Julkaisen tässä listan suomen parhaista kamppailuopettajista.
Ehdoton ykkönen on 1 Yong Suk Hanmoodo
2 Dae jin Hwang taekwondo
3. In Seon Hwang hanmoodo ja tkd
4 Ilpo Jalamo Yuishinkai karate.
5 Aki Äijälä Gaeshido
6 Auvo Niiniketo jujutsu
7 Timo Purjo väkivallaton itsesuojelu.
Tässä suomen terävin kärki ja Yong Suk ja Dae Jin Hwang edustavat ihan maailman kärkeä.
Mitenkä saisi Black Belt lehden kiinnostumaan asiasta, olisi hienoa lukea esim Yong Sukin haastattelu Black Beltistä, mutta kun ei edes Budoka-lehti ole häntä vielä haastellut.
Kertokaa oma listanne
huippuopettajat
29
5479
Vastaukset
- temppukerho
Siltä pahasti näyttää, ettet juurikaan ole maailmaa nähnyt. Listasi perustuu oikeasti rahankeruun määrään tyhmältä kansalta. Ykkösenä ahnein.
- Osmo
Tässä on oikea lista:
1. Young Suck
2. HMD (Vaasafighting kertoo puolestaan)
3. Lost Soul (tietää teoriassa eniten)
4-12000. Kaikki Hanmoodon Harrastajat
12001. Tarja Halonen
Se joka kyseenalaistaa tämän listan, joutuu otteluun mun kanssa Vaasafightingissa, missä tulee tapahtumaan Hanmoodon lopullinen läpimurto. Ensin lukko, sitten potku ja sitten lyönti PÄÄHÄN! Tällä kaavalla.
;)
- dope
Suosittelen lukaisemaan vaikkapa "Kamppailijoita Dojolta Tatamilta" ensin niin saa vähän perspektiiviä. Sitten vielä kun tutustuu niihin merkittäviin tekijöihin jotka eivät kirjaan päässeet mukaan, niin alat pääsemään jyvälle siitä miten rajoittunut tuo listasi oikeastaan on siinä ketkä ovat merkittävästi vaikuttaneet Suomen kamppailuharrastushistoriaan, osa jo vuosikymmeniä ennen sinun mainitsemiasi nimiä...
- moodo
Minun listani, olisi tämänlaatuinen.
1 yong Suk Hanmoodo
2 Dae jin Hwang Tae kwon do
3 In Seon Hwang Hanmoodo
4 Aslak da Silva Hanmoodo
5 Aki Äijälä Gaeshido
6Rainer Varis Ki-aikido
7Nina Hedkrok Taekwando
8Rami Vainionpää Hapkido
9Kai Westersund Kali
10 Kai Koskinen, aikido, jujutsu, escrima .krav maga
11 Kari aittomäki vapaaottelu ,krav maga
12 jukka Mäkynen combat karate. - Kapu
1. Trollaaminen
2. on
3. varmaan
4. kivaa,
5. mutta
6. eikös
7. tämä
8. ole
9. jo
10. vähän
11. tyhmää
12. ? - kamppailija
Tämä olisi minun näkemykseni.
1 Yong Suk Hanmoodo
2 Aki Äijälä Gaeshido
3 Timo Purjo väkivallaton itsesuojelu
4.Lauri Mälkki lähitaistelu
5Juho Latvanoksa sotilaspaini.
Viisi parasta, arvioissa on otttu huomioon ,tekniikoiden todellinen toimivuus ja opetuksen määrä ja laatu.
Tämä on minun näkökohtani ja joku muu voi olla eri mieltä ja asettaa eri henkilöt, eri järjestykseen.
Oma kamppailukokemukseni on pitkä poikien painisarjoissa sm-pronssia vuonna 1970 ,alle 10-vuotiaiden sarjassa, judo ,keltainenvyö, Karate suoritettu alkeiskurssi, ei vyökoetta ja bujinkan ninpo taijutsu vihreä vyö.
Kamppailija. - keskilinja
1. slava
2. yong suk
3. hmd(vaikka ei opettaja arvoa)
4. aki äijälä
5. supermies
6. batman- Caligula
Samaan tapaan mullakin listat keskilinjan kanssa:
1. Slava (tottakai)
2. yong suck hmd
4. Lost Soul (on kysyny niin paljon, että osaa varmasti jo nyt enemmän kuin kukaan meistä)
---------------
Voiko kukaan kysyä tällasta tosissaan?
- ju-jutsu
Mihin on unohtunut listoiltanne niiniketo/väntär
- Sadistinen Hakkaaja
Auvosta ja Väntäristä ei ilmeisestikään ole vastusta kenellekään väh. vuoden hanmoodoa treenanneelle. Ei sellaiset häviäjät siis kuulu millekään topkymppi-listalle.
- Osmo
Sadistinen Hakkaaja kirjoitti:
Auvosta ja Väntäristä ei ilmeisestikään ole vastusta kenellekään väh. vuoden hanmoodoa treenanneelle. Ei sellaiset häviäjät siis kuulu millekään topkymppi-listalle.
Meinasin kysya samaa, mutta sitten huomasin, että nämä listat on hanmoodolaisia täynnä ja tajusin, ettei niinikedosta olisi mihinkään sellaisessa seurassa.
- ripa
Höpö höpö,
ripa - HMd
Tietysti se on selvä ku kattoo tätä listaa niin Yong Suk on ykkönen, on monen muunkin mielestä kuin mun.
Hanmoodo on lajina ykkönen ja mä olen otteluissa ykkönen.
Kunto heittää korkeelle ny piti hakee vähä betasalpaajaa ettei mee ylui oon nyt treenannu niin paljon että ei menis ylikunnon puolell.
Pitää ottaa tänään rentoutuspäivä keppana ja kossu niin taas ens viikolla alkaa armoton jahti kohti vaasfightiä
Terv ystäville HMD- Rastafa
Kato poika mua... mä oon vetäny roinaa ammattibodariaikoinani enemmän kuin kukaan. Mä oon reenannu lujempaa ku sä... tai ainaki nostellu raskaampia painoja. mä oon ammattilainen, sitäpaitsi Pro on aina Pro.
nyt tulee raskas vihje.
Sä voit duunaa sun Ylikunnon seuraavasti.
1. Ota verenpaineenalennuslääkettä.
2. Jätä kossu&keppana niille jotka on yli 18v
3. Älä treenaa. Sun ei tarvi treenata jos meet kattomaan Vaasa Fightingia. Yleisön ei tarvitse ottaa matsia, sillä heidän turvallisuudestaan huolehtivat paikalla olevat Järjestyksenvalvojat, jotka ovat käyneet järjestyksenvalvojakurssin. Olet katsomossa täysin turvassa.
- Zone
Erityisesti mua kiinnostaa, ketkä on maame parhaat opet karatessa ja taekwondossa?? Kellään mielipiteit?
- Andy
Taekwondopuolta en tunne henkilökohtaisesti, mutta tuskinpa ketään Suomessa asuvaa voidaan rinnastaa ansioiltaan mestari Dae Jin Hwangiin.
Karatepuolelta nimeäisin ylitse muiden kaksi henkilöä: Rolf Koivumäen ja Yuji Matsuoin.
Nämä siis oikeita mielipiteitä, eikä mitään rahastusmestaruuksia. - ukulele
Andy kirjoitti:
Taekwondopuolta en tunne henkilökohtaisesti, mutta tuskinpa ketään Suomessa asuvaa voidaan rinnastaa ansioiltaan mestari Dae Jin Hwangiin.
Karatepuolelta nimeäisin ylitse muiden kaksi henkilöä: Rolf Koivumäen ja Yuji Matsuoin.
Nämä siis oikeita mielipiteitä, eikä mitään rahastusmestaruuksia.Dae Jin Hwang toi kyllä lajin Suomeen, mutta hänen opetusmetodit eivät ole suomalaisille parhaimmat mahdolliset. Korealaisille tavat käyvät hyvin, mutta ei tänne jäyhään Suomeen. Onneksi Suomen tkdliitto on pullollaan kovia ja hyviä opettajia, jotka tietävät miten suomalaiselle kannattaa taitoa opettaa. Joten, jos joutuisin valitsemaan Hwangin ja suomalaisen huipputkd-ohjaajan välillä, ottaisin ehdottomasti suomalaisen. Hwang jäisi pahasti kakkoseksi. Mutta muuten kaikki kunnia hänelle.
- Zone
ukulele kirjoitti:
Dae Jin Hwang toi kyllä lajin Suomeen, mutta hänen opetusmetodit eivät ole suomalaisille parhaimmat mahdolliset. Korealaisille tavat käyvät hyvin, mutta ei tänne jäyhään Suomeen. Onneksi Suomen tkdliitto on pullollaan kovia ja hyviä opettajia, jotka tietävät miten suomalaiselle kannattaa taitoa opettaa. Joten, jos joutuisin valitsemaan Hwangin ja suomalaisen huipputkd-ohjaajan välillä, ottaisin ehdottomasti suomalaisen. Hwang jäisi pahasti kakkoseksi. Mutta muuten kaikki kunnia hänelle.
Ukulele, pystytkö nimeen näitä suomalaisia joita tarkoitat?
- ukulele
Zone kirjoitti:
Ukulele, pystytkö nimeen näitä suomalaisia joita tarkoitat?
Kattele Suomen TDK-liiton kotisivuilta. Se koko liiton porukka tietää mitä tekee, ja kaikki harrastajan ehdoilla, ei suuren gurun, joka kerää rahat pois eli tekee lajilla bisnestä.
Mutta muutama nimi mainitakseni...Kuusjärvi, Murto, Nieminen, Pesonen, Keränen, Warkauden lahjat maailmalle jne....lista on loputon. - Happi
ukulele kirjoitti:
Kattele Suomen TDK-liiton kotisivuilta. Se koko liiton porukka tietää mitä tekee, ja kaikki harrastajan ehdoilla, ei suuren gurun, joka kerää rahat pois eli tekee lajilla bisnestä.
Mutta muutama nimi mainitakseni...Kuusjärvi, Murto, Nieminen, Pesonen, Keränen, Warkauden lahjat maailmalle jne....lista on loputon.Kuusjärveä ja kumppaneita ei voi verrata Dae Jin Hwangiin. Painitaan aivan eri sarjoissa.
Dae Jin Hwang on ollut mestari jo silloin kun Kuusjärvi kumppaneineen on aloittanut lajin peruskurssin. Dae Jin Hwang on ollut Koreassa arvostettu opettaja ja kova ottelija.
On varmaa, että jos Dae Jin Hwang ei olisi lajia Suomeen tuonut niin joku muu olisi sen tehnyt.
Joku muu olisi myös joutunut liiton kanssa erimielisyyksiin. Korealaisia mestareita ei liiton riveissä pahemmin ole viihtynyt.
Liiton touhu suosii Tanskalaista Taekwondoa.
Liitolla ei ole riveissään yhtään mestaria, eikä taida tullakkaan pitkään aikaan, sillä 6 dan on vielä vuosien päässä liiton porukoilta.
Seuratoiminta ja ammattimainen opettaminen eroavat hieman toisistaan. Teetkö sinä töitä ilman palkkaa? Ilmaistyöntekijöitä on, mutta laatu jää silloin huonommaksi. - ukulele
Happi kirjoitti:
Kuusjärveä ja kumppaneita ei voi verrata Dae Jin Hwangiin. Painitaan aivan eri sarjoissa.
Dae Jin Hwang on ollut mestari jo silloin kun Kuusjärvi kumppaneineen on aloittanut lajin peruskurssin. Dae Jin Hwang on ollut Koreassa arvostettu opettaja ja kova ottelija.
On varmaa, että jos Dae Jin Hwang ei olisi lajia Suomeen tuonut niin joku muu olisi sen tehnyt.
Joku muu olisi myös joutunut liiton kanssa erimielisyyksiin. Korealaisia mestareita ei liiton riveissä pahemmin ole viihtynyt.
Liiton touhu suosii Tanskalaista Taekwondoa.
Liitolla ei ole riveissään yhtään mestaria, eikä taida tullakkaan pitkään aikaan, sillä 6 dan on vielä vuosien päässä liiton porukoilta.
Seuratoiminta ja ammattimainen opettaminen eroavat hieman toisistaan. Teetkö sinä töitä ilman palkkaa? Ilmaistyöntekijöitä on, mutta laatu jää silloin huonommaksi.Voi sua tietämätöntä. Asiahan on juuri päinvastoin. Parhaimmat ja motivoituneimmat harrastajat tulevat liiton puolelta.
- Happi
ukulele kirjoitti:
Voi sua tietämätöntä. Asiahan on juuri päinvastoin. Parhaimmat ja motivoituneimmat harrastajat tulevat liiton puolelta.
Asia on mielestäsi päinvastoin? Voisitko hyvä mies perustella tuon.
Onko Suomen taekwondoliitossa ottelijoita jotka ovat arvostettuja ja menestyneitä Koreassa, sellaisia kuin Dae Jin Hwang? Onko liitolla yhtään Kukkiwonin hyväksymää mestariarvoa, sellaista kuin Dae Jin Hwangilla?
Onko liitolla edes henkilöä joka kykenee suosittelemaan 5 dan arvoa jollekkin suomalaiselle kun sen aika tulee? Kukkiwon tietääkseni vaatii suosittelijan olevan korkeampi arvoinen. Dae Jin Hwangin kautta on Suomeen tullut muitakin mestareita opettamaan Taekwondoa, sellaisia kuin Park ja Chun. Hwang jos joku tietää Taekwondosta Suomessa. Mies joka on harjoitellut lajia koko ikänsä ja tuonut sen vielä Suomeenkin. Jidokwanista lähtöisin oleva mestari joka varmasti Suomessa parhaiten tietää mitä on Jidokwan Taekwondo. Silloin kun Hwangilla oli 1 dan, ei liiton "mestarit" olleet vielä edes syntyneet.
Tiedätkö yhtään mitä väität vai oletko vain mitätön Trolli? - ukulele
Happi kirjoitti:
Asia on mielestäsi päinvastoin? Voisitko hyvä mies perustella tuon.
Onko Suomen taekwondoliitossa ottelijoita jotka ovat arvostettuja ja menestyneitä Koreassa, sellaisia kuin Dae Jin Hwang? Onko liitolla yhtään Kukkiwonin hyväksymää mestariarvoa, sellaista kuin Dae Jin Hwangilla?
Onko liitolla edes henkilöä joka kykenee suosittelemaan 5 dan arvoa jollekkin suomalaiselle kun sen aika tulee? Kukkiwon tietääkseni vaatii suosittelijan olevan korkeampi arvoinen. Dae Jin Hwangin kautta on Suomeen tullut muitakin mestareita opettamaan Taekwondoa, sellaisia kuin Park ja Chun. Hwang jos joku tietää Taekwondosta Suomessa. Mies joka on harjoitellut lajia koko ikänsä ja tuonut sen vielä Suomeenkin. Jidokwanista lähtöisin oleva mestari joka varmasti Suomessa parhaiten tietää mitä on Jidokwan Taekwondo. Silloin kun Hwangilla oli 1 dan, ei liiton "mestarit" olleet vielä edes syntyneet.
Tiedätkö yhtään mitä väität vai oletko vain mitätön Trolli?Mulle on aivan sama, onko opettajallani 1, 4, tai 6 dania. Tarkoitan siis, että suomalainen motivoitunut ohjaaja saa paljon paremmin opetuksen perille, kuin suuri korealainen guru, jonka motivaatio loppuu rahan tulon loputtua.
Ja se sanomakin ei mene niin hyvin perille. Olen nähnyt treenejä, joissa lähes jumalolento (korealainen) sönköttää jotain siansaksaa muodon edessä ja muut yrittävät tajuta ja toimia sen mukaan. Eturivi ja vanhemmat tajusivat jotain, mutta nuoremmilla (ja takariveillä) ei ollut mitään hajua mitä tehtiin ja miksi, yrittivät vain räpeltää mukana. Oli säälittävää katsoa. Periaatteessa ohjaaja vain näytti tekniikan, jota muut seurasivat tietämättä tekniikan "syvintä olemusta".
- osmo
1. Äiti
2. Isä
3. Sisarukset
4. Muut sukulaiset
5. Naapuri
6. Ala-asteen opettaja
7. Ylä-asteen lehtorit
8. Lukion lehtorit
9. Jatkokoulutus ja ammatti
10. Nakkikioski - wert
Tässä olisi varmaan paikallaan tarkentaa halutaanko porukan kertovan mielestään parhaimmat opettajat vai parhaimmat kamppailijat.
Taito opettaa ja taito kamppailla kun ei aina mene käsi kädessä.
Joku alkeisryhmän opettaja voi olla huomattavasti parempi opettaja kuin lajin kuuluisin mustavyö!! - Moodoin
Miten kukaan voi vakavasti ehdottaa Young Sukia (parhaaksi) huippuopettajaksi tai edes yhdeksi heistä, edes Suomessa? Ei ymmärrä...
- Andy
[rautalankaa]Ketjun alkupään viestit on tarkoitettu kritisoimaan ko. henkilöiden kaupallisia menettelytapoja kamppailulajiopetuksessa.[/rautalankaa]
Minä en ymmärrä, miten joku ei tuota itse tajua.
- Moodoin
Itse pitäisin parhaina opettajina, ja muutenkin merkittävimpinä henkilöinä alalla Suomessa ainakin Niiniketoa, Ilpo Jalamoa sekä Yuji Matsuoita. On heitä varmaan muitakin... mutta kyseiset ihmiset tulevat ensimmäisinä mieleen. On sitten tietty Jomhod ja Mustosen veljekset Thaiboxing-saralta.
- drako
ehdottomasti Sini, Jani, Topi ja Seppo! muita mielipiteitä kyseiseen aiheeseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468