Hei,
Minulla olisi seuraavanlaiset oireet kyynärpäässä : Kipu alkaa kyynärpään alapuolelta, säteilee pikkurilliin,nimettömään ja keskisormeen ja välillä säteilee olkapäähän asti, käsi voi puutuakin. Kiputila voi alkaa ihan koska vain, nojatessa kyynärpäällä esim. pöytään, ajaessa autolla, kirjoittaessa, kuoriessa perunoita ym. Onko jollakin muulla ollut samanlaisia oireita ? entä mikä oli kyseessä? Olisikohan magneettikuvaus paikallaan ?
Särky on pahin oikeassa kädessä mutta on myös vasemmassa välillä..
Olen jo ollut yhteyksissä terveydenhoitajaan mutta häneltä vastauksia odotellessa täältäkin kyselen, olen 18v urheileva tyttö joka harrastaa yleisurheilussa heittolajeja ja tarvitsen kättä paljon.
En tietääkseni ole lyönyt kättä mihinkään. Enkä ole rasittanut sitä 2kk läheskään yhtäpaljon kuin harjoituskaudella, kivut alkoivat n. 1kk sitten pahentuen kokoajan..
Särky vähenee 3x600mg paracetamolilla mutta ei ole hyväksi syödä niin paljon lääkkeitä... :/
Kyynärpään kipu
5
4666
Vastaukset
- Tennari
Nyt viidettä viikkoa sairaslomalla tenniskyynärpäästä. Sain sen kun kesän ja syksyn vasaroin mökkiä.
Oireesi aikalailla samat kuin minulla. Eli nyt lepoa..ei perunan kuorimisia... Mobilaattia kelmun alla..Buranaa tulehduksen lieventämiseen..kylmää..stressipallo puristeluasiis kevyttä)..lihasten venyttelyä.
Hoito voi kestää viikkoja, malttia!
Oma käsi näillä eväillä alkaa olla jo kunnossa.- sama vaiva ollut
ota yhteys kiropraktikkoon tai jäsenkorjaajaan, vika on niskaperäinen ja säteilee käteen. itse kärsin useita vuosia koko käden alueella olevista kivuista (olkapää, kyynärpää, ranne)kipu vain vaihtoi paikkaa. Lääkärit määräsivät ainoastaan kortisonipiikkejä, tulehduskipulääkkeitä, joista ei ollut kuin hetkellistä apua. Avun sain, kun osaava kiropraktikko vapautti hermon pinteestä eikä sen koommin ole näitä vaivoja esiintynyt.
- yhä kipeä
sama vaiva ollut kirjoitti:
ota yhteys kiropraktikkoon tai jäsenkorjaajaan, vika on niskaperäinen ja säteilee käteen. itse kärsin useita vuosia koko käden alueella olevista kivuista (olkapää, kyynärpää, ranne)kipu vain vaihtoi paikkaa. Lääkärit määräsivät ainoastaan kortisonipiikkejä, tulehduskipulääkkeitä, joista ei ollut kuin hetkellistä apua. Avun sain, kun osaava kiropraktikko vapautti hermon pinteestä eikä sen koommin ole näitä vaivoja esiintynyt.
Minulla myös kyynärpääkipua, ollutuo jo pitkään.
Kiropraktikko aukoi niskan lukkoja, mutta ei auttanut. Kävin kolme kertaa.
Kävin hierojalla 10 kertaa: ei apua.
Kävin jäsenkorjaajalla 4 kertaa: ei apua.
Kokeilin voiteita, tukia, lepoa, venytystä. Ei auttanut.
Lopulta otin kaksi kortisonipiikiä: kipu poistui kolmeksi viikoksi ja tuli sitten hiljalleen takaisin vaikka olen levossa pitänyt.
Lisää ehdotuksia? - kivusta eroon päässyt
yhä kipeä kirjoitti:
Minulla myös kyynärpääkipua, ollutuo jo pitkään.
Kiropraktikko aukoi niskan lukkoja, mutta ei auttanut. Kävin kolme kertaa.
Kävin hierojalla 10 kertaa: ei apua.
Kävin jäsenkorjaajalla 4 kertaa: ei apua.
Kokeilin voiteita, tukia, lepoa, venytystä. Ei auttanut.
Lopulta otin kaksi kortisonipiikiä: kipu poistui kolmeksi viikoksi ja tuli sitten hiljalleen takaisin vaikka olen levossa pitänyt.
Lisää ehdotuksia?pitääkin mennä asiansa osaavalle hoitajalle, jäsenkorjaajia ym. vastaavia on sekä hyviä että vähemmän hyviä. www.kuntonetti.org ja sieltä kipufoorumi, niin näette hyviä hoitotuloksia saaneiden hoitajien nimiä tyytyväisten asiakkaiden kertomina. Ja ei hoidetulle tiedoksi, etten ole nimimerkki hoidettu, vaikka hänen ansiostaan olen minäkin hoidettu ja vieläpä erittäin hyvin.
- tulee luultavasti
säteilynä selän puolen lihaksista. Lisäksi voi olla alkavaa tenniskyynärpäätä, mihin ei missään nimessä kannata antaa piikittää kortisonia. Mene lähimmälle naprapaatille ja pyydä häntä katsomaan mahdolliset säteilykipua aiheuttavat triggerpisteet. Kannattaisi myös vähäksi aikaa rauhoittaa kaikkia käsillä tehtäviä puristusta ja kiertoa vaativia liikkeitä.
Magneettikuvaus maksaa 4-500 euroa, joten sitä ennen kyllä kannattaa kokeilla jotain muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733