mitäs jos nelivarpaan sieraimet jostain syystä menevät tukkoon, vaikka ruoasta.voiko konna hengittää suun kautta?
konnan hengitys...
3
406
Vastaukset
- Gecz
Konnan hengittäminen suun kautta on todella vaikeaa. Jos konnalla näkyy selviä hengitys ongelmia, olisi helpompaa viedä konna eläinlääkäriin, lääkäri puhdistaa röörit turvallisesti. Älä anna konnalle sellaista ruokaa, joka tukkisi hengitystiet. Tomaatti on yksi riski, samoin banaani. Vertaile itse riskejä, ilman niitä konnalla on helpompaa, jopa syöminen!
- adeline
Kiitos vastauksesta..
en yleensä anna tomaatia konnalle..enkä myöskään banaania (eihän se ole kauhean hyvää konnalle?)
tuli se hengitys vain mieleeni kun annoin konnalle porkkana raastetta ja siitä oli pieni pala "kuivunut nokkaan kiinni"
taitaa olla paras antaa porkkanaa viipaleina.. - Gecz
adeline kirjoitti:
Kiitos vastauksesta..
en yleensä anna tomaatia konnalle..enkä myöskään banaania (eihän se ole kauhean hyvää konnalle?)
tuli se hengitys vain mieleeni kun annoin konnalle porkkana raastetta ja siitä oli pieni pala "kuivunut nokkaan kiinni"
taitaa olla paras antaa porkkanaa viipaleina..Porkkana ei välttämättä nenään helposti kiinni jää, tai jos jää, se jää vain, onneks, ulkopuolelle. Raasteena voi antaa,viipaleina ja lohkoina ja sitte kokonaisena. Ne tykkää haukkailla palasia, ja siinä haukkaillessa ei sitte kasva ylä"nokkakaan" liian isoksi. Juu, banaani saattaa aiheuttaa "mahakipuja" konnalle, ja tomaatti on USEIN allergisoivaa. Meijän konnat vaan ei voi vastustaa banaania, eikä siitä mitään sen kummempaa ole tullut, joten sitä tarjotaan, harvoin. Jos porkkana jää kuonoon kiinni, ulkopuolelle, sen saa varmasti irti kostealla rätillä, varovasti kun yrittää. Mut jos se tukkii röörin, parasta ahdata konna kuljetus boksiin ja mennä näyttämään doctorille.
Sellasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2199334
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266168- 1045006
- 624896
- 863980
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753530- 583467
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592961Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262946- 432731