Tca-kuorinnan uusimmat kokemukset

Tähän ketjuun

Moikka!

Nyt kun tuo entinen ketju on tuolla taka-alalla jo eikä ole uutta tietoa niin aloitan tähän uuden ketjun.

Itse varasin ajan sinne Tampereen terveystalolle TCA-kuorintaan. Vähän ihmetytti kun sain vaan ajan ilman mitää kyselyjä.. Pitäisihän heidän jo kysyä mm. Onko roacuttan kuuri vasta loppunut ym. 6kk. Vaaditaan siis roacuttan kuurin loppumisesta kun voi mennä TCA-kuorintaan.

Aion ottaa kasvoistani kuvia enne käsittelyä, sekä valkoisessa valossa (paljastaa parhaiten epätasaisuudet kun valo vinossa.)Mutta myös tavallisessa lämpimässä valossa.
Sekä käsittelyn jälkeen, miltä se iho näyttää päivän, 3 päivän, 5 päivän.. ym 2 viikkoa käsittelyn jälkeen. Näin saamme rehellistä tietoa miten se toimii aknearpien suhteen :)

25

6685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäystä

      Kai ne nyt ymmärsivät, että haluan tuon käsittelyn ehdottomasti tuolloin. Ettei mikään konsultaatio kyseessä ainoastaan.. Meinaan luin jostain, että ihoa valmistellaan skinorenilla ennen käsittelyä.

    • Naani

      Tosi hienoa, että ajattelit kertoa kokemuksistasi täällä! :) Kiinnostaa todella paljon, millainen tuo hoito on ja miten tehoaa. Olen itsekin harkinnut TCA:ta, mutta Roan lopettamisesta ei tosiaan ole vielä kuin joku 3-4 kk ja onhan se käytännössä vähän hankalaa (ja kallista) siellä käydä kun ei asu Tampereella. Mutta innolla odotan kokemuksistasi lukemista! Ja toivottavasti hoidosta on apua! :)

      • Aloittaja

        Itse asun Pk-seudulla, mutta menen tampereelle koska siellä on suomen paras ammattilainen.


      • Uutta tietoa
        Aloittaja kirjoitti:

        Itse asun Pk-seudulla, mutta menen tampereelle koska siellä on suomen paras ammattilainen.

        Eli sairauslomaa tuosta ei saa, toisin kun luin täältä kokemuksia.. Eli pitää keksiä jotain muuta, että saa sairauslomaa. Töihin ei voi kyl mennä. Vedotiin, että kyseessä ei ole sairaudenhoito??? Vastahan monessa paikassa on lukenut, että on sairaudenhoito josta saa vielä kelakorvausta.. Ihme juttu..


      • harkitsevat
        Uutta tietoa kirjoitti:

        Eli sairauslomaa tuosta ei saa, toisin kun luin täältä kokemuksia.. Eli pitää keksiä jotain muuta, että saa sairauslomaa. Töihin ei voi kyl mennä. Vedotiin, että kyseessä ei ole sairaudenhoito??? Vastahan monessa paikassa on lukenut, että on sairaudenhoito josta saa vielä kelakorvausta.. Ihme juttu..

        Onko tietoa montako päivää käsittelyn jälkeen pitäisi olla sairauslomalla jos ei halua muiden tietävän hoidosta (näkevän pahaa punoitusta ym)


      • hhhh4
        harkitsevat kirjoitti:

        Onko tietoa montako päivää käsittelyn jälkeen pitäisi olla sairauslomalla jos ei halua muiden tietävän hoidosta (näkevän pahaa punoitusta ym)

        siis miksi roaccutan-kuurin jälkeen pitää 6kk odottaa? tarviiko odottaa jos haluaa vain sen tca-cross kuorinnan eli ainetta ruiskutetaan vain arpien päälle? en jaksaisi millään odottaa vielä kesänkin yli!


      • Kohta tiedämme lisää
        hhhh4 kirjoitti:

        siis miksi roaccutan-kuurin jälkeen pitää 6kk odottaa? tarviiko odottaa jos haluaa vain sen tca-cross kuorinnan eli ainetta ruiskutetaan vain arpien päälle? en jaksaisi millään odottaa vielä kesänkin yli!

        Ylihuomenna menen, kohta kuvailen kasvojani. Mulla oikeasti pahoja arpia..

        Ja pitää odottaa se 6kk. Koska silloin iho menee pilalle lopullisesti jos ei odota!! Lisäksi kesällä tuota ei tehdä..


      • Aloittaja..
        Kohta tiedämme lisää kirjoitti:

        Ylihuomenna menen, kohta kuvailen kasvojani. Mulla oikeasti pahoja arpia..

        Ja pitää odottaa se 6kk. Koska silloin iho menee pilalle lopullisesti jos ei odota!! Lisäksi kesällä tuota ei tehdä..

        Moi!

        Kävin tänään siellä treen terveystalolla. Käytiin asiaa aluksi lävitse, lääkäri vaikutti todelliselta huippuasiantuntijalta. Sanoi heti alkuun, mihin TCA-kuorinta auttaa ja mihin ei, eli mitä voidaan tehdä syvimmille arville ja juonteille. Katsotaan nyt aluksi mitä tuo kuorinta tekee juonteille.

        Mutta asiaa.

        Aluksi iholle levitettiin joku alkoholipitoinen aines, tai sillä tavallaan putsattiin iho.

        (Olin onneksi jo itse osannut jynssätä ihoa parhaani mukaan 2-3 kertaa päivässä viikon ajan puhdistusaineilla enkä käyttänyt rasvoja, enkä kosteusvoiteita. Tämä oli oikein! Enhän saanut mitään etukäteisohjeita)

        Tämä jälkeen lääkäri laittoin pahimpiin kohtiin 17,5 % liuosta, etsasi siis. tämä jälkeen koko alueelle 15% liuosta, paitsi vähän pienemmällä prosentilla otsaan, jossa paras iho.

        Jo nämä ensimmäiset etsauspisteet poltteli kovasti, ja sitten kun koko alueelle levitettiin sain puristaa nyrkeillä kovasti penkkiä vasten itseäni. Purra hammasta. Kuvittelin itseäni tilanteeseen, että olen ollut auto-onnettomuudessa ja kasvoni ovat palaneet. Sen ajatuksen avulla pystyin siinä olemaan, tiesinhän, että se on vaan mun parhaaksi.

        Tämä tehtiin 2 kertaa, välillä kun aine kuivui ei ollut niin tuskainen olo. Mutta missään nimessä en jättäisi tuon kivun takia tekemättä sitä!

        Tämän jälkeen kasvoille laitettiin viilentävät kääreet ja sitten joku rasvan tyylinen aine.

        Koko hoito kesti jotain 30-40 min. En ole ihan varma kun juteltiin aika paljon. Lääkäriltä tuli paljon tietoa liittyen kaikkeen, ja hän tunsi kaikki mua hoitaneet iholääkärit ympäri suomea.

        Hän kertoi mm, että muutamat potilaat ovat saaneet ihan väärän kuvan netistä tilattavista kotikäyttötuotteista. Niissä ne prosentit ovat ihan eri-asteikolla kuin oikeassa hoidossa.

        Niin, noustuani siitä pöydältä, vilkaisu kasvoihin. Samanlaiset kuin hikisen juoksulenkin jälkeen kesähelteillä. Eli punoittava, epätasaisesti.

        Ei mennyt pahaksi ollenkaan, vaikka matka kesti tänne pk-seudulle julkisilla 3 tuntia. Päinvastoin, nyt se näyttää terveeltä punoitukselta.
        Kuin ensimmäisen kanarialla vietetyn päivän jälkeen. Huomenna olisi vielä tarkoitus mennä apteekkiin, ja jos iho salliin niin lisää ruokaa! On sitä jo varastot täynnä jos ei pääsisi ihon puolesta kauppaan.

        Niin ja se eniten mietityttänyt aihe.. Eli sairaslomaa myönnetään TCA-kuorinnasta silloin kun kyseessä on sairauden hoito. Omassa tapauksessani aknearpien hoito. Mutta jos sitä vaan tehdään muuten, esim. Nuorennukseen.. Ei silloin saa sairaslomaa.

        Itse sain näin alkuun viikon, ja siinä ajassa ihon pitäisi kuoriutua.

        Jatkan aihetta ja kuvailen naamaani päivittäin.


      • hhhh4
        Aloittaja.. kirjoitti:

        Moi!

        Kävin tänään siellä treen terveystalolla. Käytiin asiaa aluksi lävitse, lääkäri vaikutti todelliselta huippuasiantuntijalta. Sanoi heti alkuun, mihin TCA-kuorinta auttaa ja mihin ei, eli mitä voidaan tehdä syvimmille arville ja juonteille. Katsotaan nyt aluksi mitä tuo kuorinta tekee juonteille.

        Mutta asiaa.

        Aluksi iholle levitettiin joku alkoholipitoinen aines, tai sillä tavallaan putsattiin iho.

        (Olin onneksi jo itse osannut jynssätä ihoa parhaani mukaan 2-3 kertaa päivässä viikon ajan puhdistusaineilla enkä käyttänyt rasvoja, enkä kosteusvoiteita. Tämä oli oikein! Enhän saanut mitään etukäteisohjeita)

        Tämä jälkeen lääkäri laittoin pahimpiin kohtiin 17,5 % liuosta, etsasi siis. tämä jälkeen koko alueelle 15% liuosta, paitsi vähän pienemmällä prosentilla otsaan, jossa paras iho.

        Jo nämä ensimmäiset etsauspisteet poltteli kovasti, ja sitten kun koko alueelle levitettiin sain puristaa nyrkeillä kovasti penkkiä vasten itseäni. Purra hammasta. Kuvittelin itseäni tilanteeseen, että olen ollut auto-onnettomuudessa ja kasvoni ovat palaneet. Sen ajatuksen avulla pystyin siinä olemaan, tiesinhän, että se on vaan mun parhaaksi.

        Tämä tehtiin 2 kertaa, välillä kun aine kuivui ei ollut niin tuskainen olo. Mutta missään nimessä en jättäisi tuon kivun takia tekemättä sitä!

        Tämän jälkeen kasvoille laitettiin viilentävät kääreet ja sitten joku rasvan tyylinen aine.

        Koko hoito kesti jotain 30-40 min. En ole ihan varma kun juteltiin aika paljon. Lääkäriltä tuli paljon tietoa liittyen kaikkeen, ja hän tunsi kaikki mua hoitaneet iholääkärit ympäri suomea.

        Hän kertoi mm, että muutamat potilaat ovat saaneet ihan väärän kuvan netistä tilattavista kotikäyttötuotteista. Niissä ne prosentit ovat ihan eri-asteikolla kuin oikeassa hoidossa.

        Niin, noustuani siitä pöydältä, vilkaisu kasvoihin. Samanlaiset kuin hikisen juoksulenkin jälkeen kesähelteillä. Eli punoittava, epätasaisesti.

        Ei mennyt pahaksi ollenkaan, vaikka matka kesti tänne pk-seudulle julkisilla 3 tuntia. Päinvastoin, nyt se näyttää terveeltä punoitukselta.
        Kuin ensimmäisen kanarialla vietetyn päivän jälkeen. Huomenna olisi vielä tarkoitus mennä apteekkiin, ja jos iho salliin niin lisää ruokaa! On sitä jo varastot täynnä jos ei pääsisi ihon puolesta kauppaan.

        Niin ja se eniten mietityttänyt aihe.. Eli sairaslomaa myönnetään TCA-kuorinnasta silloin kun kyseessä on sairauden hoito. Omassa tapauksessani aknearpien hoito. Mutta jos sitä vaan tehdään muuten, esim. Nuorennukseen.. Ei silloin saa sairaslomaa.

        Itse sain näin alkuun viikon, ja siinä ajassa ihon pitäisi kuoriutua.

        Jatkan aihetta ja kuvailen naamaani päivittäin.

        Niin millaisia arpia sulla oli? Itselläni aika paljon suurentuneita ihohuokosia ja sitten http://www.acne-removal-scar.net/different-types-of-acne-scar.html noita ainakin tossa näkyviä BOXCAR arpia. Saako tän tyyppisiä arpia tuolla tca:lla hoidettua?


      • Hyviä uutisia sulle
        hhhh4 kirjoitti:

        Niin millaisia arpia sulla oli? Itselläni aika paljon suurentuneita ihohuokosia ja sitten http://www.acne-removal-scar.net/different-types-of-acne-scar.html noita ainakin tossa näkyviä BOXCAR arpia. Saako tän tyyppisiä arpia tuolla tca:lla hoidettua?

        Parhaiten TCA tehoaa noihin kuvissa olleisiin boxcar arpeihin, ne saa viimeistään toisella käsittelyllä kokonaan pois!

        Mulla on enemmän suupielissä tuota rolling, eli juovaisempaa ja syvempää. Niihin se ei kuulemma juuri tehoa :/ Mutta lieventää vähän.


      • Ei uutta
        Hyviä uutisia sulle kirjoitti:

        Parhaiten TCA tehoaa noihin kuvissa olleisiin boxcar arpeihin, ne saa viimeistään toisella käsittelyllä kokonaan pois!

        Mulla on enemmän suupielissä tuota rolling, eli juovaisempaa ja syvempää. Niihin se ei kuulemma juuri tehoa :/ Mutta lieventää vähän.

        Tänään iho näyttää yhä sut terveeltä ja ruskettuneelta. Ehkä jossain jo ihan vähän rypistynyt. Iho on aika kireä sen huomaa kun suun laittaa kiinni ja silmät kiinni..Yleensäkin suu siis kiinni mutta nyt helpompaa pitää auki :) Ei ihmeitä siis, toivottavasti jo huomenna alkaa irtoilemaan iho.


      • jo repeilee
        Ei uutta kirjoitti:

        Tänään iho näyttää yhä sut terveeltä ja ruskettuneelta. Ehkä jossain jo ihan vähän rypistynyt. Iho on aika kireä sen huomaa kun suun laittaa kiinni ja silmät kiinni..Yleensäkin suu siis kiinni mutta nyt helpompaa pitää auki :) Ei ihmeitä siis, toivottavasti jo huomenna alkaa irtoilemaan iho.

        Nyt on alkanut vähän hilseilemään suupielistä, mihin hän laittoi vahvempaa liuosta. Ei vielä näytä kovin pahalta.. Ja tässä sisätiloissa olen ollut koko ajan.. Aika tylsää..


      • Päivitystä
        jo repeilee kirjoitti:

        Nyt on alkanut vähän hilseilemään suupielistä, mihin hän laittoi vahvempaa liuosta. Ei vielä näytä kovin pahalta.. Ja tässä sisätiloissa olen ollut koko ajan.. Aika tylsää..

        Tällä hetkellä iho on jo lähes kokonaan kuoriutunut suun ympäriltä ja leuasta, ja menossa kohti yläposkea tämä kuoriutumisvaihe.
        Uusi iho on huomattavsti parempi, ei ihan vauvanpylly. Mutta nyt on kuoriutunut pahimmista paikoista ja siinä noin hyvän näköistä! Voisin sanoa jo nyt, että rahoille tuli vastinetta todella hyvin! Pienimmät arvet poskista, luulen niiden häipyvän kokonaan pois. Laitan sitten sen kuvasarjan kun iho kokonaan lopullisessa näössään :)


      • Juu'u
        Päivitystä kirjoitti:

        Tällä hetkellä iho on jo lähes kokonaan kuoriutunut suun ympäriltä ja leuasta, ja menossa kohti yläposkea tämä kuoriutumisvaihe.
        Uusi iho on huomattavsti parempi, ei ihan vauvanpylly. Mutta nyt on kuoriutunut pahimmista paikoista ja siinä noin hyvän näköistä! Voisin sanoa jo nyt, että rahoille tuli vastinetta todella hyvin! Pienimmät arvet poskista, luulen niiden häipyvän kokonaan pois. Laitan sitten sen kuvasarjan kun iho kokonaan lopullisessa näössään :)

        Tänään suihkun jälkeen koko vanha iho halkeili aika paljon.. Huomenna jo töihin ja tänään kauppaan. Pitää vaan mennä, laitoin paljon rasvaa niin ei se kovin pahalta näytä :) Varmaan 3-4 päivän kuluttua kokonaan uudistunut hyvä iho. Kuvasarjan osoitteen paljastan sitten myöhemmin.


      • ...
        Juu'u kirjoitti:

        Tänään suihkun jälkeen koko vanha iho halkeili aika paljon.. Huomenna jo töihin ja tänään kauppaan. Pitää vaan mennä, laitoin paljon rasvaa niin ei se kovin pahalta näytä :) Varmaan 3-4 päivän kuluttua kokonaan uudistunut hyvä iho. Kuvasarjan osoitteen paljastan sitten myöhemmin.

        Mahtavaa nähdä sitten kuvasarja, niin huomaa tulokset :) Jos se todellaki tuottaa hyviä tuloksia niin voisi itsekin kokeilla .


      • Huomenna..
        ... kirjoitti:

        Mahtavaa nähdä sitten kuvasarja, niin huomaa tulokset :) Jos se todellaki tuottaa hyviä tuloksia niin voisi itsekin kokeilla .

        Yritän huomiseksi saada sen.


      • ----
        Huomenna.. kirjoitti:

        Yritän huomiseksi saada sen.

        Poskiin ja nenä-suujuonteisiin on laitettu Restylanea, voiko ottaa tca-kuorinnan?


      • Kyllä
        ---- kirjoitti:

        Poskiin ja nenä-suujuonteisiin on laitettu Restylanea, voiko ottaa tca-kuorinnan?

        Tietääkseni kyllä! olen siitä lähes varma.


      • aknearpinen89
        Kyllä kirjoitti:

        Tietääkseni kyllä! olen siitä lähes varma.

        Oisko niitä kuvia kohtapuoliin tiedossa? :)


    • että sillai.

      mulle kyllä sanottiin siluetissa , että se on 3kk rooan jälkeen kun saa ottaa tca kuorinnan.

    • Moi!

      TCA kuorinnasta kiinnostuneet voi muuten tilailla aineita kotiinkin chemical peel shop-nimisestä suomalaisesta nettikaupasta. Itse tein tänään tilauksen kyseisestä kaupasta, tilasin 15% happoa nyt näin alkuun. Olen aiemmin tilannut salisyylihappoa epäpuhtaan ihon hoitoon ja ollut tyytyväinen. Haluaisin päästä eroon lopuistakin aknen jättämistä arvista, joten ajattelin nyt kokeilla TCA happoa kotona.

    • 121212344

      Ketä lääkäriä suosittelette nyt vuonna 2017? Kun tuo Hjerppe tampereella ei enään tee hoitoja.

    • Anonyymi

      Hei, aloittaja tässä.

      Kävin sitten vielä kolmannen kerran Tampereella kun Hjerppe oli lopettanut niin yhdellä toisella.

      Kyseinen lääkäri oli todella amatööri, epävarma otteissaan.. Iho ei kuoriutunut, vain hilseili, ja jäi vielä 1 iso valkoinen läikkä joka häiveni vasta 4-5 kuukaudessa. Huomaa kyllä eron ammattilaisessa ja amatöörissä. Lisäksi kyseinen lääkäri kertoi tekevänsä tätä vain kun Hjerppe pyysi häntä jatkamaan työtään.

      Hjerppe sanoi, että tykkää auttaa ihmisiä. Tässä tapauksessa jäi mielikuva, että vain rahan vuoksi tehdään. HInta oli 2 kertaa enemmän kuin hjerppellä

      Kerron vain sen vuoksi tämän, että tämä ketju vie paljon asiakkaita tampereelle ja se on väärin.

      yt. Aloittaja

    • Anonyymi

      Hei Aloittaja,

      viimeisimmästä viestistä on jo aikaa, mutta kertoisitkohan kuka tämä toinen tekijä Tampereella oli, vaikka vaan alkukirjaimet? Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe