Ehkäisyä puoltava Raamatunkohta?

1.Moos.
2:15   Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.

9

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaa sisältyä

tuohon kohtaan. Minkähänlaisia vaikutuksia saataisiin aikaan pelkästään kulutustason laskemisella?

• Kulutustason laskun pitäisi olla niin dramaattisen suuri, että siitä syttyisi sotia, kun riideltäisiin kulutusosuuksien koosta.

Meitä on yksinkertaisesti liikaa..Ei Suomalaisia, mutta maailmassa yleensä ihmisiä.

• maapallo on
        Devoit kirjoitti:

Kulutustason laskun pitäisi olla niin dramaattisen suuri, että siitä syttyisi sotia, kun riideltäisiin kulutusosuuksien koosta.

Meitä on yksinkertaisesti liikaa..Ei Suomalaisia, mutta maailmassa yleensä ihmisiä.

tarkoitettu.
        Vs. Lisääntykää ja täyttäkää maa?

• maapallo on kirjoitti:

tarkoitettu.
        Vs. Lisääntykää ja täyttäkää maa?

Joku väitti täällä taannoin, että kaikki maailman ihmiset täyttäisivät inarijärven jään jos seisomapaikkoja jaettaisiin. Minä olen kuullut, että kolmasosa riittäisi..

Asia on sopivan epätarkka enempi kielikuvallinen, kuin konkreettisesti otettava tosi asia..

Mutta heitänpä kysymyksen minäkin:

Millä vanhoillislestadiolaiset perustelevat sen, että tuo käsky tarkoittaa absoluuttista täyttämistä, ettei enää olisi kuin seisomapaikkoja kenellekään?

• Lenkkikenkä

Ajattelevatko vl:t, että ehkäisijät joutuvat kohtaamaan kuolemansa jälkeen syntymättömien vauvojensa sielut? Tällaista olen täältä joskus lukenut. Konstantinopolin kirkolliskokous tuomitsi jo 300-luvulla jKr. harhaoppina käsityksen, että ihmisellä olisi sielu jo ennen syntymää. Onko tosiaan tällainen harhaoppi yleinen käsitys vl-lahkossa?

• Paljon mahdollista, tuollaisenkin harhaopin/pelottelun syöttäminen.
        Toivoisin asiasta paremmin tietävien todistuksen, onko näin.

• Raattamaa Nuorempi

väittää Jophanneksen evankeliumi;
      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä.(Jeesukseen)
      Jotka eivär ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      Joh 1:12-13.
      Tässsä puhutaan uudestisyntymisen ihmeestä! Mutta
      jakeet kertovat miten luonnolinen syntymä saadaan
      alkuun, veren,lihan ja miehentahdosta, siis ihmisellä om oikeus säädellä asioita elämässään hän on
      tähän saanut valtuudet Jumalata vallita Jumalan luomaa maailmaa.

• Naisen tahdon..

• metaskeema

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      231
      9143
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      120
      6499
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6004
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4220
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      70
      4130
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      33
      3279
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2895
    8. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2893
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2857
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      48
      2783
    Aihe