Vl-liike otti rahaa kommunismin vastaiseen taisteluun. Onneksi taistelu ei tuottanut liian aikaisin tulosta.
Vasemmiston avulla saatiin nykyiset erittäin hyvät edut lapsiperheille.
Jos oikeisto olisi yksin hallinnut täällä vallitsisi sama tilanne kuin Yhdysvalloissa nyt.
Ei niin minkäänlaisia etuuksia lapsiperheille ja raskauskin on irtisanomisen peruste.
Missään maailman maassa ei äärivasemmisto ole saanut niin paljon hyvää aikaan kuin suomessa.
Kommuninismi on hyvä renki, mutta huono isäntä.
Terveisin alkiolainen Devoit.
Kommunistiviha vl-liikkeessä absurdia
8
673
Vastaukset
- kommuuninisti
Alkukristitythän olivat oikeita änkyräkommunisteja. En ymmärrä nykyistä oikeistolaisen politiikan suosimista.
Devoit kirjoitti:
Lapsena kuulin sanottavan, että Jeesus oli ensimmäinen..
...On niin Jeesuksella kuin vasemmistollakin. Eli se, että tuloeroja tasataan. Jeesus kehoitti toimimaan periaatteella mikä on identtinen vasemmistolaisen ajattelun kanssa, eli velvoitti antamaan sen jolla oli annettavaa, sille jolla ei mitään ollut:
Luukas 3:9-11
"Nyt on jo kirves pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen." Ihmiset kysyivät häneltä: "Mitä meidän sitten tulee tehdä?" Hän vastasi heille:
--> "Jolla on kaksi paitaa, antakoon toisen sille, jolla ei ole yhtään.
--> Jolla on ruokaa, tehköön samoin."
Nimenomaan vasemmiston ansiosta meillä on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta, joka tarjoaa kaikille ilmaisen peruskoulutuksen, kirjastot, yhteiskunnan tukeman terveydenhuollon ja perustoimeentulon turvan kansalaisuuteen kuuluvina oikeuksina. Ilman vasemmistolaisia ihanteita ei olisi ollut mahdollista matkata luokkayhteiskunnasta tasa-arvoiseen hyvinvointiyhteiskuntaan, jota nyt ollaan tällä hetkellä porvaripuolueiden taholta pala palalta murentamassa.
Lähimmäisestä välittäminen, heikomman puolella oleminen, apua tarvitsevan auttaminen, oikeudenmukaisuus ja kaikkien ihmisten keskinäinen tasa-arvo ovat niin vasemmistolaisia kuin kristillisiäkin ihanteita. Oikeistolaisuuteen puolestaan kuuluu ajatus, että jokainen on vastuussa itse itsestään ja on oman onnensa seppä.
Komministiset kokeilut maailmalla ovat puolestaan lähteneet liikkeelle Marxin teorioista, joissa yhteiskunnallisen murroksen välivaiheena toimii proletaarin diktatuuri, mistä sitten siirrytään tasa-arvoiseen luokattomaan yhteiskuntaan. Ikinä missään kommunistisessa kokeilussa ei ole päästy tuota diktatuuria pidemmälle, vaan riistäjiä vastaan taistelevan puolen johtajista oli tullut itsessään riistäjiä, jotka eivät halunneetkaan luopua omista eduistaan kansan hyväksi.
Terveisin,
Ei kommunisti, mutta vasemmistolainen Admataadmata kirjoitti:
...On niin Jeesuksella kuin vasemmistollakin. Eli se, että tuloeroja tasataan. Jeesus kehoitti toimimaan periaatteella mikä on identtinen vasemmistolaisen ajattelun kanssa, eli velvoitti antamaan sen jolla oli annettavaa, sille jolla ei mitään ollut:
Luukas 3:9-11
"Nyt on jo kirves pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen." Ihmiset kysyivät häneltä: "Mitä meidän sitten tulee tehdä?" Hän vastasi heille:
--> "Jolla on kaksi paitaa, antakoon toisen sille, jolla ei ole yhtään.
--> Jolla on ruokaa, tehköön samoin."
Nimenomaan vasemmiston ansiosta meillä on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta, joka tarjoaa kaikille ilmaisen peruskoulutuksen, kirjastot, yhteiskunnan tukeman terveydenhuollon ja perustoimeentulon turvan kansalaisuuteen kuuluvina oikeuksina. Ilman vasemmistolaisia ihanteita ei olisi ollut mahdollista matkata luokkayhteiskunnasta tasa-arvoiseen hyvinvointiyhteiskuntaan, jota nyt ollaan tällä hetkellä porvaripuolueiden taholta pala palalta murentamassa.
Lähimmäisestä välittäminen, heikomman puolella oleminen, apua tarvitsevan auttaminen, oikeudenmukaisuus ja kaikkien ihmisten keskinäinen tasa-arvo ovat niin vasemmistolaisia kuin kristillisiäkin ihanteita. Oikeistolaisuuteen puolestaan kuuluu ajatus, että jokainen on vastuussa itse itsestään ja on oman onnensa seppä.
Komministiset kokeilut maailmalla ovat puolestaan lähteneet liikkeelle Marxin teorioista, joissa yhteiskunnallisen murroksen välivaiheena toimii proletaarin diktatuuri, mistä sitten siirrytään tasa-arvoiseen luokattomaan yhteiskuntaan. Ikinä missään kommunistisessa kokeilussa ei ole päästy tuota diktatuuria pidemmälle, vaan riistäjiä vastaan taistelevan puolen johtajista oli tullut itsessään riistäjiä, jotka eivät halunneetkaan luopua omista eduistaan kansan hyväksi.
Terveisin,
Ei kommunisti, mutta vasemmistolainen AdmataAinakin vielä.. Vaikka olen henk. koht saanut tuta sen, että kepu pettää aina.
Tiesitkö että Santeri Alkio, siis kepulaisuuden oppi-isä ammensi aikoinaa rusinat pullasta menetelmällä oppinsa marxin teorioista?
Hän vain perusti oppinsa sille että yksilön edistys on kansakunnan etu, toisin kun marxilla oli kollektiivinen edistys pää-asia.
Kaikkihan lähti liikkeelle jo Ranskan vallankumouksesta teemalla: Vapaus, veljeys, tasa-arvo.
Nykyinen kepu on perustajansa alkion ihanteista yhtä kaukana kuin maa kuusta, Samaa ryostökapitalisimia se on muun oikeiston kanssa.Devoit kirjoitti:
Ainakin vielä.. Vaikka olen henk. koht saanut tuta sen, että kepu pettää aina.
Tiesitkö että Santeri Alkio, siis kepulaisuuden oppi-isä ammensi aikoinaa rusinat pullasta menetelmällä oppinsa marxin teorioista?
Hän vain perusti oppinsa sille että yksilön edistys on kansakunnan etu, toisin kun marxilla oli kollektiivinen edistys pää-asia.
Kaikkihan lähti liikkeelle jo Ranskan vallankumouksesta teemalla: Vapaus, veljeys, tasa-arvo.
Nykyinen kepu on perustajansa alkion ihanteista yhtä kaukana kuin maa kuusta, Samaa ryostökapitalisimia se on muun oikeiston kanssa.>> Tiesitkö että Santeri Alkio, siis kepulaisuuden oppi-isä ammensi aikoinaa rusinat pullasta menetelmällä oppinsa marxin teorioista?
Hän vain perusti oppinsa sille että yksilön edistys on kansakunnan etu, toisin kun marxilla oli kollektiivinen edistys pää-asia.admata kirjoitti:
>> Tiesitkö että Santeri Alkio, siis kepulaisuuden oppi-isä ammensi aikoinaa rusinat pullasta menetelmällä oppinsa marxin teorioista?
Hän vain perusti oppinsa sille että yksilön edistys on kansakunnan etu, toisin kun marxilla oli kollektiivinen edistys pää-asia.Otteita pääomasta olen vain minäkin saanut luettua, kuin myös Mein kamfista :)
Oikeistolaisten yleisin syytös on, että vasemmistolaisesti ajattelevat, ovat negatiivisia. Mutta luonnon peruslakeihin kuuluu, että voimalla pitää olla vastavoima.
Tätä kritisoin kuitenkin näissä jo onneksi edesmenneissä proletariaatin diktaatuureissa, kun kollektiivin etu meni aina yksilön edun edelle..
Mutta mutta. Ei niin hyvää ideologiaa tulekaan, jota ei pilalle saataisi, kun ihminen sitä toteuttaa.
Aatu muuten otti sosialismi sanan kansallissosialismi muodossa, vain hämäys mielessä.
Karu tosiasia on, kun NL kaatui, meni myös työläisten joukkovoimalta pelote pois.
- tosi.
Yhdyn Devoitin analyysiin täysin.
- pol.hist.
Kyllä kai sosiaaliuudistuksista kiitos kuuluu Suomessakin pääasiassa sosilidekraatteille ei kommunisteille.
Kaikkissa maissa, joissa on vapaa markkinatalous ja voimakas sos.dem. liike on hyvä sosiaaliturva ja korkea elintaso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201747
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991568Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy451081Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?41932Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760