Täällä viestiketjussa monessa paikassa on puheena haimatulehdus, ja yleinen luulo on, että se tarvitsee yltiöpäistä ryyppäämistä, sekä sen tullessa kivut ovat hirveät.
Siihen riittää tissuttelu.
Itse nautin punaviinistä iltaisin, 3-5 lasia, joskus enemmän, joskus vähemmän, ihan joka päivä en ollenkaan mutta viikoittain kuitenkin,n.3vuotta.
Humala ei ollut edes tarkoituksena,eikä tullutkaan, rentoutti vain mukavasti ja maistui ihan kivalta, vaikka kotitöitä tai ruokaa tehdessä. Muutaman kerran vuodessa, ravintolakäynneillä vain, tuli otettua enemmän ja väkevämpiä.
Kuukausi sitten alkoi painaa rintalastan alta, ihan kuin olisi ollut kipeä pallo. Ei mitään 'rajua vyömäistä ylävatsakipua'.
Parin pvn päästä kipu alkoi tuntua selässä. Kuvittelin rankan syksyn jälkeen, stressistä,tupakoitsijana, että on keuhkoissa jotain, esim.keuhkokuume.
Päivystyksestä lähettivät mut sairaalaan, kun tulehdusarvo oli 100, että saivat tsekattua röntgenit ym.
Siis ominpäin ajelin sairaalaan, ilman mitään 'hetiletkuja'.
Pähkinänkuoressa;ottivat mut sisään, letkuissa olin sentakia että sain ravintoa, piti olla syömättä vatsan ultraääntä varten, ja antibioottia tulehdukseen. Pari yötä olin.
UÄ-kuvasta todettiin sitten kalkkeutumia 'edellisistä haimatulehduksista'???
En ole huomannut mitään, tai laittanut keuhkojen tms.piikkiin.
Diagnoosi;krooninen haimatulehdus. Tulevaisuus tuo sen myötä ehkä myös sokeritaudin, sanoi lääkäri.
Muuta hoitoa ei ole, kuin välttää alkoa, enkä ole kyllä kaivannutkaan, en halua leikkiä elämälläni, eikä viinanhimoa ole koskaan ollutkaan. Prismasta ostin alkotonta 'kuoharia'ja alkotonta siideriä uudeksivuodeksi, ihan hyvältä maistuivat, ja jopa kuoharilta ja siideriltä =)
Palstalta olen lukenut, että joku juo vielä 7männenkin jälkeen. Ja tosielämässä kuullut, että niinpä voi yksi pilsneri(eipä olekaan aivan alkotonta sekään siis)hengen viedä lopuksi.
Pari tosiasiaa, jos mietit juomistasi, ja vitsailet 'maksan poksahtamisesta';
-Maksa kestää huomattavasti enemmän kuin haima.
-Lääkärin mukaan, vaikka itse olin vielä ns'kohtuukäyttäjä', haiman kestokyky on yksilöllinen
-Naisten haima kestää vähemmän, kuin miesten(muista kuitenkin yksilöllisyys tässäkin!)
Haimatulehduksen kokenut
30
28771
Vastaukset
- nainen40+
Muistakaa myös, että siihen voi myös kuolla, samantien!!
- Kalle.
Kroonisen ja akuutin haimatulehduksen kirjo ja vaikeusaste on varsin vaihteleva ja yksilökohtainen.
Senkin sairauden voi joku saada juomatta ollenkaan, mutta pääsyy on alkoholi.
7:stä haimatulehduksesta toipumisesta en ole kuullutkaan, kun tuttavapiirissä on kuolo korjannut ensimmäisestä tai muutamasta kerrasta viimeistään juomista jatkamalla.
Eräs puolituttu samanikäinen nainen yllättäen lähti melkein laakista, vaikka häntä ei edes juomarina pidettykään.
Lähipubissa silloin tällöin otti muutaman kaljan.
Kuulemma kotioloissa kuitenkin pikkuhiljaa lipitti kaljaa päivittäin. Se riitti. Viimeinen näköhavainto on ruskeankeltaisesta ihmisestä, joka ei juuri syntynyttä tyttären tytärtään ehtinyt edes näkemään.
Eräs toinen paljon vanhempi täysi alkoholistinainen lääkärien ällistykseksi jäi henkiin, vaikka oli ns. täydet värit päällä.
Tämä menköön tarina & mutu-osastoon.
Ei ole tasan onnen lahjat. - Hyvin yksilöllistä
Kalle. kirjoitti:
Kroonisen ja akuutin haimatulehduksen kirjo ja vaikeusaste on varsin vaihteleva ja yksilökohtainen.
Senkin sairauden voi joku saada juomatta ollenkaan, mutta pääsyy on alkoholi.
7:stä haimatulehduksesta toipumisesta en ole kuullutkaan, kun tuttavapiirissä on kuolo korjannut ensimmäisestä tai muutamasta kerrasta viimeistään juomista jatkamalla.
Eräs puolituttu samanikäinen nainen yllättäen lähti melkein laakista, vaikka häntä ei edes juomarina pidettykään.
Lähipubissa silloin tällöin otti muutaman kaljan.
Kuulemma kotioloissa kuitenkin pikkuhiljaa lipitti kaljaa päivittäin. Se riitti. Viimeinen näköhavainto on ruskeankeltaisesta ihmisestä, joka ei juuri syntynyttä tyttären tytärtään ehtinyt edes näkemään.
Eräs toinen paljon vanhempi täysi alkoholistinainen lääkärien ällistykseksi jäi henkiin, vaikka oli ns. täydet värit päällä.
Tämä menköön tarina & mutu-osastoon.
Ei ole tasan onnen lahjat.Olen itse tavannut seitsemästä haimarista selvinneen ihmisen,eikä se siihen juominen loppunut,se loppui vain kaverien käännytyksestä myöhemmin täyteen raittiuteen.
Tunnen myös hyvin ihmisen joka on nyt suunnilleen neljä vuotta ryypännyt eläkkeellä olon kunniaksi,hyvin tuo jakseli eilenkin kun oli vasta toinen kirkas kolmevarttinen menossa,hän nauttii olostaan ja se suotakoon.
En yllytä ketään kokeilemaan haimansa rajoja,kertakin riittää lähtöön ja uusiutuminen kerran tulehduksen saatuaan on herkässä.
Saa sen haimatulehduksen kyllä muistakin syistä,esimerkiksi lääkkeistä.
- vielä toimii
Tähän ei paljon lisättävää. Noin voi käydä ja vähentämis/lopettamis päätöstä ei tuon laiset jutut vähennä.
Sitä vaan luulee, että ei se omalle kohdalle kuitenkaan satu.
Itse olen sekoillut viinan kanssa sekä sisäisesti ja ulkoisesti. Mitään kauheeta ei ole tapahtunut, mikä oikeastaan ihmetyttää.
Maksa ei oo poks (tai mistä sen tietää) haima toiminee, ja vaikka kännipäissään on tullut touhuttua yhtä sun toista, niin ei mitään peruuttamatonta.
Sitä vaan luottaa onneensa ja aika enkelit on minun vaellusta varjelleet. Niitä ei pitäisi liikaa koetella kuitenkaan. - todennäköisyydestä?
Tuntuiko kipu oikealla puolella heti kylkiluiden alla? Välillä voimakkaampana ja välillä heikompana.
Mitä lääkärisi sanoi diabeteksestä? Jos jatkat juomista, silloin on mahdollisuus daibetekseen? Vai vaikket joisikaan enää tippaakaan, se voi tulla?
Itselläni oli myös tuota kipua, mutta nyt kun en juo, se on mennyt matkoihinsa. Sellainen kipu on aika peloittava. Varsinkin kun yön hiljaisuudessa tuntuu. Välillä oli noustava sängystä ja rahoituttava. Viina on tappava aine, sen kun ymmärtäisi!- nainen40+
En kysynyt tarkkaan, mutta luulisin lääkärin olettavan potilaan ohjetta terveytensä vuoksi noudattavan, joten sen perusteella epäilisin, että myös ei-juomalla sen ehkä saa. Varsinkin kai näin, kun on pysyviä vaurioita,haima ei kai uusiudu, puhdistua se ilmeisesti voi. Siinä mielessä tipaton tammikuu, ja tipattomat silloin tällöin vietetyt muutkin viikot ja -kuukaudet ovat viisasta puuhaa :) Kuten omalla kohdalla;määrät eivät olleet suuria mutta ilmeisesti liian säännöllistä, omalle haimalleni.
Mun kipu oli kyllä melkeinpä vain se kipeä pallo suoraan keskellä, rintalastan alla, ja sitten lapaluiden väliin. Ihan hetkittäin tuntui ihan hiukan kyljissä.
Kyllä hiukan pelotti itseäkin, koska ainoa tarina siihen mennessä haimatulehduksesta oli nuoresta miehestä, joka makasi koomassa ja sen jälkeen vielä sairaalassa monta kuukautta, ja lopuksi vatsa ja sen sisältö jonkun verkon avulla koossa. En nähnyt itse, mutta tyttöystävänsä sanoi ettei kovin esteettinen näky. - kohtalontovereille
nainen40+ kirjoitti:
En kysynyt tarkkaan, mutta luulisin lääkärin olettavan potilaan ohjetta terveytensä vuoksi noudattavan, joten sen perusteella epäilisin, että myös ei-juomalla sen ehkä saa. Varsinkin kai näin, kun on pysyviä vaurioita,haima ei kai uusiudu, puhdistua se ilmeisesti voi. Siinä mielessä tipaton tammikuu, ja tipattomat silloin tällöin vietetyt muutkin viikot ja -kuukaudet ovat viisasta puuhaa :) Kuten omalla kohdalla;määrät eivät olleet suuria mutta ilmeisesti liian säännöllistä, omalle haimalleni.
Mun kipu oli kyllä melkeinpä vain se kipeä pallo suoraan keskellä, rintalastan alla, ja sitten lapaluiden väliin. Ihan hetkittäin tuntui ihan hiukan kyljissä.
Kyllä hiukan pelotti itseäkin, koska ainoa tarina siihen mennessä haimatulehduksesta oli nuoresta miehestä, joka makasi koomassa ja sen jälkeen vielä sairaalassa monta kuukautta, ja lopuksi vatsa ja sen sisältö jonkun verkon avulla koossa. En nähnyt itse, mutta tyttöystävänsä sanoi ettei kovin esteettinen näky.Kroonista haimatulehdusta potevia tällä palstalla on varmaan ainakin jokunen, joten kysynkin aloittajalta ja muilta; Mikä on tilanteenne tällä hetkellä? Jatkuuko kivut edelleen ja oletteko keksinyt mitään niitä lievittävää? Onko joku tietty ruoka-aine rasvan lisäksi, jota kannattaa välttää - tuntuuko jostain olevan jopa apua?
Itselläni on myös diagnosoitu krooninen haimatulehdus. Noin puoli vuotta sitten ylävatsassa, noin pallean kohdalla tai hieman sen yläpuolella alkoi tuntua todella ikävältä. Kipua on aika vaikea kuvailla, ehkä sellainen 'tulehtunut olo' ja kosketusarkuutta. Vatsanpeitteet kivikovat ja suoliäänet vaimenneet. Sairaala kutsui, ja siellä todettiin akuutti haimatulehdus. Vaihe, jossa tulehdusarvot ja amylaasi olivat kohollaan (suurimmillaan CRP taisi olla 150) kesti noin kolmisen viikkoa, tästä ajasta olin vain pari yötä sairaalassa.
Nyt haima on kuvantamisten mukaan kutistunut, tiehyet kaventuneet, ja eksokriininen toiminta pahasti häiriintynyt. Muuttui siis kertarysäyksestä krooniseksi, vaikka diagnoosi olikin 'lievä'. Kivut ovat laantuneet alun sietämättömästä noin kohtalaiseen tai keskivaikeaan, kuitenkin opiaattikipulääkityksellä olen päivittäin. Mitkään tulehdusarvot tms. eivät anna enää viitteitä minkäänlaisesta tulehduksesta, mutta se 'tulehtunut olo' vatsassa jatkuu. Kipu on välillä siinä pallean kohdalla, välillä alimpien kylkiluiden kohdalla molemmin puolin. Enimmäkseen kuitenkin vasemmalla puolella. Pääsääntöisesti kipu on jatkuvaa, mutta on päiviä, jolloin se muuttaa muotoaan, pistäväksi, kuin puukolla leikattaisiin, juuri alimpien kylkiluiden kohdalta. Tämä ilmenee vain tietyssä asennossa. Ruokavalion suhteen olen aivan ihmeissäni. Välillä tuntuu, että vain paastoaminen auttaa hieman kipuun - välillä taas se, kun syö vatsan aivan täyteen, tuo suuren helpotuksen. Ainoa mistä olen huomannut olon pahenevan merkittävästi on rasva. Kipu ei tule ikinä heti ruokailun jälkeen, paitsi silloin akuutin vaiheen aikana, jolloin alkoi heti kun jotain pisti suuhunsa.
Haimaentsyymin korvaushoito tuntui alkuun auttavan suurimpiin kipuihin, mutta en ole senkään toimivuudesta enää niin varma. Rasvaripulia ei ole juurikaan ollut, ehkä noin kerran kuukaudessa tulee koko tavara epätavallisesti ulos, vaaleana ja pahanhajuisena. Ummetus tietysti vaivaa, mutta johtuu luultavasti opiaattilääkityksestä.
Alkoholiin en ole sairaalareissun jälkeen koskenut. Ennen tautia sitä kului noin 2-3 kertaa kuukaudessa, humalaan asti. Ei siis mitenkään älyttömästi, mutta näköjään riittävästi, eikä voi kuin syyttää itseään. Jollain hajoaa vaan paikat hieman herkemmin kuin toisella. Voihan se iskeä syystä tai toisesta, se ei olekaan pointti. Pointti on, miten vaivan kanssa pystyy elämään edes suhteellisen normaalia elämää. Siispä kysynkin teiltä vielä kohtalontoverit, onko mitään hyviä neuvoja tai kikkoja millä elämänlaatua voisi tästä parantaa? Juttuja on esim. akupunktiosta, vahvoista antioksidanteista, kuuma-kylmä-terapista vatsalle, mutta onko näitä kukaan testannut? Entä kirurginen hoito, haimatiehyiden putsaus, hermojen katkaisu tms. Onko kellään tällaisista kokemusta?
Kyllä vaivan kanssa pystyy jotenkin normaalisti elämään, on jopa hetkiä, jolloin koko tauti unohtuu. Tämä vaatiikin kuitenkin paljon mielenkiintoista 'virikettä' :) Kipulääkkeiden kanssa olo helpottaa, mutta niitäkään ei viitsisi koko ajan syödä. Tietysti mahdollisesti tuleva sokeritauti ja muut komplikaatiot hieman huolestuttavat, mutta jos ne ovat tullakseen niin olkoon niin. Olisipa rohkaisevaa kuulla, että joku olisi päässyt alkoholinkäytön lopettamisella ja ajan kanssa kivuista eroon, onko teitä olemassa?
Kaikkea hyvää kaikille!
M34 - nainen40+
kohtalontovereille kirjoitti:
Kroonista haimatulehdusta potevia tällä palstalla on varmaan ainakin jokunen, joten kysynkin aloittajalta ja muilta; Mikä on tilanteenne tällä hetkellä? Jatkuuko kivut edelleen ja oletteko keksinyt mitään niitä lievittävää? Onko joku tietty ruoka-aine rasvan lisäksi, jota kannattaa välttää - tuntuuko jostain olevan jopa apua?
Itselläni on myös diagnosoitu krooninen haimatulehdus. Noin puoli vuotta sitten ylävatsassa, noin pallean kohdalla tai hieman sen yläpuolella alkoi tuntua todella ikävältä. Kipua on aika vaikea kuvailla, ehkä sellainen 'tulehtunut olo' ja kosketusarkuutta. Vatsanpeitteet kivikovat ja suoliäänet vaimenneet. Sairaala kutsui, ja siellä todettiin akuutti haimatulehdus. Vaihe, jossa tulehdusarvot ja amylaasi olivat kohollaan (suurimmillaan CRP taisi olla 150) kesti noin kolmisen viikkoa, tästä ajasta olin vain pari yötä sairaalassa.
Nyt haima on kuvantamisten mukaan kutistunut, tiehyet kaventuneet, ja eksokriininen toiminta pahasti häiriintynyt. Muuttui siis kertarysäyksestä krooniseksi, vaikka diagnoosi olikin 'lievä'. Kivut ovat laantuneet alun sietämättömästä noin kohtalaiseen tai keskivaikeaan, kuitenkin opiaattikipulääkityksellä olen päivittäin. Mitkään tulehdusarvot tms. eivät anna enää viitteitä minkäänlaisesta tulehduksesta, mutta se 'tulehtunut olo' vatsassa jatkuu. Kipu on välillä siinä pallean kohdalla, välillä alimpien kylkiluiden kohdalla molemmin puolin. Enimmäkseen kuitenkin vasemmalla puolella. Pääsääntöisesti kipu on jatkuvaa, mutta on päiviä, jolloin se muuttaa muotoaan, pistäväksi, kuin puukolla leikattaisiin, juuri alimpien kylkiluiden kohdalta. Tämä ilmenee vain tietyssä asennossa. Ruokavalion suhteen olen aivan ihmeissäni. Välillä tuntuu, että vain paastoaminen auttaa hieman kipuun - välillä taas se, kun syö vatsan aivan täyteen, tuo suuren helpotuksen. Ainoa mistä olen huomannut olon pahenevan merkittävästi on rasva. Kipu ei tule ikinä heti ruokailun jälkeen, paitsi silloin akuutin vaiheen aikana, jolloin alkoi heti kun jotain pisti suuhunsa.
Haimaentsyymin korvaushoito tuntui alkuun auttavan suurimpiin kipuihin, mutta en ole senkään toimivuudesta enää niin varma. Rasvaripulia ei ole juurikaan ollut, ehkä noin kerran kuukaudessa tulee koko tavara epätavallisesti ulos, vaaleana ja pahanhajuisena. Ummetus tietysti vaivaa, mutta johtuu luultavasti opiaattilääkityksestä.
Alkoholiin en ole sairaalareissun jälkeen koskenut. Ennen tautia sitä kului noin 2-3 kertaa kuukaudessa, humalaan asti. Ei siis mitenkään älyttömästi, mutta näköjään riittävästi, eikä voi kuin syyttää itseään. Jollain hajoaa vaan paikat hieman herkemmin kuin toisella. Voihan se iskeä syystä tai toisesta, se ei olekaan pointti. Pointti on, miten vaivan kanssa pystyy elämään edes suhteellisen normaalia elämää. Siispä kysynkin teiltä vielä kohtalontoverit, onko mitään hyviä neuvoja tai kikkoja millä elämänlaatua voisi tästä parantaa? Juttuja on esim. akupunktiosta, vahvoista antioksidanteista, kuuma-kylmä-terapista vatsalle, mutta onko näitä kukaan testannut? Entä kirurginen hoito, haimatiehyiden putsaus, hermojen katkaisu tms. Onko kellään tällaisista kokemusta?
Kyllä vaivan kanssa pystyy jotenkin normaalisti elämään, on jopa hetkiä, jolloin koko tauti unohtuu. Tämä vaatiikin kuitenkin paljon mielenkiintoista 'virikettä' :) Kipulääkkeiden kanssa olo helpottaa, mutta niitäkään ei viitsisi koko ajan syödä. Tietysti mahdollisesti tuleva sokeritauti ja muut komplikaatiot hieman huolestuttavat, mutta jos ne ovat tullakseen niin olkoon niin. Olisipa rohkaisevaa kuulla, että joku olisi päässyt alkoholinkäytön lopettamisella ja ajan kanssa kivuista eroon, onko teitä olemassa?
Kaikkea hyvää kaikille!
M34on sitten erinomainen, itse heräsin kivuitta jo reilun viikon päästä sairaalasta tultuani, vaikken syönyt särkylääkkeitäkään kuin pari pvää kotona, tosin otin muutamia päiviä aamuisin tyhjään vatsaan vatsansuojalääkettä(nexium40mg),ja jouluna 'varmuuden vuoksi'. Vain kerran eräänä aamuna ennen uuttavuotta samankaltaista arkuutta haiman kohdalla. Mitään syötävää en ole kartellut, joulunakin meni 3-4 suklaarasiaa. Alkoholinkestävyyttä ei tulisi kuitenkaan mieleenkään kokeilla :) Uutenavuotena
sain lasillisen alkosta ostettua kuohuviiniä-sepä ei ollutkaan aivan alkotonta, 2prosenttia sisälsi. Prismasta ostettu oli maultaankin paljon parempaa.
Pitänee nähtävästi olla tyytyväinen omaan tuuriinsa-itselläni sitten oli kaiketi vähemmän kalkkeutumaa(josta siis diagnoosi krooninen tuli, ensin lievänä tulehduksena tutkitusta) haimassa, eikä sen toiminta sitten olekaan vähentynyt paljoa?
Ei tästä varmaankaan mitään lohtua sulle ollut, toivotan kuitenkin kipujen häviämistä! :)
- kysyvä....
Ovatko tulehduksessa aina tulehdusarvot koholla?
- haima hayek
Ei toki, ne ovat aina laskussa.
- mies40-3
Epäilen itselläni haimatulehdusta. Alkoholipuolella on ollut kevyttä tissuttelua muutama vuotta, välillä raskastakin. Kevyellä tarkoita 3-5 lasia viiniä.
Tuntuu vaan että lääkärit ei ota täysin tosissaan kun ei ole kipuja. Vain epämääräistä painon tunnetta vatsassa, ja kylmää hikoilua yöllä, ja huimausta. Jos verikokeissa ei paljastu mitään, eivät halua jatkaa oireiden selvittelyä.
Nyt pelottaa tosi paljon. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, voinko elää normaalia elämää ollenkaan?
Älkää hyvät ihmiset lutratko sillä viinalla, seuraukset voivat olla kauheat. - Elämä pelissä
No , on alkanut "päivittymään" tämä viestiketju , johon törmäsin googlattuani "haimatulehdus"-hakusanalla . Itselleni tuli aluksi lievää vatsakipua - mutta parin päivän kuluttua löi päälle niin kovan vatsakivun , etten ole vastaavaa kokenut . Onneksi kotona oli tuhtia särkylääkettä , niin ei tarvinnut hakeutua paikalliseen pikkukylän TKhon . Olen ollut alkoholin suurkuluttaja joskus n. 15v sitten- join enemmän kuin kohtuullisesti , kunnes raitistuin 1999 . v. 2010 valitettavasti aloin käyttämään vähän , ja viimeajat vaihtelevasti- eli runsaammin - n. 5-8 annosta /vrk ... n. 3 x viikottain .masennukseen . Voi minua !
--- En uskalla mennä pikkukylän TKhon leimautumisen pelossa . Mutta peloittaa , että jotain on pahasti nyt elimistössä vialla . Kipu kesti vain päiviä ja on nyt poissa . Mutta oikealla puolella selässä - lapaluun kohdalla on aivankuin painetta , ei kipua ... Masennuksesta voi seurata sitten myös tällaista ;( Alkoholi ei ole hyvä lääke .
-
Miten teihin on suhtauduttu terveydenhuollossa - ei kai tyyliin , "mitäs juot" .
Peloittaa ihan hirveästi .
Ja miten haimatulehdusta hoidetaan? Sairaalassa - suonensisäisellä antibiootillako - vai suunkautta otettavalla kuurilla ...?
--
Apua ! - Joppe 34
On sielä teillä pikkukylällä erikoisia lääkäreitä, mikäli mahdollisia alkoholin aiheuttamia vauriota noteerata. Kyllä meidänkin kylällä 23t asukasta otetaan tutkimuksiin. Itsekkin alle 35 mies ja sieltä ne näky tietokoneelta kaikki tiedot mitä on viinan takia apua joutunu hakemaan. Vahingosa näin tietoni ja 8/10 käynnistäni oli otsikolla alkoholismi. 2/10 oli luunsirun poisto ja penikkataudin hoitoa. Ei he ole ainakaan vielä isommasti moralisoineet vaan kehottaneet liittymään AA- kerhoon. Käynnitkin lähinnä pikaisia verikokeita ja katkolääkkeitä. Mutta onhan tämä juopon elämä muutenki melekosen kauheaa.
- alkokattimatti
MinullaOn varmaankin Haimatulehdus !!!
Pelottaa !!
Käytän Alkoo aivan Liikaa !!!
Apua !!! - Pppökjnkj
Venäläistä rulettia. 5 vuotta sitten vakava pankreaatti, kuukausi letkuissa, 3-kuukautta raitistelua, ja sen jälkeen mäyräkoira joka ilta. Väkevät jäivät pois.
- lOKKA
Kyllä tuo tarkoittaa ehdotonta alkoholin nautinto kieltoa..oli sitten kyseessä väkevä tai mäyräkoira. Alkoholitonta vain pelkästään tai muuten henki lähtee sulta.
- Anonyymi
Kaljassa ei ole alkoholia, tai sitä on hyvin vähän prosentteina mitattuna. Oluessa on yleensä alkoholia. Jos juot kaksikin kolmosolutta, niitä 0,5 tuopillisia, niin alkometri heilahtaa.
- 4556776544
Vasta taannoin naapurin emäntä kuolla kupsahti parin kuukauden tissuttelusta.
Viimeinen havainto hänestä oli kolme päivää ennen kuolemaa kun oli viinakauppareissulla vielä jonkinlaisessa kävelykunnossa, mutta täydet värit päällä ja aivan keltaisenruskeana muistutti aitoa mulattia.
Samat värit päällä olen nähnyt muitakin, ja jatkettuaan kännäämistä kaikki ovat nykyään kalmistossa.- oIet.valehteleva.homo
Älä jauha paskaa.
- pakkasetinhottaa
oIet.valehteleva.homo kirjoitti:
Älä jauha paskaa.
Voi voi teit. Omassa suvusa on paljo juoppoja, kukaan niistä ei oomaksa tai haima sairauksiin kuollu. Ite ooon juonu 24_1000 annosta viikossa jo n. 10 vuoden ajan. Morkkikset hoidan pillereillä, käyn myös töissä ja oon nainen, mitä te raitiit urputatte. Maksa ja haima arvot tähän asti ollu ok. Enkä juomista lopeta, vaik mikä tulis. Täällä suomessa asuminenon niin perseestä
. It - samakuäske
pakkasetinhottaa kirjoitti:
Voi voi teit. Omassa suvusa on paljo juoppoja, kukaan niistä ei oomaksa tai haima sairauksiin kuollu. Ite ooon juonu 24_1000 annosta viikossa jo n. 10 vuoden ajan. Morkkikset hoidan pillereillä, käyn myös töissä ja oon nainen, mitä te raitiit urputatte. Maksa ja haima arvot tähän asti ollu ok. Enkä juomista lopeta, vaik mikä tulis. Täällä suomessa asuminenon niin perseestä
. ItTarkotin siis korkeintaan n.100 annosta. En jaksa ny näistä kirjotus virheistä välittää, osaan kyl kirjottaa selvemminkin
- 988865432
Älä Tissu vingu saatanan hintti.
- samaa_mieItä
988865432 kirjoitti:
Älä Tissu vingu saatanan hintti.
Niin just saatana!!
- Kohtuuskaikessa
On se kumma kun aina asiallisiin viestiketjuihin tulee näitä urpoja. Jos haluatte juoda niin juokaa. Henkihän meiltä kaikilta lähtee ennemmin tai myöhemmin tuntuu olevan alkoholiongelmia ja myös muita ongelmia nyt ei ollut siitä kysymys. Nyt oli ihmisten peloista, elämän laadusta ja vakavasta sairaudesta kysymys. Tosia asia on myös se että tämä on eritoten tässä mitassa ( n. 4000 tapausta/vuosi = 12 tapausta/päivä) suomessa esiintyvä 70% alkoholista johtuva vakava sairaus. Voi johtua myös sappikivistä jotka näkyy magneettikuvasta. Eli jos ei kiviä löydy voi olettaa alkoholin syylliseksi.
Itse olen ollut aina kohtuu käyttäjä enkä perso viinalle. Eikä minulla ole ollut (toistaiseksi) ongelmia viinan kanssa, mutta pojallani 19v. todettiin akuutti haimatulehdus. Käytti alkoholia " normaaliin" tapaan. Oli lapissa laskettelemassa 4 päivää ottivat huikkaa iltaisin mutta ei älyttömiä määriä koska olivat myös rinteessä. Reissun jälkeen parin päivän päästä tuli kivut ja oksennustauti. Luulimmekin sitä ensin vatsataudiksi koska sitä oli liikkeellä, mutta kivut vain yltyivät ja mitään ei voinut syödä, menimme lääkäriin josta labraan. Tulehdusarvot yli 200 jne.. viikko sairaalassa tiputuksessa. Parilla tutullakin ollut tauti mm. hyvä urheilija joka käytti alkoo hyvinkin kohtuullisesti koska kävi kisoissa ( ei kehonrakentaja). Nyt on pojalla elämän muutos edessä. Viinan tilalle pitäisi keksiä jotain muuta viihdykettä. Tietenkään en voi estää häntä juomasta, ainoastaan toivoa että ei kokeilisi onneaan. Alkoholin käyttö voi onnistuakin jonkun aikaa mutta ennemmin tai myöhemmin tulee uusi kohtaus ja tulehdus ja siinä ollaankin jo hengenvaarassa. Niin mitä kukakin pitää tärkeänä ja onko ilo ilman viinaa teeskentelyä. Toisilta se onnistuu toiset pelkää elämää ja tarvii viinaa tai huumeita nauraakseen........ - buahhahahaa
Kohtuuskaikessa kirjoitti:
On se kumma kun aina asiallisiin viestiketjuihin tulee näitä urpoja. Jos haluatte juoda niin juokaa. Henkihän meiltä kaikilta lähtee ennemmin tai myöhemmin tuntuu olevan alkoholiongelmia ja myös muita ongelmia nyt ei ollut siitä kysymys. Nyt oli ihmisten peloista, elämän laadusta ja vakavasta sairaudesta kysymys. Tosia asia on myös se että tämä on eritoten tässä mitassa ( n. 4000 tapausta/vuosi = 12 tapausta/päivä) suomessa esiintyvä 70% alkoholista johtuva vakava sairaus. Voi johtua myös sappikivistä jotka näkyy magneettikuvasta. Eli jos ei kiviä löydy voi olettaa alkoholin syylliseksi.
Itse olen ollut aina kohtuu käyttäjä enkä perso viinalle. Eikä minulla ole ollut (toistaiseksi) ongelmia viinan kanssa, mutta pojallani 19v. todettiin akuutti haimatulehdus. Käytti alkoholia " normaaliin" tapaan. Oli lapissa laskettelemassa 4 päivää ottivat huikkaa iltaisin mutta ei älyttömiä määriä koska olivat myös rinteessä. Reissun jälkeen parin päivän päästä tuli kivut ja oksennustauti. Luulimmekin sitä ensin vatsataudiksi koska sitä oli liikkeellä, mutta kivut vain yltyivät ja mitään ei voinut syödä, menimme lääkäriin josta labraan. Tulehdusarvot yli 200 jne.. viikko sairaalassa tiputuksessa. Parilla tutullakin ollut tauti mm. hyvä urheilija joka käytti alkoo hyvinkin kohtuullisesti koska kävi kisoissa ( ei kehonrakentaja). Nyt on pojalla elämän muutos edessä. Viinan tilalle pitäisi keksiä jotain muuta viihdykettä. Tietenkään en voi estää häntä juomasta, ainoastaan toivoa että ei kokeilisi onneaan. Alkoholin käyttö voi onnistuakin jonkun aikaa mutta ennemmin tai myöhemmin tulee uusi kohtaus ja tulehdus ja siinä ollaankin jo hengenvaarassa. Niin mitä kukakin pitää tärkeänä ja onko ilo ilman viinaa teeskentelyä. Toisilta se onnistuu toiset pelkää elämää ja tarvii viinaa tai huumeita nauraakseen........Älä uikuta.
- AnonyymiUUSI
Pahinta haimatulehduksessa on kuunnella hoitajien ja lääkärien v.......a varsinkin peijaksessa.jorvissa vähän pitävät ihmisenä.jj
- AnonyymiUUSI
Juu ne pilailevat siinä käytävällä tajuamatta, että potilas kuulee kaiken. Itselleni todettiin akuutti haimatulehdus ja se tuska sekä pahoinvointi oli kestämätöntä, varsinkin kuunellessa sitä víttuilua käytävältä.
7 tuntia sitä, kunnes antoivat vihdoinkin voimakasta kipulääkettä suoraan suoneen. Odottivat nääs, että promillet laskee nollaan.
Nimimerkillä: En suosittele alkoholismia kenellekään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu ne pilailevat siinä käytävällä tajuamatta, että potilas kuulee kaiken. Itselleni todettiin akuutti haimatulehdus ja se tuska sekä pahoinvointi oli kestämätöntä, varsinkin kuunellessa sitä víttuilua käytävältä.
7 tuntia sitä, kunnes antoivat vihdoinkin voimakasta kipulääkettä suoraan suoneen. Odottivat nääs, että promillet laskee nollaan.
Nimimerkillä: En suosittele alkoholismia kenellekään.Me alkoholistit olemme alinta saastaa sairaalassa, vaikka kaikkia potilaita tulisi kohdella ihmisinä, taustaan katsomatta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Me alkoholistit olemme alinta saastaa sairaalassa, vaikka kaikkia potilaita tulisi kohdella ihmisinä, taustaan katsomatta.
Alkoholistit ja mielenterveysongelmaiset ovat samaa alinta kastia, valitettavasti.
Se siitä samanarvoisuudesta, josta kovasti ajoittain julkisuudessakin puhutaan.
Kuinka kaikkia pitäisi kohdella samalla tavalla, jne. riippumatta taustasta, sairaudesta, ym. - AnonyymiUUSI
Mulla kun oli vuosia sitten akuutti haimatulehdus, tuli ihan kahden illan juomisen jälkeen, eli en ollut paljon edes juonut, niin sanoivat sairaalassa koko ajan " kun on pitkä putki takana..".
Itse yritin selittää, kun ei ole ollut mitään putkea, vain pari iltaa. Jatkoivat vaan " kun on pitkä putki takana..".
Annoin heidän puhua, en jaksanut inttää vastaan.
Kerran myös jo iäkkäämpi henkilö oli joutunut sairaalaan haimatulehduksen takia, joka oli johtunut jostain lääkkeestä, hänet leimattiin saman tien juopoksi, vaikka ei ollut koskaan alkoholia edes kummemmin käyttänyt.
Haimatulehdus voi tulla ilman alkoholiakin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293547- 851845
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151641Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1111180- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k88928Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20897