Olen jo jonkin aikaa miettinyt että aloittaisin harrastaa kamppailulajia.. kickboxing ollut lähinnä mielessä. En googlettamalla löytänyt mitään erityistä selitystä siitä liittyykö lajiin kumartelua ym salietikettiä mistä itse en juuri perusta, myöskään heitot eivät oikein innosta. Mietin thainyrkkeilyä ja tätä mutta thainyrkkeily ilmeisesti eroaa siten että lähikontaktia on enemmän? (ts. otetaan kiinni toisen vartalosta, mitä itse ainakin arkailen jonkin verran..)
Peruskurssille hakeutumista on kuitenkin häirinnyt pari asiaa - olen aika raskaasti ylipainoinen, pituutta 170cm ja painoa 92kg (pudottanut syksyn aikana 13kg, siitä olisi kivan lajin kanssa hyvä jatkaa..) ja kunto on sen mukainen. Kehtaako tälläinen pallo mennä aloittelemaan vai pitäisikö odotella vielä puoli vuotta - vuosi salilla käyden että saisin painon edes lähelle normaalilukemia, tunnit ovat kuulemma kuitenkin tosi rankkoja? En haluaisi pistää silmään olemalla se löllykkä joka hidastaa muiden menoa...
Kannattaako aloittaa?
2
1460
Vastaukset 2
- kick
aloita kevyemmin esim.kuntonyrkkeilyllä niin siitä on hyötyä sitten myöhemmin potkunyrkkeilyyn(ylipaino laittaa nivelet lujille tekniikan opettelussa potkunyrkkeilyyn)
- Carmela3
Salietiketti on salikohtainen. Ts. joillakin saleilla kumarrellaan ja toisilla taas ei. Salin järjestyssäännöt kyllä kerrotaan kurssille ilmoittautumisen yhteydessä. Potkiksessa ei ole heittoja, vaan se on nimensä mukaisesti potkuja ja nyrkkeilyä. Ja ilman mitään ilkeilyä; sinuna kyllä pudottaisin painoa ennenkuin lähtisin potkiskurssille, sillä kuten tuossa jo joku totesikin, potkiminen käy varmasti aika pahasti nivelien päälle rankalla ylipainolla. Sitäpaitsi on varmasti rankempaa, jos rankan treenin lisäksi joutuu liikuttamaan suurta ylipainoa. Jos treenaaminen alusta saakkaa tuntuu itselle liian rankalta, lopahtaa kiinnostus melko varmasti aika pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251645Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R771114Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48747Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746- 64667
Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 38639