naisten asepalvelus

apuva..

elikkäs armeijaan meno kiinnostais, mutta pari asiaa mietityttää..eli täytän syksyllä 18, laitanko hakemuksen siis ennen tämän vuoden maaliskuuta menemään, kun eikös syksyllä sitten ole kutsunnat samanikäisillä pojilla?

ja entäs kun hakemus lapussa on kohta koulutus, niin eihän mulla nyt vielä oo muuta ku peruskoulu takana,mutta siinä vaiheessa kun inttiin menee nii lukio suoritettu..kirjoitanko sit oppilaitoksen linja,opintosuunta tai tiedekunta kohtaan et lukio?

ja kun toivomuksena olis keuruulle päästä niin kirjoitanko kohtaan hakijan toivoma aselaji tai joukko-osasto vaan keuruu vai onko siihen olemassa joku hieno koodi? ja sama tossa palvelukseen astumis erä-kohdassa, lukio pitäis olla takana kesällä 2010 niin mitä siihen sitten laitan? se kesä on kyl aika buukattu jo et pitäiskö siihen sit kuitenkin laittaa se tammikuu,mikähän sille on sitten se päivä/koodi tms...

sori kun on näin sekava ja ehkä jonkun mielestä tyhmiäkin kysymyksiä,mutta yrittäkää saadas selvää..

ja kiitos ASIALLISESTI vastanneille, oon jo lukenu tolta ihan tarpeeks kaikkee paskaa mitä armeijaan menoo vastustavat kirjottaa nii ei tänne tarvii sitä sontaa tulla jauhamaan :DD

3

2542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alikkinörde

Hienoa, että jaksaa kiinnostaa. Elikkä elikkä, ainoa tärkeä asia on se, että olet palvelukseen astuttaessa 18v täyttänyt, ja paperithan piti olla laitettuna maaliskuun joku päivä mennessä siihen sotilaslääniin jonka alueella asut(ei sinne varuskuntaan minne aiot hakea). Hakemusten lähetettyäsi odotat semmosen noin 1-2kk jonka aikana tulee lappu kotiin ja sit tuona aikana on ne naisten kutsunnat, eli naisten valintatilaisuus. Eli se on joskus huhti-toukokuussa riippuen asuinpaikastasi.
      Laitat että koulutus peruskoulu, ja siinä kysytään myös jos olet tällä hetkellä opiskelemassa, ja siihen laitat että lukio ja kerrot että paljonko jäljellä ja kaikkee mitä siin nyt kysytään.

Ja siihe joukko-osasto kohtaan laitat 1. vaihtoehdoksi "PionR keuruu". Tarkoittaa että Pioneerirykmentti ja se keuruu on siin varmistamassa et menee niiden kaaliin. :D

Palvelukseenastumis ajankohdan laitat seuraavasti: II/2010 tarkoittaa heinäkuun saapumiserää kyseisenä vuonna, ja sitten taas I/2011 tarkoittaa tammikuun erää. Suosittelen heti lukion jälkeen lähtemistä, eli heinäkuun erää.

Ai niin ja se tosiaan, että nyt kun laitat paperit menemään maaliskuussa, pääasiassa sinulle katsotaan 2010 vuoden saapumiseriä. Muutamalla on mahdollisuus tosin jo päästä hakuvuoden kesäerään, mut kannattaa pelata varmasti että haet jo tänä vuonna nii sit varmasti pääset ens vuoden erään, ja tasan varmasti tietty siitä seuraavan vuoden erään.

Eipä muuta, tsemppiä hakemisessa. Lisää neuvoja löytyy täältä http://www.aamukampa.net/forum/viewtopic.php?f=23&t=1427

• -----

Ja jos päättää hakea sinne vuoden 2011 tammikuun erään, niin sitten oikea hakuaika on vasta ensi vuoden alussa. 2010 heinäkuulle voi hakea nyt tai ensi vuonna. Tänä vuonna on ehkä paremmin paikkoja jäljellä, mutta ensi vuonnakin pitäisi olla mahdollisuuksia.

Itse olen sitä mieltä, ettei se tammikuun erä ole lainkaan huono vaihtoehto mikäli ei ole kiire jatkamaan opiskeluja esimerkiksi. Tammikuun eriin on yleensä vähemmän tunkua ja siksi kenties vähän paremmat mahdollisuudet päästä sinne mihin tahtoo. Ja olisi lukion jälkeen puolisen vuotta aikaa tehdä jotain töitä ja vähän säästää rahaa.

• Jos et ole jo käynyt katsomassa niin käy ihmeessä: http://www.mil.fi/
      Sieltä löytyy tietoa ja taitoa asioihin,itse olen vieraillut sivuilla aika paljon kun itselläkin kiinnostaa armeijaan meno naisena. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1587
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1471
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      119
      1285
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      987
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      935
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      917
    Aihe