Vanhoillislestadiolaiset uskottelevat sen olevan, juuri se mantra: "Jeesuksen nimessäjaveressäkaikkisynnitanteeksi", Mutta eipä olekaan.
Paavalin kirje Roomalaisille sen kertoo selvästi.
10
0:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
10:18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
10:19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
10:20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
10:21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
Oikea USKON SANA?
13
419
Vastaukset
- metaskeema
Oikeaa uskoa on vain sellainen usko, joka on totta. Raamatun mukaista oikeaa uskoa ei ole, koska Raamattu ei ole mikään erehtymätön opillinen auktoriteetti.
- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Raamattu kertoo Jeesuksen lunastustyöstä, myös Teuvon kohdalla. Se on Totuus myös tänään.
Sinulle näyttää olevan dogmaattinen ajattelu oikein luontevaa. Jos ajatellaan, että uskoa jeesuksen lunastustyöhön ei tarvitse perustella niin tällaisen käsitys on luonteeltaan dogmi, käsitys, joka otetaan annettuna. Dogmaattisuus on ongelma, koska uskolle ei ole perusteita. Uskonnollinen dogmaattisuus on lähtökohtaisesti järjetön asenne ja siihen liittyy usein kielteisiä käyttäytymismuotoja.
metaskeema kirjoitti:
Sinulle näyttää olevan dogmaattinen ajattelu oikein luontevaa. Jos ajatellaan, että uskoa jeesuksen lunastustyöhön ei tarvitse perustella niin tällaisen käsitys on luonteeltaan dogmi, käsitys, joka otetaan annettuna. Dogmaattisuus on ongelma, koska uskolle ei ole perusteita. Uskonnollinen dogmaattisuus on lähtökohtaisesti järjetön asenne ja siihen liittyy usein kielteisiä käyttäytymismuotoja.
Matteuksen evankeliumi:
6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
Suurin ystävänpalvelus, minkä voi tehdä on antaa henkensä ystävänsä puolesta.
Miten koet, että Jeesus ei Rakkaudesta kuollut juuri sinunkin puolestasi, että saisit elää?
Tästä on dogmaattisuus mielestäni aika kaukana.- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
Suurin ystävänpalvelus, minkä voi tehdä on antaa henkensä ystävänsä puolesta.
Miten koet, että Jeesus ei Rakkaudesta kuollut juuri sinunkin puolestasi, että saisit elää?
Tästä on dogmaattisuus mielestäni aika kaukana.Silloin kuin jotain uskomuksia hyväksytään ilman riittäviä johdonmukaisia perusteluja, on kyseessä dogmi.
- Kuka ihminen
voi väittää omistavansa totuuden?
- metaskeema
Kuka ihminen kirjoitti:
voi väittää omistavansa totuuden?
Omistan monta tietokirjaa, joissa osassa on jopa sellaista tietoa, jonka todenperäisyyden voin tarkistaa melko noipeasti. Voin siis varmaan sanoa omistavani totuuden joissakin asioissa, vai voinko?
- Kylläpä laitoit
tutun raamatunpaikan, jota on usein seuroissa saarnattu. Meni tietämykses päin honkia.
10.14 "Ja kuinka he voivat kuulla,ellei ole julistajaa." Jumalan palvelija julistaa evankeliumia.Näin se menee.
Ei tulla yksinäisyydessä uskoon,
Kun olet sieltä 13 v lähtenyt, niin eipä tuo ihme olekaan heikko todellinen tietämysKuka väittää, että yksinäisyydessä uskoon olisin tullut?
Kenellä Jeesus on turvanaan, ei koskaan ole yksin.
Jos prosentinkaan verran pystyisit aistimaan siitä Jumalallisesta Rakkaudesta jonka kohteena olen, et tuollaisia kirjoittelisi.- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Kuka väittää, että yksinäisyydessä uskoon olisin tullut?
Kenellä Jeesus on turvanaan, ei koskaan ole yksin.
Jos prosentinkaan verran pystyisit aistimaan siitä Jumalallisesta Rakkaudesta jonka kohteena olen, et tuollaisia kirjoittelisi.Tunnet "Jumalan rakkauden" omien ruumiintoimintojesi välityksellä. Ei se vaadi mitään yliluonnollista. Uskonnollisia elämyksiä voi tuottaa myös huumausaineilla, kuten LSD:llä, joka voi laukaista jos jonkinlaisen uskonnollisen heräämisen. Monilla kuitenkin riittävät oman ruumiin tuottamat aineet laukaisemaan uskonnollisia kokemuksia.
metaskeema kirjoitti:
Tunnet "Jumalan rakkauden" omien ruumiintoimintojesi välityksellä. Ei se vaadi mitään yliluonnollista. Uskonnollisia elämyksiä voi tuottaa myös huumausaineilla, kuten LSD:llä, joka voi laukaista jos jonkinlaisen uskonnollisen heräämisen. Monilla kuitenkin riittävät oman ruumiin tuottamat aineet laukaisemaan uskonnollisia kokemuksia.
Nyt on sinun erämaakautesi.
metaskeema kirjoitti:
Tunnet "Jumalan rakkauden" omien ruumiintoimintojesi välityksellä. Ei se vaadi mitään yliluonnollista. Uskonnollisia elämyksiä voi tuottaa myös huumausaineilla, kuten LSD:llä, joka voi laukaista jos jonkinlaisen uskonnollisen heräämisen. Monilla kuitenkin riittävät oman ruumiin tuottamat aineet laukaisemaan uskonnollisia kokemuksia.
Voit yksinäisyydessäsi nöyrästi rukoilla jumalalta johdatusta elämääsi. toivottavasti ylpeytesi ei ole jo niin suuri, että estäisi sen..
- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Voit yksinäisyydessäsi nöyrästi rukoilla jumalalta johdatusta elämääsi. toivottavasti ylpeytesi ei ole jo niin suuri, että estäisi sen..
Jos sekoaisin sen verran, että alkaisin jälleen uskomaan kristushömppään, se saattaisi kyllä nostaa arvostustani kristittyjen silmissä. Se ei kuitenkaan todistaisi mitään uskon oikeellisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271924
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561276Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?631192Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798