Hei, sattuneista syistä inssiin pääsyni on vähän viivästynyt. Nyt onkin satanut melko tavalla lunta ja se on jo sohjoontunut. Minulla on inssiajo ensi viikolla. Ei kyllä ole riittävästi harjoiteltu sohjokelillä ajamista, itse asiassa ei kertaakaan ole ollut selaaista ajoa. Voisitteko kokeneemmat kuljettajat kertoa vähän, miten sohjotiellä ajo poikkeaa kuivalla tiellä ajamisesta. Miten paljon nopeutta voi alentaa ja miten varautua auton liukumiseen tai muihin mahdollisiin vaikeuksiin.
Autokoulun auto on vielä omalla vastuullani, sekin pelottaa. Olisin neuvoista hyvin kiitollinen.
Inssiajo loskakelillä
4
835
Vastaukset 4
- tavalla´´
autokoulun auto on "vastuullasi"? Vakuutettuja ne ovat. Tai pitäisi olla. Eivät kai he ole kannustaneet sinua inssiajoon tällaisilla "kehumisilla"? Vanhaa kunnon pelottelua jota tänäkin päivänä vielä joissain yrityksissä käytetään.
Ei ole olemassa tiettyä kaavaa minkä mukaan milläkin kelillä pitää ajaa. Jaa tämä vanha Enskan sanonta "älä aja sataa kun sataa" on tietysti hyvä toimintamalli. Kokemus tuo sen tuntuman. Uran pohjalla on liukkaampaa kuin siinä lumella niiden urien vieressä. Pyri risteyksissä urista pois.
Varovasti terve järki mukana inssissä niin kyllä se siitä suttaantuu."Millä tavalla autokoulun auto on "vastuullasi"? Vakuutettuja ne ovat."
Vakuutus on, mutta siinä on omavastuu, esim. 500 euroa, jonka oppilas joutuu vahinkotapauksessa maksamaan. Tutva kyllä yrittää estää, ettei vahinkoa pääse tapahtumaan. Koe tietysti hylätään, jos tutva joutuu ajoon sillä tavalla puuttumaan.
- easy...
Liikennesäännöt ovat onneksi samat kaikilla keleillä. Kaistamaalauksia et välttämättä näe. On vain ajettava muun liikenteen, opasteiden ja muodostuneiden ajourien mukaan. Pidä hieman enemmän välimatkaa edellä ajavaan ja nopeus liikenteen mukaan. Jos keli ei ole erittäin paha, voi kaupunkinopeutta pitää (40 km/h). Jarrutusmatkat voivat olla hieman pidempiä. Kaistan vaihdot rahallisesti, valliylitykset loivasti ja kunnon ote ratista.
Ennen kaikkea: Ole rauhallinen ja keskity ajamiseen. Ei talvikeli niin paha ole. Tsemppiä! - Per Saukko
Sama meininki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181620
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit1111222- 101196
- 681134
Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi561006Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k55998Onko sinulla vihan tunteita
Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.131896Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a417865- 76839
Naisen kimppuun lenkkipolulla
Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant64792