Enpä ole ennen Volvoa pitänyt minään vaihtoehtona, mutta nyt pisti tuollainen miettimään vakavasti kun hinnat ovat painuneet alle 30 tEuron. Onko kenelläkään kokemuksia ko. pelistä, viritellä ei ole tarkoitus vaan ihan 240 hepallakin nelivedon kanssa tulee toimeen. Onko Volvon neliveto / automaatti kovin herkkä vioille, koneet lienevät kestäviä oikein huollettuina? Kulutus, huoltokustannukset ym. kiinnostaisivat myös.
V70R AWD Aut. 97-00
10
971
Vastaukset
- Olvia
Hyvä peli joskin ylläpito on melko hintavaa. Osia ei tosin juuri tarvita jarrupaloja ja -levyjä lukuunottamatta, myös niveliä kuluu raskaassa autossa, mutta mikään säästöpossu ei siis ole kyseessä. Vaan mikäpä tuossa kokoluokassa olisi?
Virittämiseen tuskin on tarvetta eikä syytäkään, tehdas on rajannut niin tehoa kuin varsinkin vääntöä verrattuna manuaaliin puhumattakaan etuvetoisesta. Tuskin syyttä....
2-vetoisen omistajana kaipaan 4-vedon lisäpitoa, varsinkin suositellun kokoisilla talvirenkailla kuten useimmiten kesärenkaillakin vääntö ja tehot häipyvät savuna ilmaan.
Matka-ajossa satasen nopeudella ja vakionopeussäätimellä pääsee 7,5 litraan hiljaisilla teillä, ohitukset silti ripeästi. 80 on myrkkyä, kun automaatti selaa edes takaisin.
Niinpä keskikulutus pyörii 10 tienoilla, 4-veto vienee puolikkaan päälle.
90.000 huolto maksoi ilman kummempia töitä runsaat 300,- eli ei mitään ihan halpaa...
Yleisohjeena sanoisin, että jos kustannukset kiinnostavat tai huolestuttavat, auto ei ole sinua varten.- Volvoton
Kiitokset tiedoista, eihän tuo pahalta kuulosta. Nykyisen kuutoskoneisen automaattini huollot pyörivät 300-600 Eur luokassa ja keskikulutus on 13 kieppeillä, joten tuohan on suorastaan edullinen ylläpidettävä.
Täytyypä alkaa hieromaan kauppoja ja katsoa mihin päädytään. Ajolleen auto oli kyllä hieno ja vakaa, joskin automaatin S-asennollakaan auto ei paikaltaan oikein tuntunut lähtevän (vaikka nosti jarrua vasten ahdot), automaatin ykkönen tuntui todella pitkältä. Liikkeelle pääsyn jälkeen kulkua oli sitten ihan kohtuudella. - Olvia
Volvoton kirjoitti:
Kiitokset tiedoista, eihän tuo pahalta kuulosta. Nykyisen kuutoskoneisen automaattini huollot pyörivät 300-600 Eur luokassa ja keskikulutus on 13 kieppeillä, joten tuohan on suorastaan edullinen ylläpidettävä.
Täytyypä alkaa hieromaan kauppoja ja katsoa mihin päädytään. Ajolleen auto oli kyllä hieno ja vakaa, joskin automaatin S-asennollakaan auto ei paikaltaan oikein tuntunut lähtevän (vaikka nosti jarrua vasten ahdot), automaatin ykkönen tuntui todella pitkältä. Liikkeelle pääsyn jälkeen kulkua oli sitten ihan kohtuudella.Mistä tiedät ahtojen nousseen "jarrua vastaan"? .. auto suojelee itse itseään melko tehokkaasti. Nelivedossa kun "viimeinen sulake" ei oikein toimi..
- Reilu-Erkki
Volvoton kirjoitti:
Kiitokset tiedoista, eihän tuo pahalta kuulosta. Nykyisen kuutoskoneisen automaattini huollot pyörivät 300-600 Eur luokassa ja keskikulutus on 13 kieppeillä, joten tuohan on suorastaan edullinen ylläpidettävä.
Täytyypä alkaa hieromaan kauppoja ja katsoa mihin päädytään. Ajolleen auto oli kyllä hieno ja vakaa, joskin automaatin S-asennollakaan auto ei paikaltaan oikein tuntunut lähtevän (vaikka nosti jarrua vasten ahdot), automaatin ykkönen tuntui todella pitkältä. Liikkeelle pääsyn jälkeen kulkua oli sitten ihan kohtuudella.Paljostako vetoa, ettei tämäkään "Petteri" ole koskaan ärrävolvoa ajanut?
- Volvoton
Reilu-Erkki kirjoitti:
Paljostako vetoa, ettei tämäkään "Petteri" ole koskaan ärrävolvoa ajanut?
Neiti on hyvä ja lyö vetoa ihan kenen kanssa vaan, mutta jos olet ajanut ko. autoa niin tiedät kyllä mistä on kyse. Toki ahdot eivät jarrua vasten nouse lähellekään huippua (suojausmekanismi kyllä toimii), mutta koska kuormaa on edes vähän (0.1-0.2 bar max.) niin paikaltaan lähdettäessä eron huomaa selvästi (TRACKS pois päältä tottakai & sorapinta) verrattuna siihen että ahdot lähtevät nousemaan vasta kun auto on liikkeellä. Ihan sama 850 R automaatilla & itse asiassa lähes kaikilla tomaateilla.
- Reilu-Erkki
Volvoton kirjoitti:
Neiti on hyvä ja lyö vetoa ihan kenen kanssa vaan, mutta jos olet ajanut ko. autoa niin tiedät kyllä mistä on kyse. Toki ahdot eivät jarrua vasten nouse lähellekään huippua (suojausmekanismi kyllä toimii), mutta koska kuormaa on edes vähän (0.1-0.2 bar max.) niin paikaltaan lähdettäessä eron huomaa selvästi (TRACKS pois päältä tottakai & sorapinta) verrattuna siihen että ahdot lähtevät nousemaan vasta kun auto on liikkeellä. Ihan sama 850 R automaatilla & itse asiassa lähes kaikilla tomaateilla.
Onko ahtopainemittari tuolloin vihreällä vai keltaisella alueella?
Myönnän, että soralla en ole suorittanut paikalta kiihdyttelyä, en juuri pitävämmällä pinnallakaan. Ongelman on ollut lähinnä pito..
:) - V70
Reilu-Erkki kirjoitti:
Onko ahtopainemittari tuolloin vihreällä vai keltaisella alueella?
Myönnän, että soralla en ole suorittanut paikalta kiihdyttelyä, en juuri pitävämmällä pinnallakaan. Ongelman on ollut lähinnä pito..
:)Volvon automaateissa on vääntö rajattu 350nm ja hitaissa nopeuksissa tai paikaltaan lähdettäessä ei kone anna kaikkia hevosia ulos. Tämän voit helposti todentaa kun painat pedaalin pohjaan 80 nopeudesta, kiihtyy paljon paremmin kuin esim. 20 lähdettäessä. Auto on muuten erinomainenvalinta, tarpeeksi voimaa ja perheauton tilat. Kaikin puolin luotettava ja laadukas auto.
- Reilu-Erkki
V70 kirjoitti:
Volvon automaateissa on vääntö rajattu 350nm ja hitaissa nopeuksissa tai paikaltaan lähdettäessä ei kone anna kaikkia hevosia ulos. Tämän voit helposti todentaa kun painat pedaalin pohjaan 80 nopeudesta, kiihtyy paljon paremmin kuin esim. 20 lähdettäessä. Auto on muuten erinomainenvalinta, tarpeeksi voimaa ja perheauton tilat. Kaikin puolin luotettava ja laadukas auto.
Eikö manuaaleissa ole rajattu vääntöä pienellä vaihteella? Entä automaatit, onko vääntö rajattu kaikilla vaihteilla samaksi vai olisiko pienellä alempana...?
Pitääkö luku 350 Nm (nanometri nm ei ole vääntömomentin yksikkö) paikkansa myös ko autossa eli -97- V70R AWD:ssä.... ?
;) - Volvoton
Reilu-Erkki kirjoitti:
Eikö manuaaleissa ole rajattu vääntöä pienellä vaihteella? Entä automaatit, onko vääntö rajattu kaikilla vaihteilla samaksi vai olisiko pienellä alempana...?
Pitääkö luku 350 Nm (nanometri nm ei ole vääntömomentin yksikkö) paikkansa myös ko autossa eli -97- V70R AWD:ssä.... ?
;)V70 R AWD Automaatissa on ainakin ko. auton ohjekirjan mukaan 330 Nm vääntöä (manuaali 350 Nm), ja se lienee rajoitettu kautta linjan. Ei sillä, kyllähän sekin jokaiseen normaalitilanteeseen riittää, mutta paikaltaan Ärrä ei tosiaankaan irtoa ihan niinkuin voisi numeroiden pohjalta olettaa.
- Reilu-Erkki
Volvoton kirjoitti:
V70 R AWD Automaatissa on ainakin ko. auton ohjekirjan mukaan 330 Nm vääntöä (manuaali 350 Nm), ja se lienee rajoitettu kautta linjan. Ei sillä, kyllähän sekin jokaiseen normaalitilanteeseen riittää, mutta paikaltaan Ärrä ei tosiaankaan irtoa ihan niinkuin voisi numeroiden pohjalta olettaa.
.. on sangen suurpiirteinen, eikä erottele eri versioita. V70R awd automaatti on muistini mukaan matalavääntöisin ja -tehoisin B5234T-sarjasta. Tarkistanpa asian...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574