Tälläsen palstan löysin kun googlettelin tuossa "vatsan turvotusta". Oon parikymppinen nainen ja ogelmani on siis vatsa, joka on turvonnut parissa kolmessa viikossa aivan pinkeäksi palloksi. Vatsa näyttää erehdyttävästi siltä kun raskaana olisin. Mittani ovat 177/65, joten olen suhteellisen hoikka "normaalisti".
Vastaavanlaista turvotusta on ilmennyt muutaman kerran aikaisemminkin ja vaivaan liittyy joka kerta myös pahoinvointia sekä ruokahaluttomuutta. Usein syömisen jälkeen pahoinvointi pahenee ja olo on muutenkin järkyttävän tukala. Turvotus pahenee yleensä iltaa kohden, samoin huonovointisuus.
Vatsa ei ole juurikaan kipeä, ei ole ripulia eikä ilmavaivojakaan. Maito- tai vilja-allergia tuskin on kyseessä sillä molemmat on testattu. Osaisko kukaan veikata mikä vaiva saattaisi olla tai mikä siihen voisi auttaa..? Olisin todella kiitollinen..
Tukala turvotus!
3
622
Vastaukset
- riitu-------------
vehnäpohjaiset turvottaa. Pulla on pahasta jo senkin takia kun siinä on hiivaa. Ala syömään semmosia missä on etikkaa esim punajuuriviipaleita etikkaliemessä. Sul voi olla myös hiivasyndrooma. etikka poistaa hiivaa elimistöstä.
- Pakki-Potilas
Saattaisikohan joululla olla jotain osuutta asiaan?
Yleensä kun syökin enemmän ja tietynlaista ruokavaliota niin vatsa tuppaa kasvamaan ajoittain.
Lievät allergiat eivät ole pois suljettujakaan.
Tosin voi olla, että erään aiemman raskauden aikana sikiö on mutatoinut vatsaasi asustamaan ja makumieltymys eroista johtuen pitää pientä protestia ateriointien jälkeen. =) - samoja ongelmia
Kokeile ruoansulatusta parantavaa entsyymiä kuten alfa-galaktosidaasia (Sinaire). Se pilkkoo sulamattomia hiilihydraatteja ja auttaa ruoansulatusta estäen vatsan turvotuksen ja ilmavaivat. En käytä säännöllisesti mutta aina tarvittaessa ja ihan hyvin on toiminut. Apteekissa osaavat varmasti neuvoa näistä entsyymeistä sua enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2025894
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263674- 822557
- 372079
- 331882
- 431837
- 1061754
- 211646
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!381431