Tuo on 7-12 -vuotiaille varhaisnuorille suunnattu
Metsävaeltajatoiminta. Metsävaeltajat tekevät retkiä ja vaelluksia lähikohteisiin
periaatteella vähintään yksi retki joka kuukausi. Toimintaan sisältyy vuodenaikojen
mukaan muuttuvan luonnon havainnointia ja retkeilyn perustaitojen opettelua...
Oletko käynyt kenties kurssin?
Ohjaatko kenties ryhmiä?
Asiasta kiinnostunut haluasi asiallisia kommentteja kurssista.
Metsävaeltajat-kurssi?!
2
759
Vastaukset
- ...
..itse en ole käynyt.
Kyseessä on Suomen Ladun nuorisotoimintaa.
Itse en ollut käynyt kyseisen ryhmän ohjaajan koulutusta, jota Latu järjestää, sillä minulla on muuta retkeily koulutusta riittävästi ryhmän vetoon.
Jos olet kiinnostunut toiminnasta ota yhteyttä paikkakuntasi Latu järjestöön ja kysy onko toimintaa menossa. Jokaisella paikkakunnalla toiminta on omankaltaistaan. Meillä oli yksi tiivis ryhmä joka kokoontui joka toinen viikko 3-5 tunniksi tekemään erilaisia lähiseutu retkiä, jossa opeteltiin retkeilytaitoja. Lisäksi oli kerho kertoja joissa oltiin vain Ladun pääkallopaikalla ja pelailtiin tai askarreltiin luonnon antimilla. - ei ole
Olen vetänyt myös ryhmää paikkakunnallani. En ole itse mitään kurssia suorittanut ryhmän vetoon.
Meillä suunniteltiin puoli vuosittain yhdessä ryhmän kanssa kokoontumiset joita oli 3 viikon välein, näin toiminnasta tuli sitä mitä lapset halusivat. Vedin tämän saman ryhmän kanssa kaksi vuotta toimintaa, sitten lapset kasvoivat yli-ikäiseksi.
Saattaa olla, jos on, jokin yleinen sääntö mitä pitäisi opettaa ja mitä pitäisi tehdä, mutta itse en sellaiseen ole törmännyt, ihan mentiin lasten ja minun kiinnostusten mukaan. On minulla jokin Ladun kirja lapsiryhmien ohjaamiseen, mutten ole sitä avannut vielä kertaakaan. Ryhmääkään ei ole kyllä ollut enää vuosiin, kun on ollut muuta touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316