Haluaisin tietää miten vesimies-naisen saa kertomaan syyt miksi päätti jättää miehensä tylysti kertomatta syytä yllättävään avioliiton purkautumiseen.
Olemme tunteneet noin 20 vuotta, josta avioliitossa noin 18 vuotta. Meillä on yksi kohta 17 vuotias poika. Asuimme rivitalossa, johon teimme mittavat remontit, jotka valmistuivat muutamaa kuukautta ennen voimon 50-vuotis päiviä. Juhlien aikaan kaikki näytti olleen kunnossa, Kesäkuun alussa miltei heti juhliensa jälkeen (puolitoista vuotta sitten) vaimoni ilmoitti, että kaikki on sitten loppu. Samalla hän ilmoitti, että mun on poistuttava asunnosta. Kävimme avioerosovittelussa kerran. Vaimo ilmoitti, että hän ei tarvitse sitä, mutta tuo mies on vaan sellainen, että haluaa selityksen, Siihen yhteiset käyntimme loppuivat. No niin siinä lopulta kävi. Asun nyt yksin.
Sairastuin vuonna 2002 leukemiaan ja minulle tehtiin luuydinsiirto kesäkussa 2002. Sairaalassa puolivuotta, olin jo vuoden 2003 alussa töissä. Kaikenlaisia pieniä ja suurempia vaivoja on riittänyt siitä asti. Vaimoni mielestä olin terve kun pääsin sairaalasta. No eipä asia vaan näin ollut. Vaimoni ei kestänyt valittamistani, mutta kelle olisin kertonut vaivoistani kuin hänelle. Hän vaan kylmästi sanoi, että mitä taas valitat. Silmiini tuli noin kolmen vuoden kuluttua nk. käänteishyljintäreaktio, jonka seurauksen olen melkein menettänyt näon toisesta silmästäni.
Elämämme näytti järjestyvän pikkuhiljaa, Se oli harhaluulo. Vaimoni kylmeni minua kohtaan ja oli moettivän näköinen noin parin vuoden ajan. Arki sujui kuitenkin hyvin.
No olemme kohta olleet vuoden avioerossa. (Vaimo pisti ilmoituksensa jälkeen eron vireille.) Nyt haluaisin tietää miksi vaimoni jätti minut, Hän vaan ilmoittaa vihaavansa minua ja ei suostu kertomaan mitään. Vihaa on jatkunut kohta vuoden,
Toivon viisaimmilta neuvoja miten jatkan jotta saisin tietää miksi kävi kuin kävi Itse en halua missään nimessä mitään riitaa,Haluan vaan tulevaisuudessa normaalit välit, en muuta
Leijona 58v
Kertokaahan mten vesimies-naisen
12
2755
Vastaukset
- Itse vesimiesnainen
Mielestäni syy on yksinkertainen. Vesimiesnainen on kylmä ja kova ihminen, hän haluaa kumppanikseen vertaisensa keskustelu kumppanin, nimenomaan älyllisesti, suureen tunnesiteeseen hän ei juurikaan kykene. Hänen pitää arvostaa kumppaniaan enemmän kuin itseään, jos vesimiesnainen sitoutuu suhteeseen. Vesimiehethän kammoksuvat sitoutumista eli pidän tuota eräänlaisena ihmeenä että näin monta vuotta olette olleet yhdessä. Mielestäni saat olla ylpeä siitä, että olet monta vuotta luonut hänelle tunteen siitä että hänellä on tunteet. Vesimiesnaisethan kärsivät tunneköyhyydestään itse kaikkein eniten, Se on sääli, että näin on, niin älykkäitä ja miellyttäviä kuin ovat.. Heistä ei myöskään ole kenenkään lohduttajaksi, he käsittelevät asiat järki-puolella, kertovat mielellään mitä nyt täytyy tehdä, mutta eivät näytä empatiaa kärsivälle. Osaahan vesimieskin rakastaa.. niin kauan kun kaikki menee hyvin.
- piikki
Olen veskari en ole kylmä enkä kova autan ja teen kaikkeni ,jos joku sitä vilpittömästi pyytää melkeinpä vaikka vieraalle ihmiselle etenkin vanhuksille tai lapsille tarpeesta riippuen ym ym Mutta jos minut pettää tuntee lyllä nahoissaan ....
- minäki vmnainen 40+
En ole kylmä veskarinainen, autan ja ymmärrän ja kuuntelen ja keskustelen. Teidän liittonne kesti kyllä tosi kauan ja varmasti opit hänestä jo jotain. Olemme hienotunteisiakin ja luulen että hän ei halua loukata sinua sanomalla todellista syytä eroon. Pelasiko seksinne? Oliko elämä liian tasaista, tylsää? Syy voi olla mikä vain, kestätkö kuulla sen? Itse haluan katsoa miestä aina ylöspäin, en kestä alistuvaa kumppania, säälistä en ole kenenkään kanssa. Teidän suhteestanne en tiedä mikä oli eron syy, mutta ehdotan että kirjoitat hänelle kirjeen ja pyydät selitytyksen erolle ja lupaat olla loukkaantumatta, pystytkö siihen? Itse en entisten kanssa halua mikään kaveri olla. Menen elämässä eteenpäin enkä kaivele ja muistele vanhoja.
Minutkin on jätetty ja kaipaisin selitystä sille, mutta odotan vain tilannetta milloin törmäämme sopivasti sen saadakseni. Masentua ei kannata, elämä vain on sellaista näköjään että mikään ei ole varmaa...muutakun kuolema. Valitettavasti. Muut voivat kokea asiat erilailla, minä näin. Olet kokenut kovia sairautesi kanssa kuten puolisosikin tukiessaan sinua.Elä vain elämää eteenpäin, etsi uusi kumppani ja nauti tai mikä sitten sinulle onnen tuokaan. - neitsyt jaMies
Jo pitkään vesimiessuhtessa olevana voi sano vuorevrmasti, etä sairastimisesi on syy eroonne. Vesimies ei kestä sllaista eikä siitä ole olkapääksi. Sanon sen kokemuksestani enempää kertomatta. Kuunteliko hän ylipäätään sinua?
- kysymykseesi
Oli alussa huolissaam ja auttoi käytännön asioissa, mutta muuten sairauteni ei ainakaan ulkoisesti hetkauttanut. Eräs yksityiskohta: Vyöruusu kuuluu osana toipumusajan vitsauksiin. Se aiheuttaa tavattoman kovia toistuvia kipukohtauksia,jotka kestävät joitakin kymmeniä sekuntteja. Makasin tuskissani maassa ja vaimo pyysi nousemaan ja poykaisi jalallaan minua ja sanoi; mitäs siinä makaat ja valitat, nouse ylös.
No olihan hän välillä ymmärtäväinenkin. - neitsyt ja Mies
kysymykseesi kirjoitti:
Oli alussa huolissaam ja auttoi käytännön asioissa, mutta muuten sairauteni ei ainakaan ulkoisesti hetkauttanut. Eräs yksityiskohta: Vyöruusu kuuluu osana toipumusajan vitsauksiin. Se aiheuttaa tavattoman kovia toistuvia kipukohtauksia,jotka kestävät joitakin kymmeniä sekuntteja. Makasin tuskissani maassa ja vaimo pyysi nousemaan ja poykaisi jalallaan minua ja sanoi; mitäs siinä makaat ja valitat, nouse ylös.
No olihan hän välillä ymmärtäväinenkin.Vesimies ei osaa toimia käytännön asioissa, jos niihin liittyy ongelmia. Tämä johtuu vesimiehen pelosta joutua hallitsemattomaan tilanteeseen, jos hänellä ei ole mahdollisuutta hoitaa ongelmaa pois. Silloin vesimies numeroi luunsa ja tekee "nykäset". Alussa vesimies voi auttaa ottamalla ohjat käsiinsä, mutta havaitessaan tilanteen toivottomaksi, se livistää. Itse sain kokea vastaavan tosin ilman eroa. Vaimoni sairastui vakavasti alle 30:nä. Fyysinen sairaus saatiin hallintaan, mutta trauman hoitaminen vaati 10 v ja paraneminen alkoi ainoan lapsemme syntymästä. Olin hänen tukenaan koko tuon ajan. Myöhemmin itse sairastuin tai oikeastaan lääkärit epäilivät syöpää. Hänestä ei alun jälkeen ollut auttajaksi, vaan alkoi haikailla muita suhteita. Mitään sen vakavampaa suhdetta ei tosin ollut, onneksi. Silloin heräsin ja aloin tappaa tunteeni häntä kohtaan. Se onnistui parin vuoden jälkeen. Olen terve mies ja tietysti tässä iässä pelko sairastumisesta lisääntyy. Nyt tiedän, että tosipaikan tullen on minun tultava toimeen ilman hänen apuaan. Pahalta tuntuu se, että tavallaan teen väärin häntä kohtaan, mutta sekin lie vain elämää. Ja sanoihan vielä äskettäin, että älä ikinä saata minua sellaiseen tilanteeseen.
- Juulia-Tuulia
neitsyt ja Mies kirjoitti:
Vesimies ei osaa toimia käytännön asioissa, jos niihin liittyy ongelmia. Tämä johtuu vesimiehen pelosta joutua hallitsemattomaan tilanteeseen, jos hänellä ei ole mahdollisuutta hoitaa ongelmaa pois. Silloin vesimies numeroi luunsa ja tekee "nykäset". Alussa vesimies voi auttaa ottamalla ohjat käsiinsä, mutta havaitessaan tilanteen toivottomaksi, se livistää. Itse sain kokea vastaavan tosin ilman eroa. Vaimoni sairastui vakavasti alle 30:nä. Fyysinen sairaus saatiin hallintaan, mutta trauman hoitaminen vaati 10 v ja paraneminen alkoi ainoan lapsemme syntymästä. Olin hänen tukenaan koko tuon ajan. Myöhemmin itse sairastuin tai oikeastaan lääkärit epäilivät syöpää. Hänestä ei alun jälkeen ollut auttajaksi, vaan alkoi haikailla muita suhteita. Mitään sen vakavampaa suhdetta ei tosin ollut, onneksi. Silloin heräsin ja aloin tappaa tunteeni häntä kohtaan. Se onnistui parin vuoden jälkeen. Olen terve mies ja tietysti tässä iässä pelko sairastumisesta lisääntyy. Nyt tiedän, että tosipaikan tullen on minun tultava toimeen ilman hänen apuaan. Pahalta tuntuu se, että tavallaan teen väärin häntä kohtaan, mutta sekin lie vain elämää. Ja sanoihan vielä äskettäin, että älä ikinä saata minua sellaiseen tilanteeseen.
Olin parinkymmenen kun äiti sairastui vakavasti. itse asuin silloin jo muualla. Olin koko ajan poissa kotoa vaikka äiti ja muu perhe olisi tarvinnut tukea.. ajattelin että olin täysin hyödytön kotona koska sillä iällä nyt on aika turha kuvitellakkaan että valmistuisi yhtä-äkkiä lääkäriksi ja keksisi parannuksen syöpään! Olin lisäksi niin peloissani ja syyllistin itseäni naivisti juuri siitä etten saanut äitiä kuntoon vaikka kuinka olisin rukoillut tai tehnyt mitä tahansa.
Tuo juttu kyllä kasvatti sen verran että tajuan mitä tehdä vastaavassa tilanteessa HYVÄKSYÄ KAIKEN. - kulmakivi
Juulia-Tuulia kirjoitti:
Olin parinkymmenen kun äiti sairastui vakavasti. itse asuin silloin jo muualla. Olin koko ajan poissa kotoa vaikka äiti ja muu perhe olisi tarvinnut tukea.. ajattelin että olin täysin hyödytön kotona koska sillä iällä nyt on aika turha kuvitellakkaan että valmistuisi yhtä-äkkiä lääkäriksi ja keksisi parannuksen syöpään! Olin lisäksi niin peloissani ja syyllistin itseäni naivisti juuri siitä etten saanut äitiä kuntoon vaikka kuinka olisin rukoillut tai tehnyt mitä tahansa.
Tuo juttu kyllä kasvatti sen verran että tajuan mitä tehdä vastaavassa tilanteessa HYVÄKSYÄ KAIKEN.HYVÄKSYÄ KAIKEN. Kyllä vaikka se onkin erittäin vaikea ymmärtää ja vieläpä hyväksyä. Juuri niin on tehtävä, on hyväksyttävä se, mikä annetaan. Kaikkea ei voi hallita eikä ole tarkoituskaan. Mitä kasvamista se on, jos kaikki menee kuten on päättänyt. Elämän keskeisin ongelma on valitsemisen vaikeus ja valintojen kanssa eläminen. Itselleni neitsyenä se on helpompaa kenties kuin monelle muulle merkille, koska syntymässä ei ole annettu muuta kuin se parjattu analyyttisyyden taito. Ei mennyttä eikä tulevaa, vaan nykyinen hetki. Tähän sisältyy myös omat vaaransa, sillä tekemistään valinnoista neitsyt sitten muodostaa tulevaisuutensa ja kohtalonsa. Ja kuten tältäkin palstalta on saatu lukea, neitsyen valinnat ovat voineet mennä pahasti pieleen ja silloin syntyy sitä, mistä täällä on kirjoitettu.
- (katrianne)
se voi olla, että et koskaan saa tietää syytä - itse olen aina halunnut selvittää kaikki asiat vaikka vesimies olenkin. Eräs skorpioni lakkasi puhumasta mulle noin kaksi vuotta sitten enkä vieläkään tiedä minkä takia. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista, että saisin asian selvitettyä, mutta minkäs teet jos joku ei halua puhua? : ( inhottavaa tuollainen...
- jouskariäippä
Näitä vm-juttuja kun lukee niin täytyy aina todeta että niin tutuilta ne monesti kuulostaa että tietyt piirteet taitaa vaan kuulua vesimiehelle. Joka ikiseen asiaan löytyy aina poikkeuksia,mutta sen verran kun yleistää voi niin nämä tässäkin esille tulevat ovat niitä. Tosi surullista joutua sairauden vuoksi hylätyksi
mutta joku tässä oli hyvin siihen osannut vastata..ei näillä vm taida olla keinoja tuollasia asioita kohdata.
Itse luen ja ihmettelen näitä vm-juttuja koska
olen kuolettamassa kaksi vuotta riehuneita tunteitani vaikeaa mutta niin ihanaa, hyvin tyypillistä vm kohtaan :) - vm-nainen
jouskariäippä kirjoitti:
Näitä vm-juttuja kun lukee niin täytyy aina todeta että niin tutuilta ne monesti kuulostaa että tietyt piirteet taitaa vaan kuulua vesimiehelle. Joka ikiseen asiaan löytyy aina poikkeuksia,mutta sen verran kun yleistää voi niin nämä tässäkin esille tulevat ovat niitä. Tosi surullista joutua sairauden vuoksi hylätyksi
mutta joku tässä oli hyvin siihen osannut vastata..ei näillä vm taida olla keinoja tuollasia asioita kohdata.
Itse luen ja ihmettelen näitä vm-juttuja koska
olen kuolettamassa kaksi vuotta riehuneita tunteitani vaikeaa mutta niin ihanaa, hyvin tyypillistä vm kohtaan :)Itse seurustelin leijona miehen kanssa, suhteen alussa kaikki sujui hyvin, kunnes mies muuttui yhä itsekeskeisemmäksi: valheita ja oman itsensä ylistämistä. Mukamas kuinka töissä rankkaa ja voi häntä raukkaa. Kun halusin puhua itseäni koskevista asioista, työhuolista, kivuista ja säryistä, ei mies ottanut kuuleviin korviinsa.
Jaksoin tätä muutaman vuoden.
Lopulta mies muuttui narsistiseksi, ja väkivaltaiseksi, omistushaluiseksi, mustasukkaiseksi sekopääksi. Raivokohtauksia ym.
Tunteeni hiipuivat. Olin seota.
Valitettavasti petin miestäni. Hain hetken lohtua muualta. Nyt olemme menossa oikeuteen selvittämään asioita. Yhteinenkin lapsi tulossa.
Tälläinen oli oma kokemukseni leijona-vesimiesyhdistelmästä.
Parempi tuuri muilla! :)
- vesimies tyttö
Vanhempani olivat juurikin tuollainen yhdistelmä, äiti vesimies, isä leijona. Isäni sairastui ja joutui muiden autettavaksi. äitini harteille kasautui perheen arjen pyöritys ja kaikista asioista huolehtiminen. isäni oli halvaantunut ja menettänyt osittain puhekykynsä. Aika oli rankkaa meille kaikille. isäni kaipasi kuitenkin hirveästi läheisyyttä ja empatiaa, mutta äitini ei sitä pystynyt antamaan. luulen, että se oli jonkunlainen suojautuminen. Itsekin nyt tajuan ahdistuvani, jos joku tulee minusta liian riippuvaiseksi. Vesimies ei taida kestää toisen heikkoutta, ja että hänestä tullaan riippuvaiseksi, tuntuu kuin joku tukkisi pakotien. Ei sillä, että sitä olisi koskaan käyttänyt, mutta sen olemassa olo rauhoittaa.. Isäni kuoli, ei kai enää jaksanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982