panttilainaamosta

kanittaja

En ole ikinä vienyt kaniin mitään, joten en tiedä miten se toimii. Eli..jos minulla on jotain mitä haluaisin pantata, niin tarviiko niitä varten olla kuittia? Ja voiko ne tavarat jättää sinne niin, ettei niitä ikinä hae pois, vai onko pantattavat tavarat lunastettava joskus pois? Kiitoksia asiallisista vastauksista..

8

9600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanittaja

Olisiko mahdollista saada muita asiallisia vastauksia kysymykseeni. En voi käsittää kuinka jollain ihmisellä on niin vajaa elämä, että ehtii kirjoittamaan noin pitkän vastauksen..ihan vain piruillakseen. Huhhuh.

• vaikka

vaikka, helsinginpantti.fi

• hieman asiallisempi

vastaus.Olen keran viennyt viime laman aikana kaniin normaalia kalliimman kameran.Antavat arvion summasta minkä voit saada.Kaikkea ei tarvitse ottaa minkä tarjoaavat.Itse en aikoinaan hakenut kameraa pois ja se meni huutokaupattavaksi.Sain siitä vielä hieman tililleni.Toki olisin saannut kamerasta enemmän jos olisin myynnyt itse mutta silloin oli kiire ja hätä.

• vastaus...
        hieman asiallisempi kirjoitti:

vastaus.Olen keran viennyt viime laman aikana kaniin normaalia kalliimman kameran.Antavat arvion summasta minkä voit saada.Kaikkea ei tarvitse ottaa minkä tarjoaavat.Itse en aikoinaan hakenut kameraa pois ja se meni huutokaupattavaksi.Sain siitä vielä hieman tililleni.Toki olisin saannut kamerasta enemmän jos olisin myynnyt itse mutta silloin oli kiire ja hätä.

Tällainen vastaus löytyi hakemalla:

Panttilainaamon toiminta perustuu siihen, että he lainaavat rahaa panttia (vakuutta) vastaan ja ottaa sitten lainasta ja pantin säilyttämisestä koron/maksun. Pantiksi kelpaa parhaiten esineet jotka säilyttävät arvonsa kuten kellot, korut, jalometallit, yms, mutta myös arvokasta viihde-elektroniikkaa voi yleensä pantata.

Kun viet esineen panttilainaamoon, arvioi panttilainaamon henkilökunta esineen arvon. Arvo perustuu ensisijaisesti panttihuutokaupan myyntihintoihin (eli hintaan jolla panttilainaamo voi realisoida pantin poislukien oletettujen kulujen osuus)

Panttilainaamot vaativat joistain tavaroista ostokuitin. Varsinkin viihde-elektroniikasta pyydetään yleensä kuitti nähtäväksi. Kannattaa olla yhteydessä panttilainaamoon etukäteen, mikäli harkitset jonkin tavaran panttaamista ja varmistaa asia.

Kun esine on arvioitu voit päättää haluatko hyväksyä panttilainaamon tekemän lainatarjouksen ja jos niin teet, saat panttikuitin ja tarjouksen mukaisen summan rahaa.

Yleisesti sinulla on muutama kuukausi aikaa käydä maksamassa lainasi takaisin jolloin saat panttina olleen esineen takaisin. Voit myös käydä välillä uusimassa pantin ja maksaa vain lainalle kertyneen koron ja/tai muut kulut. Mikäli et koskaan hae panttia takaisin, huutokaupataan se panttihuutokaupassa.

Lähde: Moneymarket.fi keskustelualue

• tavaran hinnasta

pantti on rahaa joka on laina tavaran oletetusta hinnasta, yleensä 50% tavaran arvosta, he tietävät kyllä, esim kultasormuksesta saattaa saada kympin tai 60,,riippuu sormuksesta, kelloista ei paljon mitään, hopeaesineistä jonkin verran, jos ne arvokkaat (esim 500)saat ehkä satkun, siis kuitin kun pitää ja hoitaa korot maksamalla, niin jonain pvänä haet tavarat pois lunastamalla velkasi, esim kitarat ovat hyvin liikkuvaa tavaraa, niitä viedään yhä uudestaan, haetaan pois ja uudestaan kanittaan. Hyvä systemi pikarahalla

• utelias1

Eikö se niin ole, että jos panttilainaamoon vie vaikka muutaman sormuksen ja ne on ihan laillisesti sinne pantattu, eli on omaa tavaraa ollut, niin jos sen pantin vaan jättää sinne eikä koskaan hae pois ja se huutokaupataan, niin voiko siitä tulla minkäänlaisia lisäkustannuksia tai muuta ? Jos nimittäin on mahdollista niin on varmaankin kannatavampaa hakea pois ennen suurempia koron nousuja ?

• 3+14

Hienosti osasit vastata 5vuotta vanhaan viestiin. Ja mene lukemaan panttilainaamon sivulta heidän ehdot. Sinä jopa saat lisää rahaa, jos he huutokauppaavat sen tavaran suuremmalla summalla mitä itse olet siitä saanut, he tietenkin miinustavat huutokaupasta tulevat kustannukset heille. Eli kannattaa seurata heidän huutokaupattavien tavaroiden sivua sen jälkeen kun olet jättänyt sen tavaran hakematta, sieltä selviää mihin hintaan he ovat sen myyneet.

• 1515
        3+14 kirjoitti:

Hienosti osasit vastata 5vuotta vanhaan viestiin. Ja mene lukemaan panttilainaamon sivulta heidän ehdot. Sinä jopa saat lisää rahaa, jos he huutokauppaavat sen tavaran suuremmalla summalla mitä itse olet siitä saanut, he tietenkin miinustavat huutokaupasta tulevat kustannukset heille. Eli kannattaa seurata heidän huutokaupattavien tavaroiden sivua sen jälkeen kun olet jättänyt sen tavaran hakematta, sieltä selviää mihin hintaan he ovat sen myyneet.

ei sillä luulis olevan väliä, kuinka vanha viesti on joku kuitenkin joskus ettii tietoja ja täältähän sitä sitten saa

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe