refluksi oireita

"pallero"

Onko täällä ketään refluksista kärsivää, jolla vaiva olisi liittynyt synnytykseen? Eli mulla ei ennen ollut mitään vaivoja, ei myöskään raskauden aikana, mutta melko pian tyttären syntymän jälkeen alkoi ihmeelliset "kohtaukset" ruuan jälkeen. Repivän ja kiristävän tunteen koen pallean kohdalla... syvään hengittäminen on vaikeaa, kun se sattuu niin. Kohtaus vie 15min-2 tuntiin. Kohtauksen lopuksi röyhräilen valtavasti ja se tuo helpotuksen tunteen. Kohtaus on niin voimakas, että kovimman kivun aikaan harkitsen jo amblanssin soittamista. Hikoilen paidan märäksi ja kerran oksensinkin, mutta se ei oloa helpottanut. Nykyään parasta on vain istua selkä suorassa hiljaa ja keskittyä rauhalliseen hengittelyyn. Gaviscone helpottaa oloa vähän, mutta ei poista kohtausta. Aikaisemmin kohtausten välillä olotila oli normaali. Nyt närästääkin vähän väliä... on polttava tunne ruokatorvessa ja ylävatsassa.

Lääkäri arveli kyseessä olevan refluksi, sanoi myös että raskauden jälkeen suolisto ja vatsalaukku vielä etsivät paikkojaan. Vatsatähystykseen olen menossa, koska itsellä karmea pelko siitä että vatsassa on kasvain tai jotain muuta vakavaa. Vauva on nyt kolmekuukautta vanha, syntyi sektiolla. Onkohan siis mahdollista, että tämä vaiva tosiaan voisi mennä ohi... onko muita saman kokeneita?!? Vai onkohan ajankohta ihan vain sattumaa, että alkoi synnytyksen jälkeen... Eihän siihen kukaan varmaa vastausta voi antaa... kunhan kyselen kokemuksia!

3

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaazaa

saa kohtalaisen usein palleatyrän, joka taas kehittää refluksitaudin.

Enpä usko että mitään vakavaa on, todennäköisesti on palleatyrä ja löystynyt vatsaportti=refluksitauti.

• "pallero"

voisihan se palleatyräkin olla, mutta vauvamme tosiaan syntyi sektiolla, eli leikattiin, ei tarvinnut ponnistaa.

• Laryngo

kokeillut kirjoitella esim KaksPlussan
      keskustelupalstoille, joissa raskaana olevat
      ainakin muutama vuosi sitten keskustelivat
      refluksista? Tai esim muille vauvapalstoille,
      joissa keskitytään lähinnä jälkikasvuun mutta
      kyllä sinne sekaan voi hyvin omaakin refluksia
      koskevan kysymyksen laittaa.

Sinä olet varmaan kokeillut kaikenlaiset
      ruokapienennykset ym jo tähän mennessä?

Täytyy kyllä hattua nostaa jos pärjäät pienen vauvan ja kipukohtausten kanssa... Tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      53
      1934
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1649
    Aihe