Vanhan kivijalan korjaus ?!?

Neiti

Miten korjata vanhan (-46) rintamamiestalon kivijalka (tai siis betoni) kun se on halkeillut ja rapissut useista kohdista ?!?!?

23

24973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu

      Silloin on ollut kaikesta pula ja kaikesta on tingitty.
      Minä täyttäisin raot laastilla, jollakin valmiilla seoksella, ja katsoisin mitä tapahtuu seuraavana talvena.
      Jos sokkelissa ei ole juurikaan raudoitusta, ovat keinot vähissä.

      • Jocu toinen

        Vuonna '46, kaikki ei vielä ollut loppu. Oli vanhaa varastoa jäljellä jonka turvin selvittiin hyvin vielä pari seuraavaa vuotta-sen jälkeen kaikki oli loppu ja oli pulaa kaikesta.
        Asiasta: onko mahdollista, että salaojitus ei ole kunnossa, vai onko kyseessä pelkkä rapautuminen...Jokatapauksessa syy on hyvä selvittää ja oireet sen jälkeen hoitaa. Näin arvelisin...


      • sivusta seurannut

        Täällä Jocu raketti-insinööri taas esittää ratkiriemukkaita ideoitaan.


      • Jocu
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Täällä Jocu raketti-insinööri taas esittää ratkiriemukkaita ideoitaan.

        Minä puuhaan työkseni paljon hurjempina pidettyjen vehkeiden kanssa. Aika hyvin olen tuolla aralla alallakin ideoineni pärjännyt.
        Paljon on muuallakin tullut nähtyä ja tehtyä.
        Korjaa ihmeessä, jos minä ihan puppua kirjoitelen!


      • sivusta seurannut
        Jocu kirjoitti:

        Minä puuhaan työkseni paljon hurjempina pidettyjen vehkeiden kanssa. Aika hyvin olen tuolla aralla alallakin ideoineni pärjännyt.
        Paljon on muuallakin tullut nähtyä ja tehtyä.
        Korjaa ihmeessä, jos minä ihan puppua kirjoitelen!

        Ei sinun juttujasi viitsi kommentoida sillä aikaisemmista jutuistasi saisi jo kirjan tehtyä. Mutta olisiko se sitten komediaa vai draamaa. Komediaa lukioille ja draamaa niille jotka ohjeittesi mukaan ovat yrittäneet jotain tehdä. Suutari pysyköön lestissään.


      • Jocu
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Ei sinun juttujasi viitsi kommentoida sillä aikaisemmista jutuistasi saisi jo kirjan tehtyä. Mutta olisiko se sitten komediaa vai draamaa. Komediaa lukioille ja draamaa niille jotka ohjeittesi mukaan ovat yrittäneet jotain tehdä. Suutari pysyköön lestissään.

        Jutuistasi päätellen sinä et ole rakennellut muulla kuin Legoilla.
        Ei alan mies tuollaisia kirjoittele. Vaikea sinun onkin neuvojani korjata..


      • sivusta seurannut
        Jocu kirjoitti:

        Jutuistasi päätellen sinä et ole rakennellut muulla kuin Legoilla.
        Ei alan mies tuollaisia kirjoittele. Vaikea sinun onkin neuvojani korjata..

        No kerroppas taas vaikka taannoinen ohjeesi rouhepinnoituksen tekemisestä pienellä pakkasella. Se oli mielestäni paras osoitus sinun tiedoistasi ja taidoistasi. Sitä keskustelua oli mukava seurata. Ja se on vain yksi monista möläytyksistäsi.


      • Jocu
        sivusta seurannut kirjoitti:

        No kerroppas taas vaikka taannoinen ohjeesi rouhepinnoituksen tekemisestä pienellä pakkasella. Se oli mielestäni paras osoitus sinun tiedoistasi ja taidoistasi. Sitä keskustelua oli mukava seurata. Ja se on vain yksi monista möläytyksistäsi.

        Kyse oli rouhepinnoituksesta syksyllä, mahdollisen yöpakkasen aikaan. Kyllä se käytännössä onnistuu, koska pinnoituslaasti jämähtää parissa tunnissa, ja kun sokkeliin ym. rakenteisiin on varastoitunut paljon lämpöä. Helteellä on vaikeampaa. Itse olen tuota sattuneesta syystä harrastanut paljonkin, ja ammattilainen teki sen minulle todellakin lokakuussa. Hyvin on pysynyt kiinni jo neljä vuotta.
        Ohjeethan tunnetusti laaditaan siten että varmasti onnistuu.
        Ohjeista toki lintsaavat ammattilaisetkin tietoisesti. Paljonhan on puhuttu esim. lattiapinnoitteiden asentamisesta märän betonin päälle. Epäonnistuu varmasti.
        Neuvoni perustuvat kokemukseen, tai minulta työssänikin vaadittavaan kykyyn hoksata mikä konsti toimii.
        Seuraava esimerkki. Eiku selaamaan!


      • Rappari
        Jocu kirjoitti:

        Kyse oli rouhepinnoituksesta syksyllä, mahdollisen yöpakkasen aikaan. Kyllä se käytännössä onnistuu, koska pinnoituslaasti jämähtää parissa tunnissa, ja kun sokkeliin ym. rakenteisiin on varastoitunut paljon lämpöä. Helteellä on vaikeampaa. Itse olen tuota sattuneesta syystä harrastanut paljonkin, ja ammattilainen teki sen minulle todellakin lokakuussa. Hyvin on pysynyt kiinni jo neljä vuotta.
        Ohjeethan tunnetusti laaditaan siten että varmasti onnistuu.
        Ohjeista toki lintsaavat ammattilaisetkin tietoisesti. Paljonhan on puhuttu esim. lattiapinnoitteiden asentamisesta märän betonin päälle. Epäonnistuu varmasti.
        Neuvoni perustuvat kokemukseen, tai minulta työssänikin vaadittavaan kykyyn hoksata mikä konsti toimii.
        Seuraava esimerkki. Eiku selaamaan!

        Ei tarvita lisäesimerkkejä. Kyllä tuo jo osoittaa sinun tietosi. Voisit itse pysyä lego linjalla niin olisi helpompi korjata virheet.


      • sivusta seurannut
        Jocu kirjoitti:

        Kyse oli rouhepinnoituksesta syksyllä, mahdollisen yöpakkasen aikaan. Kyllä se käytännössä onnistuu, koska pinnoituslaasti jämähtää parissa tunnissa, ja kun sokkeliin ym. rakenteisiin on varastoitunut paljon lämpöä. Helteellä on vaikeampaa. Itse olen tuota sattuneesta syystä harrastanut paljonkin, ja ammattilainen teki sen minulle todellakin lokakuussa. Hyvin on pysynyt kiinni jo neljä vuotta.
        Ohjeethan tunnetusti laaditaan siten että varmasti onnistuu.
        Ohjeista toki lintsaavat ammattilaisetkin tietoisesti. Paljonhan on puhuttu esim. lattiapinnoitteiden asentamisesta märän betonin päälle. Epäonnistuu varmasti.
        Neuvoni perustuvat kokemukseen, tai minulta työssänikin vaadittavaan kykyyn hoksata mikä konsti toimii.
        Seuraava esimerkki. Eiku selaamaan!

        Sieltä sitä tuntuu taas tulevan. Paskaa tuutin täydeltä! Ihan mielenkiinnosta kysyn että uskotko itse noihin juttuihisi.


      • Jocu
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Sieltä sitä tuntuu taas tulevan. Paskaa tuutin täydeltä! Ihan mielenkiinnosta kysyn että uskotko itse noihin juttuihisi.

        Kyllä uskon, ja uskoo hyvin moni muukin. Jos minä kovin pahasti mokaan, voitte lukea sen lehdistä. Todennäköisesti siitä kerrotaan uutisissakin.


      • Jocu
        Rappari kirjoitti:

        Ei tarvita lisäesimerkkejä. Kyllä tuo jo osoittaa sinun tietosi. Voisit itse pysyä lego linjalla niin olisi helpompi korjata virheet.

        Ei se minunkaan taloni sokkin pinnoittanut rappari paljoakaan rouhepinnoituksesta tiennyt. Epäilin jo onnistumista, kun näin vehkeensä.
        Niinhän siinä kävi, että väri on aivan väärä, kun rouheen kanssa sankarimme tunaroi.
        Rouhetta irtoilee vieläkin.


      • Rappari
        Jocu kirjoitti:

        Ei se minunkaan taloni sokkin pinnoittanut rappari paljoakaan rouhepinnoituksesta tiennyt. Epäilin jo onnistumista, kun näin vehkeensä.
        Niinhän siinä kävi, että väri on aivan väärä, kun rouheen kanssa sankarimme tunaroi.
        Rouhetta irtoilee vieläkin.

        Ei ne kaikki ole rappareita vaikka niin väittävätkin. Eikös se sinun rouhepinnoitteesi juuri edellisessä viestissäsi onnistunut ihan hyvin? Ja nyt jo irtoilee!!


      • Jocu
        Rappari kirjoitti:

        Ei ne kaikki ole rappareita vaikka niin väittävätkin. Eikös se sinun rouhepinnoitteesi juuri edellisessä viestissäsi onnistunut ihan hyvin? Ja nyt jo irtoilee!!

        Laastin puolesta homma onnistui hyvin. Sehän pakkasta pelkää.
        Rouheen kanssa pelaamisessa rappari oli osaamaton, mutta se ei ole lämpötilajuttu. Tarvittava käsittely- ja kiinnitystaito sekä -välinekin puuttui. Minä sitä vehkeet ennen työtä edellisenä iltana nähdessäni urakoitsijalta kysyin, mutta hän vakuutti miehen osaavan hommansa.

        Kyllä vääränvärisen sokkelin kanssa oppii elämään.
        Maalareilla on vähän huonompaa. Jos talosta tulee väärän värinen, ei auta sanoa: sorry, näin vain kävi!


      • fhra
        Jocu kirjoitti:

        Jutuistasi päätellen sinä et ole rakennellut muulla kuin Legoilla.
        Ei alan mies tuollaisia kirjoittele. Vaikea sinun onkin neuvojani korjata..

        leikit varmaan vieläki leegoilla


    • junnu

      Pese ensin kunnon painepesurilla , kaikki irtonainen pois . Päälle levitetään tiilitasotetta .

      Jos koko sokkeli pinnoitetaan , maalikohtiin saneerauslaastia tartunnaksi . Pinnan voi tehdä harjalla , siitä tulee tasaisen epätasainen .

    • eko erkki

      ongelmasi oli kuinka korjata vanha halkeillu sokkeli ,hnmm no ensinnä selvitä syy miksi niin on käyny,olettasin et routaliikuttanu,,millnen rakennuspaikka ??? korjaa samassa remontissa salaojat ja laita routaeristeet sekä sokkelin vesieristys...maksaa tietty mutta jatko myynnis tulee takas varmasti,,ensinnäkiun ekaks kysytäänn et ne on kunnossa.,,,halkeamien korajaus sinällään ei ole ongelma vaan niiden kiinni pysyminen !!!miks laittaa pinnoitetta jos sekin halkeilee,,no valinta kysymys ,,on erilaisia tapoja ,,piikkaat raot hiukan suuremmiks ja sitten kunnon paikkaus huomioi sementti laasti pohjustus mitä käytät..vanhoissa sokkeleissa ei ollut yleensä anturaa vaan kapea sokkeli valettiin maa varaiseksi ja puutteellisten routasuojausten takia kaikki tämän aikakauden sokkelit on halki..mutta millasta pinnoitusta olet ajatellut ja onko väliä miten se korjataan kunnolla vai välttävästi...jatketaan juttua,,ens kesän asioitahan se olis kaiketi jos et ole jo aloittanu...mukavia miettimisiä.t.ammattirakentaja,::))

    • PETETTY NAINEN,APUA

      mikä vikana ? REMPPA MIES KORJAILI HALJENNUTTA KIVIJALKAA JONKA SEURAUKSENA OLI KAAOS , ELI VETTÄ ALKOI TULEMAAN KELLARIKERROKSEEN,SIINTÄ INNOSTUNEENA , HÄN LAITTOI SALAOJITUKSEN ,JOKA EI TUOTTANUT TULOSTA ,MAKSUN KYLLÄ OTTI HYMYILLEN.P.S RINTAMAMIESTALOSTA KYSE.

      • Mitkä asiantuntijat

        Täältä se on PARAS Kysyä, vastaukset ovat silkkaa 24 tasoa.


      • Mitkä asiantuntijat

        Täältä se on PARAS Kysyä, vastaukset ovat silkkaa 24 tasoa.


      • Mitkä asiantuntijat

        Täältä se on PARAS Kysyä, vastaukset ovat silkkaa 24 tasoa.


      • rivettä rakoon
        Mitkä asiantuntijat kirjoitti:

        Täältä se on PARAS Kysyä, vastaukset ovat silkkaa 24 tasoa.

        Kyllä ne halkeamat saa hetkellisesti peittoon mutta aina tulee halkeamaan uudestaan ja syynä on nimenomaan materiaalipula sodan jälkeen=rautaa liian vähän.

        Sokkelin voi pinnoittaa valmiilla rouhepinnoitetulla sokkelilevyllä tai kuitusementtilevyllä jonka pinnoittaa itse mutta sekään ei ole yhtenäinen eli sokkeliin tulee saumoja.
        Edellisessä on se ongelma että näissä taloissa ulkovuoraus on sokkelin päällä ja jos ulkoseinille ei tehdä mitään niin silloin sokkeli on paksumpi kuin seinä ja voihan ongelman hoitaa peltisellä jakolistalla mutta ei se kovin kaunis ole.


    • Tosi on

      No ensiksi selvitys toimiiko salaojat ja onko ne tarpeeksi syvällä vai onko niitä ollenkaan. Onko halkeamat läpi betonin sisäpuolelle asti. Jos on läpi tulee työläs homma uusia sokkeli pätkittäin pilari väli tai pari kerrallaan. Toinen konsti on joka halkeaman ottaminen kiinni betonirauta hakasilla halkeaman yli ja vaalaa ulkopuolelle ympäri talon uusi esim. 10 cm paksuinen raudoitettu sokkeli josta on tartunta raudoitus kiinni vanhassa sokkelissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe