termostaatin vaihto

+´+´+´+

termostaatin vaihto/huolto?
40 yamahaan

5

6625

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hähi

Mitä siitä. 10 minuutin homma jos osat on paikalla.

• höh niin

Sehän termostaatti on siinä koneen päällä kuin sian otsassa, joten jos pultit ei ole hapettuneet kiinni, niin suurin työ on vanhan tiivisteen poisto.

• nyt kannattaa remontoida
        höh niin kirjoitti:

Sehän termostaatti on siinä koneen päällä kuin sian otsassa, joten jos pultit ei ole hapettuneet kiinni, niin suurin työ on vanhan tiivisteen poisto.

entäs vesikanavat millä sais puhtaaksi?

• rikki?

Termostaattia ei varsinaisesti huolleta, mutta onhan ton toimivuus hyvä tarkastaa kerran vuodessa tai parissa. Se että onko termarin ikä varsinaisesti syy vaihtoon, en osaa sanoa, mutta tokihan uudella termarilla ajelee taas vähän varmemmalla mielellä.

Termarin tarkastushan meni niin, että laitat kattilan hellalle, ja termari narun varassa kattilaan niin, ettei se osu kattilan pohjaan tai reunoihin. Sitten vaan hella tulille, ja keittomittarin kanssa katsot että termari alkaa avautumaan noin 65 - 70 asteen lämpötilassa. Avautumalle oli annettu myös joku range, olisko ollut jotain 2,5 - 3 mm. Jos termari aukeaa vasta yli 70 asteessa ja alle 2 mm niin siinä tapauksessa tuo pitää vaihtaa. Itse olen vaihtanut tiivisteen aina uuteen, mutta onko kukaan koittanut käyttää tota vanhaa tiivistettä tiivistemassan kanssa?

• kokeiltu

Viime kesänä jouduin termarin irrottamaan ja eihän siihen hätiin ollut uutta tiivistettä, joten pistin silikoni tiivistemassaa entisen tiivisteen lisäksi ja hyvin tuo näky pitävän.
        Sinänsä eipä tuosta pienestä vuodostakaan olisi ollut mitään haittaa, koska kyllä järvessä vettä piisaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe