Vuokra asunto

Ja velat

Nyt kävi niin, että olen menossa ulosottoon, velkaa jotakuinkin varmaan 4000-6000e kun lasketaan myös oikeuskulut. Olisin muuttamassa ensimmäiseen omaan asuntooni pian, kysymys on: mitä tukia saan? Tienaan 1700e/kk brutto. ja ulosotto vie varmaan tuon 400e/kk eli käteen jää n.1000e/kk. Jos vaikka lasketaan, että vuokra on 400e/kk, niin saanko mahdollisesti kelalta jotain tukia?

10

1222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tule tukia

600 EUR pitäisi vallan hyvin riittää elämiseen. 20 kg säkki riisiä maksaa noin 40-50 EUR, riittää pariksi kuukaudeksi ja lisukkeita saa vielä parilla eurolla päivässä, leipää ja voita ja makkaraakin voit hyvin ostaa 20 EUR päiväbudjetilla.

En usko, että saat mitään KELAN tukia ellet satu olemaan opiskelija. Itse olet asiasi tyrinyt ja ulosotossa otetaan huomioon se, että sinun on myös elettävä (vaikkakin ehkä niukasti).

Reilun vuoden kuluttua olet taas velkavapaa ellet tyri asioitasi uudelleen. Kannattaisi ottaa opiksi...

• jäisi

ulosoton ja vuokran jälkeen 600 euroa.EI, et valitettavasti saa mitään koska eläät jo sillä rahalla ruhtinaallisesti.Toki ei juhlien.

• laskemassa

laskurilla kelan sivuilt.

• Klint Itäpuu

Itse elelin 4 vuotta, niin että käteen jäi vuokran jälkeen 470 euroa/kk ja hyvin riitti.
      Mistään en tinkinyt, enkä ostellut makaroonia vaan ihan tavallista ruokaa.¨Rahaa jäi vielä säästöönkin.
      Niin, vastaus kysymykseesi tuista: et saa.

• eikä tarttekaan

Olet töissä ja tienaat = tukia ei tule senttiäkään. Sossua tai kelaa ei kiinnosta mihin rahasi hassaat - jos ne menee elämisen sijaan velkojen maksuun niin voivoi..

Toisekseen; sinulle jää silti aika monta saturaista kouraan kulujen jälkeen, eli hyvin pysyt hengissä. Monet opiskelijat ja eläkeläiset selviävät vähemmällä.

• aloittaja

Entäpä mistä rahat takuuvuokraan? Muutto tapahtuu ensi kuun alussa,enkä mistään ehdi säästämään tuota rahaa. Saako sossusta edes tuota?

• Jo...

Olet töissä ja tienaat sen 1700€/kk brutto. Et saa sossusta mitään ja noilla tuloilla et luultavimmin saa edes asumistukea. Koita lainata vaikka sukulaisilta se takuuvuokra.
        Jälkiviisaana sanoisin, että kun kerran tiesit muuttavasi, niin miksi et etukäteen säästänyt sitä takuuvuokraa?

• Sukulaisilta ei
        Jo... kirjoitti:

Olet töissä ja tienaat sen 1700€/kk brutto. Et saa sossusta mitään ja noilla tuloilla et luultavimmin saa edes asumistukea. Koita lainata vaikka sukulaisilta se takuuvuokra.
        Jälkiviisaana sanoisin, että kun kerran tiesit muuttavasi, niin miksi et etukäteen säästänyt sitä takuuvuokraa?

Tule lainaa. Mutsi potkii pihalle, kyllä 1700€ bruttopalkka. mistä verot sun muut maksut 350€. käteen jää siis 1350€. Takuuvuokra on 932€ vuokra 466€. yhteensä=1398€. Ja tietysti menee rahaa muutenkin muuttoon. Kysymys kuuluu,mistä helvetistä minä nuo rahat pieraisen?
        Ja kun kysyit,niin en tiennyt että pitäisi muuttaa pois. Jelppiä nyt,varmasti moni muukin ollut samassa tilanteessa.

• Sukulaisilta ei kirjoitti:

Tule lainaa. Mutsi potkii pihalle, kyllä 1700€ bruttopalkka. mistä verot sun muut maksut 350€. käteen jää siis 1350€. Takuuvuokra on 932€ vuokra 466€. yhteensä=1398€. Ja tietysti menee rahaa muutenkin muuttoon. Kysymys kuuluu,mistä helvetistä minä nuo rahat pieraisen?
        Ja kun kysyit,niin en tiennyt että pitäisi muuttaa pois. Jelppiä nyt,varmasti moni muukin ollut samassa tilanteessa.

Vielä kun et ole ulosotossa, niin kysy pankista, onhan sinulla tuloja.

Kannattaa sopia kk-maksu pieneksi noiden tulevien ulosottojen vuoksi (450e/kk), vaikka korkoja maksatkin enemmän sitten.

• eivät myönnä
        RipsaK kirjoitti:

Vielä kun et ole ulosotossa, niin kysy pankista, onhan sinulla tuloja.

Kannattaa sopia kk-maksu pieneksi noiden tulevien ulosottojen vuoksi (450e/kk), vaikka korkoja maksatkin enemmän sitten.

Lainaa. Syynä joka paikassa sama, eli armeija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe