Lujin diesel/eniten ajettu

Arto

Mikä merkki kestää ja mitä jouduttu vaihtamaan kyseisiin lukemiin.

123

38927

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitruuna

      ... ajettu tällä hetkellä 171000 km ja normaalien huolto-osien (jarrupalat, jakohihnat, polttoainesuodattimet, jne) lisäksi vaihtoon on mennyt vaimo, mikä operaatio paransi ajomukavuutta huomattavasti. :D

      Juu, eihän nuo luvut mitään valtavia ole, ja auto vielä mainiossa kunnossa, huolettomia kilometrejä edessä vielä runsaasti!

      • ZX myös

        .... mutta vaimoa ei ole tarvinnut vaihtaa, se tuli vaihdettua jo Saab-kaudella 80-luvulla. Nyt on ZX TD:n mittarissa n.280 tuhatta eikä mitään murheita. Tosin tämä ei ole matka eikä mikään dieselille, eräs tuttuni on ajanut BX 1,9 dieselillä yli 800 tuhatta ja koneeseen on tehty kerran kansiremontti.
        Mikä tahansa moottori kestää pitkään kunhan käyttää hyvä öljyjä eikä aja niillä kymppitonnia pidempiä vaihtovälejä ja turbodieseleissä muistaa ajon jälkeen antaa hetken käydä tyhjäkäynnillä.


      • Psa good

        ajettu vasta 380tkm ja hyvin pelaa, muuten on mennyt vain kuluvia osia. suodattimia, öljyä, muutamahihna.


      • kesse kames
        Psa good kirjoitti:

        ajettu vasta 380tkm ja hyvin pelaa, muuten on mennyt vain kuluvia osia. suodattimia, öljyä, muutamahihna.

        Mikäs osa pösössä ei kuluisi?


      • pökötillä
        kesse kames kirjoitti:

        Mikäs osa pösössä ei kuluisi?

        mulla ei kulu tupakansytytin, kun en polta


    • Rasvari

      Muijalla on kohta puoli miljoonaa ajettu Pösö TD ja se on yhtä kireässä kunnossa kun ajajansakin. Molemmat tarvitsevat säännöllisen voiteluhuollon niin kehräävät tyyttyväisinä. Pientä vuotoa esiintyy kerran kuussa, mutta se korjaantuu aina itsestään.

      • citroen for ever

        Sen verran ehti -87 citikan beksiin kertyä mittariin ennen kuin lahovian vuoksi pistettiin auto paaliin. noista kilometreistä suurin osa ite ajettuja ja aiemmistakin on tarkka tieto. Kone on hyvässä kunnossa ja olisi toiminut vielä kauan. Tietysti pumppu ja suuttimet olisi pitänyt huoltaa öljyä kulutti n 1 litra/10 tkm. Nyt kone odottaa autotallissa parempia aikoja (Marinoidaan)


    • Arto

      Psa.n dieselit taitaa olla lujassa maineessa, lähestulkoon samat pääsee kuin Mersullakin....

      • mersu on

        300:lla turbodieseli moottorilla varustettu nokileka on karkia!!


    • Peugeot Ford

      3 autoa (2 Peugeot 505,Ford Mondeo)noin 500 000 km kaikki.Huolletuina. vm 88,93,97
      Ja menivät edelleen ajoon

      • Viki

        Transitin 2,5 litranen vm.89 ajelin puoleen miljoonaan saakka. Öljyä ei tarvinnut lisätä vaihtovälillä (10tkm) ja savut 0,25-0,30 välillä joka katsastuksessa. Kylmäkäynnistys heikkeni niin, että apuja tarvitsi jo -23C paikkeilla kun aiemmin raja oli viitisen astetta kylmempi. Syöttöpumpun "kaasu"akselin pusla piti vaihtaa ja yhden suuttimen neulan putsasin jossain 350tkm paikkeilla. Ei muita remontteja konepuolella eikä esim. venttiileissä ollut säätötarvetta kertaakaan.

        Nykyisellä vm.97 td transulla ajettu nyt 250 tkm ja egr on pitänyt vaihtaa sekä keskusyksikkö päivittää. Savut kuten edelliselläkin 0,2-0,3, ei öljynlisäystä 15tkm vaihtovälillä. Kylmäkäynnistys on reilusti parempi, ei ongelmia viime talven huippupakkasilla.


    • lukija

      Toyota mainoslehdessä oli juttu 600 tkm ajetusta lantikan moottorista joka oli autotohtorin mittausten mukaan täysin kunnossa(huohotinputki valskasi vain vähän), tuulilasissa oli juttu 700 tkm ajetusta nissanin autosta(auto tosin oli 1,3 bensa ja samalla omistajalla koko ajan), itse olen kuullut mitsun 2,8 td:stä joka hajosi JO 700 tkm kohdalla. Että kyllä kait nuo nykymoottorit kestää kunhan vaan pitää hyvät öljyt koneessa.

      • Isuzu Trooper

        Uutena ostamallani vm-90 olevalla 2.8tdi Isuzu Trooperilla rikoin juuri 600tkm maagisen rajapyykin.Tuosta lukemasta noin 500tkm olen vetänyt raskasta kärryä. Konetta ei ole avattu kertaakaan.Öljyt pysyy sisällä. Kolmas perä menossa ja viitosvaihde kerran kunnostettu. Nyt tulee hitsattavaa seuraavaan leimaan sen verran, että täytynee nostaa kädet pystyyn ja siirtää Trooper eläkkeelle. Harmittaa kun auto ruostuu koneen ympäriltä.


      • lukija
        Isuzu Trooper kirjoitti:

        Uutena ostamallani vm-90 olevalla 2.8tdi Isuzu Trooperilla rikoin juuri 600tkm maagisen rajapyykin.Tuosta lukemasta noin 500tkm olen vetänyt raskasta kärryä. Konetta ei ole avattu kertaakaan.Öljyt pysyy sisällä. Kolmas perä menossa ja viitosvaihde kerran kunnostettu. Nyt tulee hitsattavaa seuraavaan leimaan sen verran, että täytynee nostaa kädet pystyyn ja siirtää Trooper eläkkeelle. Harmittaa kun auto ruostuu koneen ympäriltä.

        No hienosti on isuzun kone kestänyt. Vai olet autoa vaihtamassa, ilmeisesti päädyt takaisin maasturiin kun edellinenkin palveli noin hienosti. Jos kiinnostaa niin voin myydä omani pois, koska minulle sopisi paremmin pick-up kuin maasturi. Oma autoni on mitsu pajero 2,8 TD ja ajettu n. 120 tkm.


      • Isuzu Trooper
        lukija kirjoitti:

        No hienosti on isuzun kone kestänyt. Vai olet autoa vaihtamassa, ilmeisesti päädyt takaisin maasturiin kun edellinenkin palveli noin hienosti. Jos kiinnostaa niin voin myydä omani pois, koska minulle sopisi paremmin pick-up kuin maasturi. Oma autoni on mitsu pajero 2,8 TD ja ajettu n. 120 tkm.

        Kiitos mutta ei kiitos. Maasturia toki olen hankkimassa mutta firmaan hankitun pick-upin (Nissan 4wd)takia katselen bensamalleja. En viitsi maksella tuota diesel-veroa näillä vähentyneillä kilometreillä. Hakusessa on siis bensa Range tai Pajero ehkä Jeep, eikä suinkaan kotimaasta vaan tuolta Belgian suunnalta. Katsotaan nyt kestääkö Nissan tuon mihin Trooper pystyi.


    • Hemmo

      Volvon diesel kutonen 660000 km ja vieläkin katsastuksesta hyvin arvosanoin. Kone kestää mutta peltiä joutuu lisäämään.
      Mese 1213700 ja hyvin menee edelleen. k-arvo 0,89. Onneksi nokkaketju palautui meselle.
      Huollot kun muistaa tehdä ajallaan ja kunnolla, niin autolla kuin autolla (jopa sitikalla ja pökötilä) ajaa vaikka kuinka paljon.

      • Volkkari

        Volvon kuutonen on volkkarin tekoja, muuten hyvä mutta kansivaivoja niissä on, kuten volkkarin dieseleissä yleensäkin. Nykyisellä Transportterillani( ahtamaton 2,4) on ajettu vähän yli 700 tuhatta, kerran tehty kansiremontti ja kerran uusittu koko kansi.Edellinen oli Transportter 1,6 TD( se takamoottorinen),siinä meni kannet n.150 tuhannen välein ja koko kone kesti 250 tuhatta.Ajoin sillä yli 500 tuhatta.
        Mersun koneessa on tietääkseni aina ollut ketju jakopäässä, siis OHC-koneissa. Ketju ja hammaspyörät on myös vaihdettava ajoittain, ei niillä miljoona aja.


      • osajaska

        Onkos jotain hampaankolossa pösön dieseleitä vastaan vai tietämättömyyttäsikö latasit sulkeisiin tommosen päivänselvyyden?

        Itse ajan yleensä aina autot loppuun asti ja ainoa huono sanottava on mazdan 323-1,5 koneesta vuodelta 85, se ei kestänyt edes 400tkm. Muuten Datsun 100A, mittarissa nyt 495tkm, konetta ei ole edes avattu. Pistettiin ladon taakse seisomaan kun alkoi kaikki muut paikat olla lahoja. Kone käy edelleen kuin kello, tosin söi öljyä.

        Renault 19 TXE vm 89. Mittarissa nyt 435tkm, kulkee edelleen äitini kauppakassina. Ainoat ongelmat katalysaattorista, joka (kai vähäisen ajon takia) ei tahdo kestää kuin kaksi talvea. Sähkövikoja jonkin verran.

        Sitten sorruin dieseliin. Ensimmäiseksi ostin 405:n 1,9 ilman turboa. Kulki kuin enkeli, taka-akseli oli suurin murheenkryyni. Vaihdoin sen kun mittari meni yli 500tkm, ei syönyt vielä edes öljyä. Naapurin taksimies sanoi, että "kunhan vaihdat öljyt 10tkm välein, sillä ajaa 700tkm". Uskotava tuo on.

        Siskon mies on Volkkari/Audimies henkeen ja vereen, Golf ja passat ovat dieseleinä heillä pihalla. Golfiin on vaihdettu jo toinen kone, kansiongelmia on aika paljon, taitaa yhteensä kahdella autolla jo 7 kantta mennyt. Uusi Audi A4 näyttää koneen puolesta kestävän, mutta sähkövikoja on paljon, luvatttoman paljon uuteen autoon, ohittaa ranskalaiset sähkövikojen määrässä mennen tullen.

        Itse vaihdoin 405:n 406:een, nyt koneen 1,9TDI. Mittarissa tällä hetkellä 350tkm eikä mitään ongelmia, venttiiliremppa tehtiin keväällä, syynä kuulemma vuotavat suihkut. Pitäs kattoa ne joskus.

        Taitaa olla kyllä seuraavakin autoni Pösön koneella, ei ne raketteja ole, mutta ei varmasti tarvitse hävetä Mersunkaan dieselin rinnalla yhtään. Eikä ruoste raiskaa koriakaan. Ainoastaan uuden HDI-koneen lämpöä on moitittu, ei tuota lämmintä matkustamoon tarpeeksi.


      • joka junaan on
        osajaska kirjoitti:

        Onkos jotain hampaankolossa pösön dieseleitä vastaan vai tietämättömyyttäsikö latasit sulkeisiin tommosen päivänselvyyden?

        Itse ajan yleensä aina autot loppuun asti ja ainoa huono sanottava on mazdan 323-1,5 koneesta vuodelta 85, se ei kestänyt edes 400tkm. Muuten Datsun 100A, mittarissa nyt 495tkm, konetta ei ole edes avattu. Pistettiin ladon taakse seisomaan kun alkoi kaikki muut paikat olla lahoja. Kone käy edelleen kuin kello, tosin söi öljyä.

        Renault 19 TXE vm 89. Mittarissa nyt 435tkm, kulkee edelleen äitini kauppakassina. Ainoat ongelmat katalysaattorista, joka (kai vähäisen ajon takia) ei tahdo kestää kuin kaksi talvea. Sähkövikoja jonkin verran.

        Sitten sorruin dieseliin. Ensimmäiseksi ostin 405:n 1,9 ilman turboa. Kulki kuin enkeli, taka-akseli oli suurin murheenkryyni. Vaihdoin sen kun mittari meni yli 500tkm, ei syönyt vielä edes öljyä. Naapurin taksimies sanoi, että "kunhan vaihdat öljyt 10tkm välein, sillä ajaa 700tkm". Uskotava tuo on.

        Siskon mies on Volkkari/Audimies henkeen ja vereen, Golf ja passat ovat dieseleinä heillä pihalla. Golfiin on vaihdettu jo toinen kone, kansiongelmia on aika paljon, taitaa yhteensä kahdella autolla jo 7 kantta mennyt. Uusi Audi A4 näyttää koneen puolesta kestävän, mutta sähkövikoja on paljon, luvatttoman paljon uuteen autoon, ohittaa ranskalaiset sähkövikojen määrässä mennen tullen.

        Itse vaihdoin 405:n 406:een, nyt koneen 1,9TDI. Mittarissa tällä hetkellä 350tkm eikä mitään ongelmia, venttiiliremppa tehtiin keväällä, syynä kuulemma vuotavat suihkut. Pitäs kattoa ne joskus.

        Taitaa olla kyllä seuraavakin autoni Pösön koneella, ei ne raketteja ole, mutta ei varmasti tarvitse hävetä Mersunkaan dieselin rinnalla yhtään. Eikä ruoste raiskaa koriakaan. Ainoastaan uuden HDI-koneen lämpöä on moitittu, ei tuota lämmintä matkustamoon tarpeeksi.

        joku täyspäinen voi ajaa apinakiikulla eli 100A ratsunilla tollasen määrän?mulle riitti koeajo aikoinaan.rellunkin kilometrejä ihmettelen...eikö tuota kärsimystä muutenkin ole kuin että itse järjestää lisää.


      • hauskaa aikaa
        joka junaan on kirjoitti:

        joku täyspäinen voi ajaa apinakiikulla eli 100A ratsunilla tollasen määrän?mulle riitti koeajo aikoinaan.rellunkin kilometrejä ihmettelen...eikö tuota kärsimystä muutenkin ole kuin että itse järjestää lisää.

        joskus nuoruudessani ajoin apinakiikulla 300tkm-ei vikaa ja tosi hauska auto-helvetin lämmin auto oli,mut huurussa sivulasit aina....varmaan avitti kun nuoria ja notkeita oltiin niin misuja siellä etupenkillä kellisteltiin


      • Rapea
        joka junaan on kirjoitti:

        joku täyspäinen voi ajaa apinakiikulla eli 100A ratsunilla tollasen määrän?mulle riitti koeajo aikoinaan.rellunkin kilometrejä ihmettelen...eikö tuota kärsimystä muutenkin ole kuin että itse järjestää lisää.

        Renault 19 on kyllä hyvä ajettava. Tais olla aikoinaan testimenestyjä jopa TM vertailuissa. Että ei se ainakaan este oo rellun kilometreille. Moottorit on märillä sylinteriputkilla niin pensa kuin diesel koneessa, että koneet on kyllä lujia jos ei pääse loppumaan jäähdytysneste letkurikon seurauksena kesken ajon. Silloin kuskin pitäis älytä topata ajo.
        Ja sen aikaisissa ranskalaisissa ei ollut ruoste juuri ongelmana.


      • peeaaa
        Volkkari kirjoitti:

        Volvon kuutonen on volkkarin tekoja, muuten hyvä mutta kansivaivoja niissä on, kuten volkkarin dieseleissä yleensäkin. Nykyisellä Transportterillani( ahtamaton 2,4) on ajettu vähän yli 700 tuhatta, kerran tehty kansiremontti ja kerran uusittu koko kansi.Edellinen oli Transportter 1,6 TD( se takamoottorinen),siinä meni kannet n.150 tuhannen välein ja koko kone kesti 250 tuhatta.Ajoin sillä yli 500 tuhatta.
        Mersun koneessa on tietääkseni aina ollut ketju jakopäässä, siis OHC-koneissa. Ketju ja hammaspyörät on myös vaihdettava ajoittain, ei niillä miljoona aja.

        mersu 200D 780tkm mutta sitten meni nokkaketju poikki ajossa, myin sellaisena eteenpäin, uusi omistaja lupasi laittaa vaihtomoottorin....


    • Taksimiehen poika

      Isäni ajoi vuosikymmeniä taksia ja paras auto oli Peugeot 504, jossa oli Indenor-diesel. Oli aikanaan ylivoimansen hyvä ajettava ja suorituskykyinen sen ajan mersuihin ja muihin verrattu. Indenorin kone kesti loputtomiin, auto ympäriltä rapistui aiemmin. Kannentiivisteitä piti joskus vaihdella.

      • jasu

        Indenorin teollisuusdiesel oli melkoinen ikiliikkuja ja aikanaan teknisesti edistyneimpiä moottoreita.
        Kannentiivisteet kuitenkin paukkuivat jollei huolehtinut moottorin jäähdytyksen toimivuudesta.


      • pieru.
        jasu kirjoitti:

        Indenorin teollisuusdiesel oli melkoinen ikiliikkuja ja aikanaan teknisesti edistyneimpiä moottoreita.
        Kannentiivisteet kuitenkin paukkuivat jollei huolehtinut moottorin jäähdytyksen toimivuudesta.

        joo, oli muuten jännä kone, ei tarvinnut edes keittää niin kansipahvi oli entinen, riitti kun lämpömittari kävi normaalin ylä-puolella.


    • cedric 2.8

      Möin pois kun mittarissa oli 780.000.Tämä tapahtui 1993.saman auton näin jokimaan raveissa 2003 ja romanipoijat raksuttelivat autolla eikä se edes pahasti savuttanut.

      • nissan

        2.8diesel kestää millin tekemättä mitään


      • on!
        nissan kirjoitti:

        2.8diesel kestää millin tekemättä mitään

        Kyllä Cedricin 2,8D kone on henkilöautojen kestävin. Mersumiesten on vaan hankala kohdata sitä tosiasiaa, että japanilainen menee tässä asiassa ohi. Ja muiden merkkien puolesta puhujien kannattaa olla kokonaan hiljaa tässä asiassa.


      • jasu
        nissan kirjoitti:

        2.8diesel kestää millin tekemättä mitään

        kun ei ole kokemusta asiasta.Minut karkoitti nissanin kaupasta kuitenkin vuonna -86 cedric 2.8 muistaakseni -80-81vuoden mallia.
        Auton molemmat helmat olivat läpiruostuneet.
        Katsastusmies työnsi meisselin pohjan läpi ja veti koko helman auki isommin ponnistelematta.
        Olin kyllä aikaisemminkin törmännyt ruosteisiin nissaneihin mutta tämän jälkeen en ole nissania pitänyt autona.


      • jepjep
        on! kirjoitti:

        Kyllä Cedricin 2,8D kone on henkilöautojen kestävin. Mersumiesten on vaan hankala kohdata sitä tosiasiaa, että japanilainen menee tässä asiassa ohi. Ja muiden merkkien puolesta puhujien kannattaa olla kokonaan hiljaa tässä asiassa.

        Nissanin 2.8 alkoi väljistymään lähempänä puolta milliä ja moottoritienopeuksissa öljykin maistuu. Hehkut ol kanssa yhdet paskat tuossa moottorissa, vaikka ne oli kunnossa niin savua oli kuin hkl:n varikolla kun auton latas kylmänä käyntiin. Käyntiäänihän tossa on mahtava ja tehojakin riitti mukavasti. Mercedeksen dieselin alakerta on kertaluokkaa lujempi kuin nissanin mutta ei nissanin diesel paska ole. Kori hävisi moottorin ympäriltä ennen sen loppua...


      • _MB_
        on! kirjoitti:

        Kyllä Cedricin 2,8D kone on henkilöautojen kestävin. Mersumiesten on vaan hankala kohdata sitä tosiasiaa, että japanilainen menee tässä asiassa ohi. Ja muiden merkkien puolesta puhujien kannattaa olla kokonaan hiljaa tässä asiassa.

        Mese on dieseleiden kunkku. Moottorit on suunniteltu lujaan käyttöön. Suuret öljykanavat ja suuri öljytilavuus on yksi pitkän iän salaisuus. Järeät rakenteet ja pitkäikäiset kuten nokkaketju ja hydrauliset nostajat. Kansi ainoa heikko kohta ja sekin vääntyy vanhan termarin tai tukkoisen syylärin takia. Mese teki maailman ensimmäisenä merkkinä sarjatuotannolla dieselhenkilöautoja ja etumatka on saatu kiinni vasta 90 luvun lopulla...


      • Möllö
        _MB_ kirjoitti:

        Mese on dieseleiden kunkku. Moottorit on suunniteltu lujaan käyttöön. Suuret öljykanavat ja suuri öljytilavuus on yksi pitkän iän salaisuus. Järeät rakenteet ja pitkäikäiset kuten nokkaketju ja hydrauliset nostajat. Kansi ainoa heikko kohta ja sekin vääntyy vanhan termarin tai tukkoisen syylärin takia. Mese teki maailman ensimmäisenä merkkinä sarjatuotannolla dieselhenkilöautoja ja etumatka on saatu kiinni vasta 90 luvun lopulla...

        Minulla on seisonnassa MB 123 200D, jolla on ajettu 423 tkm. Käyntiin ei enää saa kesälläkään, vaikka pitäisi viikon lämmityksessä. Varmaan tuo kone kestäisi vaikka millin, kunhan ei sammuta välillä, mutta mitä virkaa sellaisella moottorilla on?


      • tarkoitin
        _MB_ kirjoitti:

        Mese on dieseleiden kunkku. Moottorit on suunniteltu lujaan käyttöön. Suuret öljykanavat ja suuri öljytilavuus on yksi pitkän iän salaisuus. Järeät rakenteet ja pitkäikäiset kuten nokkaketju ja hydrauliset nostajat. Kansi ainoa heikko kohta ja sekin vääntyy vanhan termarin tai tukkoisen syylärin takia. Mese teki maailman ensimmäisenä merkkinä sarjatuotannolla dieselhenkilöautoja ja etumatka on saatu kiinni vasta 90 luvun lopulla...

        eli mersumiehet eivät voi myöntää Cedricin koneen olevan kestävin.
        Olen kuullut useista Cedriceistä joilla on ajettu miljoona ilman remonttia ja paras niistä oli 1300000km ilman remonttia ja se kuulemma on myös takuuvarmasti totta.
        Omalla Cedricilläni ajoin aikanaan 600tkm ilman remonttia. Ainoa mitä piti vaihtaa oli hehkut (2 kertaa). Öljyä söi loppuajasta 10tkm vaihtovälillä n. 0,5-1 litraa.

        Pellithän näissä ei kestä mitään, mutta nyt olikin kyse koneesta.

        Ps. Myös Mersun maahantuojan edustaja myönsi aikanaan että Nissanin 2,8D kone kestää keskimäärin pitempään kuin mersun koneet, mutta lisäsi saman tien että muuten autot eivät kilpaile kestävyydeltään samassa luokassa. Ja näinhän se onkin.


      • mb 124 vm 89
        Möllö kirjoitti:

        Minulla on seisonnassa MB 123 200D, jolla on ajettu 423 tkm. Käyntiin ei enää saa kesälläkään, vaikka pitäisi viikon lämmityksessä. Varmaan tuo kone kestäisi vaikka millin, kunhan ei sammuta välillä, mutta mitä virkaa sellaisella moottorilla on?

        ja ei oo ollu mitään käynnistys ongelmaa eikä mitään muutakaan ongelmaa konetta ei ole koskaan edes purettu ei vuoda mistään mitään ja käy ja kukkuu kun uusi auto tehot on samat ja suoritusarvot kun bora sdi:ssa ja kumminki mb:llä on sitä painoo pikkasen enemmän ja hyvin menee oppii ainakin ennakoivan ajotavan ja kyllä 200 dieselilläkin saa korttinsa kuivumaan huiput on siinä 165km tunnissa ei mikää ohjus mutta jos lähtee ajaan pisempää matkaa kaasupohjassa niin veikkaampa että moni uudempi auto ulostaa vetensä ennen mersua...


      • Vai niin...
        jepjep kirjoitti:

        Nissanin 2.8 alkoi väljistymään lähempänä puolta milliä ja moottoritienopeuksissa öljykin maistuu. Hehkut ol kanssa yhdet paskat tuossa moottorissa, vaikka ne oli kunnossa niin savua oli kuin hkl:n varikolla kun auton latas kylmänä käyntiin. Käyntiäänihän tossa on mahtava ja tehojakin riitti mukavasti. Mercedeksen dieselin alakerta on kertaluokkaa lujempi kuin nissanin mutta ei nissanin diesel paska ole. Kori hävisi moottorin ympäriltä ennen sen loppua...

        Mitä sinä laitoit moottóriin öljyn sijasta?
        Ajoin liki 600000 ilman että tarvitsi lisätä öljyä vaihtojen välillä.


      • mb:n ostaja
        Möllö kirjoitti:

        Minulla on seisonnassa MB 123 200D, jolla on ajettu 423 tkm. Käyntiin ei enää saa kesälläkään, vaikka pitäisi viikon lämmityksessä. Varmaan tuo kone kestäisi vaikka millin, kunhan ei sammuta välillä, mutta mitä virkaa sellaisella moottorilla on?

        jos muuten on ok pirssi,niin myisitkö ??


      • mb 124 vm 89
        mb 124 vm 89 kirjoitti:

        ja ei oo ollu mitään käynnistys ongelmaa eikä mitään muutakaan ongelmaa konetta ei ole koskaan edes purettu ei vuoda mistään mitään ja käy ja kukkuu kun uusi auto tehot on samat ja suoritusarvot kun bora sdi:ssa ja kumminki mb:llä on sitä painoo pikkasen enemmän ja hyvin menee oppii ainakin ennakoivan ajotavan ja kyllä 200 dieselilläkin saa korttinsa kuivumaan huiput on siinä 165km tunnissa ei mikää ohjus mutta jos lähtee ajaan pisempää matkaa kaasupohjassa niin veikkaampa että moni uudempi auto ulostaa vetensä ennen mersua...

        siis auto oli myynnissä taannoin mutta kun ostajaa ei ollut niin päätettiin että autolla ajetaan sitten itse auto on juuri maalattu ja purettu osiin ja laitettu kuntoon kukaan ei moisesta autosta halunnut 7500 maksaa autoa tehtiin itselle käyttöön mutta sitten tulikin sopiva 300 kombi d nii ostettiin semmonen ja tää 200 oli hetken myynnissä mutta nyt ollaan kahden mersun onnellisia omistajia pahoittelen mutta vastaavia on kyllä onneksi runsaasti jäljellä onnea auton ostoon :)


      • tikulla silmään
        _MB_ kirjoitti:

        Mese on dieseleiden kunkku. Moottorit on suunniteltu lujaan käyttöön. Suuret öljykanavat ja suuri öljytilavuus on yksi pitkän iän salaisuus. Järeät rakenteet ja pitkäikäiset kuten nokkaketju ja hydrauliset nostajat. Kansi ainoa heikko kohta ja sekin vääntyy vanhan termarin tai tukkoisen syylärin takia. Mese teki maailman ensimmäisenä merkkinä sarjatuotannolla dieselhenkilöautoja ja etumatka on saatu kiinni vasta 90 luvun lopulla...

        voipi olla niinkin.muistan toki nuo hehkuttamasi vanhat diesel-mersut=)60-70-lukuisia sai tosiaan hehkuttaa jos edes pilvinen päivä kesällä.talvella ei kannattanut edes yrittää ilman poppamiestä ja nuotiota auton alla.kauhea savu kuin sotatantereella,metelistä puhumattakaan kylmänä ja kuumanakin...naapurisopukin koetuksella aamuisin.vielä 80-lukuisen 200d tms suorituskyky ja traktorimaisuus hengenvaarallisella tasolla edes senaikaiseen liikenteen rytmiin.ongelmallinen Oldsmobilen 5,7d, vaikkapa deltta 88 kuorissa ,aivan toista maata mukavuudessa,kyydeissä,suorituskyvyssä ja näyttävyydessä.turvallisuuttakin oli 5,5m ja 2000kg...luxusauto suomi-pojalle!


      • i30cw 2.0crdi style
        _MB_ kirjoitti:

        Mese on dieseleiden kunkku. Moottorit on suunniteltu lujaan käyttöön. Suuret öljykanavat ja suuri öljytilavuus on yksi pitkän iän salaisuus. Järeät rakenteet ja pitkäikäiset kuten nokkaketju ja hydrauliset nostajat. Kansi ainoa heikko kohta ja sekin vääntyy vanhan termarin tai tukkoisen syylärin takia. Mese teki maailman ensimmäisenä merkkinä sarjatuotannolla dieselhenkilöautoja ja etumatka on saatu kiinni vasta 90 luvun lopulla...

        ilmeisesti sitte tuo meidän huihain konekin kestää pitkään kun siinä on öljyä melkein 7 litraa


    • Eikä ole myynnissä.

      Itselläni on Pösö 405 1.9D. Siis vapaasti hengittävä. Mittarissa nyt 540 tkm. Ei syö öljyä. Muuta huoltoa ei ole konehuoneessa tehty kuin vaihdeltu suodattimia. Aion ajaa miljoonan rikki.

      • tiedän

        kuulemani mukaan ladan koneet ovat oikesti todella vahvoja..mitään remppaa ei tarvitse tehdä koneeseen ennen kun se hajoaa kokonaan!!!mitä muut ovat mieltä?


    • Yrjö

      Niin, Mersun kone on kaikkein kestävin!!

      Naapurin tutun mersulla on ajettu jo 1 400 000 km, eikä korjauksiin ole mennyt kuin 50 Eur. Laturin hihna piti uusia 900 000 km. kohdalla.

      Että pistäkäähän paremmaksi. Koneessa näkyy hoonausjäljet vieläkin, kurkattiin hehkutulpan reiästä sisään. Öljynpaineet on kuumanakin tyhjäkäynnillä 5,5 kg, joten laakeritkin täytyy olla kuin "pakasta vedetyt"

      Meinaa ajaa vielä ainaskin 1 000 000 km, ennenkuin hommaa vaihtomoottorin.

      • vitsi?

        Tuohon en usko heh heh heh heh heh heh heh eheheheheheeeee.....
        Kaverin mersussa ohivuotoa 70prossaa 600tkm ajettuna, eli täysin loppussa kone. Hyvä että tolpasta sai kesällä pyörimään.


      • mbe
        vitsi? kirjoitti:

        Tuohon en usko heh heh heh heh heh heh heh eheheheheheeeee.....
        Kaverin mersussa ohivuotoa 70prossaa 600tkm ajettuna, eli täysin loppussa kone. Hyvä että tolpasta sai kesällä pyörimään.

        Kyllä hoonausjäljet näkyy vielä 700tkm kohdalla,kaverilla tehtiin sillon laakeriremppa ja sylinterit täydessä iskussa! Ehkä enemmän käyttäjästä kuin kilometreistä kiinni.


      • Kassu
        mbe kirjoitti:

        Kyllä hoonausjäljet näkyy vielä 700tkm kohdalla,kaverilla tehtiin sillon laakeriremppa ja sylinterit täydessä iskussa! Ehkä enemmän käyttäjästä kuin kilometreistä kiinni.

        tuliko mieleen että hoonausjäljillä on taipumusta kulua pois.. en tiedä mitä olet syönyt ennen kuin hoonausjäljet näit, vai oliko niin että joku muu oli rempannu koneen ennen sitä.. Itse olen ollu mukana avaamassa noin puolet vähemmän ajettua mersun konetta (kansivika) ja ei todellakaan ole hoonausjäljistä tietoakaan, ei ollu vielä pahaa pykälää sylinterissä muttei saisi ollakkaan.. Uskotteko mersumiehet yleensäkin noita juttujanne, vai kerrotteko siinä toivossa että joku toinen uskoo ?


      • Börje

        Millainen Mersu oli kyseessä, kun hehkutulpan reiästä näitte ne hoonausjäljet, minkä ikäinen siis?


      • mbe
        Kassu kirjoitti:

        tuliko mieleen että hoonausjäljillä on taipumusta kulua pois.. en tiedä mitä olet syönyt ennen kuin hoonausjäljet näit, vai oliko niin että joku muu oli rempannu koneen ennen sitä.. Itse olen ollu mukana avaamassa noin puolet vähemmän ajettua mersun konetta (kansivika) ja ei todellakaan ole hoonausjäljistä tietoakaan, ei ollu vielä pahaa pykälää sylinterissä muttei saisi ollakkaan.. Uskotteko mersumiehet yleensäkin noita juttujanne, vai kerrotteko siinä toivossa että joku toinen uskoo ?

        mitäpä sitä valehtelemaan,on kuviakin kaverilla avatusta koneesta. Ei tää mikään uskon asia oo.

        Kansivikainen,kumpi oli vikana,tukkoinen syyläri vai rikkinäinen termari? Oletettavasti käynty kuumana mikäli jompi kumpi näistä,männät laajenee,kone "tiheenee"> kuluminen kasvaa...

        Mikäli mersun koneella ei vakiokunnossa aja 500tkm,jokin ulkoinen syy. Kaks puolimiljoona ajettua lähtenyt iteltä,ja kumpikin edelleen ajossa. Ilman koneremppaa,huollot ajallaan ja ajo järkevää kylmällä koneella,samoin kuin jäähdytys reippaamman ajon jälkeen.
        Nyt cdi kone alla,ja vasta 320tkm ajettu,saa nähä miten kestää,ainakin viritys aste huikeasti kovempi kuin 124 korisissa ikiliikkujissa.


      • yksisilmäisiä ja
        mbe kirjoitti:

        mitäpä sitä valehtelemaan,on kuviakin kaverilla avatusta koneesta. Ei tää mikään uskon asia oo.

        Kansivikainen,kumpi oli vikana,tukkoinen syyläri vai rikkinäinen termari? Oletettavasti käynty kuumana mikäli jompi kumpi näistä,männät laajenee,kone "tiheenee"> kuluminen kasvaa...

        Mikäli mersun koneella ei vakiokunnossa aja 500tkm,jokin ulkoinen syy. Kaks puolimiljoona ajettua lähtenyt iteltä,ja kumpikin edelleen ajossa. Ilman koneremppaa,huollot ajallaan ja ajo järkevää kylmällä koneella,samoin kuin jäähdytys reippaamman ajon jälkeen.
        Nyt cdi kone alla,ja vasta 320tkm ajettu,saa nähä miten kestää,ainakin viritys aste huikeasti kovempi kuin 124 korisissa ikiliikkujissa.

        ...sinisilmäisiä.
        He kuvittelevat yksikantaan, että mb olis "ainoa" auto, jolla ajetaan runsaasti kilometrejä. Valitettavasti näin ei ole. Mb:n ainoa ylivoimaisuus muihin nähden onkin vain ylivoimaisen ylisuuri autonhinta - varrattuna vaikkapa auton hinta/laatusuhteeseen.

        Nykypäivänä (lähes) autolla kuin autolla pystytään halutessa ajamaan 500-600 tkm ilman koneen aukaisua. Säännöllisellä huollolla ja hyvällä pidolla ei suurella osalla autoista tarvitse tässäkään vaiheessa vielä muuta kuin jatkaa ajoa.
        Mikäli mb miehillä on tässä kohtaa raja (500 -600 tkm), jossa he rupeavat brassailemaan, on se heidän asiansa, mutta hyvät autot jatkavat tästä vielä pitkään ilman ongelmia!

        Tiedän useita 1.3 - 1.6 litraisia bensiinikäyttöisiä autoja, pääasiassa japanilaisia 10 - 15v vanhoja autoja, joilla on ajettu jo 400 - 750 tkm ilman mitään moottoriteknisiä ongelmia ja autot ovat jokapäiväisessä käytössä edelleen. Tosin autoja huolletaan säännöllisesti ja ajetaan ns. maantieajoa. Tämä onkin yksi kulminaatiopiste auton pitkälle ajolle, eli maantieajo, mikäli autolla saa ajaa pääasiassa pitkää matkaa, moottori kestää helposti satoja tuhansia kilometrejä kauemmin, kuin nurkka-ajossa.

        Mielestäni autolla on "ajettu" vasta sitten, kun sillä on 1 milj km tullut täyteen. Tähän rajapyykkiin pääsevät kuitenkin hyvin harvat, mutta taitaa nykypäivänä yksi suurimpia syitä siihen olla se, ettei viitsitä pitää ja ajaa yhtä autoa niin kauan!!
        Sellaiset autot, joilla on useita omistajia, harvoin päästään näin suuriin km määriin, koska yleensä auton huolto laiminlyödään jossakin vaiheessa - mutta ns pitoautolla tämä olisi "helposti" saavutettavissa hyvin monilla automalleilla ja nykyöljyillä.


      • oli
        yksisilmäisiä ja kirjoitti:

        ...sinisilmäisiä.
        He kuvittelevat yksikantaan, että mb olis "ainoa" auto, jolla ajetaan runsaasti kilometrejä. Valitettavasti näin ei ole. Mb:n ainoa ylivoimaisuus muihin nähden onkin vain ylivoimaisen ylisuuri autonhinta - varrattuna vaikkapa auton hinta/laatusuhteeseen.

        Nykypäivänä (lähes) autolla kuin autolla pystytään halutessa ajamaan 500-600 tkm ilman koneen aukaisua. Säännöllisellä huollolla ja hyvällä pidolla ei suurella osalla autoista tarvitse tässäkään vaiheessa vielä muuta kuin jatkaa ajoa.
        Mikäli mb miehillä on tässä kohtaa raja (500 -600 tkm), jossa he rupeavat brassailemaan, on se heidän asiansa, mutta hyvät autot jatkavat tästä vielä pitkään ilman ongelmia!

        Tiedän useita 1.3 - 1.6 litraisia bensiinikäyttöisiä autoja, pääasiassa japanilaisia 10 - 15v vanhoja autoja, joilla on ajettu jo 400 - 750 tkm ilman mitään moottoriteknisiä ongelmia ja autot ovat jokapäiväisessä käytössä edelleen. Tosin autoja huolletaan säännöllisesti ja ajetaan ns. maantieajoa. Tämä onkin yksi kulminaatiopiste auton pitkälle ajolle, eli maantieajo, mikäli autolla saa ajaa pääasiassa pitkää matkaa, moottori kestää helposti satoja tuhansia kilometrejä kauemmin, kuin nurkka-ajossa.

        Mielestäni autolla on "ajettu" vasta sitten, kun sillä on 1 milj km tullut täyteen. Tähän rajapyykkiin pääsevät kuitenkin hyvin harvat, mutta taitaa nykypäivänä yksi suurimpia syitä siihen olla se, ettei viitsitä pitää ja ajaa yhtä autoa niin kauan!!
        Sellaiset autot, joilla on useita omistajia, harvoin päästään näin suuriin km määriin, koska yleensä auton huolto laiminlyödään jossakin vaiheessa - mutta ns pitoautolla tämä olisi "helposti" saavutettavissa hyvin monilla automalleilla ja nykyöljyillä.

        ASIAA!!!


      • mbe
        yksisilmäisiä ja kirjoitti:

        ...sinisilmäisiä.
        He kuvittelevat yksikantaan, että mb olis "ainoa" auto, jolla ajetaan runsaasti kilometrejä. Valitettavasti näin ei ole. Mb:n ainoa ylivoimaisuus muihin nähden onkin vain ylivoimaisen ylisuuri autonhinta - varrattuna vaikkapa auton hinta/laatusuhteeseen.

        Nykypäivänä (lähes) autolla kuin autolla pystytään halutessa ajamaan 500-600 tkm ilman koneen aukaisua. Säännöllisellä huollolla ja hyvällä pidolla ei suurella osalla autoista tarvitse tässäkään vaiheessa vielä muuta kuin jatkaa ajoa.
        Mikäli mb miehillä on tässä kohtaa raja (500 -600 tkm), jossa he rupeavat brassailemaan, on se heidän asiansa, mutta hyvät autot jatkavat tästä vielä pitkään ilman ongelmia!

        Tiedän useita 1.3 - 1.6 litraisia bensiinikäyttöisiä autoja, pääasiassa japanilaisia 10 - 15v vanhoja autoja, joilla on ajettu jo 400 - 750 tkm ilman mitään moottoriteknisiä ongelmia ja autot ovat jokapäiväisessä käytössä edelleen. Tosin autoja huolletaan säännöllisesti ja ajetaan ns. maantieajoa. Tämä onkin yksi kulminaatiopiste auton pitkälle ajolle, eli maantieajo, mikäli autolla saa ajaa pääasiassa pitkää matkaa, moottori kestää helposti satoja tuhansia kilometrejä kauemmin, kuin nurkka-ajossa.

        Mielestäni autolla on "ajettu" vasta sitten, kun sillä on 1 milj km tullut täyteen. Tähän rajapyykkiin pääsevät kuitenkin hyvin harvat, mutta taitaa nykypäivänä yksi suurimpia syitä siihen olla se, ettei viitsitä pitää ja ajaa yhtä autoa niin kauan!!
        Sellaiset autot, joilla on useita omistajia, harvoin päästään näin suuriin km määriin, koska yleensä auton huolto laiminlyödään jossakin vaiheessa - mutta ns pitoautolla tämä olisi "helposti" saavutettavissa hyvin monilla automalleilla ja nykyöljyillä.

        Puhuinko jotain muista moottoreista,sanoin vain että ellei MERSUN moottorilla aja vähintään 500tkm. Ja se kuitenkin sellainen raja mikä mersuilla ajetaan sääntönä eikä poikkeuksena,tiedän paljon ajettuja mersuja todella paljon,kaverin autossakin 900 000tkm alkaa oleen täynnä ja edelleen ajossa hienossa kunnossa. Mersuilla vain ajetaan enemmän kuin muilla merkeillä,eihän 15tkm/v saa millään miljoonaa rikki "järkevässä" ajassa.
        Oma -01 ja 320tkm ajettu,kilometrit kertyy nopeaan eli ei ajan tuomaa "patinaa"...

        Korostin huoltoa ja oikeaa ajotapaa,ehkäpä se mersun omistajilla verissä kun auto ei mikään halpa riisikuppi?
        Voihan ottaa esimerkiksi vaikka aseet,harva huolehtii satasen haulikosta samalla tavalla kuin kymppitonnin beretasta.

        Ymmärretty?

        Olen omistanut ja joutunut ajamaan myös muilla merkeillä merkittäviä määriä,ja mersuun palannut...Ja nautin autolla ajamisesta :=)


      • Kapu
        mbe kirjoitti:

        Puhuinko jotain muista moottoreista,sanoin vain että ellei MERSUN moottorilla aja vähintään 500tkm. Ja se kuitenkin sellainen raja mikä mersuilla ajetaan sääntönä eikä poikkeuksena,tiedän paljon ajettuja mersuja todella paljon,kaverin autossakin 900 000tkm alkaa oleen täynnä ja edelleen ajossa hienossa kunnossa. Mersuilla vain ajetaan enemmän kuin muilla merkeillä,eihän 15tkm/v saa millään miljoonaa rikki "järkevässä" ajassa.
        Oma -01 ja 320tkm ajettu,kilometrit kertyy nopeaan eli ei ajan tuomaa "patinaa"...

        Korostin huoltoa ja oikeaa ajotapaa,ehkäpä se mersun omistajilla verissä kun auto ei mikään halpa riisikuppi?
        Voihan ottaa esimerkiksi vaikka aseet,harva huolehtii satasen haulikosta samalla tavalla kuin kymppitonnin beretasta.

        Ymmärretty?

        Olen omistanut ja joutunut ajamaan myös muilla merkeillä merkittäviä määriä,ja mersuun palannut...Ja nautin autolla ajamisesta :=)

        W124/200 dsl, 560tkm ajettuun annoin vaihtaa jakoketjun vaikkei siinä alkuperäisessäkään pahasti klappii ollu.Joku viisas vaan sai mut uskomaan että se kannnattaa vaihtaa.
        Itse olen senverran laiska ja tumpelo, etten viitsi paljoo muuta kun öljyt kerran vuodessa vaihtaa.Pyssyjäni sen sijaan rassaan useammin, vaikkei mitään Berettoja olekkaan.
        Kyl tää mese ihan parhaimpiin omistamiini pirsseihin lukeutuu, vaikkei tätäkään voi sentään vanhaan 96:een verrata,kun oikeen maantielle lähdetään :)


      • joo
        yksisilmäisiä ja kirjoitti:

        ...sinisilmäisiä.
        He kuvittelevat yksikantaan, että mb olis "ainoa" auto, jolla ajetaan runsaasti kilometrejä. Valitettavasti näin ei ole. Mb:n ainoa ylivoimaisuus muihin nähden onkin vain ylivoimaisen ylisuuri autonhinta - varrattuna vaikkapa auton hinta/laatusuhteeseen.

        Nykypäivänä (lähes) autolla kuin autolla pystytään halutessa ajamaan 500-600 tkm ilman koneen aukaisua. Säännöllisellä huollolla ja hyvällä pidolla ei suurella osalla autoista tarvitse tässäkään vaiheessa vielä muuta kuin jatkaa ajoa.
        Mikäli mb miehillä on tässä kohtaa raja (500 -600 tkm), jossa he rupeavat brassailemaan, on se heidän asiansa, mutta hyvät autot jatkavat tästä vielä pitkään ilman ongelmia!

        Tiedän useita 1.3 - 1.6 litraisia bensiinikäyttöisiä autoja, pääasiassa japanilaisia 10 - 15v vanhoja autoja, joilla on ajettu jo 400 - 750 tkm ilman mitään moottoriteknisiä ongelmia ja autot ovat jokapäiväisessä käytössä edelleen. Tosin autoja huolletaan säännöllisesti ja ajetaan ns. maantieajoa. Tämä onkin yksi kulminaatiopiste auton pitkälle ajolle, eli maantieajo, mikäli autolla saa ajaa pääasiassa pitkää matkaa, moottori kestää helposti satoja tuhansia kilometrejä kauemmin, kuin nurkka-ajossa.

        Mielestäni autolla on "ajettu" vasta sitten, kun sillä on 1 milj km tullut täyteen. Tähän rajapyykkiin pääsevät kuitenkin hyvin harvat, mutta taitaa nykypäivänä yksi suurimpia syitä siihen olla se, ettei viitsitä pitää ja ajaa yhtä autoa niin kauan!!
        Sellaiset autot, joilla on useita omistajia, harvoin päästään näin suuriin km määriin, koska yleensä auton huolto laiminlyödään jossakin vaiheessa - mutta ns pitoautolla tämä olisi "helposti" saavutettavissa hyvin monilla automalleilla ja nykyöljyillä.

        uskoisin kuitenkin että jos ruvettaisiin laskemaan kaikista auto merkeistä että minkä automerkin joukosta löytyy eniten yli miljoona ajettuja autoja niin mb olisi kirkkaasti ykkönen mutta itse en jaksaisi niin kauaa autolla ajaa ja kyllä miljoonan kohdalla rupeaa auto kuin auto olemaan jo aika väsähtänyt ellei pito todella ole ollut huippuluokka kirjoitteli 16 poika isällä on mese korjaamo ja olen asioita pohtinut :)


      • Totuus

        Yhellä kylän miehellä on vanha mersu, jonka se osti nuoruudessaan. Sillä on se vieläkin ja ajettu yli 1 000 000km ei oo tarvinnu autoon mitään suurempaa uusia.


      • mbe
        Totuus kirjoitti:

        Yhellä kylän miehellä on vanha mersu, jonka se osti nuoruudessaan. Sillä on se vieläkin ja ajettu yli 1 000 000km ei oo tarvinnu autoon mitään suurempaa uusia.

        Ole musta 190D jotain 60-luvulta? Tässä kylällä samoin,omistaja tosin vaihtanut hiippakuntaa mutta ehti ajaa mesellä yli miljoonan. Tiä sitte kuinka harvinainen,ois saanu vaihdossa omien puheidensa mukaan veholta uudehkon käytetyn mersun vaihdossa. Eikä ois tarvinut markkaakaan sen aikaista valuuttaa.


      • Timo
        yksisilmäisiä ja kirjoitti:

        ...sinisilmäisiä.
        He kuvittelevat yksikantaan, että mb olis "ainoa" auto, jolla ajetaan runsaasti kilometrejä. Valitettavasti näin ei ole. Mb:n ainoa ylivoimaisuus muihin nähden onkin vain ylivoimaisen ylisuuri autonhinta - varrattuna vaikkapa auton hinta/laatusuhteeseen.

        Nykypäivänä (lähes) autolla kuin autolla pystytään halutessa ajamaan 500-600 tkm ilman koneen aukaisua. Säännöllisellä huollolla ja hyvällä pidolla ei suurella osalla autoista tarvitse tässäkään vaiheessa vielä muuta kuin jatkaa ajoa.
        Mikäli mb miehillä on tässä kohtaa raja (500 -600 tkm), jossa he rupeavat brassailemaan, on se heidän asiansa, mutta hyvät autot jatkavat tästä vielä pitkään ilman ongelmia!

        Tiedän useita 1.3 - 1.6 litraisia bensiinikäyttöisiä autoja, pääasiassa japanilaisia 10 - 15v vanhoja autoja, joilla on ajettu jo 400 - 750 tkm ilman mitään moottoriteknisiä ongelmia ja autot ovat jokapäiväisessä käytössä edelleen. Tosin autoja huolletaan säännöllisesti ja ajetaan ns. maantieajoa. Tämä onkin yksi kulminaatiopiste auton pitkälle ajolle, eli maantieajo, mikäli autolla saa ajaa pääasiassa pitkää matkaa, moottori kestää helposti satoja tuhansia kilometrejä kauemmin, kuin nurkka-ajossa.

        Mielestäni autolla on "ajettu" vasta sitten, kun sillä on 1 milj km tullut täyteen. Tähän rajapyykkiin pääsevät kuitenkin hyvin harvat, mutta taitaa nykypäivänä yksi suurimpia syitä siihen olla se, ettei viitsitä pitää ja ajaa yhtä autoa niin kauan!!
        Sellaiset autot, joilla on useita omistajia, harvoin päästään näin suuriin km määriin, koska yleensä auton huolto laiminlyödään jossakin vaiheessa - mutta ns pitoautolla tämä olisi "helposti" saavutettavissa hyvin monilla automalleilla ja nykyöljyillä.

        ...puhut. Mersujen kestävyyteen vaikuttaa varmasti niiden korkea hinta. Arvokkaasta omaisuudesta pidetään parempaa huolta kuin halvemmasta autosta. Myös, kun autoa on alunperin ajateltu pitää pitempään, kannattaa sitä huoltaa hyvin.


      • TULEVA AUTOILJA

        MA RASSAILISIN DIESELMERSULLANI


      • merkki vaihtoon
        mbe kirjoitti:

        Puhuinko jotain muista moottoreista,sanoin vain että ellei MERSUN moottorilla aja vähintään 500tkm. Ja se kuitenkin sellainen raja mikä mersuilla ajetaan sääntönä eikä poikkeuksena,tiedän paljon ajettuja mersuja todella paljon,kaverin autossakin 900 000tkm alkaa oleen täynnä ja edelleen ajossa hienossa kunnossa. Mersuilla vain ajetaan enemmän kuin muilla merkeillä,eihän 15tkm/v saa millään miljoonaa rikki "järkevässä" ajassa.
        Oma -01 ja 320tkm ajettu,kilometrit kertyy nopeaan eli ei ajan tuomaa "patinaa"...

        Korostin huoltoa ja oikeaa ajotapaa,ehkäpä se mersun omistajilla verissä kun auto ei mikään halpa riisikuppi?
        Voihan ottaa esimerkiksi vaikka aseet,harva huolehtii satasen haulikosta samalla tavalla kuin kymppitonnin beretasta.

        Ymmärretty?

        Olen omistanut ja joutunut ajamaan myös muilla merkeillä merkittäviä määriä,ja mersuun palannut...Ja nautin autolla ajamisesta :=)

        vaikka mersun kone kestää sen miljoona kilsaa jos siitä hajoaa kaikki "ylimääräiset" sähköherkut kuten ilmastoinnit, sähkölasit, penkinlämmittimet ym. eilen ei toiminut lämmityslaitteen puhaltimet, auto on -03 C200 CDI 180 tkm ja kone on kerran aukaistu epämääräisen tyhjäkäynnin ja varoitusvalojen satunnaisen palamisen takia...


      • Pekka-
        mbe kirjoitti:

        Puhuinko jotain muista moottoreista,sanoin vain että ellei MERSUN moottorilla aja vähintään 500tkm. Ja se kuitenkin sellainen raja mikä mersuilla ajetaan sääntönä eikä poikkeuksena,tiedän paljon ajettuja mersuja todella paljon,kaverin autossakin 900 000tkm alkaa oleen täynnä ja edelleen ajossa hienossa kunnossa. Mersuilla vain ajetaan enemmän kuin muilla merkeillä,eihän 15tkm/v saa millään miljoonaa rikki "järkevässä" ajassa.
        Oma -01 ja 320tkm ajettu,kilometrit kertyy nopeaan eli ei ajan tuomaa "patinaa"...

        Korostin huoltoa ja oikeaa ajotapaa,ehkäpä se mersun omistajilla verissä kun auto ei mikään halpa riisikuppi?
        Voihan ottaa esimerkiksi vaikka aseet,harva huolehtii satasen haulikosta samalla tavalla kuin kymppitonnin beretasta.

        Ymmärretty?

        Olen omistanut ja joutunut ajamaan myös muilla merkeillä merkittäviä määriä,ja mersuun palannut...Ja nautin autolla ajamisesta :=)

        Suurin osa noista paljon ajetuista mercedeksistä on entisiä takseja.
        Siviiliajossa hyvin harva auto saavuttaa 500000 kilometrin ajoa koko elinaikanaan. Sehän tarkoittaa keskimääräisellä ajosuoritteella 30 vuoden rupeamaa.

        Tuo oli kyllä totta ett'ä käytännössä kaikki autot kestävät mottorin osalta miljoona kilometriä kunhan ne huolletaan kuten pitää.


      • kosla:

        vanhat mersut savuttaa niin perk... ettei voi kuin ohi ajaa.


    • tarmo

      finska traktor paras traktor

      • ei minun

        vm:99 1.9tdi ajettu 330 000
        jakopäänhihna, 2 tulpan kierteet, ajotietokone (mennyt tosin kerran aikasemminkin. auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan ja huollossa kerrottiin että ukkonen on hajottanut:)??? merkillistä? piti ranskasta tilata maksoi 2500€. auraus kulmat vähän väliä vituillaan.katalysaattori kerran paljon muuta pikku vikaa!!!! ei ennää ikinä ranskalaista!!! eikä ainakaan peugeotia!!!!


      • Rasvari
        ei minun kirjoitti:

        vm:99 1.9tdi ajettu 330 000
        jakopäänhihna, 2 tulpan kierteet, ajotietokone (mennyt tosin kerran aikasemminkin. auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan ja huollossa kerrottiin että ukkonen on hajottanut:)??? merkillistä? piti ranskasta tilata maksoi 2500€. auraus kulmat vähän väliä vituillaan.katalysaattori kerran paljon muuta pikku vikaa!!!! ei ennää ikinä ranskalaista!!! eikä ainakaan peugeotia!!!!

        Taidat puhua puuta heinää, Pösöllä ei ole konetta joka on 1,9tdi, dieselissä ei ole tulppia( paitsi hehkutulpat eikä niistä kukaan ole kierteitä väännellyt)jos on -99 mallinen 1,9 dieselpösö, niin siiä ei ole mitään käynnistymiseen liittyvää ajotietokonetta. Joten yritä uudelleen uskottavammalla jutulla.


      • ei minun
        Rasvari kirjoitti:

        Taidat puhua puuta heinää, Pösöllä ei ole konetta joka on 1,9tdi, dieselissä ei ole tulppia( paitsi hehkutulpat eikä niistä kukaan ole kierteitä väännellyt)jos on -99 mallinen 1,9 dieselpösö, niin siiä ei ole mitään käynnistymiseen liittyvää ajotietokonetta. Joten yritä uudelleen uskottavammalla jutulla.

        se on 406 1.9hdi!!! sori vaan!! farmari malli! yläkertaa jouduttiin vaihtamaan siihen. ja auto ei lähtenyt käyntiin eikä mitään elonmerkkejä ollut kun ajotietokone levisi. kaverin volvo v70 vm:98 on nyt ajettu vähän vajaa 400 000 km eikä ole mitään vikaa ollut! mutta pösössä kyllä ollut! ollaan samassa firmassa töissä ja ajetaan ympäri suomee! on tullut pösö firmallekkin niin kalliiksi verrattuna muihin talon autoihin että huh huh!! toivottavasti pomo ymmärtää ja vaihdetaan pösöt muihin autoihin!


      • puppua
        ei minun kirjoitti:

        se on 406 1.9hdi!!! sori vaan!! farmari malli! yläkertaa jouduttiin vaihtamaan siihen. ja auto ei lähtenyt käyntiin eikä mitään elonmerkkejä ollut kun ajotietokone levisi. kaverin volvo v70 vm:98 on nyt ajettu vähän vajaa 400 000 km eikä ole mitään vikaa ollut! mutta pösössä kyllä ollut! ollaan samassa firmassa töissä ja ajetaan ympäri suomee! on tullut pösö firmallekkin niin kalliiksi verrattuna muihin talon autoihin että huh huh!! toivottavasti pomo ymmärtää ja vaihdetaan pösöt muihin autoihin!

        Ei kuule ole olemassa 406 1.9hdi mallia!
        Sori vaan itsellesi!
        Vieläkö keksit jonkun muun mallin?


      • volkkari
        ei minun kirjoitti:

        se on 406 1.9hdi!!! sori vaan!! farmari malli! yläkertaa jouduttiin vaihtamaan siihen. ja auto ei lähtenyt käyntiin eikä mitään elonmerkkejä ollut kun ajotietokone levisi. kaverin volvo v70 vm:98 on nyt ajettu vähän vajaa 400 000 km eikä ole mitään vikaa ollut! mutta pösössä kyllä ollut! ollaan samassa firmassa töissä ja ajetaan ympäri suomee! on tullut pösö firmallekkin niin kalliiksi verrattuna muihin talon autoihin että huh huh!! toivottavasti pomo ymmärtää ja vaihdetaan pösöt muihin autoihin!

        siinähän onkin volkkarin kone 2.5tdi....


      • onhan
        puppua kirjoitti:

        Ei kuule ole olemassa 406 1.9hdi mallia!
        Sori vaan itsellesi!
        Vieläkö keksit jonkun muun mallin?

        peugeot 406 1.9 hdi 115hv! farmari malli! kyllä tällänen on!


      • Psa
        onhan kirjoitti:

        peugeot 406 1.9 hdi 115hv! farmari malli! kyllä tällänen on!

        Unissasi olet autoa katsellut. Tuollaista Pösöä ei ole. Lähinnä oleva on kahden litran HDI jossa on 109 heppaa.


      • 1.9 hdi
        Psa kirjoitti:

        Unissasi olet autoa katsellut. Tuollaista Pösöä ei ole. Lähinnä oleva on kahden litran HDI jossa on 109 heppaa.

        tälläiset tiedot on rekisteri otteessa kohdassa teho!


      • Pösö
        1.9 hdi kirjoitti:

        tälläiset tiedot on rekisteri otteessa kohdassa teho!

        Sinulla on Volkkarin rekisteriote, ja taitaa olla autokin. Pösöllä ei ole 1,9 HDI-konetta.


      • Timo
        ei minun kirjoitti:

        vm:99 1.9tdi ajettu 330 000
        jakopäänhihna, 2 tulpan kierteet, ajotietokone (mennyt tosin kerran aikasemminkin. auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan ja huollossa kerrottiin että ukkonen on hajottanut:)??? merkillistä? piti ranskasta tilata maksoi 2500€. auraus kulmat vähän väliä vituillaan.katalysaattori kerran paljon muuta pikku vikaa!!!! ei ennää ikinä ranskalaista!!! eikä ainakaan peugeotia!!!!

        On varmaan ollut vielä alkuperäinen akku. Annettu toisella autolla starttivirtaa ja rikottu ajotietokone.

        Jos tarvitsette apuvirtaa käynnistyksessä, auttava auto ei saa olla käynnissä!!!


      • Timo
        Timo kirjoitti:

        On varmaan ollut vielä alkuperäinen akku. Annettu toisella autolla starttivirtaa ja rikottu ajotietokone.

        Jos tarvitsette apuvirtaa käynnistyksessä, auttava auto ei saa olla käynnissä!!!

        Niin eipä taida olla Peugeot moottori. Varmaan keksitty koko juttu.


      • se meni ihan
        Timo kirjoitti:

        On varmaan ollut vielä alkuperäinen akku. Annettu toisella autolla starttivirtaa ja rikottu ajotietokone.

        Jos tarvitsette apuvirtaa käynnistyksessä, auttava auto ei saa olla käynnissä!!!

        ei täällä kuitenkaan noin tumpeloita olla!


      • dieseli

    • Volvo on Volvo

      Volvo B-57(linjaauto) vm.69
      -turbo, starttimoottori, kompura ja sylinteriputket vaihdettu. Miljoona km pitäs mennä rikki näillä eväillä.

      • Linjuri

        Linja-autoilla ajetaan kolme-neljä miljoonaa ja vaihetaan uus kori ja taas jatketaan samalla koneella. Koneeseen tehdään vaan vähän isompi huolto tossa korin vaihdon yhteydessä.


    • askola

      Toyota hiacen koneella ajettu 1 021 564km
      kansi remppa tehty et tälleen.

    • baskeri vinossa

      Mulla oli MB 200d -88 ja mittarissa 410tkm,kun vaihdoin sen pois vuonna 94.Ei mitään vikaa koneessa,ainoastaan venttiilinnostajat olis pitänyt vaihtaa..Tuttu automyyjä kertoi ajaneensa 900tkm ajetulla väyrys mesellä,oli vielä täydessä lyönnissä.Sitä en tiedä paljonko oli remonttia tehty,mutta kyllähän niillä paljon ajetaan..Nyt ajan ranskalaisella bensa-autolla ja kilometrejä kertyy aika paljon.Hyvin koneet kestää,mutta dieseliä on ikävä...

      • Carlos

        Mulla on 200d vm 85 jolla on pian ajettu 650 tuhatta km. js menee vielä alle 6 litraa satasella, myös talvella


    • MB 200D -85

      Mulla on W124 200D -85 aj. 967tkm, mutta ei kaksatasella tekemättä mitään tätä aja, esim. olen vaihtanut kannentiivisteen (600tkm), jakoketjun, hydrauliset nostimet jne. Mutta kyllä kestää, eikä öljyäkään juuri vie.

    • vm-85 diesel

      Vuonna 2000 oli Ford asiakaslehdessä juttu kokemäellä olevasta Ford Fiesta -85 diesel autosta, jolla oli silloin ajettu hieman yli 1 miljoonaa kilometriä - ilman, että konetta olisi tarvittu aukaista!!!
      Auto oli jokapäiväisessä käytössä edelleen ja sillä ajettiin pitkää työmatkaa. Autoon oli tehty vain normaalit huollot ja normaali kulumisesta johtuvien ns. kulutusosien vaihto.

      Tietääkö joku paljonko sillä on nyt ajettu? Arvelisin tasaisen taulukon mukaan, että runsaat 200 000 km tuohon lisää.

      Eipä tuohon ole paljon lisättävää - vai?

      • 1608cm3 "LTB"

        Vuosimallista päätellen kone on Fordin verrattain harvinainen 1,6 D, ensimmäisen sukupolven kone (Myöhemmät olivat 1,8 D/TD koneita, jotka palvelivat kaikennäköisessä tarkoituksessa Fiestasta Sierraan ja Focuksesta Mondeoon). Näiden myllyjenkin on sanottu olleen huollettuina pitkäikäisiä. Kunnioitettava lukema pienelle dieselkoneelle.


    • Mikkeli

      Muistaakseni General Motors antaa tuohon 6,2 dieseliin 1000000 kilometrin takuun, jos huollot on todistetusti tehty. Tarkoittaa siis huoltokirjamerkintää öljynvaihdoista.

      Omallani on ajettu 400000. Öljyt on vaihdettu, ei muuta. Käy ja kukkuu.

    • Pete

      Alkuvuodesta istuin kyytillä niin mittarissa oli 1080000km. Mahtanee olla nyt jotain 1,2 milj km luokkaa.?? Oli kuulemma vain kansi vaihdettu isompana osana

      • mb 200

        kuski sanoi että,auto käy koko päivän jos se on ajossa.ei tuu niitä kylmäkäynnistyksiä.joo ja on kuulemma roikassa päntiönään pakkasella,eipähän mee kone koskaan kuuran puolelle.


    • heicci

      Löytyy vuosimallia -93 Carina E 2.0D XL. Ajettu 600tkm, ja vaihdettu vetonivelet, vesipumppu ja pakari. Ja tietenkin jarrut ynnämuuta kulutusosaa... Ja voisin luvata että menee vielä ainakin 200tkm.

      • j-pk

        Mihis bemarit on hävinneet? Omallani on ajettu
        700 000 km eikä konheelle oo muuta tehty kuin öljyt 10tkm ja hihna vaihdettu 100tkm:n välein.Ai juu,pari hehkua on mennyt.

        Kulutusosat sitten tietenkin on eri juttu.


      • nojoo...
        j-pk kirjoitti:

        Mihis bemarit on hävinneet? Omallani on ajettu
        700 000 km eikä konheelle oo muuta tehty kuin öljyt 10tkm ja hihna vaihdettu 100tkm:n välein.Ai juu,pari hehkua on mennyt.

        Kulutusosat sitten tietenkin on eri juttu.

        Otsikon mukainen oli vuoden verran,ja hieman ongelmia. Yleisesti ottaen kuulemma heikko kone jos pikkaisenkin piristää? Kansivikoja ainakin ollu paljon.


      • j-pk
        nojoo... kirjoitti:

        Otsikon mukainen oli vuoden verran,ja hieman ongelmia. Yleisesti ottaen kuulemma heikko kone jos pikkaisenkin piristää? Kansivikoja ainakin ollu paljon.

        Ongelmiako? Minkälaisia? Omassa oli lämpenemisongelmia,mutta niistä pääsin eroon kun vaihdoin vuotavan lämppärikennon,sain kerran ylävesiletkunkin halki.Kai muistit turbon jälkikäytön?Viime diesel-testissä huoltomies kyseli suuttimista (ei koskaan puututtu) vaan pumpusta säätämällä pakokaasut sai kohdalleen.Viime hihnanvaihdossa taas todettiin nokkapyörän kuluneen (kuinka ollakaan?).
        Mutta tosiaan,koneelle ei ole tehty mitään ja auto on edelleen päivittäisessä käytössä,tosin nykyään vaimolla.
        Ke-Pö:ssä näin kaupattavan 524TD:tä ja mainittiin kilometritkin,yli 800tkm.


      • opel
        j-pk kirjoitti:

        Mihis bemarit on hävinneet? Omallani on ajettu
        700 000 km eikä konheelle oo muuta tehty kuin öljyt 10tkm ja hihna vaihdettu 100tkm:n välein.Ai juu,pari hehkua on mennyt.

        Kulutusosat sitten tietenkin on eri juttu.

        Eno ajeli aikanaan Opel Record 2.3 td:lla 800 th. Siihen mennessä tekniikkamurheina autossa ehti olla yksi jumiutunut venttiilin-nostaja ja kytkimen painelaakeri. Vielä vaihtaessaan auton oli kone hyvässä vedossa ja auto muutenkin täydessä ajokunnossa myös peltien osalta. Ovien tiivisteet tosin vuosivat niin, että talvella kyyti oli kylmää!


      • 1,7 opel diesel
        nojoo... kirjoitti:

        Otsikon mukainen oli vuoden verran,ja hieman ongelmia. Yleisesti ottaen kuulemma heikko kone jos pikkaisenkin piristää? Kansivikoja ainakin ollu paljon.

        moinen auto ja kone laukes "jo" 600 th:n kohdalla, että kestihän tuo jonkun matkaa..Purettiin ja oli kyllä ihan loppu.


      • nojoo....
        j-pk kirjoitti:

        Ongelmiako? Minkälaisia? Omassa oli lämpenemisongelmia,mutta niistä pääsin eroon kun vaihdoin vuotavan lämppärikennon,sain kerran ylävesiletkunkin halki.Kai muistit turbon jälkikäytön?Viime diesel-testissä huoltomies kyseli suuttimista (ei koskaan puututtu) vaan pumpusta säätämällä pakokaasut sai kohdalleen.Viime hihnanvaihdossa taas todettiin nokkapyörän kuluneen (kuinka ollakaan?).
        Mutta tosiaan,koneelle ei ole tehty mitään ja auto on edelleen päivittäisessä käytössä,tosin nykyään vaimolla.
        Ke-Pö:ssä näin kaupattavan 524TD:tä ja mainittiin kilometritkin,yli 800tkm.

        Lämpenemisongelmia ei mutta yks putki meni syyläriltä. Ja talvella jäätyi vaikka nesteet kunnossa,pakkasta "vain" -32´C. Mersulla matka jatkui ongelmitta. Ja jatkuu edelleen:-)
        Muuten bemu kiva auto,tehoa silloin kivasti muttei enää kestä vertailua nykykoneisiin ilman ruuvailemista. 530d ois aika namu myöskin,nyt alla 320CDI...

        Turbokoneista kokemusta enemmänkin ja vinkeet tiedossa.


    • focus TDI

      Tiedän melkein puolitoista miljoonaa ajetun diesel mondeon, enne kuin kone roppas.
      Isälläni on mittariss 99 mondeossa 450 tkm, yksi nivel vaihdettu ja ilmastointiin tullut sähkövikaa, samoin veljelläni 560 tkm, puhaltimen moottori ja 2 niveltä vaihdettu, tosin turbo alkaa olemaan loppu.

      • Esko

        Ajelen 405GRD:llä (dieselöity) ja mittarissa vasta 282tkm...Kestää varmaan vielä jonkun aikaa ellei kori ja taka-akseli mätäne pois!


      • 1Ford

        Bensa mondeossa niveliä ainakin menee roppakaupalla. dieselistä en tiedä. Alustakin on jo ruosteessa.


    • diusd

      miten nuissa uusissa kestää turbot? luulis 300t olevan jo turbotohtorin paikka ?

      • trtbotr

        Turbo on kuin öljynsuodatin, kestää aikansa ja vaihdetaan


    • Rainerin

      MB 300D -123 koppanen ajettu. 1300000km, konetta avaamatta.

      • D300

        Ei ihan varmasti pidä paikkaansa. Niillä moottoreilla 500 000 kilometriäkin on todellinen saavutus. Moottori on ihan varmasti remontoitu vähintään kerran, todennäköisesti kaksi kertaa.


      • 15+11
        D300 kirjoitti:

        Ei ihan varmasti pidä paikkaansa. Niillä moottoreilla 500 000 kilometriäkin on todellinen saavutus. Moottori on ihan varmasti remontoitu vähintään kerran, todennäköisesti kaksi kertaa.

        kyllä voin uskoa tuon lukeman. Jos on asiallisesti käytetty niin kestää kevyesti miljoonan. Tuo on niin luja kone, jopa parempi kuin W124:sen vastaava. Ainoa huono puoli tuossa on korkea kulutus verrattuna W124:n vastaavaan.


      • 300D
        15+11 kirjoitti:

        kyllä voin uskoa tuon lukeman. Jos on asiallisesti käytetty niin kestää kevyesti miljoonan. Tuo on niin luja kone, jopa parempi kuin W124:sen vastaava. Ainoa huono puoli tuossa on korkea kulutus verrattuna W124:n vastaavaan.

        Ei ihan varmasti kestä ja sillä siisti. Lisäksi nuo 123:sen moottorit ovat selvästi löyhempiä, kuin 124:sen moottorit, syöpömpiä, paljon laiskempia, huonompia lähtemään käyntiin ja vielä kunnossa ollessaankin alkavat syömään öljyä.
        W124 Mallin 200d koneella saattaa päästä miljoonan kansiremontilla.


      • nykyaikaa
        300D kirjoitti:

        Ei ihan varmasti kestä ja sillä siisti. Lisäksi nuo 123:sen moottorit ovat selvästi löyhempiä, kuin 124:sen moottorit, syöpömpiä, paljon laiskempia, huonompia lähtemään käyntiin ja vielä kunnossa ollessaankin alkavat syömään öljyä.
        W124 Mallin 200d koneella saattaa päästä miljoonan kansiremontilla.

        ajettu todistettavasti 980 tkm.turbo,suuttimet yms. pientä uusittu.

        konetta ei ole tarvinnut avata.nuo 123 ja 124 mallit ovat jo museopelejä.

        unohtakaa ne.nyt ajetaan 220d väyrysillä kovemmat kilsat,kuin millään noilla ikivanhoilla.

        w 211 on paras mersu ikinä!


      • nyrkkipaja
        nykyaikaa kirjoitti:

        ajettu todistettavasti 980 tkm.turbo,suuttimet yms. pientä uusittu.

        konetta ei ole tarvinnut avata.nuo 123 ja 124 mallit ovat jo museopelejä.

        unohtakaa ne.nyt ajetaan 220d väyrysillä kovemmat kilsat,kuin millään noilla ikivanhoilla.

        w 211 on paras mersu ikinä!

        Isuzu on yksi Japanin vanhimmista autotehtaista ja sen historia alkoikin jo vuonna 1916. Isuzu on niittänyt mainetta ennen kaikkea yhtenä maailman suurimmista ja johtavista nykyaikaisten dieselmoottoreiden kehittäjistä ja valmistajista maailmassa. Isuzun kestäviä, tehokkaita ja taloudellisia dieselmoottoreita valmistetaan jo yli miljoona kappaletta vuodessa. Isuzun vahvaan diesel osaamiseen luottaa myös monta muuta automerkkiä kuten esim. Saab, Renault, Opel ja Toyota.
        Minulla on Isuzu Campo 2.5 vm.1992 ja ajettu on yli 600.000 konetta avaamatta,eikä suuria teknisiä ongelmia muutenkaan.Nyt kyllä alkaa määränpää häämöttää jo ihan siksi että kiinnostus uuteen on aika kovaa luokkaa.Tästä jää jollekkin vielä aivan oiva maastokulkupeli.


      • on niittänyt
        nyrkkipaja kirjoitti:

        Isuzu on yksi Japanin vanhimmista autotehtaista ja sen historia alkoikin jo vuonna 1916. Isuzu on niittänyt mainetta ennen kaikkea yhtenä maailman suurimmista ja johtavista nykyaikaisten dieselmoottoreiden kehittäjistä ja valmistajista maailmassa. Isuzun kestäviä, tehokkaita ja taloudellisia dieselmoottoreita valmistetaan jo yli miljoona kappaletta vuodessa. Isuzun vahvaan diesel osaamiseen luottaa myös monta muuta automerkkiä kuten esim. Saab, Renault, Opel ja Toyota.
        Minulla on Isuzu Campo 2.5 vm.1992 ja ajettu on yli 600.000 konetta avaamatta,eikä suuria teknisiä ongelmia muutenkaan.Nyt kyllä alkaa määränpää häämöttää jo ihan siksi että kiinnostus uuteen on aika kovaa luokkaa.Tästä jää jollekkin vielä aivan oiva maastokulkupeli.

        kyseenalaista mainetta maailman löyhimpien dieselmoottoreitten valmistajana. Jos yksi moottori on kestänyt ajaa 600tkm (mitä en usko), se ei tosiaankaan muuta sitä tilannetta miksikään, että 600 tuhannelle kilometrille pitää olla 15 moottoria Isuzu Tooperiin. Ja silti vielä joka välissä menee kansipahvi.


      • /vuosi
        on niittänyt kirjoitti:

        kyseenalaista mainetta maailman löyhimpien dieselmoottoreitten valmistajana. Jos yksi moottori on kestänyt ajaa 600tkm (mitä en usko), se ei tosiaankaan muuta sitä tilannetta miksikään, että 600 tuhannelle kilometrille pitää olla 15 moottoria Isuzu Tooperiin. Ja silti vielä joka välissä menee kansipahvi.

        Aivan käsittämätöntä pas... jauhat.Kato nyt vähän Isuzun valmistamia moottorimääriä.Ottavatko mm.em.merkit jotka isuzun moottorit ovat valinneet,mielestäsi valinneet pakosta.Ei kai kukaan vuodesta toiseen valmista pask.. tai voi kai valmistaa mutta kuka HULLU ostaa.
        Turha sun täällä on mustamaalata mitään merkkiä viestiketjun aloittaja kyysyy muuten
        lujaa diseliä/eniten ajettua ja vastasin kysymykseen.Sinulla on joko lukutaidossa häikkää tai sitten
        ymmärryksessä kun et viestiketjun aiheessa pysy.


      • moottoria
        /vuosi kirjoitti:

        Aivan käsittämätöntä pas... jauhat.Kato nyt vähän Isuzun valmistamia moottorimääriä.Ottavatko mm.em.merkit jotka isuzun moottorit ovat valinneet,mielestäsi valinneet pakosta.Ei kai kukaan vuodesta toiseen valmista pask.. tai voi kai valmistaa mutta kuka HULLU ostaa.
        Turha sun täällä on mustamaalata mitään merkkiä viestiketjun aloittaja kyysyy muuten
        lujaa diseliä/eniten ajettua ja vastasin kysymykseen.Sinulla on joko lukutaidossa häikkää tai sitten
        ymmärryksessä kun et viestiketjun aiheessa pysy.

        Itse et pysynyt asiassa, aloittaja kysyi mikä on, "Lujin diesel/eniten ajettu" Dieselmoottori. Ja sinä vastaat Isuzu. Tehkööt vaikka 500 miljoonaa moottoria vuodessa, mutta lujia ne eivät ole.


      • valioluokaa
        moottoria kirjoitti:

        Itse et pysynyt asiassa, aloittaja kysyi mikä on, "Lujin diesel/eniten ajettu" Dieselmoottori. Ja sinä vastaat Isuzu. Tehkööt vaikka 500 miljoonaa moottoria vuodessa, mutta lujia ne eivät ole.

        Kun kysyttiin lujinta dieseliä/eniten ajettua vastasin tälle palstalle vain ja ainoastaan omien kokemusteni kautta eli Isuzu Campolla on nyt ajettu yli 600 tuhatta kilometriä ilman konetta avaamatta.Minulla ei ennustajan lahjoja toki siihen ole kuinka paljon tästä eteenpäin ajetaan
        ilman remppaa,voi olla ettei mitään Suomen kilometriennätystä,mutta jo näillä kokemuksilla väitän että että Isuzu yhtenä mailman suurimmista diiselmoottorivalmistajista osaa tehdä diselkoneita.Edeltäjän "mustamaalauksesta/motiiveista" huolimatta väitän että kannattaa kysyä varsinkin vanhaa ostaessa josko nokalla sattuisi olemaan ISUZUN kone.
        Monissa muissakin automerkeissä on,ei siis vai ISUZUSSA.


      • hieman !
        valioluokaa kirjoitti:

        Kun kysyttiin lujinta dieseliä/eniten ajettua vastasin tälle palstalle vain ja ainoastaan omien kokemusteni kautta eli Isuzu Campolla on nyt ajettu yli 600 tuhatta kilometriä ilman konetta avaamatta.Minulla ei ennustajan lahjoja toki siihen ole kuinka paljon tästä eteenpäin ajetaan
        ilman remppaa,voi olla ettei mitään Suomen kilometriennätystä,mutta jo näillä kokemuksilla väitän että että Isuzu yhtenä mailman suurimmista diiselmoottorivalmistajista osaa tehdä diselkoneita.Edeltäjän "mustamaalauksesta/motiiveista" huolimatta väitän että kannattaa kysyä varsinkin vanhaa ostaessa josko nokalla sattuisi olemaan ISUZUN kone.
        Monissa muissakin automerkeissä on,ei siis vai ISUZUSSA.

        Mielenkiinnolla olen lukenut tätä palstaa ja disel koneistahan täällä pitäisi puhua mutta koska väkisinkin 70 luku hiipii mieleeni kun näen nimen Isuzu,eli mulla oli silloin 70 luvun alussa vm.67 oleva izusu bellet ja siinä oli varmaan senajan yksi parhaista moottoreista.
        Ajelin sillä 80 luvun taitteeseen asti ja koneremontteja ei koko aikana tehty.Sen ajan koneilla ei juuri monellakaan 100.000 ylitetty tekemättä mitään,minun belletissä oli loppuun asti kaikki kunnossa moottori puolella,mutta kori alkoi lopulta menemään alta ja sitten kun luovuin siitä niin alkoi arki oli monenlaista "ritsaa" Fiatista Toyotaan,joiden kanssa huoltamo/korjaus tunteja piisasi.Keskustelua kun olen täällä seurannut uskon pitkälti että ISUZUN moottorit ovat juuri mailman valioluokkaa kestävyydessä.
        Tehtaan perimmäinen tavoite on ollut moottori puolella ja sen ne kaiketi osaa.itse auton valmistuksesta mm.korin osalta en ole kovin vakuuttunut,tosin en minkään muunkaan merkin kohdalla tänäpäivänä.


    • skodaman

      skoda oktavia 1.9 tdi 90hp -99 olen ajanut. 530 tkm, vaihdettu öljyjä, suodattimia ja hihnoja tykötarpeineen.

      • mersumiäs

        mulla on kohta 550tkm ajettu 220Diesel väyrynen öljyä ei vie ja tehotkin tallessa,lähtee kylmästäkin hyvin käyntiin ja käy todella nätisti.tässä ei myöskään ole ruostetta läheskään yhtä paljon kuin mitä w124 mersuissa näillä km.ajettavuus on aivan huippuluokkaa ja sisällä on hiljaista kuin huopatossu tehtaalla.vaihteetkin toimii kuin uudessa eikä kytkimessäkään mitään vikaa ole.
        ainut mikä tähän pitäis vaihtaa on toi lucaksen pumppu,mutta kun tuon tekee,niin sittempä tällä ajetaankin siihen miljoonaan kilometriin huoletta.
        toki kuluvia osia joutuu aina silloin tällöin joka autoon vaihtamaan,mutta koneen,laatikon ja perän puolesta tämä väyrynen on jopa w124:kin kestävämpi.
        PS:olen ajanut mersuilla 123 lähtien ja esim.123 koneet oli näillä kilometreillä jo paljon väljempiä.


      • Pepe87
        mersumiäs kirjoitti:

        mulla on kohta 550tkm ajettu 220Diesel väyrynen öljyä ei vie ja tehotkin tallessa,lähtee kylmästäkin hyvin käyntiin ja käy todella nätisti.tässä ei myöskään ole ruostetta läheskään yhtä paljon kuin mitä w124 mersuissa näillä km.ajettavuus on aivan huippuluokkaa ja sisällä on hiljaista kuin huopatossu tehtaalla.vaihteetkin toimii kuin uudessa eikä kytkimessäkään mitään vikaa ole.
        ainut mikä tähän pitäis vaihtaa on toi lucaksen pumppu,mutta kun tuon tekee,niin sittempä tällä ajetaankin siihen miljoonaan kilometriin huoletta.
        toki kuluvia osia joutuu aina silloin tällöin joka autoon vaihtamaan,mutta koneen,laatikon ja perän puolesta tämä väyrynen on jopa w124:kin kestävämpi.
        PS:olen ajanut mersuilla 123 lähtien ja esim.123 koneet oli näillä kilometreillä jo paljon väljempiä.

        Mulla oli mersu w123 mallisen 300d eli suoraviitonen dieselli, jolla ajettu 860.000km, ei ongelmia tullut jos kun vaan muistaa vaihtaa öljyä mielummin 5000-6000km välien!! Mersu diesellit oo aika työjuhdat


      • baanalla
        Pepe87 kirjoitti:

        Mulla oli mersu w123 mallisen 300d eli suoraviitonen dieselli, jolla ajettu 860.000km, ei ongelmia tullut jos kun vaan muistaa vaihtaa öljyä mielummin 5000-6000km välien!! Mersu diesellit oo aika työjuhdat

        Vain öljyt vaihdettu vaihteistö öljyt 100tkm välein. ja tietysti se jakoremmi. Mutta ei kerrassaan mitään vikaa ja auto on vielä ollut huonolla ajolla autokoulun opteusajossa!!!

        Dieseliä tankkiin ja antaa palaa vain!! Luottopeli. 1.9 TD IC


      • 406
        baanalla kirjoitti:

        Vain öljyt vaihdettu vaihteistö öljyt 100tkm välein. ja tietysti se jakoremmi. Mutta ei kerrassaan mitään vikaa ja auto on vielä ollut huonolla ajolla autokoulun opteusajossa!!!

        Dieseliä tankkiin ja antaa palaa vain!! Luottopeli. 1.9 TD IC

        Mulla ei ole koskaan ollut Pösöä, mutta pari tuttua on ihan friikkejä. Toisella oli 880 000 ajettu 605:nen ja 780 000 ajettu 406:nen, molemmat dieseleitä ja ajamalla se niitä näytti liikuttelevan. Toinen tuttu ajaa 500 000 ajetulla 406:sella ja todella vähillä remonteilla näyttää pääsevän. Jotain linnunluita silloin tällöin ja siinä kaikki, auto on ollut sillä jo vuosia ja olen itse tehnyt osan remonteista.


      • Pekup
        406 kirjoitti:

        Mulla ei ole koskaan ollut Pösöä, mutta pari tuttua on ihan friikkejä. Toisella oli 880 000 ajettu 605:nen ja 780 000 ajettu 406:nen, molemmat dieseleitä ja ajamalla se niitä näytti liikuttelevan. Toinen tuttu ajaa 500 000 ajetulla 406:sella ja todella vähillä remonteilla näyttää pääsevän. Jotain linnunluita silloin tällöin ja siinä kaikki, auto on ollut sillä jo vuosia ja olen itse tehnyt osan remonteista.

        VM-91 2.5 diesel 4 WD. Ollut uudesta asti minulla, mittarissa 883 000km. Kone avaamaton, ei kuluta öljyä 10tkm vaihtovälillä kuin ehken 300ml. Itse rakennettu jälkihehkutus joskus vuonna 95. Annan aina käydä jälkikäyntiä muutaman minuutin lämpimänä. 8 hihnan vaihtoa, jakolaatikon laakerointi 300tkm.ssä, muutama hitsaus, lämppärin moottori, hehkuja, 2 suutinta, alipainepumppu, laturin laakeri, startin hammaskehä, ja startin huolto 500tkm. Akut vaihdettu 3 kertaa. pakoputki kahdesti. Kaikki muu alkuperäistä, lukuun ottamatta normaalit kuluosat esim: jarrupalat, renkaat, yms. Kardaanien ristikot alkuperäiset, lähinnä johtuen hyvästä rasvauksesta. Parhaita synteettisiä öljyjä olen käyttänyt uudesta asti(Mobil 1 yms.)


      • mercedes man
        Pekup kirjoitti:

        VM-91 2.5 diesel 4 WD. Ollut uudesta asti minulla, mittarissa 883 000km. Kone avaamaton, ei kuluta öljyä 10tkm vaihtovälillä kuin ehken 300ml. Itse rakennettu jälkihehkutus joskus vuonna 95. Annan aina käydä jälkikäyntiä muutaman minuutin lämpimänä. 8 hihnan vaihtoa, jakolaatikon laakerointi 300tkm.ssä, muutama hitsaus, lämppärin moottori, hehkuja, 2 suutinta, alipainepumppu, laturin laakeri, startin hammaskehä, ja startin huolto 500tkm. Akut vaihdettu 3 kertaa. pakoputki kahdesti. Kaikki muu alkuperäistä, lukuun ottamatta normaalit kuluosat esim: jarrupalat, renkaat, yms. Kardaanien ristikot alkuperäiset, lähinnä johtuen hyvästä rasvauksesta. Parhaita synteettisiä öljyjä olen käyttänyt uudesta asti(Mobil 1 yms.)

        jopa uusi moottori kestää varmasti.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml


      • 0mistaja
        mercedes man kirjoitti:

        jopa uusi moottori kestää varmasti.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml

        Mahtava uutinen uudesta mersusta. Hienoa huomata, että jonkinlainen laatu on silti Mercedeksellä tallella.

        Olen omistanut muutaman vuoden aikana Volvo 940, Ford Escortin, Toyota Hiluxin sekä Mercedes-Benz 200D

        Ford liikkui muutaman viikon korjausten jälkeen, jonka jälkeen öljyä lisäiltiin kunnes myytiin kauhukapine eteenpäin. Volvo toimi hienosti, mutta ruoka kelpasi. Hilux oli luja (juuri tehty koneremontti) mutta kauhea ajettava. Mercedeksessäni on ollut pieniä ongelmia, mutta ajettavuus muihin verrattuna on omaa luokkaansa.

        Mercedeksen mittari näytti 830 000 kilometriä, kunnes mekaniikka petti ja mittari lakkasi pyörimästä. Tämä tapahtui vuosia sitten. Lähdin kiertämään Suomea muutama vuosi sitten, koko matkan hihna huusi koneen ollessa kylmä. Noin 1400 kilometrin jälkeen kotiin palattuani, vikaa aloitettiin etsiä. Kävi ilmi, että juuri ennen matkaa vesipumppu leikkasi kiinni, ilmeisesti jäähdytysnesteen raa'an vaihtotavan seurauksena. Ihmettelin kuitenkin, miten moottori saati hihna olivat kestäneet pitkän matkan rasituksen ilman pumppua.

        Öljynä käytän Nesteen suurtynnyristä traktorin moottoriöljyä. Nykyään nekin ovat yllättävän laadukkaita. Auto seisoi pihalla vuoden, koska en dieselautoa silloin luullut tarvivani. Raskaan talven jälkeen ruoste oli päässyt syömään hiukan pohjaa. Auto vedettiin käyntiin pakolla. Nyt olen taas puoli vuotta tähdellisellä ajanut, enkä luultavasti vaihda ikinä toiseen autoon.

        Voinen samalla julistaa, että Mercedes-Benz on maailman johtava automerkki.


      • toi on fuulaa
        0mistaja kirjoitti:

        Mahtava uutinen uudesta mersusta. Hienoa huomata, että jonkinlainen laatu on silti Mercedeksellä tallella.

        Olen omistanut muutaman vuoden aikana Volvo 940, Ford Escortin, Toyota Hiluxin sekä Mercedes-Benz 200D

        Ford liikkui muutaman viikon korjausten jälkeen, jonka jälkeen öljyä lisäiltiin kunnes myytiin kauhukapine eteenpäin. Volvo toimi hienosti, mutta ruoka kelpasi. Hilux oli luja (juuri tehty koneremontti) mutta kauhea ajettava. Mercedeksessäni on ollut pieniä ongelmia, mutta ajettavuus muihin verrattuna on omaa luokkaansa.

        Mercedeksen mittari näytti 830 000 kilometriä, kunnes mekaniikka petti ja mittari lakkasi pyörimästä. Tämä tapahtui vuosia sitten. Lähdin kiertämään Suomea muutama vuosi sitten, koko matkan hihna huusi koneen ollessa kylmä. Noin 1400 kilometrin jälkeen kotiin palattuani, vikaa aloitettiin etsiä. Kävi ilmi, että juuri ennen matkaa vesipumppu leikkasi kiinni, ilmeisesti jäähdytysnesteen raa'an vaihtotavan seurauksena. Ihmettelin kuitenkin, miten moottori saati hihna olivat kestäneet pitkän matkan rasituksen ilman pumppua.

        Öljynä käytän Nesteen suurtynnyristä traktorin moottoriöljyä. Nykyään nekin ovat yllättävän laadukkaita. Auto seisoi pihalla vuoden, koska en dieselautoa silloin luullut tarvivani. Raskaan talven jälkeen ruoste oli päässyt syömään hiukan pohjaa. Auto vedettiin käyntiin pakolla. Nyt olen taas puoli vuotta tähdellisellä ajanut, enkä luultavasti vaihda ikinä toiseen autoon.

        Voinen samalla julistaa, että Mercedes-Benz on maailman johtava automerkki.

        lainaus "jopa uusi moottori kestää varmasti.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml"

        tuo vaan kaunistelee asiaa.varmasti veho on maksanut kaverille,että juttelee mukavia.


    • Pekka122

      Vectra 2.0Dti '00, ajettu nyt 435tkm, ja ostin 3 vuotta vanhana ja 50tkm ajettuna, kun autovuokraamo vaihtoi kalustoaan uuteen.

      Moniurahihna ja kiristin 180tk, IMM 235tkm, laturi 290tkm, surullisen kuuluisa Bosch VP44 320tkm. Muuta ei ole pellin alle tehty, toki tuohon listättävä vielä Eberin hehkun vaihto pari kertaa. Venttiilikoppa käytetty mielenkiinnosta auki 300tkm kohdalla, mitään poikkeavaa ei näkynyt, joten koppa kiinni ja kovaa ajoa. Jakopää ketjulla, eikä ole vaatinut toimenpiteitä.

      Pakoputken takapönttö vaihdettu kerran, alapallot kesti noin 200tkm, ensimmäiset etujarrupalat 370tkm. Jarrulevyihin ei ole tarvinnut vielä koskea, ja tällä menolla kestävät vielä 150-200tkm. Tuulilasi uusittu 2 kertaa, ja keskuslukon moottori uusittu kuskin takaoveen.

      Siinäpä kaikki merkittävät perushuoltojen lisäksi tehdyt korjaukset. Öljyä vie tasaisesti n.1L/10tkm, epäilen että turbo päästää jo hieman läpi. Ei tosin vielä huomaa tehoissa eikä väännössä. Mittariin tulee tällähetkellä vuodessa n.60tkm, ja tavoitteena saada vähintään 500tkm rikki.

    • Väyrys-kuski

      Kyllähän Väyrysen 220 D ja 290 TD (VM95-98) ovat lujimpia koneita mitä
      on koskaan ollut! Parjäävät jopa 123 ja 124 koneille.Tiedän paljon yli
      1 000 000 km ylittäneitä Väyrysiä,enkä tarkoita CDI koneita.

    • isuusu laatua

      Kyllä vaan on sisäsiittoista höpö-höpöä kilometrinne(varsinkin) mersu-puolella: Kyllä harvassa olivat n. 350tkm ajetut diesel-mersut, jotka omin akuin ja hehkuin pakkasesta käyntiin lähtivät... Satun tietämään autojobbarina nämä. Parjatut PSA:n romu-koneet 2 kertaa suuremmilla lukemilla lähtivät ekalla hehkulla. Isuzu on paskan kemiallinen merkki, mitä kekkoslandiaan tulee Isuzun koneilla tänä päivänä, normaalia on , että neloskone tarvii öljynlisäystä uudesta alkaen, se on jaaapanialaista laatua!

    • voi hitsi

      mul ei oo autoo.....

    • W 124

      Ei ole Mersun voittanutta eikä tule !

    • On sitä ajettu.

      Hei kaikille, kerron omia kokemuksia ja lukemiani virallisia tietoja tänne.

      Ranskalaisia aina on morkattu mutta itse ajoin citröen c5 2,2 hdi /540000km ja kone oli todella hyvä esim:20000km öljynvaihto välilliä kului öljyä noissa kilometreissä tikun ylä rajasta ehkä noin 3mm alas.

      Mersuilla on öljyn kulutus erinlainen mutta koneet on hyviä oikeasti hyviä.
      700000km on useissa mersuissa ollut eikä koneessa mitään ,jopa somerrolla on vanha mersu bensa jolla on ajettu 3 milj kilometriä.

      tämä oli oikein lehdessäkin,itsekkin omistin bensan jolla ajettiin yli 500000km mitään aukaisematta,ei latureita eikä startteja sun muutta auto oli 124 300 bensa 1989 mallia.Auto oli päältä ja sisältä lähes kuin uusi kun möin,ei edes kulumisen jälkiä penkissä edes siinä kulmassa.

      Suurin tietämini mersun kilometrit on kalifornialainen taksi 1976 oli ajossa vielä pari vuotta sitten 4.6 miljoonaa kilometriä.

      naapurilla on taksi, entinen taksi jolla ei siis enään ajeta mutta kilometrit mersussa on 1.6 miljoonaa kilometriä.

      Nykyisellä mersullani on ajettu 380000km ja on kuin uusi kone.cdi tekniikka.Myös matkailuauto ford ajettu 280000km on hyvässä kunnossa kone ,katsastus mies hämmästyi kun arvot oli mittauksessa alle 1 kun maksimi on 2.5 auto on jo iäkäs 1991.

      Kyllä hyvillä dieseleillä pääsee pitkälle,monet vaan ei ymmärrä citroenin ajomukavuutta jos on kaasu jousitus ja sen hdi konetta varsinkin jos on 2.2 hdi. Se kestää varmaan hyvin pidettynä jotain käsittämättömiä kun itsellänikin oli 540000km ajettu ja kone todella hyvä,oikeastaan koko auto.harvinainen yksilö ehkä mutta en ole koskaan ajanut niin pienillä kuluilla kun citroen vei osia .

    • hmhmhmhm

      Mercedes Benz W123.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5248
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3752
    3. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

      Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

      Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1848
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

      Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe