Onko auto oikein huollettu?

corollahuollossa

Huolto mainostaa nettisivuillaan:

"Teemme huolto- ja korjaustoimenpiteet autovalmistajien merkkikohtaisten huolto- ja korjausohjeiden mukaisesti ja käytämme alkuperäislaatuisia tai niitä vastaavia merkkiosia. Näin toimiessa varmistamme Sinun autosi takuun voimassaolon."

Miten tuo pitäisi ymmärtää? Kuuluuko tuo ymmärtää, että Huolto tekee huollon auton huolto-ohjelman mukaisesti? Esimerkiksi kun Toyota Corolla menee 120000 km määräaikaishuoltoon, niin kuuluuko huolto tehdä Corollan 120000 km huolto-ohjelman mukaisesti? Vai miten tuon tulisi tulkita?

Jos huollossa tarkistetaan jarrut niin riittääkö vain silmämääräinen jarrujen tarkistus? Mietin tätä koska huollossa sanottiin että jarrut tarkistettu silmämääräisesti. Nyt katsastuksessa 2 päivää huollon jälkeen auto hylättiin jarrujen takia, koska jarruissa liikaa ruostetta! (Etujarrut olivat liian kuluneet, takajarruissa ruostetta) Jarrut oli muka tarkastettu, mutta ei havaittu että ruostetta olisi liikaa.

Huolto mainostaa myös Stockmannin kanta-asiakkaille: "Kanta-asiakkaille aina 10 % alennus varaosista huoltotöissä (ei koske renkaita). "

Tätä 10% alennusta en myöskään saanut, koska olin aiemmin kysynyt firmalta tarjouksen ja työnvastaanotossa sanottiin koska on tarjous niin varaosista ei saa alennusta. Onko tämä ihan oikein näin?

Olisin kuitenkin suuresti kiitollinen jos joku asiasta tietävä voisi vastata miten tuon Huolto kuvauksen auton huollosta voi ymmärtää niin, että se on oikein. Kuuluuko auton määräaikaishuolto tehdä auton huolto-ohjelman mukaisesti vai voiko Huolto tehdä sen miten itse haluaa? Ja tulisiko huollosta saada kirjallisesti joku paperi, josta selviää mitä autolle tehty? (Toyotalta tällaisen saa, missä kerrottu tarkistus kohteet ja niiden kunto, mutta huoltoplussalta)

5

1752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viedä

autosi vielä sinne huoltoon?

• corollahuolto

En todellakaan meinaa! Mutta kaipaan vastauksia alkuperäiseen viestiin, jos joku vaan voi vastata.

• autofit
        corollahuolto kirjoitti:

En todellakaan meinaa! Mutta kaipaan vastauksia alkuperäiseen viestiin, jos joku vaan voi vastata.

Kyllä asiantunteva korjaamo tekee huollot autonvalmistajan ohjeen mukaan esim huoltokirjassa on huolto-ohjelma jos ei ole se selvitetään mitä huoltoon kuuluu.Huolto tehdään jopa paremmin pienessä korjaamossa ja sinne pääsee asiakas kotsomaan huollon etenemisen itse ja todeta miten huolto tehdään.

• huoltoplussassa
        autofit kirjoitti:

Kyllä asiantunteva korjaamo tekee huollot autonvalmistajan ohjeen mukaan esim huoltokirjassa on huolto-ohjelma jos ei ole se selvitetään mitä huoltoon kuuluu.Huolto tehdään jopa paremmin pienessä korjaamossa ja sinne pääsee asiakas kotsomaan huollon etenemisen itse ja todeta miten huolto tehdään.

Mäkin uskoin ja luotin että huolto tehdään valmistajan ohjeiden mukaan. Varsinkin sen jälkeen kun olin tämän: "Teemme huolto- ja korjaustoimenpiteet autovalmistajien merkkikohtaisten huolto- ja korjausohjeiden mukaisesti ja käytämme alkuperäislaatuisia tai niitä vastaavia merkkiosia. Näin toimiessa varmistamme Sinun autosi takuun voimassaolon." lukenut kyseisen firman sivuilta.

No jälkikäteen voin sanoa, että kyseisessä firmassa tuskin on tehty puoliakaan siitä mitä olisi kuulunut tehdä. Ainakaan näistä ei ole missään mainintaa mustaa valkoisella, minulle ei selvitetty huollon kulusta/mitä tehty mitään. Sen myös näkee paljaalla silmällä, että kaikkia ei ole tehty mitä pitäisi.

No jälkiviisaus on aina parasta, mutta eipä oikein myy toi firma mulle enää jatkohuoltoja.

• Entinen asiakas
        huoltoplussassa kirjoitti:

Mäkin uskoin ja luotin että huolto tehdään valmistajan ohjeiden mukaan. Varsinkin sen jälkeen kun olin tämän: "Teemme huolto- ja korjaustoimenpiteet autovalmistajien merkkikohtaisten huolto- ja korjausohjeiden mukaisesti ja käytämme alkuperäislaatuisia tai niitä vastaavia merkkiosia. Näin toimiessa varmistamme Sinun autosi takuun voimassaolon." lukenut kyseisen firman sivuilta.

No jälkikäteen voin sanoa, että kyseisessä firmassa tuskin on tehty puoliakaan siitä mitä olisi kuulunut tehdä. Ainakaan näistä ei ole missään mainintaa mustaa valkoisella, minulle ei selvitetty huollon kulusta/mitä tehty mitään. Sen myös näkee paljaalla silmällä, että kaikkia ei ole tehty mitä pitäisi.

No jälkiviisaus on aina parasta, mutta eipä oikein myy toi firma mulle enää jatkohuoltoja.

Enpä tiedä miten huolto siellä toimii, mutta mitä mieltä seuraavasta "asiakaspalvelusta"
        Tarkoituksena on aloittaa tyttäreni ajo-opetus. Läpäisin opettajan teoriakokeen, hankin OPLU–merkkisen ajo-opetuspolkimen ja asensin sen opettajan puolelle valmistajan ohjeiden mukaisesti. Ajattelin kuitenkin, että vaijerin kiinnitys kuljettajan polkimeen kannattaisi antaa huoltokorjaamon tehtäväksi. Veinkin auton tarvikkeineen Kaivokselan Huolto toimipisteeseen, jossa olin autonikin vuosia huollattanut ja renkaitakin ostanut.

Kun tarvitsin ehdottomasti autoani illalla ja kello alkoi lähennellä viittä soitin huoltoon ja kysyin milloin saan autoni ja onko työ valmis.
        Vuorossa ollut työnjohtaja totesi, että on työn alla ja ettei tiedä valmistuuko työ vai ei. Kun sanoin, että tarvitsen auton ehdottomasti tänään, hän sanoi kiukkuisesti, että ”se valmistuu tänään tai ei valmistu”. Mielestäni tokaisu oli töykeä ja ylimieleinen ja ei ainakaan kuvastanut markkinoinnissa korostatettua ystävällistä asiakaspalvelua.

Sovittua katsastusta ei kuitenkaan oltu tehty, joten vein auton itse Kaivokselan katsastusasemalle. Katsastuksessa todettiin, että vaijeri oli asennettu siten, että vaadittavaa jarrutusvoimaa ei saavutettu ja asennus hylättiin. Annettiin ohjeita, kuinka vaijeri tulisi kiinnittää.

Menin välittömästi huoltoon ja kerroin katsastusmiehen terveiset. työnjohtaja totesi, että asennus oli tosiaankin tehty eri lailla kuin oli sovittu; vaijeri oli viety keskuskonsolin taitse mutkille ja sen kiinnitys rintapeltiin ja polkimeen olivat liian ylhäällä, mistä johtui, ettei tarvittavaa momenttia apupolkimesta jarrupolkimeen saavutettu.

Sovittiin uusi aika 6.9.11 asennuksen korjaamiseen ja sen katsastamiseen. Vein taas auton aamulla Huolto aan. sovittiin, että auto on varmasti saman päivän aikana valmis. Kaivokselan katsastusasema suljetaan klo 16, joten soitin vähän sen jälkeen huoltoon kysyäkseni tilannetta. Siellä vastasi jälleen työnjohtaja todeten, että auto on katsastusasemalla, josta se toimitetaan Huolto lle. Pyysin, että hän soittaisi minulle, kun auto on paikalla. Siihen hän vastasi, että ”tule vähän ennen viittä, kyllä se silloin varmasti on täällä”. Ei viitsinyt soittaa asiasta, vaikka kerroin tarvitsevani autoa niin pian kuin mahdollista.

Menin vähän ennen viittä sitten hakemaan autoa ja työnjohtaja kertoi, että katsastuksesta tuli taas hylkypäätös ja auto on jossain pihalla. Auton paperit sain sentään häneltä. Aikani etsittyäni löysin auton katsastuskonttorin pihalta, ei siis huollon pihalta, jossa sen kerrottiin olevan.

Tutkiessani kotona ”korjausta” totesin, että vaijerin kiinnitystä oli korjattu täysin väärään suuntaan ja mutkalle, jolloin vaijeri jumittui aina apupoljinta painettaessa ja jarrutusvoimaa ei ollut lainkaan. Jarrupoljinkin jäi kantamaan normaalisti jarrutettaessa.

Menin keskiviikkona 7. syyskuuta huoltoon kysymään, miksei ”korjausta” tehtykään sovitulla tavalla, mistä mielestäni johtui uusi hylkäys. työnjohtaja tuli pyynnöstäni pitkin hampain tutkimaan vaijerin asennusta ja totesi, että tämmöistä poljinta ei voi asentaa siten, että se voitaisiin katsastuksessa hyväksyä. Kuitenkin polkimen toimittaja Sompsa Oy kertoi, että samaista poljinta on asennettu tänä vuonna n. 200 kappaletta, eikä vastaavaa tilannetta ole syntynyt, eikä katsastuksessa ole ollut ongelmia.

Suostuivat kuitenkin hyvittämään maksamani 200 e. koska eivät pystyneet poljinta hyväksyttävästi asentamaan. Sanoin, että olisi ollut asiallista työtä tilatessani minulle kertoa, että Huolto ei pysty kyseistä poljinta asentamaan. työnjohtaja tokaisi siihen, että ” sitä saa mitä tilaa, mitäs tuot tällaisia asennettavaksi” . En kuitenkaan ollut tilannut sutta ja sekundaa.

Poljin asennettiin sitten 12.9. Rekolan Auto- ja Rengashuolto oy:ssä, joka on kyseistä merkkiä asentanut viimeisen vuoden aikana kymmeniä. Asennus oli edullinen, 70 e, ja katsastuksessa ei ollut ongelmia. Palvelu siellä oli ystävällistä ja joustavaa. Polkimen asennus ja sen katsastus kestivät matkoineen yhteensä 2 tuntia.

Alkuperäinen poljin ja vaijeri vioittuivat Huolto :n ”asennuksessa” siten, että jouduin hankkimaan tilalle uudet. Ts. niitä ei Rekolan Auto pystynyt enää käyttämään.

Polkimen asennuksen uusintakatsastus hyväksyttiin samalla Kaivokselan katsastusasemalla, joka oli hylännyt Huolto :n aiemmat asennukset.

Huolto :n työnjohtajat ovat mielestäni kohdelleet asiakasta erittäin tylysti, ammattitaidottomasti ja asiaankuulumattomasti. Eikö tähän asti arvostamani Veho konserni lainkaan panosta henkilökuntansa asiakaspalveluvalmiuksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe