PUHVELIN VUOSI alkaa 26.1.2009

Tulisika

Puhvelin vuosi alkaa, oletko valmis? Töihin siitä! Puhvelin vuosi suosii ahertajia, onhan se Työn Vuosi. Neuvo eduskunnalle: vuosi ei suosi irstailua!

Puhvelille Puhvelin vuosi on hyvä vuosi.Puhveli on vakaa ja järjestelmällinen. Puhveli ei välitä siitä, mitä toiset ihmiset ajattelevat tai tekevät. Tästä syystä Puhveli kulkee läpi elämän huolettomana.

Rotan juhla loppuu.Riittää jo: Rotta on syönyt ja juonut tarpeeksi.

Tiikeri on riskinottaja, joka ei yleensä kiellä itseltään elämän mukavia asioita. Tiikerille Puhvelin vuosi on ankea vuosi.

Jänis kyllästyy pitkiin työpäiviin. Jänis odottaa jo Omaa Rauhallista Jäniksen Vuotta, jota voi viettää torkkuen.

Lohikäärmeen tasapaino saattaa heilua. Kova pala Lohikäärmeelle, joka on omasta mielestään paras. Lennokkaat ideat ovat nyt kaukana vuoden realismista.

Käärme on tottunut liikkumaan hitaasti, voimia säästäen. Käärme-parka, mietiskely ei riitä.

Hevonen pärjää erinomaisesti, Hevonen on työlleen omistautuva.

Huvitteluhaluinen Vuohi ei pärjä. Nautinto-sana sijoittuu liian korkealle tämän eläinmerkin sanavarastossa.

Apinalla on loistava vuosi, hän rakastaa haasteita. Apina osaa keksiä uusia tapoja selviytyä kriisistä.

Pikkutarkka ja kekseliäs Kukko pärjää hyvin.

Suuri huolenkantaja Koira on eri mieltä. Koira on syntynyt idealismin merkin alla, Koira auttaa hädässä olevia. Puhvelin motto on: jos näet nälkää niin omahan on vikasi.

Sika tekee kaikkensa mutta olisiko Sialla liian suuret luulot itsestään? Sika on ahkera mutta myös mukavuudenhaluinen. Hilpeys saattaa haihtua.

30

4769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metalli koira

      Heips Tulisika ja kiitos 'ennustuksesta'! Olenkin odottanut jotain tällaista sinulta jo :)

      Haluaisin kuitenkin kysäistä, että mitä tällä tarkoitat:

      "Suuri huolenkantaja Koira on eri mieltä. Koira on syntynyt idealismin merkin alla, Koira auttaa hädässä olevia. Puhvelin motto on: jos näet nälkää niin omahan on vikasi."

      Mistä me koirat ollaan eri mieltä? työnteosta vai?

      Mieheni on puhveli ja viime vuosikin oli jo niin työntäyteinen, että mites se voi vielä tästä lisääntyä.. pelottavaa!

      • Tulisika

        Heips, Metallikoira! Koira ei kaihda työntekoa mutta Koira asettaa elämän todelliset arvot materialististen arvojen edelle. Juuri tätä tarkoitin.

        Puhvelin työkyky on rajaton. Koti on kuitenkin hänelle hyvin tärkeä.

        Muuten, syntymäpäiväsi taivaallinen runko, itse-elementti, on myös jang Metalli.


      • Mkoira
        Tulisika kirjoitti:

        Heips, Metallikoira! Koira ei kaihda työntekoa mutta Koira asettaa elämän todelliset arvot materialististen arvojen edelle. Juuri tätä tarkoitin.

        Puhvelin työkyky on rajaton. Koti on kuitenkin hänelle hyvin tärkeä.

        Muuten, syntymäpäiväsi taivaallinen runko, itse-elementti, on myös jang Metalli.

        Mitäs tämä taivaallinen runko oikein tarkoittaa?

        Ilmeisesti puhvelin vuosi suosii materialistista elämää (työntekoa) enemmän kuin ideaslistista haihattelua :) Uskon kuitenkin, että ihmiskunta on siirtymässä tiedostavampaan suuntaan, eikä kulutusta/materiaa arvosteta enää niinkuin ennen.


      • Tulisika
        Mkoira kirjoitti:

        Mitäs tämä taivaallinen runko oikein tarkoittaa?

        Ilmeisesti puhvelin vuosi suosii materialistista elämää (työntekoa) enemmän kuin ideaslistista haihattelua :) Uskon kuitenkin, että ihmiskunta on siirtymässä tiedostavampaan suuntaan, eikä kulutusta/materiaa arvosteta enää niinkuin ennen.

        Taivaalliset rungot (10) ovat viiden elementin, puun, tulen, maan, metallin ja veden jing/jang-puolet. Eläinmerkit eivät kuulu tähän ryhmään.Kiinalaisesta kalenterista löytyy kaikki tiedot.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Heips, Metallikoira! Koira ei kaihda työntekoa mutta Koira asettaa elämän todelliset arvot materialististen arvojen edelle. Juuri tätä tarkoitin.

        Puhvelin työkyky on rajaton. Koti on kuitenkin hänelle hyvin tärkeä.

        Muuten, syntymäpäiväsi taivaallinen runko, itse-elementti, on myös jang Metalli.

        Michael Jackson oli Maa-Koira (yang), nouseva Käärme (Tuli, yin). Nouseva Käärme on avoin elämän oudoille ilmiöille. Michaelin kartassa ei ole Vettä, tästä syystä Maa on kuiva/kova. Maa-Koira ei paljasta tunteitaan, sanovat kiinalaiset. Yang Maa on taipuvainen hajottamaan resurssinsa. Pienetkin ongelmat kasvavat suhteettoman suuriksi. Pitää muistaa, että Koira on syntynyt idealismin merkin alla. Maa-Ihmiset ovat harvinaisia, Michaelin itse-elementti oli myös Maa. Maa-tyyppien luontainen rytmintaju tekee heistä taitavia tanssijoita. Maa-ihmiset arvostavat antiikkia ja tyylikkyyttä (Neverland!).


    • TylsäVuosi

      2008

    • hjälp!

      olen puu-lohikäärme kalat, jolle vastasit äskettäin mutta voitko kertoa miten etenee suhteeni vesi-jänis leijonaan? hän on hallinut ajatusmaailmaani jo yli puolivuotta enkä tiedä tuleeko siitä enää koskaan mitään. jos ei tule niin tuleeko elämääni suosittelemasi jänis-skorpioni tai apina-skorpioni? ja milloin? ainoastaan joku toinen rynnistämällä elämääni voi saada ajatukseni pois jellonasta. itse en siihen pysty. olin ollut sinkku n.10 vuotta ennen jellonaa enkä tajua miksi hän haluaa olla kanssani vain ystävä. vai menenkö loppuelämäkseni luostariin?

      • Tulisika

        Vastaus: en ennusta.


      • hjälp!
        Tulisika kirjoitti:

        Vastaus: en ennusta.

        mutta kiitos!


    • Tulisika

      Luonnossa vastakkaiset vuodenajat, elämässä vastakkaiset luonteenpiirteet:

      Rotta (joulukuu) - Hevonen (kesäkuu)
      Puhveli (tammikuu) -Vuohi (heinäkuu)
      Tiikeri (helmikuu) - Apina (elokuu)
      Jänis (maaliskuu) - Kukko (syyskuu)
      Lohikäärme (huhtikuu) - Koira (lokakuu)
      Käärme (toukokuu) - Sika (marraskuu)

      Törmäys sattaa tapahtua kahden vastakkaisen eläinmerkin välillä jotka ovat jang & jang tai jin & jin.

      Esimerkki: Tiikeri jang ja Apina jang (molemmat haluavat pitää oman päänsä).

      Kiinalainen astrologia kertoo, että vastakkaiset eläinmerkit eivät oikein sovi yhteen.

      • Vesi-Koira

        Olen ymmärtänyt, että vaikka kiinalainen uusi vuosi vaihtuu aina uuden kuun ollessa länsimaisesti vesimiehessä niin astrologinen uusi vuosi alkaa aina helmikuun 3.-4. päivä. Silloin vaihtuu myös kiinalaisen astrologian kuukausi tiikerin merkkiin, joka on aina uuden vuoden ensimmäinen kuukausi.

        Maa-Härän (tai Puhvelin) vuosi on pysyvien saavutusten vuosi. Kun katsoo maailman tilaa niin uskon minäkin että henkisyys nousee. Joten pysyvät saavutukset voivat olla sekä aineellisia että henkisiä.

        Viime Maa-Rotan vuosi oli henk.koht. aivan KAMALA, mutta olen luottavainen että tästä vuodesta tulee parempi.

        Oikeen hyvää uutta vuotta kiinalaisittain itse kullekin merkistä riippumatta. :)


      • Tulisika
        Vesi-Koira kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että vaikka kiinalainen uusi vuosi vaihtuu aina uuden kuun ollessa länsimaisesti vesimiehessä niin astrologinen uusi vuosi alkaa aina helmikuun 3.-4. päivä. Silloin vaihtuu myös kiinalaisen astrologian kuukausi tiikerin merkkiin, joka on aina uuden vuoden ensimmäinen kuukausi.

        Maa-Härän (tai Puhvelin) vuosi on pysyvien saavutusten vuosi. Kun katsoo maailman tilaa niin uskon minäkin että henkisyys nousee. Joten pysyvät saavutukset voivat olla sekä aineellisia että henkisiä.

        Viime Maa-Rotan vuosi oli henk.koht. aivan KAMALA, mutta olen luottavainen että tästä vuodesta tulee parempi.

        Oikeen hyvää uutta vuotta kiinalaisittain itse kullekin merkistä riippumatta. :)

        Minäkin uskon että henkisyys nousee.

        Kaikissa kiinalaisissa kalentereissa uuden kuuvuoden ensimmäinen päivä on uuden kalenterisivun ensimmäinen päivä mutta helmikuu on aina merkitty kalenterisivun ensimmäiseksi sarakkeeksi.Kaikki päivämäärät, jotka näkyvät helmikuun alussa eivät siis välttämättä kuulu vielä helmikuuhun vaan voivat olla edeltävän tammikuun päivämääriä.

        Hyvää uutta Maa-Härän vuotta sinulle Vesikoira!


      • Metalli koira
        Vesi-Koira kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että vaikka kiinalainen uusi vuosi vaihtuu aina uuden kuun ollessa länsimaisesti vesimiehessä niin astrologinen uusi vuosi alkaa aina helmikuun 3.-4. päivä. Silloin vaihtuu myös kiinalaisen astrologian kuukausi tiikerin merkkiin, joka on aina uuden vuoden ensimmäinen kuukausi.

        Maa-Härän (tai Puhvelin) vuosi on pysyvien saavutusten vuosi. Kun katsoo maailman tilaa niin uskon minäkin että henkisyys nousee. Joten pysyvät saavutukset voivat olla sekä aineellisia että henkisiä.

        Viime Maa-Rotan vuosi oli henk.koht. aivan KAMALA, mutta olen luottavainen että tästä vuodesta tulee parempi.

        Oikeen hyvää uutta vuotta kiinalaisittain itse kullekin merkistä riippumatta. :)

        Hyvää maahärän vuotta sinullekin!

        Uskon myös, että henkiset arvot nousevat materialistia enemmän, idealisti koira kun olen :) Oma äitini on maahärkä eli täyttää tänä vuonna 60v. ja mieheni on vesihärkä. Molemmille heille toivon helpompaa vuotta, koska niin kuin sanoit, viime vuosi oli aivan järkyttävän raskas meille kaikille, siis myös minulle. En ole vieläkään oikein toipunut siitä.

        Mutta toivotaan, että tämä vuosi on parempi, ainakin se on alkanut loistavissa merkeissä! Minä ainakin aion kehittää kärsivällisyyttä ja ottaa vähän rennommin. Oma/uusi työ olisi kyllä mukava löytää, sillä näillä näkymin vanha on päättymässä, kuten niin monella muullakin suomalaisella, ja hyvä niin. Tietäis vaan mistä etsisi ja mitä haluaisi :)

        Minkälaisia mietteitä sinulla, vesi-koira, on tästä vuodesta?


      • Vesi-Koira
        Metalli koira kirjoitti:

        Hyvää maahärän vuotta sinullekin!

        Uskon myös, että henkiset arvot nousevat materialistia enemmän, idealisti koira kun olen :) Oma äitini on maahärkä eli täyttää tänä vuonna 60v. ja mieheni on vesihärkä. Molemmille heille toivon helpompaa vuotta, koska niin kuin sanoit, viime vuosi oli aivan järkyttävän raskas meille kaikille, siis myös minulle. En ole vieläkään oikein toipunut siitä.

        Mutta toivotaan, että tämä vuosi on parempi, ainakin se on alkanut loistavissa merkeissä! Minä ainakin aion kehittää kärsivällisyyttä ja ottaa vähän rennommin. Oma/uusi työ olisi kyllä mukava löytää, sillä näillä näkymin vanha on päättymässä, kuten niin monella muullakin suomalaisella, ja hyvä niin. Tietäis vaan mistä etsisi ja mitä haluaisi :)

        Minkälaisia mietteitä sinulla, vesi-koira, on tästä vuodesta?

        Tulisika, niin joo tosiaan nuo kiinalaiset kuukaudet eivät mene yhteen länsimaalaisten kanssa. Sekoilen aina niissä kun vaikea hahmottaa, tottunut tähän länsimaiseen. Minäkin olen syntynyt kiinalaisen kalenterivuoden 10. kuussa vaikka olen siis syntynyt marraskuussa.

        Metalli koira, vaikka sitä sanotaan että Rotta on uusien aloituksien vuosi niin minulle henk.koht. se oli kyllä luopumisen ja päätösten vuosi, joka teema jatkuu vielä edelleen... Haluaisin saada opinnot vihdoin päätökseen. Se on tämän tulevan kevään ainoa tavoite minulla. Sen jälkeen sitten haluaisin vain levätä. Viime vuosi oli kyllä yksi hermoromahdus enkä ole itsekään vielä siitä toipunut. Toivottavasti alkaa ne uudet myötäisemmät tuulet puhaltaa tässä vähitellen, kyllä minustakin ihan lupaavalta kuitenkin vaikuttaa. Onnea meille molemmille tuleviin muutoksiin. Tänä vuonna ne taitavat perustua varmalle ja hyvälle pohjalle. :)


      • Tulisika
        Vesi-Koira kirjoitti:

        Tulisika, niin joo tosiaan nuo kiinalaiset kuukaudet eivät mene yhteen länsimaalaisten kanssa. Sekoilen aina niissä kun vaikea hahmottaa, tottunut tähän länsimaiseen. Minäkin olen syntynyt kiinalaisen kalenterivuoden 10. kuussa vaikka olen siis syntynyt marraskuussa.

        Metalli koira, vaikka sitä sanotaan että Rotta on uusien aloituksien vuosi niin minulle henk.koht. se oli kyllä luopumisen ja päätösten vuosi, joka teema jatkuu vielä edelleen... Haluaisin saada opinnot vihdoin päätökseen. Se on tämän tulevan kevään ainoa tavoite minulla. Sen jälkeen sitten haluaisin vain levätä. Viime vuosi oli kyllä yksi hermoromahdus enkä ole itsekään vielä siitä toipunut. Toivottavasti alkaa ne uudet myötäisemmät tuulet puhaltaa tässä vähitellen, kyllä minustakin ihan lupaavalta kuitenkin vaikuttaa. Onnea meille molemmille tuleviin muutoksiin. Tänä vuonna ne taitavat perustua varmalle ja hyvälle pohjalle. :)

        Maa-elementti on rauhoittava ja kestävä, viidestä elementistä objektiivisin.

        Rotan Vuosi oli pohjanoteeraus. "Tarve päästä voitolle". Suuri tappio tuli sittenkin.


    • nää kaivoit

      käärmeellä pitäis olla menestyksekäs vuosi edessä

      • Tulisika

        Vastaus kuuluu: omasta.

        Kyllä Käärmeet saavat kaipaamansa tunnustusta 2009 - Käärmeet ympäröivät yleensä itsensä ihmisillä, jotka vastaavat heidän vaatimuksiaan.

        Kiinalainen astrologi (Ting-Foon)kertoo Härän vuodesta näin: Käärme (1953, 1965, 1977): Jos joku/jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, niin se luultavasti onkin.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Vastaus kuuluu: omasta.

        Kyllä Käärmeet saavat kaipaamansa tunnustusta 2009 - Käärmeet ympäröivät yleensä itsensä ihmisillä, jotka vastaavat heidän vaatimuksiaan.

        Kiinalainen astrologi (Ting-Foon)kertoo Härän vuodesta näin: Käärme (1953, 1965, 1977): Jos joku/jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, niin se luultavasti onkin.

        Kiinalainen astrolgi kertoo Vuohesta v. 2009 näin: Vuohella menee tänä vuonna helposti sukset ristiin ihmisten kanssa.

        Näin se on ainakin Matti Vanhasen tapauksessa.


      • T. Käärme
        Tulisika kirjoitti:

        Vastaus kuuluu: omasta.

        Kyllä Käärmeet saavat kaipaamansa tunnustusta 2009 - Käärmeet ympäröivät yleensä itsensä ihmisillä, jotka vastaavat heidän vaatimuksiaan.

        Kiinalainen astrologi (Ting-Foon)kertoo Härän vuodesta näin: Käärme (1953, 1965, 1977): Jos joku/jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, niin se luultavasti onkin.

        Lisäystä. Lainasit yhden asian, tänä vuonna on työteliään puhvelin vuosi. Käärme on syvällinen mietiskelijä, viisain merkki jolla on taipumusta laiskotteluun. Ja jos käärme vain jää aloilleen mietiskelemään, ei tuloksia tuota yhtä paljon se, kuin se että käärme laittaisi ahkeruutensa peliin.
        Käärme osaa olla kärsivällisempi kuin yksikään toinen merkki ja käärme osaa olla todella ahkera. Joten riippuen siitä jääkö käärme tänä vuonna vain mietiskelemään vai laittaa töpinäksi.

        Korjaisin kuitenkin pari asiaa. Käärme ei liiku hitaasti, ei edes säästääkseen energiaa. Eikä käärme ole aloillaan säästääkseen energiaa, vaan nimenomaan rauhoittuakseen ja keskittääkseen ajatuksensa. Käärme on oikeasti nopea liikkeinen, se osaa iskeä yhtäkkiä ja käydä asioihin kiinni, voi main mennä jonkun aikaa ennenkuin käärme katsoo hetken olevan oikea. Käärme kaipaa rauhaa, siispä liika touhottaminen ja hälinä on nimenomaan rauhallisuudelle haitallista. Kyllä käärmeellä energiaa on, käärmeen elementti on tuli.
        Mutta käärme ei halua polttaa itseään loppuun.

        Sitten on vielä toinen asia "Käärmeet ympäröivät yleensä itsensä ihmisillä, jotka vastaavaat heidän vaatimuksiaan."

        Tämä ei pidä paikkaansa sen enempää kuin muillakaan merkeillä. Kyllä käärme hyväksyy ihmiset sellaisena kuin ne ovat mutta käärme voi olla valikoiva siinä mielessä että valitsee vain puolisoksi esimerkiksi parhaan ehdokkaan.
        "Vaatimus" on liian ehdoton sana. Annat ymmärtää ikäänkuin käärmeellä olisi valmiit vaatimukset ihmisille joihin hän sallii tietyt ja potkii pois ne jotka eivät 100 prosenttisesti vastaa kriteerejä jotka hän oletetusti ihmisille asettaisi.

        Lisäksi vaatimus sanakaan ei kerro millaista kaivataan ja kuinka aiheellisesti. Esimerkiksi voit vaatia järkevästi, tai voit vaatia typerästi. Käärme valitsee joitakin ihmisiä valikoivasti. Eivät heidän täydy olla ehdottomia vaatimuksia vastaavia, ei käärme sellaisia aseta muita merkkejä enempää, mutta käärme on siinä mielessä valikoiva että joiltakin ihmisiltä hän toivoo tiettyä "tasoa". Eikä heidän silloinkaan tarvitse vastata tiettyjä vaatimuksia, vaan täyttää tietyt kriteerit. Tuleeko sinulle mieleen yhtään ihmistä jolle et olisi ikinä asettanut yhtäkään vaatimusta? Luulisin että ei. Mutta kun puhutaan siitä että joku on vaatimuksia vastaava, täytyy hänen todella olla lähestulkoon juuri sellainen kuin vaatimukset yhteensä vaativat eikä vain yhden vaatimuksen täyttävä ja toiseen sopimaton.

        Eli väitteesi siitä että käärme ympäröi itsensä yleensä ihmisillä, jotka vastaavat heidän vaatimuksiaan on yksinkertasesti väärä. Veikkaisin että sika tekee tätä enemmän, mutta sialla ei vain ole makua.


      • Tulisika
        T. Käärme kirjoitti:

        Lisäystä. Lainasit yhden asian, tänä vuonna on työteliään puhvelin vuosi. Käärme on syvällinen mietiskelijä, viisain merkki jolla on taipumusta laiskotteluun. Ja jos käärme vain jää aloilleen mietiskelemään, ei tuloksia tuota yhtä paljon se, kuin se että käärme laittaisi ahkeruutensa peliin.
        Käärme osaa olla kärsivällisempi kuin yksikään toinen merkki ja käärme osaa olla todella ahkera. Joten riippuen siitä jääkö käärme tänä vuonna vain mietiskelemään vai laittaa töpinäksi.

        Korjaisin kuitenkin pari asiaa. Käärme ei liiku hitaasti, ei edes säästääkseen energiaa. Eikä käärme ole aloillaan säästääkseen energiaa, vaan nimenomaan rauhoittuakseen ja keskittääkseen ajatuksensa. Käärme on oikeasti nopea liikkeinen, se osaa iskeä yhtäkkiä ja käydä asioihin kiinni, voi main mennä jonkun aikaa ennenkuin käärme katsoo hetken olevan oikea. Käärme kaipaa rauhaa, siispä liika touhottaminen ja hälinä on nimenomaan rauhallisuudelle haitallista. Kyllä käärmeellä energiaa on, käärmeen elementti on tuli.
        Mutta käärme ei halua polttaa itseään loppuun.

        Sitten on vielä toinen asia "Käärmeet ympäröivät yleensä itsensä ihmisillä, jotka vastaavaat heidän vaatimuksiaan."

        Tämä ei pidä paikkaansa sen enempää kuin muillakaan merkeillä. Kyllä käärme hyväksyy ihmiset sellaisena kuin ne ovat mutta käärme voi olla valikoiva siinä mielessä että valitsee vain puolisoksi esimerkiksi parhaan ehdokkaan.
        "Vaatimus" on liian ehdoton sana. Annat ymmärtää ikäänkuin käärmeellä olisi valmiit vaatimukset ihmisille joihin hän sallii tietyt ja potkii pois ne jotka eivät 100 prosenttisesti vastaa kriteerejä jotka hän oletetusti ihmisille asettaisi.

        Lisäksi vaatimus sanakaan ei kerro millaista kaivataan ja kuinka aiheellisesti. Esimerkiksi voit vaatia järkevästi, tai voit vaatia typerästi. Käärme valitsee joitakin ihmisiä valikoivasti. Eivät heidän täydy olla ehdottomia vaatimuksia vastaavia, ei käärme sellaisia aseta muita merkkejä enempää, mutta käärme on siinä mielessä valikoiva että joiltakin ihmisiltä hän toivoo tiettyä "tasoa". Eikä heidän silloinkaan tarvitse vastata tiettyjä vaatimuksia, vaan täyttää tietyt kriteerit. Tuleeko sinulle mieleen yhtään ihmistä jolle et olisi ikinä asettanut yhtäkään vaatimusta? Luulisin että ei. Mutta kun puhutaan siitä että joku on vaatimuksia vastaava, täytyy hänen todella olla lähestulkoon juuri sellainen kuin vaatimukset yhteensä vaativat eikä vain yhden vaatimuksen täyttävä ja toiseen sopimaton.

        Eli väitteesi siitä että käärme ympäröi itsensä yleensä ihmisillä, jotka vastaavat heidän vaatimuksiaan on yksinkertasesti väärä. Veikkaisin että sika tekee tätä enemmän, mutta sialla ei vain ole makua.

        Ja minä kun luulin, että Kärmeellä on huumorintaju!

        En ole ainoa, joka väittää että Käärme valitsee ystävänsä huolellisesti. Kiinalaiset ovat samaa mieltä ja väittävät tämän lisäksi, että Käärme (joka yleensä on tiukka omassa rahankäytössään) voi olla varsin avokätinen valittuja kohtaan. Vastapalvelukseksi Käärme vaatii uskollisuutta.

        Näin kertoo Chinese Astrology-kirja (based on oral and written traditions/vanhan kiinalaisen tiedon lähde):

        "Snake (Käärme)- Regarded as wise, but inwardly naive. Prudent, easily scandalized. Possessive."

        Käärme on järki-ihminen, Sika tunne-ihminen.


      • T. Käärme
        Tulisika kirjoitti:

        Ja minä kun luulin, että Kärmeellä on huumorintaju!

        En ole ainoa, joka väittää että Käärme valitsee ystävänsä huolellisesti. Kiinalaiset ovat samaa mieltä ja väittävät tämän lisäksi, että Käärme (joka yleensä on tiukka omassa rahankäytössään) voi olla varsin avokätinen valittuja kohtaan. Vastapalvelukseksi Käärme vaatii uskollisuutta.

        Näin kertoo Chinese Astrology-kirja (based on oral and written traditions/vanhan kiinalaisen tiedon lähde):

        "Snake (Käärme)- Regarded as wise, but inwardly naive. Prudent, easily scandalized. Possessive."

        Käärme on järki-ihminen, Sika tunne-ihminen.

        Käärme valitsee ystävänsä huolellisesti mutta se on eri asia kuin valita ystävät vaatimuksiaan vastaaviksi. Se on mahdotonta. :)

        Noh ajattelin että olit vakavissasi asian suhteen, ei siinä mitään. Muuten kohdilleen ja hyviä juttuja olet kirjoittanut tänne. ;)


      • Tulisika
        T. Käärme kirjoitti:

        Käärme valitsee ystävänsä huolellisesti mutta se on eri asia kuin valita ystävät vaatimuksiaan vastaaviksi. Se on mahdotonta. :)

        Noh ajattelin että olit vakavissasi asian suhteen, ei siinä mitään. Muuten kohdilleen ja hyviä juttuja olet kirjoittanut tänne. ;)

        Rat: Charming, appealing, clever. Qick-witted and sociable. Hoarders and wasters. Tässä Rotta pähkinänkuoreessa: Charmikas, viehättävä, fiksu. Nopeaälyinen, sosiaalinen. Keräilijä (=hamsteri), tuhlaaja. Ox: Methodical, routine. Dependable, sullen. Dislikes competition. Puhveli/Härkä: Metodinen, rutiinimainen. Luotettava, äreä. Ei pidä kilpailusta. Tiger: Fiercely competitive, rash, brave, magnetic. Proud, unrestrained. Tiikeri: Erittäin kiplailuhenkinen, päättämätön, rohkea, magneettinen. Ylpeä ja kiivas. Rabbit: Gregarious, but aloof. Avoids confrontation. Benevolent, inclined to gossip. Artistic. Jänis: Seurallinen mutta "yläpuolella". Välttää riitoja. Hyväntahtoinen mutta juoruiluun kallistuva. Taiteellinen. Dragon: Exotic, vital. Elegant, fond of the occult. Decisive, but not methodical. Over-confident, transient. Lohikäärme: eksoottinen, vitaalinen. Tyylikäs, "mystinen". Päättäväinen mutta ei järjestelmällinen. Liiankin itsevarma, oikukas. Lähde: Chinese Astrology (Käännös: Tulisika) Kunnioita totuuttasi ja usko itseesi mutta ole myötätuntoinen muita kohtaan.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Rat: Charming, appealing, clever. Qick-witted and sociable. Hoarders and wasters. Tässä Rotta pähkinänkuoreessa: Charmikas, viehättävä, fiksu. Nopeaälyinen, sosiaalinen. Keräilijä (=hamsteri), tuhlaaja. Ox: Methodical, routine. Dependable, sullen. Dislikes competition. Puhveli/Härkä: Metodinen, rutiinimainen. Luotettava, äreä. Ei pidä kilpailusta. Tiger: Fiercely competitive, rash, brave, magnetic. Proud, unrestrained. Tiikeri: Erittäin kiplailuhenkinen, päättämätön, rohkea, magneettinen. Ylpeä ja kiivas. Rabbit: Gregarious, but aloof. Avoids confrontation. Benevolent, inclined to gossip. Artistic. Jänis: Seurallinen mutta "yläpuolella". Välttää riitoja. Hyväntahtoinen mutta juoruiluun kallistuva. Taiteellinen. Dragon: Exotic, vital. Elegant, fond of the occult. Decisive, but not methodical. Over-confident, transient. Lohikäärme: eksoottinen, vitaalinen. Tyylikäs, "mystinen". Päättäväinen mutta ei järjestelmällinen. Liiankin itsevarma, oikukas. Lähde: Chinese Astrology (Käännös: Tulisika) Kunnioita totuuttasi ja usko itseesi mutta ole myötätuntoinen muita kohtaan.

        Snake: Régarded as wise, but inwardly naive. Prudent, easily sc


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Rat: Charming, appealing, clever. Qick-witted and sociable. Hoarders and wasters. Tässä Rotta pähkinänkuoreessa: Charmikas, viehättävä, fiksu. Nopeaälyinen, sosiaalinen. Keräilijä (=hamsteri), tuhlaaja. Ox: Methodical, routine. Dependable, sullen. Dislikes competition. Puhveli/Härkä: Metodinen, rutiinimainen. Luotettava, äreä. Ei pidä kilpailusta. Tiger: Fiercely competitive, rash, brave, magnetic. Proud, unrestrained. Tiikeri: Erittäin kiplailuhenkinen, päättämätön, rohkea, magneettinen. Ylpeä ja kiivas. Rabbit: Gregarious, but aloof. Avoids confrontation. Benevolent, inclined to gossip. Artistic. Jänis: Seurallinen mutta "yläpuolella". Välttää riitoja. Hyväntahtoinen mutta juoruiluun kallistuva. Taiteellinen. Dragon: Exotic, vital. Elegant, fond of the occult. Decisive, but not methodical. Over-confident, transient. Lohikäärme: eksoottinen, vitaalinen. Tyylikäs, "mystinen". Päättäväinen mutta ei järjestelmällinen. Liiankin itsevarma, oikukas. Lähde: Chinese Astrology (Käännös: Tulisika) Kunnioita totuuttasi ja usko itseesi mutta ole myötätuntoinen muita kohtaan.

        Snake: Regarded as wise, but inwardly naive. Prudent, easily scandalized. Possesive.
        Käärme: Käärmettä pidetään viisaana mutta luonteeltaan naiviina. Varovainen, järkyttyy helposti. Omistushaluinen.

        Horse: Sociable, prejudiced, selfish, intolerant. Fond of sport and travel.
        Hevonen: Seurallinen, ennakkoluuloinen, itsekäs, suvaitsematon. Pitää urheilusta ja matkustamisesta.

        Sheep: Fastidious, conservative, methodical. Dislikes disorders, but does not always have method.
        Vuohi: Vaativa, vanhanaikainen, järjestelmällinen. Ei pidä epäjärjestyksestä mutta ei aina löydä ratkaisua ongelmiinsa.

        Monkey: Audacious, insecure. Hyperactive, manic-depressive. Resents not being taken seriously. Inventive and agile.
        Apina: Rohkea (röyhkeä), silti epävarma. Ylivilkas, maaninen-depressiivinen. Suutuu siitä, että ihmiset eivät ota häntä vakavasti. Kekseliäs ja vilkas.

        Cock: Alert, punctual. Frank, abrasive, competitive. Shrewd and precise; extravagant.
        Kukko: Pirteä, täsmällinen. Avoin, vastahakoinen, kilpailuhaluinen. Ovela ja tarkka; kohtuuton.

        Dog: Honest, friendly, protective and defensive. Sociable, loyal to friends, reliable.
        Koira: Rehellinen, ystävällinen, puolustuskannalla. Seurallinen, uskollinen ja luotettava ystävä.

        Pig: Content, home and family loving. Practical, acquisitive industrious.
        Sika: Tyytyväinen, rakastaa kotia & perhettä. Käytännöllinen, ahkera, kykenee hankkimaan rahaa.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Snake: Regarded as wise, but inwardly naive. Prudent, easily scandalized. Possesive.
        Käärme: Käärmettä pidetään viisaana mutta luonteeltaan naiviina. Varovainen, järkyttyy helposti. Omistushaluinen.

        Horse: Sociable, prejudiced, selfish, intolerant. Fond of sport and travel.
        Hevonen: Seurallinen, ennakkoluuloinen, itsekäs, suvaitsematon. Pitää urheilusta ja matkustamisesta.

        Sheep: Fastidious, conservative, methodical. Dislikes disorders, but does not always have method.
        Vuohi: Vaativa, vanhanaikainen, järjestelmällinen. Ei pidä epäjärjestyksestä mutta ei aina löydä ratkaisua ongelmiinsa.

        Monkey: Audacious, insecure. Hyperactive, manic-depressive. Resents not being taken seriously. Inventive and agile.
        Apina: Rohkea (röyhkeä), silti epävarma. Ylivilkas, maaninen-depressiivinen. Suutuu siitä, että ihmiset eivät ota häntä vakavasti. Kekseliäs ja vilkas.

        Cock: Alert, punctual. Frank, abrasive, competitive. Shrewd and precise; extravagant.
        Kukko: Pirteä, täsmällinen. Avoin, vastahakoinen, kilpailuhaluinen. Ovela ja tarkka; kohtuuton.

        Dog: Honest, friendly, protective and defensive. Sociable, loyal to friends, reliable.
        Koira: Rehellinen, ystävällinen, puolustuskannalla. Seurallinen, uskollinen ja luotettava ystävä.

        Pig: Content, home and family loving. Practical, acquisitive industrious.
        Sika: Tyytyväinen, rakastaa kotia & perhettä. Käytännöllinen, ahkera, kykenee hankkimaan rahaa.

        En halua sekoittaa Kiinalaista horoskooppia Kiinalaiseen astrologiaan. Tästä syystä en ole laskenut syntymähetkeä länsimaiseen tapaan vaan noudattanut horoskooppikirjojen sääntöjä:
        Rotta 23:00-01:00
        Puhveli 01:00-03:00
        Tiikeri 03:00-05:00
        Jänis 05:00-07:00
        Lohikäärme 07:00-09:00
        Käärme 09:00-11:00
        Hevonen 11:00-13:00
        Vuohi 13:00-15:00
        Apina 15:00-17:00
        Kukko 17:00-19:00
        Koira 19:00-21:00
        Sika 21:00-23:00

        Jos joku käyttää 4p laskuria on syytä muistaa:

        onko syntymän hetkellä käytössä kesäaika?
        onko syntymähetken tunti lähellä paritonta tuntia?

        Internetissä löydät tarkkaat pituuspiirit hakusanalla Suomen paikkakunnat.

        Kesäajat Suomessa 1981-2009 löydät myös internetistä.
        Esimerkkejä:
        1981: 29.3-27.9
        1982: 28.3-26.9
        1983: 27.3-27.9
        1984: 25.3-28.9
        1985: 31.3-29.9
        1986: 30.3-30.9
        1987:29.3-1.10

        Syntymäajasta vähennetään siis 1 tunti.

        Paikallisajat Suomessa, esimerkki:
        jos olet syntynyt Kuopiossa vähennät 8 minuuttia syntymäajastasi, jos olet syntynyt Helsingissä 20 minuuttia. Tätä tieto tarvitaan vain jos syntymäaika on lähellä paritonta tuntia.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        En halua sekoittaa Kiinalaista horoskooppia Kiinalaiseen astrologiaan. Tästä syystä en ole laskenut syntymähetkeä länsimaiseen tapaan vaan noudattanut horoskooppikirjojen sääntöjä:
        Rotta 23:00-01:00
        Puhveli 01:00-03:00
        Tiikeri 03:00-05:00
        Jänis 05:00-07:00
        Lohikäärme 07:00-09:00
        Käärme 09:00-11:00
        Hevonen 11:00-13:00
        Vuohi 13:00-15:00
        Apina 15:00-17:00
        Kukko 17:00-19:00
        Koira 19:00-21:00
        Sika 21:00-23:00

        Jos joku käyttää 4p laskuria on syytä muistaa:

        onko syntymän hetkellä käytössä kesäaika?
        onko syntymähetken tunti lähellä paritonta tuntia?

        Internetissä löydät tarkkaat pituuspiirit hakusanalla Suomen paikkakunnat.

        Kesäajat Suomessa 1981-2009 löydät myös internetistä.
        Esimerkkejä:
        1981: 29.3-27.9
        1982: 28.3-26.9
        1983: 27.3-27.9
        1984: 25.3-28.9
        1985: 31.3-29.9
        1986: 30.3-30.9
        1987:29.3-1.10

        Syntymäajasta vähennetään siis 1 tunti.

        Paikallisajat Suomessa, esimerkki:
        jos olet syntynyt Kuopiossa vähennät 8 minuuttia syntymäajastasi, jos olet syntynyt Helsingissä 20 minuuttia. Tätä tieto tarvitaan vain jos syntymäaika on lähellä paritonta tuntia.

        Neljän pilarin astrologia on ammattiastrologien menetelmä.

        Pilareiden ylempi osa = taivaalliset rungot = syntymävuoden pilari, syntymäkuukauden pilari, syntymäpäivän pilari, syntymätunnin pilari. Nämä ovat viiden elementin puun, tulen, maan, metallin, ja veden yin/yang-puolet.

        Pilareiden alempi osa = maalliset oksat = 12 eläinmerkkiä. Jokaisella eläinmerkillä on oma elementtinsä (yin/yang).

        Itse-elementti = syntymäpäivän taivaallinen runko on kartan tärkein osa ("sinä itse"). Muut elementit (vuoden, kuukauden, tunnin) ravitsevat tai kontrolloivat itse-elementtiä. Kartan tulkitseminen tapahtuu aina itse-elementin kautta.


      • puhveli????
        Tulisika kirjoitti:

        Snake: Regarded as wise, but inwardly naive. Prudent, easily scandalized. Possesive.
        Käärme: Käärmettä pidetään viisaana mutta luonteeltaan naiviina. Varovainen, järkyttyy helposti. Omistushaluinen.

        Horse: Sociable, prejudiced, selfish, intolerant. Fond of sport and travel.
        Hevonen: Seurallinen, ennakkoluuloinen, itsekäs, suvaitsematon. Pitää urheilusta ja matkustamisesta.

        Sheep: Fastidious, conservative, methodical. Dislikes disorders, but does not always have method.
        Vuohi: Vaativa, vanhanaikainen, järjestelmällinen. Ei pidä epäjärjestyksestä mutta ei aina löydä ratkaisua ongelmiinsa.

        Monkey: Audacious, insecure. Hyperactive, manic-depressive. Resents not being taken seriously. Inventive and agile.
        Apina: Rohkea (röyhkeä), silti epävarma. Ylivilkas, maaninen-depressiivinen. Suutuu siitä, että ihmiset eivät ota häntä vakavasti. Kekseliäs ja vilkas.

        Cock: Alert, punctual. Frank, abrasive, competitive. Shrewd and precise; extravagant.
        Kukko: Pirteä, täsmällinen. Avoin, vastahakoinen, kilpailuhaluinen. Ovela ja tarkka; kohtuuton.

        Dog: Honest, friendly, protective and defensive. Sociable, loyal to friends, reliable.
        Koira: Rehellinen, ystävällinen, puolustuskannalla. Seurallinen, uskollinen ja luotettava ystävä.

        Pig: Content, home and family loving. Practical, acquisitive industrious.
        Sika: Tyytyväinen, rakastaa kotia & perhettä. Käytännöllinen, ahkera, kykenee hankkimaan rahaa.

        ei löydy listalta


    • puhvelissukka

      tämä vuosi on ollut ihan ankea, saisipa ja ehtisipä vaikka irstailla...

      • Tulisika

        Puhveli on syntynyt kestävyyden merkin alla. Tämä eläinmerkki on aina jonkin verran yksinäinen.

        Kiinalainen astrologi sanoo, että Puhvelin vuosi voi olla hyvin onnekas tai sitten ei - riippuen koko kartasta. Syntymävuotesi eläinmerkki Puhveli on vain pieni osa kartastasi.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Puhveli on syntynyt kestävyyden merkin alla. Tämä eläinmerkki on aina jonkin verran yksinäinen.

        Kiinalainen astrologi sanoo, että Puhvelin vuosi voi olla hyvin onnekas tai sitten ei - riippuen koko kartasta. Syntymävuotesi eläinmerkki Puhveli on vain pieni osa kartastasi.

        Puhveli on luotettava ja rehellinen. Puhvelilla on omat mielipiteet siitä, miten asiat tulisi hoitaa.

        Metalli-Puhveli.
        Voimakastahtoinen. Ei pelkää puhua suutaan puhtaaksi.

        Vesi-Puhveli. Hyvä ihmistuntija.

        Puu-Puhveli. Itsevarma ja äkkipikainen. Huolehtivainen.

        Tuli-Puhveli. Itsevarma ja ahkera (vahvat mielipiteet).

        Maa-Puhveli: rauhallinen realisti.

        Puhveli herättä aina luottamusta. Hän on luotettava ja rehellinen. Puhveli ei välitä yleisestä mielipiteestä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe