Minua kiinnostaisi tietää kuinka pitkään ihmiset pitävät samoja vaatteita yhteen menoon. 2-3 päivää vai vaihdatteko päivittäin?
Kuinka pitkään
3
794
Vastaukset
- teen minä
Yleensä 2 päivää samaa vaatetta, joskus vaihtuu päivittäinkin. Mutta kolmantena päivänä ei oikeastaan ikinä ihan samaa vaatetta, vaihdan esim asukokonaisuudesta jotakin erilaiseksi, tai kokonaan asua.
- teen minä
Pidän samaa paitaa yleensä kaksi päivää. Joskus laitan paidan pesuun jo yhden päivän jälkeen jos olen hikoillut paljon. Alusvaatteita vaihdan päivittäin. "Näkyviä vaatteita" eli puseroa ja housuja/hametta pidän yleensä yhden tai kaksi päivää yhteen menoon. Poikkeuksena farkut, joita voin pitää vaikka viikon. Jos pidän peräkkäisinä päivinä tasan samoja vaatteita, vaihdan yleensä kuitenkin jonkin pienen yksityiskohdan, esim. eri korvakorut.
Jos käytän puseroa, jonka alta näkyy t-paita, voin pitää samaa puseroa vaikka neljä päivää jos alla oleva t-paita vaihtuu.
Kaverini kertoi hauskan tarinan tästä aiheesta. Ollessaan USA:ssa vaihto-oppilaana hän tarkkaili ihmisten vaatteita ja huomasi, että joillain oli "maanantaivaatteet", "tiistaivaatteet" jne. Sikäläisessä kulttuurissa ei sopinut pitää samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä, mutta sama asu toistui viikon välein... hehe :D
Olen nainen 26 v. - Hassu tapahan se on...
Olen töissä toimistossa eikä tulisi mieleenkään mennä töihin kahtena päivänä peräkkäin samoissa vaatteissa.
Sinänsä hassua, että kun joskus olen oikein tahallani yrittänyt miettiä, mitä työkavereillani oli eilen päällään, niin en ikinä muista. Eli eivät hekään varmaan kiinnitä huomiota minun pukeutumiseeni..
Mutta jotenkin vaan tulee outo olo aamulla jos miettii että laittaisi samat vaatteet kuin eilen. Eli kaikki vaatteet vaihtuvat joka päivä (no alusvaatteet nyt tietysti itsestäänselvästi, mutta myös muut).
Siitä olen yrittänyt päästä eroon että myös pesisin vain yhden käyttökerran jälkeen. Eli saatan esim. käyttää samaa puseroa kaksi kertaa viikon aikana (mutta en perättäisinä päivinä) ja pestä sen vasta toisen kerran jälkeen. Pesu joka ikisen käyttökerran jälkeen tuntuu niin turhalta kun kerran olen ihan siisteissä sisätöissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368