Ps3 textuurit. Ps3 on tehoton paska!

öilhaslkajhdlajh

Oletteko katsoneet ikinä miltä ps3 pelien textuurit näyttää läheltä katsottuna? Esim mgs4, uncharted ja kaikki muutkin. Sitten oletteko nähneet miltä gears 2 ja halo 3 textuurit näyttävät läheltä katsottuna? Hyviltä. Ps3:lla ihan ps2 laatua. Mikä on syy?

Syy on ps3:n näytönohjain, joka on jaettu 256 mb näytön ohjaimelle ja puolet prosessorille, joka tarkoittaa ettei ps3:lla saa hyvää textuurilaatua.

X0:n näytönohjain voi käyttää muistia 470 mb asti, ja jättää loput prosessorille. Se ei harmita nykypeleillä prosessoria yhtään, ja prosessori käyttää muistia juuri niin paljon kuin tarvitsee, ja näytönohjain saa paljon enemmän muistia käyttöön, joka tarkoittaa parempia textuureja ja isompaa resoluutiota.

Ps3 arkkitehtuuri kusee!!

30

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rndm

      miksi pitää aina valittaa ''kilpailevan'' konsolin palstalla?

      • täh??

        Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluille PS3:sta. Mikäli keskustelun aihe on sinulle kiusallinen tai kritiikki lempikonsoliasi kohtaan muuten vain aiheuttaa ihottumaa, se on SINUN ongelmasi.


      • rndm
        täh?? kirjoitti:

        Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluille PS3:sta. Mikäli keskustelun aihe on sinulle kiusallinen tai kritiikki lempikonsoliasi kohtaan muuten vain aiheuttaa ihottumaa, se on SINUN ongelmasi.

        lempikonsoliani? en edes omista ps3:ea enkä aio hankkiakkaan. kritiikkiä voi antaa, mutta ei silti tarvitse valittaa,että on aivan paska kone.


    • hyvän neuvon

      Tunge ne näytönohjaimet ja prosessorit vaan suoraan perseesees! Siitä saat hyvät resoluutiot!

      • hlhjhkjhkjhlkj

        taitaa kaduttaa että ostit ps3 :)


      • Vittu mitä jengiä
        hlhjhkjhkjhlkj kirjoitti:

        taitaa kaduttaa että ostit ps3 :)

        Tunge vaan ne prosessorit sun muut perseesees. Taidat olla xbox-fani, kun luulet, että ihmiset vaihtaa pleikkarin siihen paska-boxiin, koska pleikkarin ''textuuri'' on mielestäs huono.


    • Joku juitsi on, mutta ei tuo

      Ei pidä vettä toi sun juttusi. Selitys tuolle on oltava joku muu. Pirun vaikea sanoa, että mikä. Tekstuurikäytössä 470 megaa vs 256 megaa ei todellakaan tarkoita mitään mullistavaa. Lisäksi asia ei näin ole, kun ps3 GPU pystyy ilmeisimmin käyttämään CPU:lle 'varattua' muistia, vieläpä nopeammin kuin xBox:in GPU.

      Joku syy tähän on, mutta mikä... Ties vaikka jostain löytyisi joku, jolla on oikeata teknistä tietoa, eikä pelkkiä fanipoikia?

    • Pinna täynnä

      Siis mitä p***** järkee on haukkua täällä jotain KONSOLEITA?Jos teistä PS3 tai Xbox on ihan p*****,niin pitäkää se omana tietonanne.

      Ja en omista kumpaakaan,enkä todellakaan aijo hankkia.

      • soöruihsdöfjkjklö

        et pääse pelaan huippupelejä mutta et myöskään joudu selitteleen paskaa netissä :)


    • muhahahaa :p

      Microsoftin on syytä olla kiitollinen ATI / AMD:lle erittäin järkevän ja kompaktin GPU:n suunnittelusta. Yksi sen tiukimmista ominaisuuksista on 10 megan erittäin nopea frame buffer, jonka avulla tietyt 3d grafiikan renderöintivaiheet sujuvat varsin nopeasti.

      Valitettavasti kaikki jutut eivät vaan ole pelkkää plussaa. 1080p resoluutio tupla framebufferilla ( 24 bit / pixel ) vaatii 12 megaa muistia frame bufferiin. Teoriassa on mahdollista 10 megan framebufferilla saada aikaan 1080 p tuplapuskurointi, mutta aikas v-mäinen se on toteuttaa, kun siihen pitää siirtää dataa tarkalla ajoituksella.

      Haluaisin tietää, onko Xboxille olemassa mitään, mikä tukisi natiivia 1080p resoluutiota tupla frame bufferilla? Tämä on kyllä aika must, jotta voitaisiin puhua full HD grafiikasta...

      Siis en tarkoita mitään interpoloitua paskaa, vaan oikeata resoluutiota...

      • sejhfsklhdfksljh

        Omistan boxin, omistan myös 24 tuumasen lcd 16:10 laajakuvanäytön jossa on hdmi, ja pelaan aina boxilla 1080p tilassa eikä se tuota mitään vaikeuksia. Minä taas olen kuullut että framebuffer on 24 megaa


      • PS3 pelaaja.
        sejhfsklhdfksljh kirjoitti:

        Omistan boxin, omistan myös 24 tuumasen lcd 16:10 laajakuvanäytön jossa on hdmi, ja pelaan aina boxilla 1080p tilassa eikä se tuota mitään vaikeuksia. Minä taas olen kuullut että framebuffer on 24 megaa

        Minäkin pelaan aina 1080p tilassa, mutta se ei tarkoita että pelipyörisi 1080p!


      • mutta ...
        sejhfsklhdfksljh kirjoitti:

        Omistan boxin, omistan myös 24 tuumasen lcd 16:10 laajakuvanäytön jossa on hdmi, ja pelaan aina boxilla 1080p tilassa eikä se tuota mitään vaikeuksia. Minä taas olen kuullut että framebuffer on 24 megaa

        Juu, lueskelin erinäisiä horinoita webistä. Xboxin GPU periaatteessa tukee kyllä natiivia 1080p resoluutiota, mutta silloin ei framebufferia voi käyttä framebufferina, tai homma on aikas hankalaa.

        Jonkinlainen 1080p tuki on toteutettu Xboxiin softapäivityksenä ( eli alkup. Xbox ei ainakaan toistanut natiivia 1080p resoluutiota lainkaan ), mutta onko siinä tuplapuskurointi?

        Sony puolella blu ray elokuvat ovat 1080p. Jotkut pelit ovat hetkellisesti 1080p, siitä en ole varma onko jokin peli jatkuvasti tuossa natiivissa resoluutiossa.

        Tuolla, että telkkariin tulee 1080p signaali, tarkoitan nimenomaan sitä interpolointia. Siinä 'puuttuvien' / lopullisten pikselien arvo lasketaan jälkikäteen. Sitä tekee sekä Xbox että Sony PS 3, kun resoluutio < 1080p, mutta telkkariin menevä data = 1080p.

        Eli muotoilen kysymyksen toisella tavalla: Bd elokuvat ovat 1080p. Peeceelläkin onnistuu 1080p elokuvion toisto ( jopa mun radeon 9800 pro tukee 1080p resoluutiota ). Mutta löytyykö Xboxille yhtään elokuvan toisto-ohjelmaa, joka toistaa elokuvan natiivissa 1080p resoluutiossa, tuplapuskurilla ? ( ilman tuplapuskuria elokuvan kuva jakaantuu paikka paikoin ikävän näköisesti kahtia ).


    • xbox player

      juu minäkin vaihoin ps3 romun xboxiin. oon ollu ylpee :D

      • gujgguggugu

        Nii varmaa


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      HAISTA V I T T U HOMONAAMA XBOXI ON TEHOTON PERSEENREIKÄ SÄÄLITTÄVÄLLÄ 3YDIN PROSSULLA KU LAADUKKAASSA PLEIKKARISSA ON NYKYAIKAINEN 8YDINPROSSU

      • Tärkeimmät.

        Joka ei ratkaise tai määritä mitään, tosi on että varjot on joissakin peleissä suttuiset neliöt, C64 tyyliin.
        Uncharted on kuitenkin jännä esimerkki että peleistä on myös mahdollista tehdä kauniita, ilmeisesti kaikki ei vaan jaksa tai osaa.


    • xboxownps3sucks

      hah vitun nynnyt pelaa ps3 :Y ei vittu ohjain tehty joillekki kiinalaisille pennuille. HAH sitte viel hacksataan codeissa ei helvetti kuka haluaa hack konsolia? iha perseestä ja grafiikat kusee HAH NOLO OSTAKAAS XBOX 360. ÄIJIEN KONSOLI. ps3 on japsu paskaa XD!

      • ps3 won =)))))))))))

        Älähän xbox poju jauha kakkaa ei sua kukaan usko ettei vaan ois tullu red ring of death konsoliisi ku tuut tänne reuhaamaan???


      • fukid213314
        ps3 won =))))))))))) kirjoitti:

        Älähän xbox poju jauha kakkaa ei sua kukaan usko ettei vaan ois tullu red ring of death konsoliisi ku tuut tänne reuhaamaan???

        vitun pelle mulla on ollu xbox 2 vuotta ja ei oo ollu red ring of death helvetin oranki mene koloos


    • gfchk

      "hah ***** nynnyt pelaa ps3 :Y ei ***** ohjain tehty joillekki kiinalaisille pennuille. HAH sitte viel hacksataan codeissa ei ******** kuka haluaa hack konsolia? iha ********** ja grafiikat kusee HAH NOLO OSTAKAAS XBOX 360. ÄIJIEN KONSOLI. ps3 on japsu ****** XD!"

      Haista paska jne, pentu

    • yugkukyh

      "Oletteko katsoneet ikinä miltä ps3 pelien textuurit näyttää läheltä katsottuna? Esim mgs4, uncharted ja kaikki muutkin. Sitten oletteko nähneet miltä gears 2 ja halo 3 textuurit näyttävät läheltä katsottuna? Hyviltä. Ps3:lla ihan ps2 laatua. Mikä on syy?

      Syy on ps3:n näytönohjain, joka on jaettu 256 mb näytön ohjaimelle ja puolet prosessorille, joka tarkoittaa ettei ps3:lla saa hyvää textuurilaatua.

      X0:n näytönohjain voi käyttää muistia 470 mb asti, ja jättää loput prosessorille. Se ei harmita nykypeleillä prosessoria yhtään, ja prosessori käyttää muistia juuri niin paljon kuin tarvitsee, ja näytönohjain saa paljon enemmän muistia käyttöön, joka tarkoittaa parempia textuureja ja isompaa resoluutiota.

      Ps3 arkkitehtuuri kusee!!"

      Itke lisää

      • Laseille tarvetta?

        kyllähän niissä tekstuureissa ei ole mitään eroa! Osta ps3 ni ei tarvi ruveta poraan ku xboxis laukes. http://www.youtube.com/watch?v=2sIc1YXhzjo ja tuos todiste kumpikahan se on voittajille ja kumpi häviäjille...


    • xbox/360 on ihana

      UUUUU (käsi) XBOXII4LIFEEEEEEEEEE TYKKÄÄN LAUETA MINUN XBOX360 PELITRAILEREIHIN JA ITSE PELEIHIN JA PS3MEHAN ON TÄYTTÄ PASKAA, EI HEMMETTI... SÄÄLIN TEITÄ KAIKKI JOTKA PELAATTE PS3MELLA... OSTAKAA EDES NORMI XBOX JOTTA PÄÄSETTE EDES PIENILLE OSINGOILLE NAUTINNOSTA.... HUH HUH MITÄ HEVONJORTIKKAA KOKO PS3 JA MUUT PLEIKKARIT..... FACEPALM

      • --------------------

        ÄXBOXI JA SUN ÄITIS ON TEHOTTOMIA PASKOJA


      • Latenssimies
        -------------------- kirjoitti:

        ÄXBOXI JA SUN ÄITIS ON TEHOTTOMIA PASKOJA

        No onhan se jo vanha kuin mikä tuo xbox, Xbox 360 taasen on tehokas.


    • lame

      sitäpaitsi ps3 on paskaa koska valikko on ihan vitun köyhä

    • PS3 ei oo paska

      Taas kaikki naperot tulevát tänne purkamaan suruaan ja vihaansa, koska äiti ei osta PS3:sta. Säälittävää...melkei...ei yhtää..

    • tuhmatpojatei

      Jaaha, taas näitä äksyjä pikkukoviksia kiukuttelemassa jostain pelipälä konsolista. Mua ei kiinnosta räksroks tai Pipsa possu kolmonen.

    • sfjskljfskljfdlk

      Tämä kinastelu tuo mieleen 80-luvun, Commodore 64 vs Spectravideo, Amiga 500 vs Atari ST, jne. konesodat, ei mitään uutta, eikö nämä sodat koskaan lopu :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe