Vuokra asunto

Ja velat

Nyt kävi niin, että olen menossa ulosottoon, velkaa jotakuinkin varmaan 4000-6000e kun lasketaan myös oikeuskulut. Olisin muuttamassa ensimmäiseen omaan asuntooni pian, kysymys on: mitä tukia saan? Tienaan 1700e/kk brutto. ja ulosotto vie varmaan tuon 400e/kk eli käteen jää n.1000e/kk. Jos vaikka lasketaan, että vuokra on 400e/kk, niin saanko mahdollisesti kelalta jotain tukia?

10

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tule tukia

      600 EUR pitäisi vallan hyvin riittää elämiseen. 20 kg säkki riisiä maksaa noin 40-50 EUR, riittää pariksi kuukaudeksi ja lisukkeita saa vielä parilla eurolla päivässä, leipää ja voita ja makkaraakin voit hyvin ostaa 20 EUR päiväbudjetilla.

      En usko, että saat mitään KELAN tukia ellet satu olemaan opiskelija. Itse olet asiasi tyrinyt ja ulosotossa otetaan huomioon se, että sinun on myös elettävä (vaikkakin ehkä niukasti).

      Reilun vuoden kuluttua olet taas velkavapaa ellet tyri asioitasi uudelleen. Kannattaisi ottaa opiksi...

    • jäisi

      ulosoton ja vuokran jälkeen 600 euroa.EI, et valitettavasti saa mitään koska eläät jo sillä rahalla ruhtinaallisesti.Toki ei juhlien.

    • laskemassa

      laskurilla kelan sivuilt.

    • Klint Itäpuu

      Itse elelin 4 vuotta, niin että käteen jäi vuokran jälkeen 470 euroa/kk ja hyvin riitti.
      Mistään en tinkinyt, enkä ostellut makaroonia vaan ihan tavallista ruokaa.¨Rahaa jäi vielä säästöönkin.
      Niin, vastaus kysymykseesi tuista: et saa.

    • eikä tarttekaan

      Olet töissä ja tienaat = tukia ei tule senttiäkään. Sossua tai kelaa ei kiinnosta mihin rahasi hassaat - jos ne menee elämisen sijaan velkojen maksuun niin voivoi..

      Toisekseen; sinulle jää silti aika monta saturaista kouraan kulujen jälkeen, eli hyvin pysyt hengissä. Monet opiskelijat ja eläkeläiset selviävät vähemmällä.

    • aloittaja

      Entäpä mistä rahat takuuvuokraan? Muutto tapahtuu ensi kuun alussa,enkä mistään ehdi säästämään tuota rahaa. Saako sossusta edes tuota?

      • Jo...

        Olet töissä ja tienaat sen 1700€/kk brutto. Et saa sossusta mitään ja noilla tuloilla et luultavimmin saa edes asumistukea. Koita lainata vaikka sukulaisilta se takuuvuokra.
        Jälkiviisaana sanoisin, että kun kerran tiesit muuttavasi, niin miksi et etukäteen säästänyt sitä takuuvuokraa?


      • Sukulaisilta ei
        Jo... kirjoitti:

        Olet töissä ja tienaat sen 1700€/kk brutto. Et saa sossusta mitään ja noilla tuloilla et luultavimmin saa edes asumistukea. Koita lainata vaikka sukulaisilta se takuuvuokra.
        Jälkiviisaana sanoisin, että kun kerran tiesit muuttavasi, niin miksi et etukäteen säästänyt sitä takuuvuokraa?

        Tule lainaa. Mutsi potkii pihalle, kyllä 1700€ bruttopalkka. mistä verot sun muut maksut 350€. käteen jää siis 1350€. Takuuvuokra on 932€ vuokra 466€. yhteensä=1398€. Ja tietysti menee rahaa muutenkin muuttoon. Kysymys kuuluu,mistä helvetistä minä nuo rahat pieraisen?
        Ja kun kysyit,niin en tiennyt että pitäisi muuttaa pois. Jelppiä nyt,varmasti moni muukin ollut samassa tilanteessa.


      • Sukulaisilta ei kirjoitti:

        Tule lainaa. Mutsi potkii pihalle, kyllä 1700€ bruttopalkka. mistä verot sun muut maksut 350€. käteen jää siis 1350€. Takuuvuokra on 932€ vuokra 466€. yhteensä=1398€. Ja tietysti menee rahaa muutenkin muuttoon. Kysymys kuuluu,mistä helvetistä minä nuo rahat pieraisen?
        Ja kun kysyit,niin en tiennyt että pitäisi muuttaa pois. Jelppiä nyt,varmasti moni muukin ollut samassa tilanteessa.

        Vielä kun et ole ulosotossa, niin kysy pankista, onhan sinulla tuloja.

        Kannattaa sopia kk-maksu pieneksi noiden tulevien ulosottojen vuoksi (450e/kk), vaikka korkoja maksatkin enemmän sitten.


      • eivät myönnä
        RipsaK kirjoitti:

        Vielä kun et ole ulosotossa, niin kysy pankista, onhan sinulla tuloja.

        Kannattaa sopia kk-maksu pieneksi noiden tulevien ulosottojen vuoksi (450e/kk), vaikka korkoja maksatkin enemmän sitten.

        Lainaa. Syynä joka paikassa sama, eli armeija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      178
      1731
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      864
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      445
    Aihe