten sun henkilökohtainen asiakasnro ja verkkopankin käyttösopimus liittyy kortteihin?

Ihan sama mitä kortteja hankit vai vaihdat, ei ne liity solopankin tunnuksiin tai käyttöön.

Huono provo?

• vaan täyttä totta

kun yritti tunnuksilla mennä niin ei päässyt. Saattaahan siinä olla jotain muuta häikkää, mutta näppäilyvirhettä ei ainakaan ole. Joo, sori, kun kysyin, kyllä se varmaan viimeistään huomenna selviää. Älkää olko huolissanne! Sori.

• mutta muuttuuhan maailmakin
        vaan täyttä totta kirjoitti:

kun yritti tunnuksilla mennä niin ei päässyt. Saattaahan siinä olla jotain muuta häikkää, mutta näppäilyvirhettä ei ainakaan ole. Joo, sori, kun kysyin, kyllä se varmaan viimeistään huomenna selviää. Älkää olko huolissanne! Sori.

olisikohan nyt niin, että olet sillä maksuautomaatilla maksanut ennen ne laskut ja siihen toimintoon käyttänyt automaattikorttia. Nyt sitten menit ja tahdoit korttia sieltä pankista ja virkailija sanoi että electron on automaattikorttia vastaava ja kysyi haluatko käyttää sitä myös maksamiseen niin vastasit että "EI". Siksi se ei nyt toimi siinä maksuautomaatilla vaan on pelkkä rahannostoon tarkoitettu kortti...

Ne solotunnuksethan on sitten aivan eri asia ja siellä voi maksaa niitä laskuja aivan ilman minkään valtakunnan muovista pankkikorttia.

Ei kaikkea voi tajuta, mutta aina kannattaa kysyä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      65
      6305
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5689
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      131
      4768
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      61
      3967
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3855
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      36
      3277
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3041
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      60