PHP Include + css voiko yhdistää?

Väinämöinen

Kun on tämmönen tai vastaava template http://www.oswd.org/design/preview/id/3516

Niin ois tarkotus saadavasen menu linkki rivi oikealla puolella oleva tumma palkki tomimaan niin että linkit ja palkin sisältö tulis PHP Include koodin kautta jolloin kaikkien sivujen päivitus helpottuisi mutta templatessa on käytetty myös css:ää enkä oikein saa sitä toimimaan. Onko se edes mahdollista? Paras tietysti olis jos saisi kaikki muut toimimaan php includen kautta paitsi keskellä oleva valkoinen osio jolloin vain se olisi sivukohtainen.

Eli neuvoja olen vailla PHP:tä en juurikaan osaa mutta olen sitä jonkunverran kuitenkin käyttänyt.

1

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö.

Kyllähän se onnistuu. Luultavasti sulla on ongelmana polut, eli mistä css haetaan. Nimittäin, jos css haetaan suhteessa sisällytettävään osaan, niin sitä ei löydy sieltä, vaan css haetaan suhteessa siitä minne se sisällytetään. Hmm.. tais tulla vähän sekavasti.

Kätevintä lienee laittaa css-tiedostot aina samaan hakemistoon, esimerkiksi sivutilan juureen hakemistoon /css
      Jos tiedoston nimi on esimerkiksi tyyli.css, niin css-tiedosto löytyy aina, riippumatta mistä päin sitä kutsutaan, paikasta /css/tyyli.css

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      98
      3582
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      5
      1989
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      7
      1760
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      35
      1486
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      58
      996
    6. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      940
    7. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      882
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      840
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      817
    10. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      804
    Aihe