Onko huonoja kokemuksia Lexuksesta ?

Bmw sucks

Onko huonoja kokemuksia Lexuksesta ?

Olen ajatellut vaihtaa autoa Lexukseen, kun nykyisessä BMW 320i:ssä on sähkövikoja, auto on vm. 2005 ja alkaa jo nyt hajota...

:-O

146

28917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katuva

      Lexusta ei saa yhtään rassata, ei mene millään rikki. Lisäksi Lexus on 6-koneella ja tehoiltaan enemmän 325i luokkaa, joten se lisäteho saattaa hiukan harmittaa. Ja ihmiset tulee kyselemään että mikä tämä auto on, onpa hieno. Sellainen vituttaa kun on tottunut matkaamaan perusbemarilla.
      Ei kannata ostaa.

    • GS300

      Itselläni taas on ollut - ei auton vikojen, vaan vaihtelunhalun vuoksi - ajatuksena vaihtaa BMW. Useilta Bemari-omistajilta olen kuullut myös korutonta kertomaa "pikkuvioista" ja vakaumukseni Lexukseen säilyy.

      Lexus on perinteisen japanilaisen pikkutarkan ja huolellisen työn tulos, johon ei ole tarvinnut vielä koskaan pettyä. Tottakai Lexuskin kuluu käytössä, mutta huolloissa tehtävät korjaukset ovat mielestäni inhimillisiä: polttimon vaihto, jarrupalojen vaihto. Tutkikaapa uusien autojen "takaisinkutsuja"; Lexuksella aivan minimaalista muihin verrattuna (itse olen kuullut yhden tapauksen USA:sta).

      Uskon, että yksi Lexuksen huippulaatuun vaikuttava tekijä on pienet valmistusmäärät. Lexuksesta ei ole koskaan ollut tarkoitustakaan tehdä jokapojan tai -tytön juppiautoa, vaan Lexuksen omistajat valikoituvat hienostunutta laatua, mukavuutta ja kestävyyttä arvostavista ihmisistä.

    • ja on

      alustaltaan ja ajoltaan valovuoden jäljessä saksalaisia. Tojosta parannettu riisikuppi.

      • Bmw sucks

        Kiitos hyvistä kommenteista liittyen Lexus.

        BMW on auto ihan uutena, mutta jo 12kk päästä alkaa vikoja tulla ainakin 300 sarjan malliin.
        Ja kun BMW huoltomiehet pääsee "säätämään" uutta autoa, niin se on sitten menoa. Varsinkin Laakkosen Espoon huoltoukot on aivan hanurista. Laskun osaavat kirjoittaa ja auton hajoittaa. Kokemusta on kahden BMW verran.

        Pystyykö Lexuksen huoltoukot samaan?


      • GS300
        Bmw sucks kirjoitti:

        Kiitos hyvistä kommenteista liittyen Lexus.

        BMW on auto ihan uutena, mutta jo 12kk päästä alkaa vikoja tulla ainakin 300 sarjan malliin.
        Ja kun BMW huoltomiehet pääsee "säätämään" uutta autoa, niin se on sitten menoa. Varsinkin Laakkosen Espoon huoltoukot on aivan hanurista. Laskun osaavat kirjoittaa ja auton hajoittaa. Kokemusta on kahden BMW verran.

        Pystyykö Lexuksen huoltoukot samaan?

        Oma kokemukseni Lexus-huolloista on Erittäin Positiivinen. Yhden ainoan kerran on tarvinnut huomauttaa huollon laadusta ja seuraava huolto osattiinkin kyllä hoitaa sitten huippumallikkaasti, joka jonkin verran paikkasi edellistä töppäystä. Plussana tuli veloitukseton huolto (veloitus ainoastaan osista) sekä Lexuksen käsinpesu sisältä ja päältä.
        Palvelu on huippuluokkaa! Ei jonotuksia ja aikataulut ja hinta-arviot pitää 100%:sti.


      • suz2

        Saksalaiset eivät osaa tehdä edes moottoripyöriä,mönkijöitä,kelkkoja,venemoottoreita,eikä mitään mikä toimisi,mersu-miehetkin ajavat ,muovimopolla,miksi ei bmw.kun eivät pärjää 1000kuutioisella bmw piikin Suzukille,paskaa saa vessan alta.


      • kfofpf

        Tieltä gs300 puuttuu paikoin maalia korista niin että pelti näkyy.. Ei nyt oo puoleen vuoteen ruoste pilkkuakaan näkyny. Mersut ruostuu kun käyttävät jäte metallisia koreja.


      • HarmillisenKestävä
        kfofpf kirjoitti:

        Tieltä gs300 puuttuu paikoin maalia korista niin että pelti näkyy.. Ei nyt oo puoleen vuoteen ruoste pilkkuakaan näkyny. Mersut ruostuu kun käyttävät jäte metallisia koreja.

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!


      • Monella_Lexusmiehellä
        HarmillisenKestävä kirjoitti:

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!

        varsinkin isomman, "oikean" Lexuksen omistajalla on joskus ollut myös Mersu tai Volvo. He kyllä tietävät tilanteen mutta eivät rahamiehinä aja 900 tkm ajetulla autolla muutenkaan.


      • Pääsin_tänään

        testaamaan Lexus GS:ää talviajossa. Yllätys oli melkoinen kun autohan oli mitä mainioin talviautona. Tehoista huolimatta ajonvakautus oli ajan tasalla ja autoa oli todella vaikea saada pois kontrollista. Tahallisetkin lipsahdukset esp korjasi eleettömästi ja leveistä kitkarenkaista huolimatta tai ehkä juuri niiden ansiosta auto kiihtyi ja pysähtyi huomattavasti paremmin kuin olin odottanut. Ajoin vakionopeussäätimen kanssa ylämäkeen ja kun tehoa tuli, nekin luistot esp korjasi heti ja ilman tunnetta että auto vie kuljettajaa. Auto ei lämpene hetkessä mutta 15 minuutin ajon jälkeen lämpöä oli riittävästi ja tasaisesti. Nahkaistuimet vaativat istuinlämmityksen käyttöä liikkeelle lähdettäessä. Sen perusteella mitä pääsin testaamaan maksimilämpöä, sitä näytti tulevan jopa liikaa ainakin pikkupakkasessa. Ajotietokoneen mukaan 140 km lenkillä keskikulutus oli 7, 6 l joka sisälsi suuren osan maantieajoa polanteisilla ja lumisilla teillä. Auto kokonaisuudessaan oli paljon odotuksia parempi vaikka tuskin sitä on alunperin Suomen olosuhteisiin tarkoitettu.


      • jobbarivorssasta
        HarmillisenKestävä kirjoitti:

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!

        Juu kyllä niillä ajetaan.... Mutta se raha määrä mikä menee pellisepälle maalarille ja muille korjaamo kavereille niin on sitten monta kertaa auton arvo........ Koriltansa kaksi maailman huonointa autoahan on Mersu ja Voortti.....


      • jobbarivorssasta
        Monella_Lexusmiehellä kirjoitti:

        varsinkin isomman, "oikean" Lexuksen omistajalla on joskus ollut myös Mersu tai Volvo. He kyllä tietävät tilanteen mutta eivät rahamiehinä aja 900 tkm ajetulla autolla muutenkaan.

        Juu niillä ajelee ne persaukiset jotka haluaa pätee naapurin silmissä 500tkm ajetulla vanhalla taksilla joka on viimeistä euroa myöten velaksi...... Pakkohan sitä on sitten korjata..... Halvimmillaanhan uus koppasen E mesen saa vähän yli 12000 eurolla.... Äkkiä siinä naapuri luulee että naapurin äijällä on 40000 euron mersu ja vituttaahan se...... Vaikka totuus on ihan muuta. Eikä niistä paljon huudella että taas se on rikki se hieno mese...... Korjataan vaan... osamaksulla....


      • Anonyymi
        HarmillisenKestävä kirjoitti:

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!

        Mutta siinä vaiheessa ei ole Mersussa enää koria 😂😂 muuttunut pelto autoksi vuosien saatossa


      • Anonyymi
        HarmillisenKestävä kirjoitti:

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!

        Kyllä siinä välillä käydään huristelee korjaamon tiskilläkin, hurina vaan käy..
        Meillä on firmassa about 15 mersua, muutama volkkari, man pakua ja ford romuja.
        Pääsee sitä mersulla vaikka 3 miljoonaa kilometriä kun vaihtaa uusia osia, ei meidän mersuilla ainakaan olisi yhdelläkään päässy edes 100tkm varmaan ilman että on jokin ylimääräinen käynnin syy korjaamolla!


      • Anonyymi
        HarmillisenKestävä kirjoitti:

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!

        Ja Mitzulla yli miljoona!


      • Anonyymi
        HarmillisenKestävä kirjoitti:

        Vain yhdellä automerkillä huristellaan Suomessa yli 900 000 kilometriä: Mersu

        Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä pelkkiä Mersuja.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vain-yhdella-automerkilla-huristellaan-suomessa-yli-900-000-kilometria-iltalehti-selvitytti-sitkeimmat-menopelit-6552500

        Lexumies voi hakkua Mersua, mutta Mersu ei piittaa, vaan menee vaan mokoma kestämään!!!!!!!!

        Broidin Toyota Corolla on vuosimallia 2004, ja 800 000 km mittarissa. Todella luotettava auto. 🤗 Ei ole isompia vikoja ollut, osti auton multa, kun vaihdoin Aurikseen - joka sekin ihan hemmetin vakaa auto. Sillä oon ajellut 7 vuotta ja 106 000 km, öljynvaihtohuollot ainoastaan suoritettu. Ei se Saksa-auto tee ihmisestä toisia parempaa, päinvastoin. Ainakin asenteessa olis korjaamisen varaa, tää on ihan oman puolueettoman tarkkailun tulos. 😉


    • Mese mies

      sähkövikoja?.
      Näin on ainakin Mercedes-Benzeissä!!.

      • Gs450h

        http://www.hs.fi/autot/?merkki=Lexus

        Tuolta jo selviää että USAssakin tyytyväisimmät autoilijat ajavat LEXUS-Merkkisillä autoilla. Ei BMW, AUDI tai MESE...

        Että siitä voi jokainen vetää ihan oman johtopäätöksen.


      • Anonyymi
        Gs450h kirjoitti:

        http://www.hs.fi/autot/?merkki=Lexus

        Tuolta jo selviää että USAssakin tyytyväisimmät autoilijat ajavat LEXUS-Merkkisillä autoilla. Ei BMW, AUDI tai MESE...

        Että siitä voi jokainen vetää ihan oman johtopäätöksen.

        Broidin Toyota Corolla on vuosimallia 2004, ja 800 000 km mittarissa. Todella luotettava auto. 🤗 Ei ole isompia vikoja ollut, osti auton multa, kun vaihdoin Aurikseen - joka sekin ihan hemmetin vakaa auto. Sillä oon ajellut 7 vuotta ja 106 000 km, öljynvaihtohuollot ainoastaan suoritettu. Ei se Saksa-auto tee ihmisestä toisia parempaa, päinvastoin. Joskus näyttää siltä, että asenteessa olis korjaamisen varaa - tää on ihan oman puolueettoman tarkkailun tulos. 😉


    • toisinpäin

      Itselläni on Lexus IS -08, ja olen aikeissa vaihtaa sitten joskus BMW:hen. Molempia merkkejä ajaneena tykkään BMW:n ajo-ominaisuuksista ja luistonestosta enemmän, se sallii kuskin vaikuttaa enemmän ajamiseen. Tosin saahan sen molemmissa napista pois päältä kokonaan. Väite "Ajamisen Iloa" ei ole tuulesta temmattu.

      Laatu Lexuksessa on taas mielestäni BMW:tä edellä. Vikoja ei pahemmin ole. Lexun varustelussa harmittaa automaatti/diesel-mallin puuttuminen, sekä varustelun yksilöinti, joka taas Bemarissa on mahdollista täysin rahatilanteen mukaan.

      Ulkonäkö on ainakin omasta mielestä uudessa IS:ssä Bemarin 3-sarjaa (sedan/touring) näyttävämpi. Tosin molemmat autot voi pilata huonolla värivalinnalla. Harmaata, vaaleansinistä tai vihreää autoa en huolisi suurella alennuksellakaan.

      3-sarjan Coupe BMW taas puolestaan on kaikista parhaimman näköinen. Parhaat värit musta, punainen ja valkoinen ei maksa lisähintaa, koska ovat normaalivärejä.
      Ainoana haittapuolena vain, että se maksaa hyvin varusteltuna melko paljon enemmän kuin Lexus. Esim. jos ajatellaan mallia 330cdA M-Sport (noin 71000€). Lexuksella ei suoranaisesti tämän kanssa kilpailevaa mallia ole tarjolla lainkaan.

      • IS 220d

        -09 faceliftin yhteydessä myöskin automaatti saataville!.
        Toivottavasti tulisi olemaan samanlainen,mitä IS-F mallissa on!.


    • xDrive
      • 2-wheeldrive

        Nelivetoa ei saa, eikä kyllä tunnu tarvitsevankaan. Nykyään voisi ajella talvetkin samoilla renkailla, muutama talvipäivä menisi niinkin. Nelivedolla ei tee enää yhtään mitään, paitsi kuluttaa enemmän polttoainetta.


      • Lexus man

        Nelivetoa ei tarvitse !

        Kulutus nousee ja hyödyt minimaaliset ainakin Kehä 3 sisällä.


      • gry6

        Ei sitä ko. Lexusta saa edes automaattivaihteisena! Vaikka anjoviksenkin saa diesel-automaattina.


    • Kaitsuk12567

      Vaan pelkkää hyvää!! Ajonautinto, luotettavuus, tyyli!

    • leluxlepsus

      Lexushan valittiin hiljattain maailman huonoimmaksi autoksi. Eli ei se kyllä kovin hyvä voi olla. Sehän kasataankin Tojotan jämäosista ja Tojotkin palaa yhtenään

      • Matti--

    • Muutaman_vuoden

      käytön jälkeen vastaus aloittajalle: Ei ongelmia. Ostin auton käytettynä ja pikkuvikaisena (etupyörän laakeri) ilman takuita halvalla ja olin varautunut erilaisiin ongelmiin. Laakeri vaihdettiin (halpa) mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa. Huoltoina muutama öljynvaihto jotka olen itse tehnyt. Ainoa seikka jonka luulin koituvan ongelmaksi kun tänä syksynä pysäköintitutka edessä rupesi varoittamaan liian herkästi esteestä joka oli vielä metrien päässä. Vika kuitenkin katosi itsekseen eikä ole uusiutunut. Huonot kokemukset omalta kohdaltani siis puuttuvat kokonaan ja voin suositella autoa varauksetta muillekin aikuisille.

    • mahtaakotärpätä

      "Onko huonoja kokemuksia Lexuksesta ?"

      Ostamalla Lexun pääsee mukaan takaisinkutsuarpajaisiin.

      • KäytettynäHyväOstos

        Lexus on hyvintehty auto joka kannattaa ostaa käytettynä. Arvonpudotus on samaa luokkaa Alfan kanssa.


      • Sellainen_ero
        KäytettynäHyväOstos kirjoitti:

        Lexus on hyvintehty auto joka kannattaa ostaa käytettynä. Arvonpudotus on samaa luokkaa Alfan kanssa.

        Alfalla ja Lexulla on että Alfa on aina lähes pahnan pohjimmaisena luotettavuustutkimuksissa ja Lexus poikkeuksetta kärjessä. Pitäiskö asiasta vääntää rautalankamalli vai uskotaanko suosiolla saksalaisten organisaatioiden tutkimuksiin. Tulee noita jonkinverran lueskeltua.


      • tojo_paskaaa
        Sellainen_ero kirjoitti:

        Alfalla ja Lexulla on että Alfa on aina lähes pahnan pohjimmaisena luotettavuustutkimuksissa ja Lexus poikkeuksetta kärjessä. Pitäiskö asiasta vääntää rautalankamalli vai uskotaanko suosiolla saksalaisten organisaatioiden tutkimuksiin. Tulee noita jonkinverran lueskeltua.

        Alfa Romeo on sentään auto tuohon vinosilmäisten kinkkien tekemään Lepsuxeen verrattuna. Alfa 159 on vähävikaisempi kuin nykyinen tojo avensis. Onko sitten tojon huonoutta?
        Lexushan on maailman huonoin auto, tästähän on mustaa valkoisella


      • SameSameButDifferentt
        Sellainen_ero kirjoitti:

        Alfalla ja Lexulla on että Alfa on aina lähes pahnan pohjimmaisena luotettavuustutkimuksissa ja Lexus poikkeuksetta kärjessä. Pitäiskö asiasta vääntää rautalankamalli vai uskotaanko suosiolla saksalaisten organisaatioiden tutkimuksiin. Tulee noita jonkinverran lueskeltua.

        Aika erilaisia autoja, mutta yhteinen piirre on massiivinen hinnanpudotus kun uuden auton ajaa liikkeestä ulos.


      • Tuostahan
        SameSameButDifferentt kirjoitti:

        Aika erilaisia autoja, mutta yhteinen piirre on massiivinen hinnanpudotus kun uuden auton ajaa liikkeestä ulos.

        voi päätellä että todellinen laatuauto Lexus kannattaa ostaa käytettynä kun kerran hinnanpudotus on massiivinen.


      • Molempiakokeiltu
        KäytettynäHyväOstos kirjoitti:

        Lexus on hyvintehty auto joka kannattaa ostaa käytettynä. Arvonpudotus on samaa luokkaa Alfan kanssa.

        Otan koska tahansa sen Alfan


      • Anonyymi

        Kymmenen vuotta ajaneena voi sanoa. yksi vika nelos sylinterin puola. 171200 kilometriä takana. Jorma


    • top_gearissa

      Itse en kehtaisi Leluxilla ajaa. Ohikulkijat osoittelisi sormella ja nauraisi että "tuollahan menee se maailman huonoin auto"

      • Voi_voi_Toyotapalstan

        pikku trollipojua ja teiniräkiäistä. Et tietenkään kehtaisi etkä edes voisi sillä joudut tyytymään yh-äipän käytettynä ostamaan Helkama Raisuun. Ota nyt pellepoju itseäsi niskasta kiinni ja koeta päästä takaisin sinne amiksen auto-osastolle josta potkaisivat sinut pois jo kahden ensimmäisen viikon jälkeen. Syynä oli totuutta kaunistellen alisuorittaminen.


      • rumilusSusius
        Voi_voi_Toyotapalstan kirjoitti:

        pikku trollipojua ja teiniräkiäistä. Et tietenkään kehtaisi etkä edes voisi sillä joudut tyytymään yh-äipän käytettynä ostamaan Helkama Raisuun. Ota nyt pellepoju itseäsi niskasta kiinni ja koeta päästä takaisin sinne amiksen auto-osastolle josta potkaisivat sinut pois jo kahden ensimmäisen viikon jälkeen. Syynä oli totuutta kaunistellen alisuorittaminen.

        Ja rumaksikin sitä Lexua mainitaan.


    • Todellaonnettomia

      Heikkolaatuisia ovat.Kymmenen vuotta vanha Corolla pesee nämä Leksukset puhtaasti 6-0.

      • Hyvätaihuono

        En yhtyisi täysin edelliseen kommentiin. Corolla tai Carina 1.6 koneella (suihku tai kaasari) olivat erinomaisia käyttöautoja.

        IS 220 D 09-vuosimallia. Ainoat kiusalliset ongelmat; airbag merkkivalo syttyy muutaman vuoden välein. Painelee johtonippua ratin alta ja ongelma poistuu. Pahenpi ongelma; hiukkassuodatin tukkeutuu 100 000 km:ssä ja siihen ei auta matkaajokaan - 700 km siivu.

        Muuten todella suuntavakaa ja audiolaitteistoltaan loistava peli.

        PS. Melukaan ei häiritse.


    • Rx300

      Kaikelaisia autoja omistaneena ja varsinkin useita sakemanneja voin sanoa että saksalaiset autotehtaat vois ostaa tojotan ja katella miten esim sähköt tehdään autoihin.Kateelliset amispellet vois olla kommentoimatta kun puhutaan premium luokan autoista,niillä kun ei ole niihin varaa.Saksan TYV ja Usan DOT Tilastoiden mukaan(Google)Lexus on vähävikaisin auto.Itsellä RX300 ja ajanut n.200tkm.Normi huoltojen lisäksi olen vaihtanut yhden lampun ko autoon.Voin suositella.

      • japanilaiset.sähköviat

        Lexus Gs -mallissahan on tunnetusti automaailman heikoin sähköjärjestelmä eli siitä ei ainakaan kannata ottaa mallia


      • adrfgawer

        Rassaile sitä Helkama Raisuasi vain :)))


      • Niin_ja
        japanilaiset.sähköviat kirjoitti:

        Lexus Gs -mallissahan on tunnetusti automaailman heikoin sähköjärjestelmä eli siitä ei ainakaan kannata ottaa mallia

        japanialaisethan ovat tunnettuja sähkövioistaan. LOL.


      • kipinäKarkaa
        Niin_ja kirjoitti:

        japanialaisethan ovat tunnettuja sähkövioistaan. LOL.

        Tojon takaisinkutsuista aika suuri osa juuri sähköpuolelta.


      • kutsustakutsuun
        kipinäKarkaa kirjoitti:

        Tojon takaisinkutsuista aika suuri osa juuri sähköpuolelta.

        Toyotalta jättimäinen autojen takaisinveto - päästöjen säätelyssä mahdollinen vika

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotalta-jattimainen-autojen-takaisinveto---paastojen-saatelyssa-mahdollinen-vika/vJCy9geQ?ref=ampparit:aecc&ext=ampparit

        Aiemmin Toyota veti käytöstä 1,43 miljoonaa Priusta ja Lexusta, joissa oli havaittu mahdollinen turvatyynyvika. Tapauksilla ei tällä tietoa ole yhteyttä.


      • Anonyymi
        japanilaiset.sähköviat kirjoitti:

        Lexus Gs -mallissahan on tunnetusti automaailman heikoin sähköjärjestelmä eli siitä ei ainakaan kannata ottaa mallia

        Itsellä Gs300 2005 ja kaikki sähkölaitteet pelittää. Ei minusta kovin heikko .


    • Xenaseba

      Ei ole huonoja kokemuksia. Suosittelen

      • kalliimpiVAAN

        semmonen hiivacorolla


    • Lyhyesti.sanottuna

      varsinkin GS ja LS-mallit käytettyinä ja hintaansa verrattuina maailman parhaita autoja, sekä bensa- että hybridimallit. Sitä totuutta ei voi Toyota-palstan trollipojukaan inttämällä muuksi muuttaa vaikka kovasti yrittääkin.

      • lexus.on.romu

        Lexus on aina vertailujen huonoin luokassaan.


    • voihorjua
    • saaOllaRauhassa

      Lexun kaamea muotoilulinja sisältää edun. Vähän sama, kuin jos menee ruman kanssa naimisiin. Kukaan ei kadehdi.

      • Lexus_tuntuu

        Toyotan kanssa olevan palstojen trollipojulle paha ongelma. Oksentelunsa molemmilla palstoilla kuulostaa jo niin epätoivoiselta.


      • isosyylänenässä

      • okmnbhytrfgv

      • korjataan_tekstiä
        okmnbhytrfgv kirjoitti:

        No vaikeapa ajatella, että noita ostettaisiin muotoilun tai. Muotoilusta huolimatta pikemminkin.

        ...muotoilun takia. Muotoilusta huolimatta pikemminkin.


      • Tuskin_sinä

        koskaan naimisiin pääset kun et ehdi naisiinkaan. Peräkammarin pojulla on ongelma vaikka yh-äippä niin toivoisi miniää taloon.


      • juonimalla
        Tuskin_sinä kirjoitti:

        koskaan naimisiin pääset kun et ehdi naisiinkaan. Peräkammarin pojulla on ongelma vaikka yh-äippä niin toivoisi miniää taloon.

        Kähmitään salaa Tojotaa vastaan


      • Anonyymi

        Sinähän sen olet itsekin kokenut, nykyisen kumppanisi kanssa. Ei kai mielenterveyspotilas missiä saa, toivottavasti edes tervepäisen vaikka ruman.


      • Anonyymi

        Sinähän sen tiedät kun oot akkas kanssa sen kokenut;)


    • mutteihalvalla

      Lexulla ajellessa tulee sellainen tojotakorollakokemus

      • tartteeksmuuta

        Sekin on hieno kokemus. Mutta Lexussa kyyti on luxusta. Lexus erittäin hiljainen, todella tyylikäs, huippumukava, hyrbridit pienikulutuksisia ja suoristuskykyisiä.


      • niinmuillakinmerkeillä
        tartteeksmuuta kirjoitti:

        Sekin on hieno kokemus. Mutta Lexussa kyyti on luxusta. Lexus erittäin hiljainen, todella tyylikäs, huippumukava, hyrbridit pienikulutuksisia ja suoristuskykyisiä.

        Noin ainakin asiakaslehdessä.


      • Anonyymi
        niinmuillakinmerkeillä kirjoitti:

        Noin ainakin asiakaslehdessä.

        No mulla on sama kokemus, vaikka en lue asiakaslehtiästi:)


    • Vaivaantunut

      Itsekkin nyt lexusta hommaamassa/harkitsemassa. Aikasempi "auto" oli mersun w203 c200 kompura bensa. Ja oli muuten aivan susi mersuksi, reilun 10 tuhannen euron auto ja remppaa parin vuoden aika 7000e pelkkään remonttiin. Muuta ollutkaan kuin sähkövikoja. Korjaamollakin yritettiin "kusettaa", että flektin moottori sökönä, mutta onneksi opiskelin starin käytön ja ohjelmoin sen päälle nii ei tarvinu mitään uusia flektejä ostella. Kyl se vaan niin on, että mersuja ei oo ku kahenlaisia, laiskoja paskoja tai muuten vaan paskoja. Köyhät kyykkyyn huutelee mersumiehet vaikka niillä kaikki rahat menee remppoihin. Mielestäni kaikkien pitäis ymmärtää pysyä kaukana kyseisestä automerkistä. Minä ainakin pysyn.... Tai joo Päivi Räsänen vois kieltää nekin. Kannattaisin tätä ehdotusta, vaan ei taia Päivin paljon mersuja rassauttaa, kun ajelee perus toyotalla. Toyotat on muuten jees pelejä, mutta ne nyt on mitään sanomattomia. Ei oo ees mitenkään erikoisia, lisävarusteitakin uusissa on saatavilla esim. Sähkölasit ja ilmastointi!!! Eikä niistä lähe minkään vertaa tehoja. Tientukkona joutuu oleen jos sellasella ajaa. Volkkarit on susivehkeitä siinä missä mersutkin, vaan vähän vielä hullumpia. Ja volvo... haha... ei pysty, eikä kykene. Ranskalaisiakaan hyviä ei saa ku grilliltä, joskus jopa teboililta, riippuen kokista. Kokit on muuten varsin viisaita autojen suhteen. Ne käyttää yleisiä, vaan ku perhana meillä lapissa ei bussitkaan kulje... Mutta jos olis varaa nii ostasin Scanian... siis rekkamiesten Kaaanian. Olis lupsakka ajella kun merssumiehet joutuis väisteleen ja nöyrtymään. Auditkin on vaan neljä nollaa ja kuski viides. Yrittävät näyttää, että ovat muka jotain... haha perhanan vellihousut. Tässäpä tulikin lueteltua kaikki automerkit mitä kannattaa ees harkita. Ja mikä lopputulos? Osta kausilippu tai kävele... Minä kävelen, koska A minulle ei ole varaa moisiin lippuihin ja B, niitä ei lapista saa paitsi rovaniemeltä ja sinnehän ei kukaan halua.

      • tohjoterohaukkuukaikki

        noinkos pahasti olet pettynyt Lessukseen ??


      • JotainPakkoliikkeitä
        tohjoterohaukkuukaikki kirjoitti:

        noinkos pahasti olet pettynyt Lessukseen ??

        Joillakin ihme vimma haukkua Lexusta.


      • Kenenkäs_luulisit
        JotainPakkoliikkeitä kirjoitti:

        Joillakin ihme vimma haukkua Lexusta.

        Sehän on Toyota-palstan oma trollipoju ja Vw/Skoda-fanni jolle on sanottu että ankara hyökkäys Toyotaa vastaan siirtää huomiota pois Vw-konsernin konkurssikamppailusta.


      • mikseisynnylaatua

      • aikaMoneeOsui

      • Huom.mahdollinen
        aikaMoneeOsui kirjoitti:

        "Aiemmin Toyota veti käytöstä 1,43 miljoonaa Priusta ja Lexusta, joissa oli havaittu mahdollinen turvatyynyvika."

        Kopsasin tuolta ylempää täydennyksen. Eli koskee siis lexujakin.

        Turvatyynyt tarkistetaan koska valmistajan politiikka on ettei jätetä mitään mahdollisuuttakaan että jokin yksittäinen osa vaarantaisi turvallisuuden. Tuskin yhtään autoa on vedetty pois käytöstä tai vedetäänkään. Viallisia turvatyynyjä tuskin löydetään tälläkään kertaa mutta onpahan sekin asia varmistettu. Tämänkaltainen toiminta on sitä todellista huolenpitoa asiakkaiden turvallisuudesta. Trollipoju yrittää selvästi Toyotaa vastaan hyökkäämällä johdatella keskustelun pois työnantajansa Vw-konsernin päällekaatuvista ongelmista. Rahapula Vw:llä on paha jotta voitaisiin maksaa pelkästään amerikkalaisten asiakkaiden miljardikorvaukset ja ostaa takaisin ne autot joista ei saa laillisia tekemälläkään. Kehitystyö pysähtynyt samoin rahapulan takia joten uusia automalleja lienee turha lähivuosina odottaa ja jopa vanhojen mallien päivitykset saattavat olla tiukassa. Nelisenkymmentä mallia kokee saman kohtalon kuin trollipojun ilkkuma Toyotan jenkkimarkkinoille lanseeraama Scion eli valmistus lopetetaan. Ehkä jokin konserniin löyhästi liittyvä merkki myydään, joku Bentley tai Lamborghini ehkä. Kun kaikki on sössitty vituralleen on jälkikin yhtä hirveää kuin Volkswagenilla josta tulee legendaarinen malliesimerkki siitä kuinka ei pitäisi toimia. Kun asenne on väärä ja vastuullisuuden tilalle valitaan huijaus, on kärähtäminen housut kintuissa sitäkin nolompaa. Saksalainen herrakansa on tällä kertaa syystäkin syväkyykyssä. Muut saksalaisvalmistajat tuskin iloitsevat koska Volkswagenin päästöskandaali heittää pahan varjon koko saksalaisen autoteollisuuden ylle.


      • Tohtoriteronkannattaja

        Erikosta kyllä, kun kaveri on nimenomaan hankkimassa lexusta ja haukkuu muut merkit nii sitä syytetään tällä palstalla wolkkarimieheksi? Oiskohan eräillä hyvä ottaa silmä käteen äly hoi....


      • kiemurtelua
        Tohtoriteronkannattaja kirjoitti:

        Erikosta kyllä, kun kaveri on nimenomaan hankkimassa lexusta ja haukkuu muut merkit nii sitä syytetään tällä palstalla wolkkarimieheksi? Oiskohan eräillä hyvä ottaa silmä käteen äly hoi....

        Salahanketta Toijotaa vastaan


      • JotainPakkoliikkeitä kirjoitti:

        Joillakin ihme vimma haukkua Lexusta.

        Minähän se olen kaikkia Tohjoja ja Leluxeja solvannut päätoimisesti kohta jo parikymmentä vuotta.


      • Anonyymi
        JotainPakkoliikkeitä kirjoitti:

        Joillakin ihme vimma haukkua Lexusta.

        Totta


    • Enostaisenää

      No lexus on silleen kiva jos on rahaa niin näkee mitä tarkottaa se että sitä ei saa vaihdettua hyvään hintaan missään. Edes lexus liike itse ei arvosta omaa tuotettaan ja siellä jopa huonompi hyvitys kun SCC:llä. Eli arvonalennus on huikea. Sitten se että luulet ostavasi arvostetun auton ostokiimassa ja sitten sitä ei oikeen kukaan katokkaan. Ihan eri arvostus on esim mersulla. Ja lexus on ihmisten silmissä jos ei nyt toyota niin joku kia tms korean tuote. Eikä ajettavuus ja laatu ole saksalaisten tasoa eikä varsinkaan moottorit. Ylipainoisia autoja. Ainoa hyvä juttu että ne ehkä kestää paremmin kun saksalaiset mutta onko sillä mitään väliä kun aurossa on takuu. Eikä kalliiden autojen ostaja yleensä takuun loppuun pidä autoa vaan vaihtaa uuteen.

      • 23423432

        Ostaako joku auton toisten ihmisten vuoksi?
        Otitko vaimonkin vain toisten vuoksi?


      • vääräSyötti
        23423432 kirjoitti:

        Ostaako joku auton toisten ihmisten vuoksi?
        Otitko vaimonkin vain toisten vuoksi?

        No olishan Lexu vähän niinkun Tojotan Audi. Eli perustojotaa fiksumpi paketti. Mutta ei hirvee kyllä tolla Lexun nokalla lähtee vaikka pipariajelulle. Voi lyyli luulla, että haussa on samanlaista hehtaarip_llua kuin Lexun outo nokkavärkki.


      • venkurairvistys
        vääräSyötti kirjoitti:

        No olishan Lexu vähän niinkun Tojotan Audi. Eli perustojotaa fiksumpi paketti. Mutta ei hirvee kyllä tolla Lexun nokalla lähtee vaikka pipariajelulle. Voi lyyli luulla, että haussa on samanlaista hehtaarip_llua kuin Lexun outo nokkavärkki.

        ed. sukupolven lessut oli tylsiä. nyt tuo uusi nokka ei ole tylsä. kaamea ei ole tylsä. sikäli poikkeaa japsivakioista.


      • Silleen_kivaa

        että jos ei ole rahaa uuteen arvoautoon, saa köyhempikin tai muuten taloudellisesti ajatteleva oikein ostamalla edullisen arvoauton, Lexuksen, joka peittoaa silti kilpailijansa todellisessa laadussa eikä vain pelkässä "laatuvaikutelmassa" kuten saksalaiset toimittajat leikkisästi kirjoittavat. Kohtuurahalla saa Lexuksen tapauksessa PALJON autoa joka on tehtaassa valmiiksi asti tehty. Siinä ei satatuhatta km tunnu vielä missään. Mutta ei edullista luxus-Lexusta Suomesta saa, se täytyy hakea Keski-Euroopasta jossa omat valmistajat myyntiorganisaatioineen ylenkatsovat vaarallista kilpailijaa eivätkä hyvitä Lexuksesta kunnolla. Tätä tilaisuutta kannattaa ostajan käyttää hyväkseen ja käydä hakemassa oma super-hybridi halvalla. Ostin omani hintaan jolla olisi saanut samanikäisen ja saman verran ajetun Golfin. Ei tarvinnut silloin miettiä ostoa hetkeäkään eikä nyt muutaman vuoden kuluttua ole myöskään tarvinnut katua ostosta hetkeäkään. Tässä lapselliselle palstan trollipojulle vähän todellista kokemusta todellisesta laatuautosta joka "häviää aina kaikki testit".


      • Pikkupoikien_juttuja
        vääräSyötti kirjoitti:

        No olishan Lexu vähän niinkun Tojotan Audi. Eli perustojotaa fiksumpi paketti. Mutta ei hirvee kyllä tolla Lexun nokalla lähtee vaikka pipariajelulle. Voi lyyli luulla, että haussa on samanlaista hehtaarip_llua kuin Lexun outo nokkavärkki.

        Pikkupoikahan Toyota-palstan trollipoju henkisesti onkin. Oikea ikähän pyörii 30 v paikkeilla. Pitkä aika viettää peräkammarissa vain tietokone ja ruoka-aikoina yh-äippä seuranaan. No, jutut ovat sitten sen mukaiset.


      • naamapysyysamana
        Pikkupoikien_juttuja kirjoitti:

        Pikkupoikahan Toyota-palstan trollipoju henkisesti onkin. Oikea ikähän pyörii 30 v paikkeilla. Pitkä aika viettää peräkammarissa vain tietokone ja ruoka-aikoina yh-äippä seuranaan. No, jutut ovat sitten sen mukaiset.

        Viikonloppuun sopii epätoivoiselle hyvin se, että yritetään puhua jotakin rumaa kauniiksi. Mutta normaalisti se tapahtuu loppuillasta tai alkuyöstä. Ja joukkoon tarvitaan säädetty määrä hapatetta. Muuten susiruma pysyy susirumana.

        Se on epätoivoinen lexushörhö taas pahasti poissa raiteiltaan kun koettaa samaa päivännäöllä ja ilman avustavaa nesteytystä.

        Olisi paaaaaaaljon helpompi, jos vain siellä Japaniassa piirtäisivät Lexun naaman siivommaksi. Ja laatu sellaiseen kuntoon, että kaikensorttiset takaisinkutsut eivät enää olisi uutisten listaykkösinä. Alati. Lexushörhökin selviäisi pienemmillä puheilla.


      • mieluumminTojo
        naamapysyysamana kirjoitti:

        Viikonloppuun sopii epätoivoiselle hyvin se, että yritetään puhua jotakin rumaa kauniiksi. Mutta normaalisti se tapahtuu loppuillasta tai alkuyöstä. Ja joukkoon tarvitaan säädetty määrä hapatetta. Muuten susiruma pysyy susirumana.

        Se on epätoivoinen lexushörhö taas pahasti poissa raiteiltaan kun koettaa samaa päivännäöllä ja ilman avustavaa nesteytystä.

        Olisi paaaaaaaljon helpompi, jos vain siellä Japaniassa piirtäisivät Lexun naaman siivommaksi. Ja laatu sellaiseen kuntoon, että kaikensorttiset takaisinkutsut eivät enää olisi uutisten listaykkösinä. Alati. Lexushörhökin selviäisi pienemmillä puheilla.

        Jos perustojotan hintaan aletaan jotain lisäämään, niin pitää sitten alkaa jossakin vaiheessa näkymään, että se raha vaikuttaa kanssa. Ei ihan tee Premiumia, jos kalliimmalla tulee ikään kuin se melki sama Corolla tai Ave, mutta vaan paremmilla istuinpäällisillä.

        On muuten tällä hetkellä Avessa ja muissa tojoissa selkeesti siivommat maskit ja muukin muotoilu kuin Lexussa!


      • Semmosia_kokemuksia
        venkurairvistys kirjoitti:

        ed. sukupolven lessut oli tylsiä. nyt tuo uusi nokka ei ole tylsä. kaamea ei ole tylsä. sikäli poikkeaa japsivakioista.

        Samaa mieltä. Ainakin viime vuosikymmenen IS250 on vähän harmaa ja tylsä, mutta laadultaan hyvä.


    • finduss

      2500000 lesbo lexua odottaa romutus lähi aikoina takaisin purkaamolle

      • Näin_kirjoittaa

        Toyota-palstan aito 15-, eiku 30-vuotias trollipoju. Kuten huomaatte, tasonsa on huikaiseva.


      • kohtauuskutsu
        Näin_kirjoittaa kirjoitti:

        Toyota-palstan aito 15-, eiku 30-vuotias trollipoju. Kuten huomaatte, tasonsa on huikaiseva.

        Joko tuli takaisinkutsu? Kävitkö hoidattamassa turvatyynyn?


      • KummakunLexuunOsuu

      • Anonyymi
        Näin_kirjoittaa kirjoitti:

        Toyota-palstan aito 15-, eiku 30-vuotias trollipoju. Kuten huomaatte, tasonsa on huikaiseva.

        Tätä kommenttia kirjoittaessaan palstalainen ei tiennyt että trollipoju paljastui n. 60-vuotiaaksi vanhalestadiolaiseksi mielenterveyspotilaaksi.


    • Lexus_IS250

      Vastaus alkuperäiseen kysymykseen; Onko huonoja kokemuksia Lexuksesta ? No eipä ole ollenkaan! Toinen IS250 menossa. Eka oli mallia 2009, jolla ajoin 50tkm. ei vikoja, muutamat huollot toki tehtiin. Toinen IS nyt menossa vm. 2011, jolla mittarissa nyt 60tkm, ei minkäänlaisia vikoja. Aiemmin oon ajanu Mersuilla, Audeilla, Skodilla, Hondilla yms. kaikkiaan ollu yli 40 erilaista autoo. Lexut on toiminu parhaiten ja ehkä Honda Accord pääsee hopeasijalle. Vaikka on 6-kone, niin bensakulutuskin on maltillista (toki riippuu kuinka polkee), maantie tossa 7 litran kiepeissä ja sekalainen (kehä 3 sisällä) 9 litran korvilla. Rahaa säästyy kun ei tarvii korjata kaikenlaisia sähkö- yms. vikoja joita sakemannit on pullollaan. Voin suositella!

      • Noinhan_se_yleensä

        menee, ongelmia nolla. Ihmiset eivät vaan taida tietää. Koska mallit ovat kaikki kalliita uutena, ei uuden hankinta useimmiten suomalaiselle käy taloudellisista seikoista johtuen ja koska käytettyjen tarjonta ole kovin suurta, on Lexus jäänyt Suomessa tuntemattomaksi ja melko vähälle huomiolle. Harmi sillä varsinkin isommat mallit ovat legendaarisen kestäviä ja harmittomia vanhempinakin muihin luxusautoihin verrattuna.


      • SanDiego

        2016 ES350. Tuli vuosi tayteen. 12K mailia. Ei vian vikaa. Kehraa kuin kissa. Enimmakseen lyhytta kaupunkiajoa: 19.6 mailia gallonalla. Entiset Volvo ja BMW eivat veda vertoja laadussa, mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa.


    • riisipurtilo

      Kannattaa lukea vertailutestejä. Lexus on aina viimeinen. Ajo-ominaisuuksissa ja laadukkuudessa häviää valovuosia eurooppalaisille kilpailijoilleen.

      • Toyota-palstan

        trollipoju jatkaa omalla tutulla linjallaan. Mistään ei mitään tiedä eikä ymmärrä. Oma kokemus tasan nolla. Ainoa mihin voi turvautua on erilaiset "testit" ympäri maailmaa joita ei sitten löydykään mistään jos joku haluaisi lukea niitä. Voisitko trollipoju ystävällisesti linkittää muutaman testin malliksi. You-Tubesta etsiessä tulee ainoastaan ylistäviä koeajoja tarjolle ja minä haluaisin lukea niitä häviötestejäkin välillä. Kiitos jo etukäteen, alkaa ihan jännittää että kuinkahan huono häviäjä Lexus oikein onkaan.


    • apualexukseen

      täällä kun näyttää näitä autoguruja olevan joka lähtöön niin kertokaapas mikä on lexus is200:sessa vikana kun talvella n.6 asteen pakkasessa sammui ajosta risteykseen eikä lähtenyt enään käyntiin?!?

    • Tasotonvalinta

      Jos lihapullat tarjoaa hienossa kastikkeessa ja ranskalaisella nimellä, se on edelleen lihapulla. Tällainen vaikutelma tulee paristakin lexuksesta joita olen ajellut. Ne kalleimmat on varmaan lähes Mersun luokkaa mukavuudeltaan mutta tuskin kestävyydeltään. Asiansa ajavat mutta jos hakisin luxusautoa niin haluaisin tyyliä ja perinnettä, en tojotaa.

      • Kestävyys

        ei tosiaankaan ole samaa luokkaa Mersun kanssa vaan huomattavasti perempi. Tulee omaa hybridiä (170tkm) verrattua tuttavani S320 CDI-Mersuun joka tosin on muutaman vuoden(3) vanhempi ja jonkinverran (220tkm) enemmän ajettu. Mersusta on mennyt katalysaattori, tankki puhki, ilmajousitus, jarrut ja muutakin pienempää. Lexuksesta ei ole mennyt mitään. Kulutus käytännössä sama molemmilla, ero polttoaineen hinnassa ja toisaalta käyttömaksussa. Kaverini seuraava auto tulee olemaan myös Lexus.


      • Mielipide1

        No kappas, minulla on ihan samat kokemukset paristakin perusmersusta ja bemarista: niin tavallisia kulkuneuvoja kun vaan olla ja voi, ei juurikaan eroa Skodaan tai Fordiin. Puhutaan tietenkin esimerkiksi 320d -bemarista tai vaikkapa E250cdi mersusta.

        Lexus puolestaan ihan toiselta planeetalta, toki mahdollisesti vastaavat saksalaiset on suurinpiirtein yhtä hyviä, ei tosin minkään testin ja tutkimuksen perusteella yhtä kestäviä. Se on aina mihin vertaa: kyllä siinä taksimersu tuntuu Opelilta, kun sitä vertaa esimerkiksi Lexus Gs450 hybridiin.


      • eipäherättele
        Mielipide1 kirjoitti:

        No kappas, minulla on ihan samat kokemukset paristakin perusmersusta ja bemarista: niin tavallisia kulkuneuvoja kun vaan olla ja voi, ei juurikaan eroa Skodaan tai Fordiin. Puhutaan tietenkin esimerkiksi 320d -bemarista tai vaikkapa E250cdi mersusta.

        Lexus puolestaan ihan toiselta planeetalta, toki mahdollisesti vastaavat saksalaiset on suurinpiirtein yhtä hyviä, ei tosin minkään testin ja tutkimuksen perusteella yhtä kestäviä. Se on aina mihin vertaa: kyllä siinä taksimersu tuntuu Opelilta, kun sitä vertaa esimerkiksi Lexus Gs450 hybridiin.

        "No kappas, minulla on ihan samat kokemukset paristakin perusmersusta ja bemarista: niin tavallisia kulkuneuvoja kun vaan olla ja voi"

        Lexus juurikin sellainen vähän enemmän kiillotettu Toyota. Vaikea siitä mitään muuta löytää. Hinta tietty korkeahko.

        Tylsyyttä kalliimmassa paketissa.


      • Lexus_saa
        eipäherättele kirjoitti:

        "No kappas, minulla on ihan samat kokemukset paristakin perusmersusta ja bemarista: niin tavallisia kulkuneuvoja kun vaan olla ja voi"

        Lexus juurikin sellainen vähän enemmän kiillotettu Toyota. Vaikea siitä mitään muuta löytää. Hinta tietty korkeahko.

        Tylsyyttä kalliimmassa paketissa.

        hienon ja monimutkaisen tekniikan toimimaan. Saksalaisissa on omat ongelmansa joskus jopa erittäin vaikeat ja ennenkaikkea kalliit.


      • KallisLaatupulma
        Lexus_saa kirjoitti:

        hienon ja monimutkaisen tekniikan toimimaan. Saksalaisissa on omat ongelmansa joskus jopa erittäin vaikeat ja ennenkaikkea kalliit.

        Oikeasti kun noita takaisinkutsu-uutisia lukee, niin tulee aikalailla toisenlainen käsitys Toyotan "laadusta".

        ”Nyt maksaa paljon: Nämä Toyotat ruostuvat käsiin”

        ”Ongelma koskee noin 1,5 miljoonaa ajoneuvoa. Peräti 225 000:n Toyotan teräsrungot joudutaan vaihtamaan tai ainakin korjaamaan.”

        ”…jopa 3,3 miljardin euron kulut.”

        http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-maksaa-paljon-nama-toyotat-ruostuvat-kasiin-6602411


      • Tässä_oli
        KallisLaatupulma kirjoitti:

        Oikeasti kun noita takaisinkutsu-uutisia lukee, niin tulee aikalailla toisenlainen käsitys Toyotan "laadusta".

        ”Nyt maksaa paljon: Nämä Toyotat ruostuvat käsiin”

        ”Ongelma koskee noin 1,5 miljoonaa ajoneuvoa. Peräti 225 000:n Toyotan teräsrungot joudutaan vaihtamaan tai ainakin korjaamaan.”

        ”…jopa 3,3 miljardin euron kulut.”

        http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-maksaa-paljon-nama-toyotat-ruostuvat-kasiin-6602411

        Toyota-palstan trollipojun osuus keskusteluun. Mikä hyvänsä aihe jolla pystyy solvaamaan Toyotaa, riittää pojulle, oli aihetta tai ei. Tämäkin jenkkien suolasohjossa ajettujen pick-uppien runkopalkkien ruostuminen alustanpesujen unohduttua kokonaan kissansakin mikroaaltouunissa kuivaavilta idiooteilta, antoi trollipojulle oivan aiheen kytkeä tilanne Suomeen ja täkäläisiin Toyotoihin. Alustanpesu olisi myös meillä Suomessa kannatettava toimenpide muutaman kerran talvessa ja ainakin keväällä aivan jokaiseen liikenteessä olevaan autoon, merkistä riippumatta. Sellaista informaatiota palstan trollipoju ei tänne koskaan kuitenkaan kirjoita, ehkä täydellisestä avuttomuudestaan ja kokemattomuudestaan johtuen. Mutta trollatahan aina voi ja täydellinen idiotismi jopa auttaa siinä.


      • alkavaaRuostetta
        Tässä_oli kirjoitti:

        Toyota-palstan trollipojun osuus keskusteluun. Mikä hyvänsä aihe jolla pystyy solvaamaan Toyotaa, riittää pojulle, oli aihetta tai ei. Tämäkin jenkkien suolasohjossa ajettujen pick-uppien runkopalkkien ruostuminen alustanpesujen unohduttua kokonaan kissansakin mikroaaltouunissa kuivaavilta idiooteilta, antoi trollipojulle oivan aiheen kytkeä tilanne Suomeen ja täkäläisiin Toyotoihin. Alustanpesu olisi myös meillä Suomessa kannatettava toimenpide muutaman kerran talvessa ja ainakin keväällä aivan jokaiseen liikenteessä olevaan autoon, merkistä riippumatta. Sellaista informaatiota palstan trollipoju ei tänne koskaan kuitenkaan kirjoita, ehkä täydellisestä avuttomuudestaan ja kokemattomuudestaan johtuen. Mutta trollatahan aina voi ja täydellinen idiotismi jopa auttaa siinä.

        Suositellaan siis väkeväliuoksista alapesua niin tojotille kuin tojoteroille. Ja runsasmassainen tervaus peitoksi.


      • Suositellaan_suojausta
        alkavaaRuostetta kirjoitti:

        Suositellaan siis väkeväliuoksista alapesua niin tojotille kuin tojoteroille. Ja runsasmassainen tervaus peitoksi.

        aivan kaikille autoille, merkistä riippumatta. Sinänsä ikävää ettei suojauskaan auta Volkswagenin maalin irtoamisen jopa levymäisinä läikkinä. Kolmekymppisenä pitäisi Toyota-palstan trollipojun jo tietää alapesun tärkeys mutta kun tyttökokemukset puuttuvat niin mistäpä se sellaisia tietäisi kun yh-äippäkään ei enää ilkeä huomauttaa perusasioista.


    • Nopsatapsa

      Ite kävin testaa lexus is 300h mallia ja piru kun tuli autokuume..taitaa pian vaihtua merkki..oli hieno kaikinpuolin.

      • Kokeilepas_vielä

        GS450h-mallia niin tiedät mitä voima on. Jos olet uutta kolmesatasta harkinnut niin samalla rahalla saat uudenveroisen 450:sen. Ero noiden välillä on tuntuva.


      • Mielipide123

        Minäkin liputtaisin GS:n puolesta. Ei pienempikään huono ole, mutta mielestäni ero on valtava. IS on luokassaan hyvä, mutta GS ylivoimainen ja kolmen vuoden ikäisenä hinta on sama kuin uudessa IS-hybridissä.

        GS450h on ollut omistuksessa kohta neljä vuotta, IS300h kokemusta huollon sijaisautona, joten toki siinä mielessä mielipiteeni ei ole tasapuolinen.


      • Kohta_IS-iässä

        GS on Lexus-kontekstissa verrattavissa MB:n E-malliin: "Viimeinen auto - kun isännän pihalle ilmestyy uusi E, ei hautajaisiin ole montaa vuotta."

        IS on hieman nuorekkaampi (50 ) vs. GS (60 ). Toki ostajan iästä/nuorekkuudesta/individualismista riippuen voi valita, mitä tykkää. Lexus sinänsä, aito-japanilaisena autona, on oikea valinta. Emännät ostanevat katumaastureita, IS/GS sijaan.


      • Uusi_E-Mersu
        Kohta_IS-iässä kirjoitti:

        GS on Lexus-kontekstissa verrattavissa MB:n E-malliin: "Viimeinen auto - kun isännän pihalle ilmestyy uusi E, ei hautajaisiin ole montaa vuotta."

        IS on hieman nuorekkaampi (50 ) vs. GS (60 ). Toki ostajan iästä/nuorekkuudesta/individualismista riippuen voi valita, mitä tykkää. Lexus sinänsä, aito-japanilaisena autona, on oikea valinta. Emännät ostanevat katumaastureita, IS/GS sijaan.

        ilmestyi meidän talliin jo 15 vuotta sitten. Muutama vuosi pidettiin ennenkuin päätettiin ettei koskaan enää Mersua meille. Auto ruostui silmissä ja muutakin remppaa oli kohtuuttoman paljon. Seuraavaksi ostettiin käytetty Lexus LS jota myös pidettiin siihen saakka kun Lexus GS450h ilmestyi markkinoille. Jo tuon LS:n jälkeen oli selvää ettei merkki enää vaihdu mihinkään, oli niin vakuuttavasti tehty auto. Hyvällä tuurilla vuosia minulla ja vaimollakin on vielä jäljellä pari-kolmekymmentä. Saapa nähdä pitääkö tämä nykyinen Lexus uusia vielä ennen sitä. Ensimmäiset 10 vuotta auto on ainakin kulkenut ilman minkäänlaisia ongelmia.


    • Nopsatapsa

      No joo..oishanse tuo GS tietenki...mutta nyt laittanut uusia autoja ja seuraavakin on uusi niin menee tuo GS yli budjetin.hieno peli olis kyllä.
      Ja minulle ei tarvi olla mikään kauhee tykki...lähen pari minuuttia aikaisemmin :)
      Ihastuin tuohon is malliin ja nyt tullut pikkasen hiotumpi versio vielä 2017 malli..pitää käydä se vielä testaa.

    • ikäväyllätys

      Lexus autoja on paljon myynnissä, koska sehän on pelkkä Toyota!
      Etenkin hybridejä on paljon myytävänä, ja moni polkee siinä paskaan, koska joutuu akut uusimaan, koska ne on yleensä tiensä päässä, ja se ei ole halpaa hommaa!
      En suosittele vanhaa hybridiä jos ei ole varaa udenkarheaan autoon!

      • Eipä_ole

        kuulunut Lexus-hybridien akkuongelmista vaikka niitä on tehty jo yli 10 vuotta. Sama juttu Toyota-hybridien kanssa, ei mitään ongelmia.


    • ddfffffeee

      Tottakait bemari tai mersu on paras jos ei ole ikinä ajanut autolla!

      • Yllättynyt

        Tulin puolivahingossa kaksi vuotta sitten hankkineeksi -06 GS300 mallin ajettu 111000 km ja nyt 40000 km mittarissa lisää. Täysin ongelmaton auto ja katsastuksessakin kehuttiin viattomaksi ja tarkastin takaisinkutsut, ei ensimmäistäkään. Ei missään ruostetta, vaikka kiveniskemiä tullut. Bensaa kuluu, mutta kolmelitraisen vaparin kuuluukin sitä haukata. Matka-ajossa pääsee kyllä alle kahdeksan litran. Ja joka vertaa Lexusta ja Toyotaa samaksi autoksi ei varmasti ole molempia ajanut. Itselläni oli aikoinaan BMW 745, tuntuma ja ylellisyys ovat hyvin saman tyyppiset. Maksoin autosta kaksi vuotta sitten noin 20000 euroa, ja vastinetta olen saanut joka sentille.


    • Yhtätyhjänkanssa

      Eiköhän nuo kaikki automerkit ole aikalailla samalla viivalla. Yhdessä on yhtä vikaa ja toisessa toista. Tavallisen autonkäyttäjän kannalta on kyllä aika samantekevää nuo kommentit mitä tälläkin palstalla on esitetty.

    • VieläVapaanaKulkeva

      Jos sillä lexuksella ajetaan edes johonkin niin kuluu ja vikaantuu ihan kuin muutkin. Katsos kun ikiliikkua ei ole vielä japanilaisetkaan keksineet, eikä päässeet edes lähellekkään.

      Itse olen halpojen ja yksinkertaisten autojen suosija, ja siksi kun kaikki kuluu mitä käytetään.

      • Tuskin_Lexuskaan

        mikään ikiliikkuja on kuten ei mikään nykyaikainen auto. Mutta siinä mittakaavassa kun yleensä voidaan puhua taloudellisesta, kestävästä ja huolettomasta autosta, lienee ainakin iso hybridi-Lexus aivan kärjessä suurten Toyota-mallien kanssa. Eurooppalaiset kilpailijat eivät pärjää vaikka parhaimmilla diesel-Mersuilla ajetaan toki kunnioitettavia kilometrilukemia. Siihen mennessä niitä korjataan kuitenkin jo isolla rahalla. Tilanne on nyt sellainen ettet sinä Tojotrolli pärjää tällä palstalla. Täällä kun kanssasi keskustelevat oikeat Lexuksen omistajat, eivät trollit.


      • Mielipide_____

        Tosin dieselmersuilla ajetaan pääosin maantieajoa, mikä ei rasita moottoria lainkaan. Silti vikoja tuntuu riittävän enemmän kuin tarpeeksi. Muutenkin myytti dieseleiden kestävyydestä on jotenkin outo. Kestää hyvin rakennettu bensakonekin, eri asia kannattaako sitä 500 000km ajettua Mazdaa tai Saabia enää tekohengittää, kun noilla kilometreillä vuosia on jo takana riittävästi ja auton arvokin pienempi kuin korjauksiin kuluva raha.


    • Käyttöautoilika

      Käyttöautona is300h on ihan ylivoimainen peli arvioidessa hinta/laatusuhdetta. Alle 30 keur hintaan irtoaa kolmisen vuotta vanha alle 80tkm ajettu peli. Käyttö-, ylläpito-, ja huoltokustannukset ovat olleet maltillisia. Teho- ja vääntöreservi on riittävä eikä tarvitse pelätä jäävänsä jalkoihin.

      Aiemmin olen omistanut C200cdi ja C220cdi mersut ja korkeammasta varustelusta huolimatta pidän Lexusta parempana autona.

    • Kunnanjohtaja55

      Moro.
      Vaikuttaa asialliselta ja laadukkaalta käyttöpeliltä tuo is300h ( f sport ehkä houkuttelevin). Mutta miten vetopito jäällä ja lumella, onko yhtä "onneton" kuin muutkin takavedot/etuvedot vai auttaa taka-akseliston päällä oleva akuston paino tai erilaiset ajomoodit? Kuinka monta kilometriä pelkällä sähköllä pystyy tissuttelemaan esim. taajamassa?

      Kuulisin ainoastaan kyseisen auton omistajilta tai autoa kunnolla testanneilta mielelläni muitakin käyttökokemuksia, koska aika vähän tuntuu olevan juttua missään. Suorituskykyä sekä todellista kulutusta on lehdistön toimesta aika paljon parjattu, mutta mikä tilanne mahtaa olla todellisuudessa.. Räppäily/rata/harrasteautot pitää tietty olla erikseen jos todellinen suorituskyky kiinnostaa yleisten teiden ulkopuolella..

      • Lexusis

        Itsellä 17 mallin is300h uudesta ollut.ei kyllä vetopidon kanssa ole ollut mitään ongelmia.
        Sutimisen esto ja ajonvakaus tuossa pelaa loistavasti.ei rätise eikä pauku..tulee vähän liian kanssakin kokeiltua..
        Auto kulkee maksimissaa 70km/h sähköllä ja en nyt mitannu matkoja paljonko menee mutta aika paljonse merkkivalo siellä palaa et sähköllä mennään..hiljainen auto ja jos musaa kuuntelee niin ei sitä taajamassa hoksaa kumpaa käyttää.
        Pienimmillään 4.8 kulutus mutta pitää jo hissutella.
        Lämmin auto ja lämpee nopsaa eikä ole kankee pakkasella.
        Suorituskyky..no...sulalla 0-100 mitä mittailtu varsin niin pikkasen päälle 7 sek.mutta sitten ohituskiihtyvyys..se on tuossa hyvä.70-80 vauhdista lähtee todella hyvästi ja kelaa vauhtia huomaamatta.
        Ei mikään superauto mutta pärjää paremmin kuin hyvin.


      • Mielipide___

        Harkitse myös hiukan vanhempaa GS -hybridiä. Suorituskyky ei juurikaan eroa pikkuveljestä (GS300h), vaikka painoa on hiukan enemmän. Liikennevalokisoissa ei pärjää RS-Skodille, mutta miksi pitäisikään? Laatu, viimeistely ja mukavuus huippuluokkaa ja käytännön suorituskyky riittää kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin Suomessa. Hybrideissä ei kannata katsoa pikkupoikien 0-100km/h arvoja, niistä saa täysin väärän kuvan. Liikkeelle päästyään kulkua riittää ja ohituskiihtyvyys on sellainen bensan ja dieselin hyvien ominaisuuksien summa.

        GS:n omistan, tosin isommalla hybridivoimalinjalla ja siinä puhti riittää kaikkiin tilanteisiin tarvittaessa vaikka Saksan vapailla nopeuksilla. Hiljaisuus ja eleetön ajokäytös saattaa alussa hämätä ja nopeusmittaria kannattaa tarkkailla, ettei tule ylimääräisiä maksumuistutuksia virkavallalta. Ensimmäisen GS-hybridin ja ylipäänsä hybridin hankittuani ensimmäistä rekkaa ohittaessa toimin samoin kuin edellisellä Bemarilla (kutoskoneinen diesel), eli kaasu kunnolla pohjaan kunnes on päässyt ohi. Omalle kaistalle palattuani vauhtia oli 180km/h eikä sitä valehtelematta huomannut mistään, ei moottorin äänistä eikä tuulen suhinoista. Kiihtyvyys ei ole sellaista voimakkaan dieselin tai ahdetun bensakoneen "selkä painautuu penkkiin" -tyylistä, vaan todella huomaamatonta. Ei sporttista sinänsä, mutta sopii Lexuksen tyyliin.

        IS300h -mallin tyrkkäävät usein alle huollon sijaisautoksi ja kokemukset rajoittuu siihen. Auto on pieni, tosin se tuskin tulee yllätyksenä. Samaa kokoluokkaa toki, kuin vastaavat saksalaiset. Jos olet takavetoisella ajellut, ei sen puolestakaan tule yllätyksiä. Ei nämä 2000-luvun takavedot enää jää mäkeen kiinni talvella, kuten ennen wanhaan oli tapana. En ole myöskään kuullut enkä lukenut juurikaan parjauksia kulutuksen puolesta. Vähällä menee kokoisekseen ja tehoisekseen, niin IS300h, GS300h ja GS450h. Taajama-ajossa ei mielestäni ole kovinkaan tärkeää sähköllä etenemisen kilometrimäärä, hyöty tulee siitä että liikkeellelähdöissä ei tarvitse ruokkia polttomoottoria. Oma auto menee pelkällä sähköllä ehkä 2-3km. Tai menisi, mutta ei Suomessa ole sellaisia ruuhkia, etteikö akku kerkeäisi samaan tahtiin latautua. Perinteisessä Helsingin keskustan iltapäiväruuhkassa GS450h syö 7-8l/100km (ajotietokoneen mukaan), GS300h ja IS300h taatusti vielä vähemmän. Kaiken kaikkiaan hybrideissä kulutus tuntuu olevan melko vakio, samaiset 7-8 litraa menee yhdistelmäajossa ja moottoritielläkin. Tasaisessa maantieajossa sitten tuosta saa litran tai puolitoista pois ja tekijäkuskit pääsee isolla GS-hybridilläkin vitosella alkaviin maantiekulutuksiin. En pidä ollenkaan mahdottomana, etteikö IS-hybridilläkin pääsisi valmistajan ilmoittamiin, eri asia malttaako ihan niin rauhallisesti ajella.

        Huoletonta ajoa tiedossa joka tapauksessa, jos Lexukseen päätyy. Jälleenmyyntihinta on asia erikseen, mutten keksi sen suhteenkaan suurta eroa kilpailijoihin. Nopeammin arvonsa Mersu, Bemari tai Lexus pudottaa väistämättä, kuin Corolla tai Octavia.


    • Kunnanjohtaja55

      Kiitos asiallisista vastauksista👍.
      Täytynee käydä koeajamassa kummatkin IS ja GS niin näkee/tuntee millaisia ovat ajossa. Laatu(=luotettavuus) ja muotoilu ainakin kunnossa.

      • Lexusis

        Ja koeaja GS 450h sitten...maukas peli.itselle oli vaan liian hintava niin is 300h päädyin..


      • 5345345
        Lexusis kirjoitti:

        Ja koeaja GS 450h sitten...maukas peli.itselle oli vaan liian hintava niin is 300h päädyin..

        Kallita nuo tosiaan ovat ja myös käytettynä. Käytännössä germaaniin saa tunkea varusteita tolkuttomasti jotta hinnassa oltaisiin samoilla. Esimerkiksi Lexus NX300H vastaa suorituskyvyltään (80-120km/h kiihdytys) BMW X1 18xDA johon sitten voi varusteita paketoida runsaasti jotta hinta olisi sama.

        Lekan silti itse ostaisin jos omaa autoa olisi ostamassa. Liisareissa Leka ei ole ikävä kyllä saatavilla. Toisaalta kaikki lekat mitä olen istuskellut on ratin säädöiltään ranskalaisten ja Tojon kanssa samassa ISA (Italian Standard Ape) normissa, eli pitää olla orangin kädet ylettyäkseen rattiin.

        Siis luotettava kuin kallio mutta kallis ja erogonomialtaan keskinkertainen.


      • Lexusis

        Itselle tuo istui parhaiten käteen mitä autoja koeajoin kun oli autokuume pahimmillaan.
        Ja on mersun ja bemarinmiehet kehunu tuota istuinta..se on todella hyvä.
        Hintaa toki on lexuksilla mutta kun vertaa muita lähellekkää teho/varustelu ja se mukavuus...niin eise nyt paljoa eroa muista.
        Olipas muuten hyvä palvelu huollossa..auto odotti pestynä pihalla..eka määräaikaishuolto oli juuri.
        Eka lexus itsellä ja 3 vuoden välein vaihdan autoa..jos pelaa hyvin niin taitaa seuraavakin olla lexus.


    • Lexusonluxus

      Paras auto minkä olen koskaan omistanut on lexus. Tuntui pahalta luopua Lexuksesta ja tarttua työnanjan Skodaan, mutta ehkäpä Lexuksen aika koittaa vielä :)

      • Mielipide___

        Äläs nyt, kyllä se Skoda ainakin toimittajien ja tuulipukukansan perusteella päihittää "ylihintaisen Toyotan" kaikessa. ;D


    • vältä.yllätys

      Jos vanhempaa Lexus IS220d himoitsette, niin kannattaa muistaa erään myyjän sanat.
      "Autoon on vaihdettu merkkiliikkeessä uusi puolimoottori 100tkm kohdalla, näissähän moottoreissa menee kanvipahvit. Uudessa myllyssä parannettu rakenne, eikä mitään vikoja ole siinä sen jälkeen ollut."

    • luxuslexus

      Nyt Lexukseen saa itselatautuvan hybridin. Se on hyvä juttu, ei tarvitse enää pelata sähköjohtojen kanssa.

      • Luxusautoilija

        Ai jaa, tuotapa en ole tiennytkään. Kiitos, Pentti.


      • Kysymyksiä_ym

        Olen aina kuvitellut ettei ladattavaa hybridiä Lexukselta edes löydy. Kiitokset "Pentille" tiedosta minunkin puolestani. Hienoa että joku on perehtynyt asioihin ja tuo tietämyksensä myös julki. Jos saan vielä kysyä Pentiltä, mikä Lexuksen malli on ladattava hybridi?


      • luxuslexus

        No ei Lexuksella ole, mutta Teslalla on, mutta en niiden johtojen kanssa kauaa jaksanut leikkiä.
        Jospa Teslallekin tulee jossain vaiheessa itselatautuva malli.


      • luxuslexus

        No ei Lexuksella ole, mutta Teslalla on, mutta en niiden johtojen kanssa kauaa jaksanut leikkiä.
        Jospa Teslallekin tulee jossain vaiheessa itselatautuva malli.


      • luxuslexus

        No ei Lexuksella ole, mutta Teslalla on, mutta en niiden johtojen kanssa kauaa jaksanut leikkiä.
        Jospa Teslallekin tulee jossain vaiheessa itselatautuva malli.


    • Anonyymi

      Ei yhtään: Vihapuheista huolimatta.

      • Anonyymi

        Arvaapa vielä kuka tässäkin ketjussa on yksin taistellut kaikkia muita vastaan kaikin mahdollisin keinoin Lexusta solvaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaapa vielä kuka tässäkin ketjussa on yksin taistellut kaikkia muita vastaan kaikin mahdollisin keinoin Lexusta solvaten.

        Ja arvaa samalla, kuka täältä on poistattanut tässä vaiheessa 9 itselleen kiusallista viestiä.


    • Anonyymi

      Eipä juuri, mulla oli iso lexsus huonona puolena hyvin kallista ylläpitää mutta puhutaanko premium autojen huoltohinnoista?

      Monta vuotta meni hyvin, liian vanha alkoi olla niin vaihdoin toiseen autoon millä oli ajettu 200tkm vähemmän. Edes yhtään polttimo ei tarvinnut uusia, kai se sekin jotain kertoo. Ei yhtään vikaa ollu, kuluvaa osaa piti laittaa hieman ja ne on arvokkaita. Sanotaan että kaikki maksaa 500 euroa tai tonnin tai kaksitonnia, ei ole mitään satasen osia premium autoissa.

      Meinaan kaikissa premium autoissa huolto hinnat ja varaosat on sitten yleensä aivan toisella tuhatluvulla kuin jossain halppisautossa. Hyvä tietää kuka himoitsee vaan premium autoa, älä osta jos oot köyhä, ainoaksi arki autoksi, jos et voi itse korjata, jos et osaa itse hankkia osia koska ei sun talous vaan kestä! Mitä vanhempi auto niin sitä useammin korjautat siitä jotain, joka vuosi jotain ja ehkä paljonkin.

      Fiksuin hankkia premiumauto on sellainen joka on sitten aikakaudelta ennen kaikkea pska-tekniikkaa, ilman katteja, ilman hybriidejä, kusitekniikkaa, ilman erikoista jousitusta jnejne. Ne on vielä järkevin kustannuksin ylläpidettäviä.

    • Anonyymi

      Ahdas sillipurkki. CVT-vaihteisto aivan kauhea. Moottori huutaa kuin pistetty sika.

    • Anonyymi

      Koeajoin kesällä uuden Lexus NX450h:n. Olipa pettymys! Aika meluisa ja heppoisamman oloinen kuin Mersu GLC, eikä suorituskyky hurmannut ja kone huutaa karmeasti ramppikiihdytyksessä. Tunnoton ohjaus ja lyhyt penkin istuinosa 191 cm pitkälle. Sähköisesti sisältä napista avattava ovi inhottava, miksi piti kikkailla. Ulkonäkö livenä aika ruma, pullistettu Nissan Qashqai.

      Tuli sitten tehtyä tilaus uudesta M-B GLC 400e 4maticista.

    • Anonyymi

      Tuoreet kokemukset Lexus IS300h F-Sport. Koeajolla jo tein päätöksen ja nyt on auto pihassa. Todella ajamiseen tehty auto. Kuljettajalle erittäin mukava, istuimet ergonomiset ja säädöt löytyy ja toimii. Futiristinen mittatisto ja helppokäyttöinen mediacenter navigointipyörällä. Ei hipaisutäppäilyjä. Moottorina 2.5 hybridi ja voin sanoa kyllä että sport asennolla lähtee kuin hauki rannasta. Jalkoihin ei jää. Auto on säätyvällä alustalla ja toimii kiitettävästi. Kyydissä olijat ovat pitäneet auton mukavuudesta. Ainoa miinuspuoli on pienehkö maavara, mikä kannattaa huomioida kun lunta tulee reippaamin kuten tässä toissayönä. Eli katuauton mataluus. Hauska ajettava varsinkin sportilla. Huollettuna hyvä vaihtoauto joka kannattaa poimia rivistä jos haluaa erottua massasta.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe