XC60 - koeajo!

Lehden lukija

Viimeisin Tekniikan Maailma 1/2009

Loppukaneetti

HYVÄÄ
- Turvallisuus
- Ajettavuus
- Moottori
- Varustelu

HUONOA
-

14

2931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentteja

"Suoritusarvot voisivat olla paremmat..."

"Ajettavuus ei ole dynaaminen."

"Ohjaus antaa heikosti palautetta tiestä."

"Kallistelee voimakkaasti nopeassa kaarreajossa."

"Pyrkii selvästi aliohjautumaan."

"Suuri kääntöympyrä."

"Lähellä oleva ohjauspyörä hankaloittaa istuma-asentoa."

"Kuormitattaessa karkeatoiminen automaattivaihteisto."

"XC60 on vietävä korjaamolle vuoden välein, mikä tulee kalliiksi."

"Se, että dieselmoottori tarvitsee huoltoa vuosittain, ei ole enää ajanmukaista."

"Kevyt, mutta liian tunnoton ohjaus."

"Olisimme kaivanneet...parempaa näkyvyyttä takaviistoon ja selkeämpiä ohjauspylvään vipukytkimiä....olemme tottuneet odottamaan ruotsalaisilta selkeämpää suunnittelua."

"...yli-innokas ESC. Tämän elektroniikka sallii ensin kevyet peräluistot, jopa vaarattoman takapyörän noston....Herkkätuntoisempi toiminta kuten BMW:ssä tai Mercedeksessä olisi kuitenkin luottamusta herättävämpi."

-eli pieniä puutteita löytyi, kun Auto Bild Suomi testasi XC60:n
      -toki oli paljon hyvääkin

• Tojo-mies

"Suoritusarvot voisivat olla paremmat..."
        Wow, näin voi sanoa joka koslasta.

"Ajettavuus ei ole dynaaminen."
        Ei kerro mitään todellista. Tyhjää lätinää.

"Ohjaus antaa heikosti palautetta tiestä."
        Sama kuin edellä.

"Kallistelee voimakkaasti nopeassa kaarreajossa."
        Niin tekee jokainen citymaasturi.

"Pyrkii selvästi aliohjautumaan."Paska puhetta.
        Ei todellakaan ali- eikä yliohjaa.

"Suuri kääntöympyrä." Ei sen isompi kuin kilpailijoidenkaan maastureissa.

"Lähellä oleva ohjauspyörä hankaloittaa istuma-asentoa."
        Voihan vitalis. Ohjauspyörää ja kuskin penkkiä voi säätää.

"Kuormitattaessa karkeatoiminen automaattivaihteisto." Ei minkään auton vaihteisto reakoi kuormaan?

"XC60 on vietävä korjaamolle vuoden välein, mikä tulee kalliiksi."
        Kenellä on lyödä 50-60tonttua autoon ei itke huoltokustannuksia.

"Se, että dieselmoottori tarvitsee huoltoa vuosittain, ei ole enää ajanmukaista."
        Toimittajan oma hengentuote.

"Kevyt, mutta liian tunnoton ohjaus." Ääliö testaaja ei ole keksinyt, että xc60:n ohjaustuntumaa voi säätää.

Ei saksalaisvetoiselta lehdeltä voi parempaa odottakaan kun kyseessä on kilpaileva merkki.

• REDit

huoltoväli on jokseenkin kaikilla merkeillä 20000km - 30000km tai vuosi. Kumpi etapeista ensin saavutetaan.

• ilman navia

niin on sitten typerän näköinen tyhjä tila sen paikalla.

Mikä lie vikana, kun eivät voi Volvolla laittaa siihen näkymään radion asemia tms. - ihmeellistä!

Ja täytyy myöntää: materiaalit on HALVAN näköistä ns. ämpäri-/pulkkamuovia liian monessa kohden.

Mielestäni BMW/MB/Audi ja jopa Toyota ovat laatuvaikutelmassa kaukana Volvon edellä.

Sisustasta tulee mieleen lähinnä Honda/KIA.

EI KIITOS!

• Mummo Rymättylästä

Ei siinä mitään typerän näköistä tyhjää tilaa ole.
        Jos et tietäisi, että ko. tilaan saa halutessaan navigaattorin, niin et moisesta mitään höpisisi.
        Mitä tulee sisustus materiaaleihin niin ovat varmasti korkealaatuisia. Niin muovit kuin nahkatkin.
        Käy hyvä ihminen itse Volvolla toteamassa, jos myyjät sen sinulle sallivat. Epäilen kyllä, että heittävät sinut alta aikayksikön niskasta hangelle.

• vaan kutsuttiin
        Mummo Rymättylästä kirjoitti:

Ei siinä mitään typerän näköistä tyhjää tilaa ole.
        Jos et tietäisi, että ko. tilaan saa halutessaan navigaattorin, niin et moisesta mitään höpisisi.
        Mitä tulee sisustus materiaaleihin niin ovat varmasti korkealaatuisia. Niin muovit kuin nahkatkin.
        Käy hyvä ihminen itse Volvolla toteamassa, jos myyjät sen sinulle sallivat. Epäilen kyllä, että heittävät sinut alta aikayksikön niskasta hangelle.

koeajamaan. Johtuisiko siitä, että perheessä on ollut paitsi useita Volvon henkilöautoja, niin myös raskasta kalustoa.

MINUN mielestäni uusi XC60 häviää laatuvaikutelmassa selkeästi esim. edelliselle S80:lle tai V70:lle.

Toki tämä on vain minun mielipiteeni.

Ja mitä tulee navigaattoriin, niin minä ottaisin auton kyllä navin kanssa. Mutta entäpä hän, joka ei halua siitä maksaa? Kai se ei olisi ollut ylivoimaista insinöörityötä tai avaruusteknologiaa vaativaa osaamista laittaa siihen tilaan näkymään vaikka radioasemat. NYT se on typerän näköinen ilman navia.

Ja karu tosiasia on se, että BMW ja Mersu on painellut laadussa ja teknologiassa viime vuosina valovuoden päähän Volvosta. Kiitos osaksi Fordin.

Korkeintaan Audin kanssa voi Volvo enää hieman painiskella.

Sääli. Ennen Volvot olivat erinomaisia autoja.

• sopiva,

Toyotan tekele(Corolla)on sinulle sopiva kulkine, siinä on sitä maitsemaasi laatua,ja hintakin passaa paremmin kukkarollesi.

• Raskaskaluko?
        vaan kutsuttiin kirjoitti:

koeajamaan. Johtuisiko siitä, että perheessä on ollut paitsi useita Volvon henkilöautoja, niin myös raskasta kalustoa.

MINUN mielestäni uusi XC60 häviää laatuvaikutelmassa selkeästi esim. edelliselle S80:lle tai V70:lle.

Toki tämä on vain minun mielipiteeni.

Ja mitä tulee navigaattoriin, niin minä ottaisin auton kyllä navin kanssa. Mutta entäpä hän, joka ei halua siitä maksaa? Kai se ei olisi ollut ylivoimaista insinöörityötä tai avaruusteknologiaa vaativaa osaamista laittaa siihen tilaan näkymään vaikka radioasemat. NYT se on typerän näköinen ilman navia.

Ja karu tosiasia on se, että BMW ja Mersu on painellut laadussa ja teknologiassa viime vuosina valovuoden päähän Volvosta. Kiitos osaksi Fordin.

Korkeintaan Audin kanssa voi Volvo enää hieman painiskella.

Sääli. Ennen Volvot olivat erinomaisia autoja.

kun sinulla ei selvästikään ole siihen hommaan eväitä.
        Tai sitten jos olet aikuinen, niin jotain häikkää täytyy olla sun otsalohkossa, kun tänne pitää tulla pennuille pullistelemaan.

• autoilija5

Itse kävin myös kylmät koeajot ottamassa XC60:stä autoliikkeesä ja ämpärimuovin, tyhjän kolon ilman navia allekirjoitan täysin. Samoin oven kiinniveto kahvasta vedettäessä käsi ottaa ikästi muovisaumaan kiinni. Ei hyvä.

• että TM

haukkuisi Volvoa,kun avaat etuaukeaman niin varmasti ymmärrät. Et kai ole niin tyhmä? Volvo ja niillä ajavat lehdenostajat maksavat palkan toimittajille,ja nämä tulokset on sitten niin nannaa että.

• sitten myös

Volkkaria, Audia, Citroenia, Mersua, Toyotaa, Renaultia, Mazdaa ja Mitsubishia. Sekä monia muita...

Ja toimittajien palkan maksavat suurelta osin lehden ilmoittajat. Mitä yritit ilmaista?

• maksaa..
        sitten myös kirjoitti:

Volkkaria, Audia, Citroenia, Mersua, Toyotaa, Renaultia, Mazdaa ja Mitsubishia. Sekä monia muita...

Ja toimittajien palkan maksavat suurelta osin lehden ilmoittajat. Mitä yritit ilmaista?

ylivoimaisesti eniten.kai huomaat,ja nämä muut yrittää vallata sen aseman, autolehdet kyllä osaa juoksuttaa ja mällätä vain pisteyttämällä maksuosuuksien mukaan. Eihän Volvo mene kaupaksi muutako Suomessa ja Ruotsissa.

• entinenaudisti

>

Tuota "hyvää"-listaa voi jatkaa loputtomiin, mutta tässä muutama tärkeä jotka itse lisäisin.

Hyvää:
      monipuoliset lisävarusteet
      sisältä hiljainen (renkaiden ropina ei juurikaan kuulu sisälle)
      laadukas sisustus (ei rämise jne.)
      ulkonäkö(minusta xc60 hakkaa ulkonäöllä kilpailijat mennen tullen)
      kulutus (omassa parinpäivän mittaisessa koeajossa keskikulutus noin 7l/100km, joka on isolle autolle minusta vähän)

Huonoa:
      - toimitusaika (arviolta 2kk)
      - hinta, omani tuli maksamaan haluamillani varusteilla noin 70tonnia.

• parhaimmistoa

...ei siinä mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe