Kouvolan hylätyt rakennukset

pakfakppf

Perhana, Kouvola on pieni kaupunki niin ei pitäis olla vaikeeta pitää huolta näistä rakennuksista täällä.
Silti minäkin tiedän niin monta hyväkuntoista taloa täältä, jotka eivät enää kiinnosta ketään.
Olen ottanut kaupunkiin yhteyttä useasti, että saisin tietoa, miksi talot ovat hylättyinä, mutta turhaan (siinä toivossa, että saisin ilmaiseksi nämä rakennukset itselleni ;).

Tällä hetkellä ainakin se hemmetin Mielakan Kioski on hylättynä, tosin siitä nyt ei ole mitään jäljellä enää, kun idiootit nuoret ovat pistäneet sen paskaksi. Olen saanut selville kuka rakennuksen omistaa, mutta omistaja muutti Jaalaan ja jätti talon tänne.

Kertoisin muitakin hylättyjä palvelurakennuksia, mutta haluan keinotella ne ilmaiseksi itselleni nuorisokämpiksi, joten eMpäs kerrokkaan :--)

18

7454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............................

google on keksitty ja senkus menee kasarminmäelle niin löytyy jo muutama rakennus

• laiska_kouvola_

Tietäskö kukaan että onko Kouvola tekemässä noille jotakin? Todella vastuutonta kaupungilta. Hylätyt talot muuttuvat huumeluoliksi aika äkkiä.

Itekin olen kaupungille soitellut, eikä siellä sanota juuta eikä jaata. "Kai tuon joku omistaa mut en mä tiiä"

• raksatarkkari
        laiska_kouvola_ kirjoitti:

Tietäskö kukaan että onko Kouvola tekemässä noille jotakin? Todella vastuutonta kaupungilta. Hylätyt talot muuttuvat huumeluoliksi aika äkkiä.

Itekin olen kaupungille soitellut, eikä siellä sanota juuta eikä jaata. "Kai tuon joku omistaa mut en mä tiiä"

Kaupunki ei oikein tehdä mitään yksityisomistuksessa oleville taloille. Rakennustarkastaja voi ensin antaa huomautuksen. Jos se ei tepsi, rakennuslautakunta määrää kiinteistön siivottavaksi. Seuraava ja yleensä tehoava keino on uhkasakon asettaminen. Sakko on tavallisimmin 1 000-20 000 euroa. Rajuimpana ja viimeisenä ratkaisuna kaupunki voi purkaa rakennuksen omistajan kustannuksella.
        Kunnostuksen toteutumista hidastaa entisestään, jos kiinteistönomistaja valittaa tai hakee lykkäystä päätöksestä.

Vaikka rakennuksen saisi ilmaiseksi, remontointi ei ole halpaa puuhaa. Ulkopäin hyväkuntoiselta näyttävä talo voi sisältä olla homeessa tai kosteusvaurioinen. Sellaisen kunnostaminen maksaa helposti satojatuhansia euroja.

• Anonyymi

Äijä ei itse tiedä, vaan yrittää saada täällä muut kertomaan tyhjistä taloista.

• talomestari

miulla ois tälläin hylätty huvila siellä lumenkaatopaikan lähellä. sinne vaan kuule.

• Sidi

Ööö mist löytäis yhen hylätyn talon kuusaalt kosk mä en muista mä omistan SEN

• Anonyymi

Sitte Vanhaa Keloo vastapäätä Jaalassa on joku hylätty huoltari. Onko kellään tietoa tästä?

• Anonyymi

Mitä haluat siitä tietää

• Anonyymi

Sen vaan että onko kuulunut johonkin ketjuun, jos on mihin? Jos ei, kuka oli omistaja? Oliko suosittu? Kaikki mahdollinen tieto olis kiva saada

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen vaan että onko kuulunut johonkin ketjuun, jos on mihin? Jos ei, kuka oli omistaja? Oliko suosittu? Kaikki mahdollinen tieto olis kiva saada

Selli se oli joskus

• Anonyymi

Keltakankaalla on joku oikein iso valkoinen rakennus ollut pitkään tyhjillään. Rällääjät käy pihassa ruovittamassa.

• Anonyymi

Hyvä kun kerroit suunnitelmistasi. Nyt sinut eliminoidaan.

• Anonyymi

Vatajanpuistossa on vihreä hylätty huonokuntoinen omakotitaloa tiedätkö siitä enemmän, kuin minä. Tiedän vain että tämä on ollut hylättynä ainakin 12 vuotta ja sen alkuperäinen osoite on poistettu google mapsista.

• Anonyymi

hei kasarminmäel on hylätty skeittiparkki

• Anonyymi

Idjdvhdjdjjfjdvodidjjfjjfjjfjfbkfjfnfkjfjdjdjjduhrjduhdjtuakaa rahaa mullllllllllleeihfkdjdgkenhkehie

• Anonyymi

Teboilin autohuoltokorjaamonkin meinasivat hylätä ainoana autokorjaamona keskeltä kaupunkiamme. Kiitoksia nyky huotamon auki pitäjälle hyvästä palvelusta.

• Anonyymi

Korjaan. Huoltamon.

• Anonyymi

Toisaalta kyllä olisi pitänyt aloittaa oma palsta näille nyky Teboilin kiitoksilla, mitä luultavammin? Noita ylläolevia örinöitä yrittäessään tulkata vuosien takaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      75
      4406
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3095
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3075
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      396
      2152
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1269
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1186
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1055
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe