Kylmäurtikaria, ts. Kylmäallergia

AA78

Hei!
Meidän tytöllä, 3,5vee on ilmeisesti tätä nyt sitten myös. Allergiatesteihin on verikokeet otettu, tulokset saadaan viikon päästä. Aikaisemmin ei muista allergioita tytöllä, mutta 4 päivää ennen ensimmäisten oireiden ilmenenmistä taloon tuli kani. Talossa ollut ennestään noi n1,5 vuoden ajan koira. Oireita ei ole kotona sisälläs oltaessa.
Eilen lapsi oli hoidossa pihalla klo 10-11, pakkasta noi n10 astetta ja asianmkaisesti oli puettuna. Hain hoidosta klo 16 ja tytön koko naama oli aivan turvoksissa!! Oli oikein pelottavan näköinen.
Mun pelkoni koskeekin nyt sitä, ettei turvotus vain mene hengitysteihin? Voiko tuota enää viedä hoitoon olleenkaan jo mittari näyttää nolla tai alle? Koska eihän päiväkodissa ole resursseja hoitaan yhtä lasta sisällä kun muut ovat pihalla.
Ei voi kyllä mun mielestä olla tervettä jos tyttö aina hoitopäivän pääteeksi näyttäisi siltä, että on turpaansa saanut. Pitääkö meidän nyt olla aina sairaslomalla, kotona sisällä talvet?
Mä olen aivan hukassa... :(

3

1636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sama

ongelma. Olen aikuinen nainen jolla atoopinen iho. Ulkoillessa, pakkasella tai kovassa tuulessa niin naaman tulee punaisia isoja läikkyjä ja hieman turvotusta. Tämä häviää parin päivän sisällä. Käytän hyvän suojavoiteen, esim.Dr.Hauschkan ruusuvoide on ollut paras. Halutessaan voi myös käyttää ns.kommandopipoa, esim.silkistä. Iho tottuu väh.kylmään jolloinn ihottumat ei enää niin pahoja.

• tarja22

avuksi.Meille lääkäriltä saatiin zyrteciä.Eikä oireita ollut muutenkaan kuin n. viikon verran.Nyt useampi vuosi ettei ollenkaan oireile.Eli voi mennä ohitse ihan yhtä nopeasti kuin tulikin.Meillä puhkesi nollakelillä.

• ohimenevä vaiva

Meillä tytöllä 10-v. oli samoja oireita viime talvena. Alkoivat yhtäkkiä flunssan jälkeen, oireet olivat pelottavan voimakkaita: kasvot ja korvalehdet turposivat nopeasti. Pahinta oli tuulinen pakkaskeli. Käytiin ihotautilääkärillä, joka kertoi että allergia saattaa puhjeta virustaudin jälkeen! Joillakin menee ohi muutamassa kuukaudessa joillakin kestää vuosia. Meillä onneksi ei ole ollut oireita tänä talvena ollenkaan! Saimme antihistamireseptin, sitä piti ottaa päivittäin sekä pakkasella suojata hyvin iho. Huomaa myös että myös kylmä ruoka ja juoma voivat aiheuttaa kurkun turpoamista, samoin uiminen kylmässä vedessä voi olla vaarallista! Netistä googlettamalla löytyy hyvin tietoutta asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2765
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1044
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      911
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      847
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      837
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      804
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      724
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      719
    Aihe