Kallen väite perusteluineen:
”Kansan kurjistuminen on edellytys vallankumouksellisen tilanteen synnylle.”
Ja perusteluna väitteelleen Kalle ottaa esille erään änkyräkommunistin viestin, jossa asia selitetään tarkasti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&con ference=4500000000000333&posting=22000000039975769#2200 0000039975769
Tässä viestissä palstan änkyröistä änkyröisin sanoo näin:
” Kannattaa muistaa, ettei yhteiskunta koskaan siirry sosialismin tielle esimerkiksi tästä eikä edes tämäntyyppisestä yhteiskunnallisesta tilanteesta, jossa nyt elämme, eli ns. hyvinvointi Suomesta, jonka perustan muodostaa työväenluokan liittolaisineen kamppailema sosiaalistaloudellinen infrastruktuuri, vaan aina enemmän tai vähemmän kapitalismin raunioittamasta kansantaloudesta, jopa kiivaan luokkasodan tai imperialistisen maailmansotien tuhoamasta yhteiskunnasta.”
Siis yhteiskunta ei koskaan siirry sosialismin tielle esimerkiksi tästä eikä edes tämäntyyppisestä yhteiskunnallisesta tilanteesta, jossa nyt elämme, eli ns. hyvinvointi Suomesta.
Sosialismin tielle siirrytään aina enemmän tai vähemmän kapitalismin raunioittamasta kansantaloudesta, jopa kiivaan luokkasodan tai imperialistisen maailmansotien tuhoamasta yhteiskunnasta – toisin sanoen kurjistuneesta yhteiskunnasta. Kapitalistien raunioittama tai erilaisten sotien tuhoamavat yhteiskunnat ovat tähän nykyiseen hyvinvointi Suomeen verrattuna kurjistuneita.
Ja nyt änryröistä änkyröisin voi osoittaa meille Kallen olleen väärässä todistamalla joko
- kapitamismin raunioittama yhteiskunta ei ole nyky-yhteiskuntaan verrattuna kurjistunut
tai
- sotien runteloima yhteiskunta ei ole nyky-yhteiskuntaan verrattuna kurjistunut
Jos Änkyrä MutuTykki ei tehtävästään selviydy niin silloin Kalle on oikeaas väittäessään kurjistumisen – kurjistumisen syistä riippumatta – olevan edellytys vallankumouksellisen tilanteen synnylle.
Yksi Änkyrän rästeistä
1
166
Vastaukset 1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65575
- 30566
Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527