A-huollon hinta?!

Peugeot307

Paljonko on muualla Suomessa maksanut A-huolto? Soitin merkkiliikkeeseen, ja huolto termostaatin vaihto ajoviimansuoja etupuskuriin 500e:n tienoilla! Pelkkä huolto 300-400e. Mistä kaikesta noin paljon laskuttavat? Eihän pelkkä öljyn vaihto maksa yleensä kuin viiden kympin luokkaa, eikä siihen A-huoltoon nyt niin paljon muuta ihmeellistä minun mielestäni kuulu. Sanoivat, että kaksi tuntia saa varata siihen huoltoon. K..staanko tässä nyt linssiin?

14

4238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se.,,

      sellaisia ne merkkihuollot on, siitä huoltokirjan leimasta saa kyllä maksaa tosi paljon jos haluaa, itse en käytä merkkihuollossa autoa kun sen 1-2 kertaa kun auton ostan uutena, 250000 km pitää auton toimia sama missä ne öljyt vaihtaa. sen voi jo laskea miten paljon on säästänyt 20 vuoden aikana kun ei ole käynyt merkkihuollossa. suunnilleen yhden uuden auton verran. 20000 km välein öljyn vaihto suodattimineen n.60 eur. itse ajan sen 40000 km vuodessa. eli 3 vuoden välein vaihdatan 406 HDI pösöön nyrkkipajalla jakopään osat töineen n.300 eur. ja jarrupalat/levyt 150000 km välein n. 150 euroa jotka itse vaihdan. Eli ei niitä kuluja tule. Renkaat ovat olleet niitä kalleimpia investointeja.

    • sisällön

      voi tarkistaa auton ohjekirjastakin, siellä on kerrottu mitä siihen pitäisi kuulua, toki siinä on muutakin kuin pelkkä öljyn vaihto. Ja voihan sitä kysyä tarkasti huollostakin. Nykyisin monessa paikassa lasketaan mukaan myös jarrujen huolto / herkistyspuhdistus mitä aikaisemmin vain suositeltiin tehtäväksi vuosittain. Monesti nykyisin on myös huollossa tarjolla ns. talvihuolto / vuosihuolto tms. pakettejakin. Nykyisin pelkät merkkihuoltojen tuntiveloitushinnat liikkuvat n. 80 - 100 €/tunti luokassa. Tuo kertomasi pelkän öljynvaihdon työn hinta 50 € n. 15 minuutin työstä antaa tuntihinnaksia jo 200 €, hyvää bisnestä.

      • vaihtotyö

        samaan hintaan, öljyt,suodatin ja työ eli 60 euroa kaikkineen. Jarruja kun käyttää oikein niin ei niitä tarvi juurikaan rapata. Nytkin on määräaikaiskatsastus 406 pösössä, 2 kertaa olen vain vaihtanut öljyt 40000 km:in aikana ja maksoi kaikkineen sen 120 eur. eikä ole tarvinnu muita huoltoja tehdä (pakollinen ilmansuodatimen vaihto 1 vuoden välein 9 euroa). 30000 km kohdalla on viimeksi käytetty merkkihullossa. 200000 km tulee kohta täyteen ja hyvin pelaa kaikki, vaikka määräaikais huoltoja ei ole tehty. Katson vaan jakopään vaihdon ja öljynvaihdon huoltovihkosesta. Määräaikaishuollot merkkihuollossa= rahastusta. olen itse ollut merkkihuollossa aikoinani töissä. Lopetin juuri tämän rahastuksen vuoksi huoltohommat.


      • halvimmat mahdolliset
        vaihtotyö kirjoitti:

        samaan hintaan, öljyt,suodatin ja työ eli 60 euroa kaikkineen. Jarruja kun käyttää oikein niin ei niitä tarvi juurikaan rapata. Nytkin on määräaikaiskatsastus 406 pösössä, 2 kertaa olen vain vaihtanut öljyt 40000 km:in aikana ja maksoi kaikkineen sen 120 eur. eikä ole tarvinnu muita huoltoja tehdä (pakollinen ilmansuodatimen vaihto 1 vuoden välein 9 euroa). 30000 km kohdalla on viimeksi käytetty merkkihullossa. 200000 km tulee kohta täyteen ja hyvin pelaa kaikki, vaikka määräaikais huoltoja ei ole tehty. Katson vaan jakopään vaihdon ja öljynvaihdon huoltovihkosesta. Määräaikaishuollot merkkihuollossa= rahastusta. olen itse ollut merkkihuollossa aikoinani töissä. Lopetin juuri tämän rahastuksen vuoksi huoltohommat.

        öljyt mitä löytyy ja tekee itse vielä vaihtotyön eikä tee muuta kuin vain jos auto ei enää toimi niin tulee halvimmaksi. Ja silloinkin korjaa Motonetin osilla. Onpa halpaa, seuraava auton omistaja tosin voi manailla jossakain kohtaa. Mutta sillähän ei ole enää väliä menee auton huonouden piikkiin.


      • vaihtotyön
        vaihtotyö kirjoitti:

        samaan hintaan, öljyt,suodatin ja työ eli 60 euroa kaikkineen. Jarruja kun käyttää oikein niin ei niitä tarvi juurikaan rapata. Nytkin on määräaikaiskatsastus 406 pösössä, 2 kertaa olen vain vaihtanut öljyt 40000 km:in aikana ja maksoi kaikkineen sen 120 eur. eikä ole tarvinnu muita huoltoja tehdä (pakollinen ilmansuodatimen vaihto 1 vuoden välein 9 euroa). 30000 km kohdalla on viimeksi käytetty merkkihullossa. 200000 km tulee kohta täyteen ja hyvin pelaa kaikki, vaikka määräaikais huoltoja ei ole tehty. Katson vaan jakopään vaihdon ja öljynvaihdon huoltovihkosesta. Määräaikaishuollot merkkihuollossa= rahastusta. olen itse ollut merkkihuollossa aikoinani töissä. Lopetin juuri tämän rahastuksen vuoksi huoltohommat.

        osuus n. 30 € ja öljyt ja suodatin n. 30 €. Kymmenessä minuutissa menee työ läpi ja työn tuntihinnaksi tulee 180 €. Hyvää tuntihintaa. Eikä tuossa tarvita testereitä eikä monipuolisia erikoistyökaluja. Kannattaa muuten katsoa mitä vaihdossa käytetään sillä öljyjä ja suodattimiakin on eri laatuisia ja hintaisia.


      • minä vaan
        vaihtotyön kirjoitti:

        osuus n. 30 € ja öljyt ja suodatin n. 30 €. Kymmenessä minuutissa menee työ läpi ja työn tuntihinnaksi tulee 180 €. Hyvää tuntihintaa. Eikä tuossa tarvita testereitä eikä monipuolisia erikoistyökaluja. Kannattaa muuten katsoa mitä vaihdossa käytetään sillä öljyjä ja suodattimiakin on eri laatuisia ja hintaisia.

        käytän mobilin rf 5w-50 tai 0w-40 varmaan jotku ostaa ns. parempia öljyjä ja maksaa huikeita hintoja kun se on niin hyvää, toisena autona on 607 hdi enkä ole totaalia laittanu kertaakaan vaikka on fab suodatin, kohta 300000 km mittarissa. Kummiski mobili öljyt ovat n.34-40 euron väliin 5 litraa, framin ilm. monesta huono suodatin n.10 eur. työ 10 eur, niin ei siinä tarvi tuntitaksaa paljon katella. merkkiliikkeeseen vie niin pelkkä leima öljynvaihtojen ja nesteen tarkistus, ovien saranoiden rasvaus, valojensuuntaus, ym. kans 300-500 eur..ne voi itse tehdä varsinki esim. saranoiden rasvaus. autoja on turha käyttää missään testerissä ymm.. tarkkailussa jos se toimii. jos kuski huomaa itse jotain erityistä vikaa nykimistä yms..silloin piuhoihin.


      • viime vuoden
        minä vaan kirjoitti:

        käytän mobilin rf 5w-50 tai 0w-40 varmaan jotku ostaa ns. parempia öljyjä ja maksaa huikeita hintoja kun se on niin hyvää, toisena autona on 607 hdi enkä ole totaalia laittanu kertaakaan vaikka on fab suodatin, kohta 300000 km mittarissa. Kummiski mobili öljyt ovat n.34-40 euron väliin 5 litraa, framin ilm. monesta huono suodatin n.10 eur. työ 10 eur, niin ei siinä tarvi tuntitaksaa paljon katella. merkkiliikkeeseen vie niin pelkkä leima öljynvaihtojen ja nesteen tarkistus, ovien saranoiden rasvaus, valojensuuntaus, ym. kans 300-500 eur..ne voi itse tehdä varsinki esim. saranoiden rasvaus. autoja on turha käyttää missään testerissä ymm.. tarkkailussa jos se toimii. jos kuski huomaa itse jotain erityistä vikaa nykimistä yms..silloin piuhoihin.

        puolella olevan Automaassa kausihuoltotarjous hintaan 200 €. Huolto sisälsi seuraavaa: moottoriöljyn vaihto, öljyn suodattimen vaihto, raitisilmasuodattimen vaihto, vaihteiston/vetopyörästön öljytason tarkistus, pakokaasujen mittaus (todistus), jarrunesteen vesipitoisuuden mittaus, jarru- ja kytkinnesteen ja akun sekä pesurin nestetasojen tarkistus, jäähdytysnesteen tason ja pakkaskestävyyden tarkistus, jarrujen ja käsijarrun tarkastus, renkaiden kunnon ja ilmanpaineen tarkistus (myös vararengas), valojen tarkistus ja suuntaus, pakoputkiston kunnon tarkistus, nivelien ja suojakumien tarkistus, kiila- ja moniurahihnojen kunnon tarkistus ja kireyden säätö, lukkojen, saranoiden sekä varapyörän kiinnityspulttien voitelu ja koeajo


      • onpa
        viime vuoden kirjoitti:

        puolella olevan Automaassa kausihuoltotarjous hintaan 200 €. Huolto sisälsi seuraavaa: moottoriöljyn vaihto, öljyn suodattimen vaihto, raitisilmasuodattimen vaihto, vaihteiston/vetopyörästön öljytason tarkistus, pakokaasujen mittaus (todistus), jarrunesteen vesipitoisuuden mittaus, jarru- ja kytkinnesteen ja akun sekä pesurin nestetasojen tarkistus, jäähdytysnesteen tason ja pakkaskestävyyden tarkistus, jarrujen ja käsijarrun tarkastus, renkaiden kunnon ja ilmanpaineen tarkistus (myös vararengas), valojen tarkistus ja suuntaus, pakoputkiston kunnon tarkistus, nivelien ja suojakumien tarkistus, kiila- ja moniurahihnojen kunnon tarkistus ja kireyden säätö, lukkojen, saranoiden sekä varapyörän kiinnityspulttien voitelu ja koeajo

        kallista. 60e öljyt ja suodatin, 15e pakokaasutesti,20 eurolla käy kaikki nivelet,pakoputkiston,hihnojen tarkistus,jäähdytysnesteen tarkistus mittauksineen,valot/säätö,itsestään selvistä asioista esim, renkaiden ilmanpaine, tuulilasinpesuaine,saranoiden, ym. jotka käydään itse viikottain tai päivittäin läpi en viitsi edes huoltomiehen antaa tehdä. eli 100 euroa on maksimissaan tollaisen huollon hinta. Meillä päin tuntitaksa autokorjaamoilla n.30-35 eur. ja noissa tarkistuksissa ei 1 tuntia kauempaa mene, jos ei sitten ole laiska huoltomies.


      • En usko sinua
        onpa kirjoitti:

        kallista. 60e öljyt ja suodatin, 15e pakokaasutesti,20 eurolla käy kaikki nivelet,pakoputkiston,hihnojen tarkistus,jäähdytysnesteen tarkistus mittauksineen,valot/säätö,itsestään selvistä asioista esim, renkaiden ilmanpaine, tuulilasinpesuaine,saranoiden, ym. jotka käydään itse viikottain tai päivittäin läpi en viitsi edes huoltomiehen antaa tehdä. eli 100 euroa on maksimissaan tollaisen huollon hinta. Meillä päin tuntitaksa autokorjaamoilla n.30-35 eur. ja noissa tarkistuksissa ei 1 tuntia kauempaa mene, jos ei sitten ole laiska huoltomies.

        nyrkkipajassa tehdään 30-35e tuntiveloituksella? Merkkiliikkeissä on tuntiveloitus 65-80e/h joka merkillä. Älä viitsi tulla selittämään. Taitavat tehdä ilman kuittia, ja huoltoleimoja sinun huollossasi.


      • oikeissa
        En usko sinua kirjoitti:

        nyrkkipajassa tehdään 30-35e tuntiveloituksella? Merkkiliikkeissä on tuntiveloitus 65-80e/h joka merkillä. Älä viitsi tulla selittämään. Taitavat tehdä ilman kuittia, ja huoltoleimoja sinun huollossasi.

        autokorjaamoilla, merkkihullossa on meilläpäin yleensä amiksesta tullutta porukkaa, minä luotan kummiskin yksityisiin pajoihin joissa on kokemusta, joissa on aiva samoja testereitä ja laitteita. Merkkiliike on aivan rahankeruuta varten, monelle autolle annetaan pitkä takuu, mutta se velvoittaa käymään merkkihuollossa, sen kautta ottavat ns. välirahan lisinä pois... Saahan sitä vaikka ilman kuittia jos haluaa, onpahan halvempi ja saman asian ajaa.Enkä minä tarvi välttämättä niitä huoltoleimoja, kelle niitä näyttelee, autoliikkeet katsovat nettiautosta päivän hinnan ja sen perusteella antavat autosta jotain vaihdossa, se on mun osalta ollu aivan sama oliko huoltokirjaa vai ei. tuhansia olis kummiski menny merkkiliikkeen leimauksiin.Ja aina on auto saatu katsastettua eikä ole välille jättänyt vaikka 40000 km vuodessa ajan.


      • ei enää tee
        En usko sinua kirjoitti:

        nyrkkipajassa tehdään 30-35e tuntiveloituksella? Merkkiliikkeissä on tuntiveloitus 65-80e/h joka merkillä. Älä viitsi tulla selittämään. Taitavat tehdä ilman kuittia, ja huoltoleimoja sinun huollossasi.

        vähän parempikaan nyrkkipaja noilla hinnoilla, ei edes ilman kuittiakaan. Todelliset korjaamoiden hinnat ovat nykyisin 60-80 €/h. Merkkikorjaamot hinnoissa ylempänä ja muut vähän alempana. Tutut vanhat eläkekorjaajat ja autotallimiehet tekevät ilman kuittia halvemmalla. Taidot ovat vain monella vanhalla enää harrastajatasoa kun tekniikka on kehittynyt, öljyt osaavat vaihtaa ja jotain mekaanisia juttuja. Sähkö- ja tietotekniikka on vierasta monelle.


      • avulla rahastaminen
        oikeissa kirjoitti:

        autokorjaamoilla, merkkihullossa on meilläpäin yleensä amiksesta tullutta porukkaa, minä luotan kummiskin yksityisiin pajoihin joissa on kokemusta, joissa on aiva samoja testereitä ja laitteita. Merkkiliike on aivan rahankeruuta varten, monelle autolle annetaan pitkä takuu, mutta se velvoittaa käymään merkkihuollossa, sen kautta ottavat ns. välirahan lisinä pois... Saahan sitä vaikka ilman kuittia jos haluaa, onpahan halvempi ja saman asian ajaa.Enkä minä tarvi välttämättä niitä huoltoleimoja, kelle niitä näyttelee, autoliikkeet katsovat nettiautosta päivän hinnan ja sen perusteella antavat autosta jotain vaihdossa, se on mun osalta ollu aivan sama oliko huoltokirjaa vai ei. tuhansia olis kummiski menny merkkiliikkeen leimauksiin.Ja aina on auto saatu katsastettua eikä ole välille jättänyt vaikka 40000 km vuodessa ajan.

        on erityisesti voimissaan niiden merkkien kohdalla, joille annetaan pitkä takuu. Esim. TM:n testien mukaan Kian myyjä Delta näyttää käyttävän tätä taktiikkaa, huoltojen hinnat ovat selvästi kalliimpia kuin kilpailevilla merkeillä. Jostakinhan se raha takuiden hoitamiseen pitää ottaa.
        Vanhassa ikääntyneessä autossa, joka on elinkaarensa loppupäässä huoltoleimoilla ei todellakaan enää ole mitään merkitystä, sama vaikka ei huoltaisi ollenkaan. Eipä sellaisia enää taida ns. merkkiliikkeetkään huolia vaihdossa, korkeintaan pilkkahintaan ja siirtävät ne sitten nipussa jobbareille pois takapihaltaan.


      • veloittavat
        onpa kirjoitti:

        kallista. 60e öljyt ja suodatin, 15e pakokaasutesti,20 eurolla käy kaikki nivelet,pakoputkiston,hihnojen tarkistus,jäähdytysnesteen tarkistus mittauksineen,valot/säätö,itsestään selvistä asioista esim, renkaiden ilmanpaine, tuulilasinpesuaine,saranoiden, ym. jotka käydään itse viikottain tai päivittäin läpi en viitsi edes huoltomiehen antaa tehdä. eli 100 euroa on maksimissaan tollaisen huollon hinta. Meillä päin tuntitaksa autokorjaamoilla n.30-35 eur. ja noissa tarkistuksissa ei 1 tuntia kauempaa mene, jos ei sitten ole laiska huoltomies.

        pakokaasutesteistä n. 20-34 € autotyypistä riippuen.


    • alkaen

      uusissa bensiini Peugeoteissa on vain B ja C huoltoja (30 000 tai 60 000 km välein / tai 12 kk:n välein), poikkeus on Peugeot 107 jossa on lisäksi A huolto eli 15 000 km:n välein tehtävä öljynvaihtohuolto. Syynä 107:ssa käytetty Toyotan bensiinimoottori. Ruotsissa sikäläinen maahantuoja käyttää huolloissa samoja kilometrimääriä tai aikaväliä 24 kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1179
    Aihe