Minulla on muutama vanha astia joka tyyliltään muistuttaa Arabian kastehelmeä, mutta ei kuitenkaan. Astiat ovat erimallisia/muotoisia ja ne eivät ole täynnä "kastehelmeä", vaan ne kastehelmet muodostaa kukkakuvion näköistä kuviota (kohokuva).Ja väriltään kirkkaita. Sekä astioissa ei löydy minkäänlaista leimaa tai muutakaan.
Niin haluiasinkin nyt tietää että mitä se on? Onko se Arabiaa, Iittalaa vai yhtään mitään (tuskin aitoja tai merkkituotteita kun ei sitä leimaa ole)? Ja onko sillä astiastolla nimeä? Mistä sitä saa?
Tahtoisin tätä kyseistä astiota lisää, mutta sitä on "paha" etsiä kun ei oikein tiedä muuta kuin ulkonäön. Olen yrittänyt kirpputoreilta etsiä, mutta menestys huono, sit kävin huuto.netissä katsomassa mutta en löytänyt kun ei ole "oikeaa" hakusanaa, pelkällä kulho/tarjoiluastia sanalla tulee tuhansia vaihtoehtoja.
Kiitän vaivasta jo etukäteen... =)
KERTOKAA KUKA TIETÄÄ!!!
3
1804
Vastaukset
- MÄ VAAN
noissa arabian astioissa noin yleens on leima pohjassa, ja arabian, iittalan yms...kotisivuilta voit toki yrittää jäljittää...kauniita astiasi ehkä muistona:).
- masi
Saattavat olla Nanny Stillin Grapponia- sarjaa. Minun lapsuudenkodissani oli/on sitä sarjaa keltaisena kannu ja laseja. Minäkin luulin ensin kastehelmeksi, mutta kävin katsomassa Vaarin Varaston sivuilla. Kannattaa käydä katsoo siellä tai huutonetissä kun laittaa hakusanaksi vaikka Grapponia tai Nanny Still.
- olen
Ymmärtänyt niin ei kastehelmi ole Arabian vaan Riihimäenlasin tai Nuutajärven. Noi astiat on sitä Nanny Stillin Grapponiaa, eli arvokkaita ja ehkä harvinaisiakin. Eikähän lasissa mitään leimaa voi ollakkaan, Vain tarra joka lähtee ja useimmiten otetaankin pois. Laita vaan hakusanaksi vaikka sinne huutonettiin tuo Grapponia niin alkaa kippoja tulemaan! Minä löysin kerran kirpparin ilmaiskorista Grapponia juomalasin ja etsin sille sitten parin, eikä niissä mitään leimaa ollut. Kuva olisi tietysti hyvä että varmasti "tuntomerkit" on tulkittu oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693