Senttihuutokaupat

Kabelo

Älkää ihmiset olko niin hulluja , että rikastutatte senttihuukauppojen pitäjiä netissä.
Kiitos-

6

3442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijatuksi vanhana

      Senttihuutokaupoista

      Minulla ei elämässäni ole aikaisemmin olut mitään addiktiota. Sellaisen sain, kun maaliskuun lopussa 2008 aloin huutaa nettihuutokaupoissa senteillä. Olen huutanut ainakin seuraavilla sivustoilla: Fiksuhuuto, Kakusuu, Biggog, Huutoheikki, Huutomaailma, Huutori, Sentti, Diili, Amppari-Bidoloo, Webhuuto, Huudahalvalla. Kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta tavaraa on kertynyt nurkkiin. Luulin rikastuvani. Tosiasiassa olen velkaantunut pahasti. Loppuelämän saan maksella velkoja. Huutamalla tavaroita saa joskus halvallakin. Harrastuksen kalleus johtuu niistä huudoista, jotka on antanut tuotteista, joita ei saa.

      Haluan tuoda laajan kokemukseni muidenkin tietoon. Ensiksi arvioni eri sivuista.

      Fiksuhuuto ja Kakusuu toimivat rehellisellä pohjalla. Sen jälkeen, kun Fiksuhuuto otti käyttöön huutoautomaatin, hinnat ovat muuttuneet järjettömiksi. Sentti antaa myös rehellisen kuvan. Tavara ei ole aina luvattua. Vähän epäilen bottien nostavan hintoja.

      Huutomaailman katosi ja niin katosivat ostamani käyttämättömät huudot.

      HuutoHeikki vaikutti ostajan kannalta hyvältä ja rehelliseltä. Se on nyt ilmoituksensa mukaan tauolla ja on luvannut korvata käyttämättömät huudot, mikäli toiminta ei jatku.

      Biddog oli huutajan kannalta paras. Ilmeisesti se siitä syystä joutuikin lopettamaan. Hoiti hienosti huutojen siirron Kakusuuhun.

      Huutoria olen käyttänyt niin vähän, etten uskalla sitä arvioida.

      Huudahalvalla-sivu käytti sivuillulle tyypillistä kikkaa. Heti kirjauduttuani voitin lahjakortin. Sen jälkeen en kuukausien huutamisista huolimatta saanut ostettua muuta kuin huutoja. Tällainen tulos saa epäilemään bottien käyttöä.

      Diili on niin uusi, että arviota on vaikea sanoa. Sitkeyttä se ainakin vaatii, koska huutoajat ovat hyvin pitkiä. Yllättävää vai epäilyttävääkö on, että vaikka huutajien joukko on varsin suppea, juuri mitään ei näytä menevän kaupaksi. Poikkeus on perjantai 9.1.

      Minusta kallis, vaarallinen ja huono on Webhuuto.

      Käsitykseni on, että vielä pahempi on Bidoloo, ent. Amppari. En usko, että heillä edes on tavaroita, joita huutajat kuvittelevat ostavansa. Varoittavana esimerkkinä kerron oman tarinani. Joulun 2008 edellä huomasin Ampparin. Sillä oli tarjolla - siis ainakin teoriassa - tuotteita, joita tarvitsin. Ajattelin kokeilla pienellä huutomäärällä. Heti näytti tärppäävän. Voitin lähes 2000 euron arvoisen tuotteen hintaan 6 senttiä. Järki sanoi: odota, että saat varmuuden. Voiton vei ajatus: Sinulla on 2000 euroa plakkrissa. Voit hyvin satsata. Niinpä osti 500 eurolla 1500 huutoa. Näin suurta kertaostosta en ollut koskaan aikaisemmin tehnyt. Heti alkoi selvitä, että tavarat hävisivät sivulta omituisella tavalla palatakseen pian takaisin. Voittoa tiedustelin lähes kuukauden ajan sähköpostilla ja kirjatuilla kirjeillä. Vastauksen sain vasta uhattuani kahdesti rikosilmoituksen teolla. Minulle palautettiin 1500 huutoa. Niistä ei luonnollisesti ollut mitään iloa. Aina kun voitto näytti olevan jo lähellä ilmestyi kuin tyhjästä ostaja ja teksti Tuote myyty. Aloimme pojan kanssa tehdä kokeita. Vakuuttavin tuloksiltaan oli tuhannen äänen koe. Huusimme kahta tuotetta yli kahdeksan tuntia. Kaiken aikaa oli suuri joukko muita huutajia mukana. Kun meillä oli puolisen sataa huutoa jäljellä, lopetimme samanaikaisesti molempien tuotteiden huutamisen. Ne menivät heti. Tätä ilmiötä en osaa selittää muulla tavalla kuin, että kun ainoa aito ostaja poistui, peli loppui.

      Kokoaisin saamani opin viiteen kohtaan:

      1. Jos lähtee leikkiin, on jotain saadakseen varauduttava ostamaan tuhansia, jollei kymmeniä tuhansia huutoja.

      2. Ostettua voi saada halvallakin. Kokonaiskustannukset nousevat korkeiksi niiden kohteiden huutamisesta, joita ei saa.

      3. Tavarat saisi halvemmalla kaupasta.

      4. Onhan huutamisesta ollut hupiakin. On monia muitakin harrastuksia, jotka maksavat kymmeniä tuhansia euroja. Selvästi harmituksen puolelle menee se, että koen langenneeni niin helposti Amppari-Bidoloo-sivun houkutuksiin, koska oman kokemukseni pohjalta luulen sitä puhtaaksi huijaukseksi.

      5. Sivut ovat vaarallisia riippuvuuteen taipuvaisille, koska niihin voi helposti kotoa käsin ostaa aina ja aina vaan uusia huutoja, ensin pankkitunnuksilla, ja tilien tyhjennettyä luottokorteilla. Muutamassa päivässä pystyy tuhoamaan luottokelpoisuutensa loppuelämäkseen. Voivatko viranomaiset mitenkään puuttua tähän?

      • lopetin huutamisen

        Hyvä että kerrot kokemuksistasi....ikävistäkin.Itse en ole velkaantunut näissä huutokaupoissa,mutta paritonnia noihin on tullut laitettua keväästä 2008 alkaen.
        Olen harrastanut tätä senttihuutamista fiksuhuuto,kakusuu ja sentti.fi sivuilla,joista fiksuhuuto ylivoimasesti paras.Kahdella muulla mainitsemallani sivustolla halvemmat huutohinnat,mutta sillä ei mitään merkitystä koska huutoja laitetaan vastaavasti enemmän automaatteihin tai muuten painellaan menemään.Voittoja on tullut kaikilta sivustoilta senverran että mielenkiinto säilynyt.......tähän päivään saakka.Joulukuussa aloin ihmettelemään fiksuhuudon huutajia,kuinka kansainvälistä porukkaa siellä onkaan ? kunnes syy selvisi.

        http://www.mrsvensson.se/index.php
        http://www.bidboogie.co.uk/index.php
        http://www.pujalista.com/index.php

        enempää ei kait tarvitse selitellä muutakuin onnitella yrittäjää loistavasta ideasta jolle toivon menestystä.Minun huutajaura loppuu tähän,koska pienine varoineni minulla ei ole mahdollisuutta lähteä kilpailemaan kansainväliseen huutokauppaan.
        Toivotan myös onnea ja menestystä niille jotka näitä senttihuutokauppoja jatkavat,mutta olkaa varovaisia ettette jäisi koukkuun ja velkaantuisi kuten "huijatuksi vanhana" esimerkillään kertoo.


      • lisäksi vielä
        lopetin huutamisen kirjoitti:

        Hyvä että kerrot kokemuksistasi....ikävistäkin.Itse en ole velkaantunut näissä huutokaupoissa,mutta paritonnia noihin on tullut laitettua keväästä 2008 alkaen.
        Olen harrastanut tätä senttihuutamista fiksuhuuto,kakusuu ja sentti.fi sivuilla,joista fiksuhuuto ylivoimasesti paras.Kahdella muulla mainitsemallani sivustolla halvemmat huutohinnat,mutta sillä ei mitään merkitystä koska huutoja laitetaan vastaavasti enemmän automaatteihin tai muuten painellaan menemään.Voittoja on tullut kaikilta sivustoilta senverran että mielenkiinto säilynyt.......tähän päivään saakka.Joulukuussa aloin ihmettelemään fiksuhuudon huutajia,kuinka kansainvälistä porukkaa siellä onkaan ? kunnes syy selvisi.

        http://www.mrsvensson.se/index.php
        http://www.bidboogie.co.uk/index.php
        http://www.pujalista.com/index.php

        enempää ei kait tarvitse selitellä muutakuin onnitella yrittäjää loistavasta ideasta jolle toivon menestystä.Minun huutajaura loppuu tähän,koska pienine varoineni minulla ei ole mahdollisuutta lähteä kilpailemaan kansainväliseen huutokauppaan.
        Toivotan myös onnea ja menestystä niille jotka näitä senttihuutokauppoja jatkavat,mutta olkaa varovaisia ettette jäisi koukkuun ja velkaantuisi kuten "huijatuksi vanhana" esimerkillään kertoo.

        kateellisille ruikuttajille jotka huutokauppoja haukkuvat,miksette myös veikkaus oyn peleihin ota kantaa??pelataanhan niitäkin,eikä niissäkään jokainen voita.


      • Huutaja
        lopetin huutamisen kirjoitti:

        Hyvä että kerrot kokemuksistasi....ikävistäkin.Itse en ole velkaantunut näissä huutokaupoissa,mutta paritonnia noihin on tullut laitettua keväästä 2008 alkaen.
        Olen harrastanut tätä senttihuutamista fiksuhuuto,kakusuu ja sentti.fi sivuilla,joista fiksuhuuto ylivoimasesti paras.Kahdella muulla mainitsemallani sivustolla halvemmat huutohinnat,mutta sillä ei mitään merkitystä koska huutoja laitetaan vastaavasti enemmän automaatteihin tai muuten painellaan menemään.Voittoja on tullut kaikilta sivustoilta senverran että mielenkiinto säilynyt.......tähän päivään saakka.Joulukuussa aloin ihmettelemään fiksuhuudon huutajia,kuinka kansainvälistä porukkaa siellä onkaan ? kunnes syy selvisi.

        http://www.mrsvensson.se/index.php
        http://www.bidboogie.co.uk/index.php
        http://www.pujalista.com/index.php

        enempää ei kait tarvitse selitellä muutakuin onnitella yrittäjää loistavasta ideasta jolle toivon menestystä.Minun huutajaura loppuu tähän,koska pienine varoineni minulla ei ole mahdollisuutta lähteä kilpailemaan kansainväliseen huutokauppaan.
        Toivotan myös onnea ja menestystä niille jotka näitä senttihuutokauppoja jatkavat,mutta olkaa varovaisia ettette jäisi koukkuun ja velkaantuisi kuten "huijatuksi vanhana" esimerkillään kertoo.

        Itsekin löysin Fiksuhuudon Radio KLF:n mainoksen kautta joululomalla, ja sain heti 10 ilmaishuutoa kun suosittelin kavereille ja käytin mainoksen kampanjakoodia. Ajattelin, että Suomessa on niin vähän asukkaita että voittotodennäköisyyden on pakko olla hyvä, kun kohteita on jatkuvasti kymmenittäin myynnissä. Ihmettelin jo alussa, kun useilla huutajilla oli ruotsalaiset nimet, ajattelin että onpas huutokauppa suosittua suomenruotsalaisten keskuudessa :-) Onneksi löysin Googlella em. tiedot, eli kauppa toimii todellakin neljässä eri maassa samanaikaa samoilla hinnoilla. Ainoa ero on, että esim. Briteissä S-ryhmän lahjakortti = Tesco ja Ruotsissa ICA, muuten ihan sama tuote myynnissä samalla hinnalla kaikkialla. Myös Neste- ja Stockmann-lahjakortit on myynnissä jokaisesssa maassa sikäläisiin ostopaikkoihin muutettuna. Tätä ei välttämättä "satunnainen huutaja" tajua, joka kuvittelee kilpailevansa vain suomalaisten kanssa.

        Lisäksi mielenkiintoista on, että Fiksuhuudon Myydyt tuotteet-osiossa näkyy vain suomalaisia nimiä ja heidän paikkakuntansa, ulkomaiset voittajat näkyy vain nimimerkillä. Vastaavasti Ruotsissa ja Briteissä sikäläiset voittajat näkyy omalla nimellä ja paikkakunnalla, muunmaalaiset nimimerkillä. Tällä pyritään luomaan illuusio, että huutokauppa toimii vain ko. maassa, jolloin voittotodennäköisyys olisi suurempi. Todellisuudessa huutamassa on jatkuvasti "ammattihuutajia" neljästä eri maasta, jolloin voittotodennäköisyys on aika pieni, ellei sitten ole tosi hyvä tuuri...

        Onneksi en ole maksanut senttiäkään tuohon mestaan, ilmaishuutelu riitti mulle :)


      • määvaan
        Huutaja kirjoitti:

        Itsekin löysin Fiksuhuudon Radio KLF:n mainoksen kautta joululomalla, ja sain heti 10 ilmaishuutoa kun suosittelin kavereille ja käytin mainoksen kampanjakoodia. Ajattelin, että Suomessa on niin vähän asukkaita että voittotodennäköisyyden on pakko olla hyvä, kun kohteita on jatkuvasti kymmenittäin myynnissä. Ihmettelin jo alussa, kun useilla huutajilla oli ruotsalaiset nimet, ajattelin että onpas huutokauppa suosittua suomenruotsalaisten keskuudessa :-) Onneksi löysin Googlella em. tiedot, eli kauppa toimii todellakin neljässä eri maassa samanaikaa samoilla hinnoilla. Ainoa ero on, että esim. Briteissä S-ryhmän lahjakortti = Tesco ja Ruotsissa ICA, muuten ihan sama tuote myynnissä samalla hinnalla kaikkialla. Myös Neste- ja Stockmann-lahjakortit on myynnissä jokaisesssa maassa sikäläisiin ostopaikkoihin muutettuna. Tätä ei välttämättä "satunnainen huutaja" tajua, joka kuvittelee kilpailevansa vain suomalaisten kanssa.

        Lisäksi mielenkiintoista on, että Fiksuhuudon Myydyt tuotteet-osiossa näkyy vain suomalaisia nimiä ja heidän paikkakuntansa, ulkomaiset voittajat näkyy vain nimimerkillä. Vastaavasti Ruotsissa ja Briteissä sikäläiset voittajat näkyy omalla nimellä ja paikkakunnalla, muunmaalaiset nimimerkillä. Tällä pyritään luomaan illuusio, että huutokauppa toimii vain ko. maassa, jolloin voittotodennäköisyys olisi suurempi. Todellisuudessa huutamassa on jatkuvasti "ammattihuutajia" neljästä eri maasta, jolloin voittotodennäköisyys on aika pieni, ellei sitten ole tosi hyvä tuuri...

        Onneksi en ole maksanut senttiäkään tuohon mestaan, ilmaishuutelu riitti mulle :)

        Juu, me myös miehen kanssa kokeiltiin tuon ilmaishuutojen saamisen vuoksi ja nyt on kerran ostettu 14,90 maksava huutopaketti eikä kyllä toista osteta. Tiedostettu on alusta asti, että ensinnäkin sivuilla on koko ajan samoilla nimillä huutavia tyyppejä, joten niitten kanssa on ihan turha alkaa huutelemaan. Nimimerkkinsä edessä on kuva, joka kertoo kuinka paljon tyyppi on huutoja ostellut. Täytyy olla todella rikas ja ilmeisesti vielä samaan aikaan työtön, jotta ehtii ko. huutokauppoja lähes ammatikseen seurata ja käyttää. Mutta mitä yksi ja sama tyyppi sitten tekee monella kymmenellä pölynimurilla, pelikonsolilla, viinihanalla, parranajokoneelle jne... Tuskin niitä omassa käytössä noin tolkuttomasti kuluu. Kaikenlisäksi typerää on, että Fiksuhuuto-sivulla ei ole minkäänlaista rajoitusta voittojen suhteen. Esim rajoituksella, joka antaisi yhdelle hlölle mahdollisuuden voittaa 1 tuote per vko, annettaisiin mahdollisuus myös tavallisille muutamilla euroilla huutoja ostaneille voittaa tuotteita. Itse olen kuitenkin tiedostanu jo ajat sitten, että jos tarkoituksenani olisi huutaa esim. imuri, jonka arvo on ilmoitettu olevan 169 €, saan sen todellisuudessa kaupasta halvemmalla ja ilman riskiä. Jos ostan esim. 100 kpl:n huutopaketin pari kertaa viikon aikana, enkä siitä huolimatta saisi ko. imuria, olisin siis jo kaupasta ostanut ko. imurin ja myös saanut sen. Veikkauksen peleistä samaan syssyyn sen verran, että itse pelaan ainoastaan ravipelejä. Veikkauksen pelit perustuvat arvaukseen ja tietoihin ja niiden pohjalta myös hyvään tuuriin, huutokauppa näköjään tuuriin ja sattumaan.


      • määvaan
        määvaan kirjoitti:

        Juu, me myös miehen kanssa kokeiltiin tuon ilmaishuutojen saamisen vuoksi ja nyt on kerran ostettu 14,90 maksava huutopaketti eikä kyllä toista osteta. Tiedostettu on alusta asti, että ensinnäkin sivuilla on koko ajan samoilla nimillä huutavia tyyppejä, joten niitten kanssa on ihan turha alkaa huutelemaan. Nimimerkkinsä edessä on kuva, joka kertoo kuinka paljon tyyppi on huutoja ostellut. Täytyy olla todella rikas ja ilmeisesti vielä samaan aikaan työtön, jotta ehtii ko. huutokauppoja lähes ammatikseen seurata ja käyttää. Mutta mitä yksi ja sama tyyppi sitten tekee monella kymmenellä pölynimurilla, pelikonsolilla, viinihanalla, parranajokoneelle jne... Tuskin niitä omassa käytössä noin tolkuttomasti kuluu. Kaikenlisäksi typerää on, että Fiksuhuuto-sivulla ei ole minkäänlaista rajoitusta voittojen suhteen. Esim rajoituksella, joka antaisi yhdelle hlölle mahdollisuuden voittaa 1 tuote per vko, annettaisiin mahdollisuus myös tavallisille muutamilla euroilla huutoja ostaneille voittaa tuotteita. Itse olen kuitenkin tiedostanu jo ajat sitten, että jos tarkoituksenani olisi huutaa esim. imuri, jonka arvo on ilmoitettu olevan 169 €, saan sen todellisuudessa kaupasta halvemmalla ja ilman riskiä. Jos ostan esim. 100 kpl:n huutopaketin pari kertaa viikon aikana, enkä siitä huolimatta saisi ko. imuria, olisin siis jo kaupasta ostanut ko. imurin ja myös saanut sen. Veikkauksen peleistä samaan syssyyn sen verran, että itse pelaan ainoastaan ravipelejä. Veikkauksen pelit perustuvat arvaukseen ja tietoihin ja niiden pohjalta myös hyvään tuuriin, huutokauppa näköjään tuuriin ja sattumaan.

        vOITTOprosenttion sian anaalista.PelASINN juuri ulkomaisiapelejä jasiellä sentillävoi ho voittaaSATASIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        Suomen pelit on anaalista Lottoon paskkaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe