en osaa päättää lapselle kummeja. aloin miettimään mikä on perimäinen kummin tehtävä? vai onko sillä nykyään enää merkitystä? eikö ole aika absurdia odottaa, että kummi "osallistuisi lapsen kasvatukseen" tms?
syitä:
- sosiaaliset syyt: pakko perhesuhteiden vuoksi ottaa joku kummiksi, esim. veli tai sisko
- se, että minä olen henkilön lapsen kummi, niin hänet pitää ottaa minun lapsen kummiksi
nämä tuntuvat ihan älyttömiltä syiltä.
valitisisin lapselleni kummin ehkäpä seuraavilla perusteilla:
- henkilö on mukava ja läheinen meille
- henkilöllä on samanlainen arvomaailma kuin meillä
- henkilö pitää lapsista ja olisi kummiksi sopiva
olen erään lapsen kummi. en tule toimeen lapsen vanhemman, eli siskoni kanssa. suvun painetta on siihen, että sisko pitää valita lapseni kummiksi. onko tässä mitään järkeä? koen, että siskoni on ylimaterialistinen, passiivinen ja en ole hänen kanssa lainkaan yksimielinen siitä, miten lapsi tulisi kasvattaa tai mikä aktiviteetti olisi hyväksi lapselle. Hänen lapsensa esim. saa kaiken haluamansa, lelut ja pelit yms. ja hänen lastaan ei kannusteta leikkimään ja seikkailemaan ulkona vaan nyhjöttämään sisällä tietokonepelejä pelaten. ehkä tämä on parasta tuolle lapselle, mutta olisi kamalaa jos minun lapseeni istutettaisiin samanlaisia vaikutteita. lisäksi meidän yhteiskunnalliset näkemykset eroavat aika paljon toisistaan: hän on esim. lievästi rasistinen.
mitä tarkoitusta
3
476
Vastaukset
- tässä on tietenkin
se, että siskoni kuulemma haluaa lapseni kummiksi. siis vaikka meillä on vaikeuksia tulla toimeen.
- varmaankin..
itsekin kysymykseesi, eli ei tietenkään ole järkeä ottaa tuollaista ihmistä kummiksi. Tietysti voit myös tehdä "kompromissin" ja ottaa myös hänet kummiksi, ja sitten valita jonkun, joka on sinulle se "tärkeämpi" kummi, eikä sitä tarvitse tietenkään ääneen kenellekään sanoa.
- että miksi kummeus
on niin tärkeetä? Itselläkin on kummilapsi ja minusta on kiva tuntea itseni sen asian suhteen vähän spesiaaliksi, mutta en ymmärrä tällä palstalla olevia juttuja, joissa kummeutta käytetään ihan vaan ihmisten kiristämiseen. Esim. kummin pitäisi käydä useammin lapsen luona, vaikka lapsi onkin niin pieni, ettei koko kummiasiasta tajua vielä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1628174Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1027343Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37316Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit387235Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t217148Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t856826Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1126602Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv276422Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa845710Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?485495