Elätkö raamatun ohjeiden mukaisesti?

ravinnosta

Raamatussa Jumala antaa ihmiselle ohjeita mm. ravinnon suhteen kehoittamalla syömään lihaa.

11

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisikin jokin pätevä opus, mieluiten lyhyt ja kuvitettu, vaikka sarjakuvamuotoon tehty, jonka mukaan olisi hyvä elää, eikä vain pettää itseään.

      Kyllähän tuollaisia opuksia on iätkaiket yritetty laatia, ja ei siinä mitään vaikka joku niiden mukaan eläisikin, mutta itselleni tuottaa vaikeuksia olla muuta kuin eläin, ja ihminen, joka noudattaa omaa sydäntään ja järkeään, sekä ihminen joka on enemmän tai vähemmän vaistojensa vanki.
      Se paljonko ihminen tekee "omia" eikä vain vaistojensa valintoja on kiistan aihe, mutta haluaisin uskoa, että ihminen tekee lopulta itse päätöksensä, ei hänen vaistonsa.

      Raamattu on kirjoitettu sen aikaisten uskomusten valossa aikojen saatossa, varmasti suurimmilta osaa hyvää tarkoittaen, mutta on se kovin sekava ja ristiriitainen opaskirja, siksi olisikin parempi pitää sitä enemmänkin sadan julistajan tulkintana totuudesta ja Jumalasta, eikä Jumalan sanana.
      Sokeasta kuuliaisuudesta mihin tahansa opukseen, jopa lakikirjaan, on melkeinpä vain huonoja esimerkkejä.

      Haluisinpa istuttaa nämä raamatun laatijat tuolille ja kysyä heidän kantaansa nykytiedon valossa esim. lihansyönnistä, evoluutiosta tai vaikka homoseksuaalisuudesta.

      • Ikean luettelo

        Kuvitettu ja nykyään luetumpi kuin raamattu eräiden väitteden mukaan.

        Sielläkin kehoitetaan syömään lihaa, (mikäli niissä heidän lihapullissaan on lihaa)


      • Ikean luettelo kirjoitti:

        Kuvitettu ja nykyään luetumpi kuin raamattu eräiden väitteden mukaan.

        Sielläkin kehoitetaan syömään lihaa, (mikäli niissä heidän lihapullissaan on lihaa)

        No, tuli selattua läpi Anttilan uusi katalogi ja tarkistettua, ettei takeista löytynyt turkiskauluksia, siinä samalla tsekkasin alusvaatemallistojen uudet tuulet, ja ihan kivalta näytti.;)

        Yllätyksekseni löysin vielä lopusta valikoiman hieromasauvoja.
        Näin se kehitys kulkee parempaan suuntaan, mutta siinä lehteä selatessani en voinut välttyä samalla ajattelevani istuvani "Titanicin kannella" - kiitos näiden opusten, kerskakulutuksen raamattujen.


      • kaske
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        No, tuli selattua läpi Anttilan uusi katalogi ja tarkistettua, ettei takeista löytynyt turkiskauluksia, siinä samalla tsekkasin alusvaatemallistojen uudet tuulet, ja ihan kivalta näytti.;)

        Yllätyksekseni löysin vielä lopusta valikoiman hieromasauvoja.
        Näin se kehitys kulkee parempaan suuntaan, mutta siinä lehteä selatessani en voinut välttyä samalla ajattelevani istuvani "Titanicin kannella" - kiitos näiden opusten, kerskakulutuksen raamattujen.

        Oletkos sinä se sama kaveri, joka väitteli itsensä kanssa tässä ketjussa:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001291&posting=22000000040695481


      • kaske kirjoitti:

        Oletkos sinä se sama kaveri, joka väitteli itsensä kanssa tässä ketjussa:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001291&posting=22000000040695481

        Jos viittaat tuohon muutama topickia alempana olevaan keskusteluun, niin yeah!

        Kerrankos sitä menee hermot itsensä kanssa, kun on eri mieltä omien typerien väitteidensä kanssa, mutta aina me sovitaan jälkeenpäin ja jatketaan yhdessä skitsoilua kohti auringonlaskua, veikeästi virnistäen.:)


      • tunnistaa

        jokainen faktoja ajattelevan ihmisen. On käsittämätöntä kuinka herkkäuskoisesti TÄMÄ todella sekava ja ristiriitainen tieteisrakennelma on nielaistu monen toimesta!!!
        Onkohan monikaan edes vakavasti pysähtynyt tarkastelemaan evoluutiouskon tolkuttomuutta.
        Jumala selvästi ilmoittaa siellä tekojensa ,ja historian tapahtumien kautta itsensä.Erityisesti Kristuksessa.
        Mutta uskohan ratkaisee,mitä hyväksymme todeksi.


      • minä vaan
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        No, tuli selattua läpi Anttilan uusi katalogi ja tarkistettua, ettei takeista löytynyt turkiskauluksia, siinä samalla tsekkasin alusvaatemallistojen uudet tuulet, ja ihan kivalta näytti.;)

        Yllätyksekseni löysin vielä lopusta valikoiman hieromasauvoja.
        Näin se kehitys kulkee parempaan suuntaan, mutta siinä lehteä selatessani en voinut välttyä samalla ajattelevani istuvani "Titanicin kannella" - kiitos näiden opusten, kerskakulutuksen raamattujen.

        löytyikö niitä turkiskauluksia?


    • vegetaristeja
    • ..............................

      10 käskyssä sanotaan ÄLÄ TAPA! Jokainen lihansyöjä tekee sitä. Raamatun mukaan pitäisi siis olla kasvissyöjä.

      • minä vaan

        väärin. raamatun mukaan toisen tappamaa ei kukaan kiellä syömästä,ainakaan tietääkseni.


    • käsketään

      myös kivittämään kurittomat poikalapset, sekä ne, jotka käyttävät useita kuitulaatuja vaatteissaan. Toteutatko myös näitä ohjeita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe