kuka kertoisi mistä kannattaa ruveta kyselemään kun on hankkimassa kilpparin.. eläinkaupoista, kasvattajilta?! Siis haluaisin maa kilpparin. Olen lukenut kirjallisuutta ja olen tietoinen että ne eivät ole maailman helpoimpia hoidettavia. Mistä saa luvat ryhtyä kasvattajaksi?! kannattaako hankkia naaras ja uros molemmat yhtäaikaa jos joku päivä haluaisin hoitaa myös vauvakilppareita?
tahtoo kilpparin
3
304
Vastaukset
- Marika
Ei kilpparien _kasvattamiseen_ tarvita mitään lupia. Sen kun vain ostat koiraan ja naaraan (ei niitä tarvitse samalla kertaa ostaa, voit hankkia toisen myöhemminkin) ja perehdyt kirjallisuuteen - ja toivot parasta...
Sen sijaan kun ostat maakonnat, pyydä mukaan joko CITES-todistus tai muu varma todiste konnien alkuperästä, että ovat laillisesti maahantuotuja.
Suosittelen liittymistä Suomen Herpetologiseen Yhdistykseen; Herpetomania-lehden ilmoituspalstalla on usein myös kilpparinmyynti-ilmoituksia.
http://www.herpetomania.fi - Turtle84
Ei kannata ens alkuun hommata urosta ja naarasta! a) ne ei välttämättä tuu ollenkaan toimeen keskenään ja b) on hyvin harvinaista, että vankeudessa syntyy kilpparivauvoja muille kuin kokeneille kasvattajille. Aloittele siis harrastus yhdellä kilpparilla ja ota vaikkapa kymmenen vuoden päästä sitten lisää! kilpparithan elävät hyvinkin yli 70-vuotiaiksi... Mulla ja mun miehellä on päälle 20 kilpparia, joten jos tarviit neuvoja niin käänny ihmeessä meiän puoleen! maili on [email protected]
Laura ja Jari Lust- D
Moi, se teijän osote: [email protected] ei toiminu. =((
Kyselisin mielelläni lisää kilppareista jos sopii.. mikähän osoitteessa oli vikana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222718Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A81737Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671699Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1161629Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.481590Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell931544Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.691406Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001225Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311157En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521106