Asun maaseudulla, jossa naapurissa on ADSL yhteys. Nyt on tullut ajatus jakaa tuo yhteys molempiin talouksiin. Sillä käyttöä on vähän, sekä raha tietysti ratkaisee.
Talojen väliä on noin 70m. Laitammeko modeemin puoleenväliin, josta vedämme modeemista omat piuhat omille koneille. Vai toimiiko Wlan yhteys millä matkalla. Jolloin säästyisi piuhojen vedolta.
Toivoisin kokemuksia vastaavista tapauksista, sekä neuvoja tietysti. Millä kaapelilla vedämme tuon väliyhteyden modeemilta koneisiin.
ADSL jakaminen
4
1224
Vastaukset
Jos itse tekee, niin ethernet-kaapelin veto maakaapeliasennuksena kuten sähköjohto ei tulisi kovin kalliiksi. Verkkojohdon standardinmukainen maksimipituus on 100 metriä, joten ei ole ongelma.
WLAN tukiasemalla tai kahdella sillalla on toinen vaihtoehto. Itse olen asennuksissani ollut tyytyväinen yhteyksien laatuun, mutta kantama on ollut pieni pettymys, joten jos päädyt langattomaan ratkaisuun, hanki suosiolla laadukkaat ja tehokkaat laitteet ja varaudu lisäantennien asentamistarpeeseen. 70 metriä ei laitemyyjän mielestä ole vielä matka eikä mikään, mutta käytäntö on osoittanut vähän toista.- hjk2kse
Itse kokeilisin ensimmäisenä wlania, jossa palikoissa on omatekoiset keittiösihdeistä tai paistinpannuista tehdyt antennit. Niissä kuuluvuus paranee moninkertaiseksi, olen tämän itse testannut. :)
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
Hintaa kaapelivaihtoehdolle tulee muutama sata euroa jos kaivatte kaapelin maahan itse lapiolla tai traktorilla. Sähköliikkeestä kannattaa kysyä kaapelia ja päähän tulevien pistorasioiden asennusta. Sellainen homma vielä tästä, että jos tavallinen ADSL-modeemi ei kuulu kaapelin yli, niin kannattaa kokeilla laittaa wanha ADSL-modeemi hubiksi, tai tavallinen hubi, jompaan kumpaan päähän kaapelia. Käyttäneekö vanha rauta suurempia virtoja, jotka kuuluvat paremmin.
Onnea matkaan, hieno homma että naapurien välinen yhteistyö pelaa.
- juhakorkeapudas
Jakamisen voi tehdä kaapelilla tai langattomasti.
Kaapeloinnissa voi olla aiheellista kaivaa kuoppa kaapelia varten ellei sitä voi vetää niin, ettei se jää ihmisten/kulkuvälineiden alle.
Langattoman verkon jatkaminen vaatii molempiin päihin laitteet, jotka kykenevät ns. wds toimintoon (http://www.telewell.fi/ohjeita/wds.htm), jolla olemassaolevaa langatonta verkkoa voidaan jatkaa. Jos liitettäviä koneita on vain yksi, riittänee tehokkaan antennin hankinta. - on kerran
mahdollista laittaa modemi puoleenväliin niin siellä
siis lienee joku kuiva paikka?
Laittakaa siihen myös WLAN-tukiasema.
Tuollaisella vajaalla 40 metrillä toimisi WLAN
molemissa paikoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.695952- 1295249
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4433173Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s991586Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3661209- 291029
- 651001
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46926Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109884Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52859