Teen kuvagalleriaa. Onglema on se, etten seuraavasta koodipätkästä löydä kohtaa josta voin muuttaa kuvaesityksen kokoa. Kuvat ovat kohtuuttoman isoja. Pitääkö liitetyt kuvat pienentää jo ennen kuvasarjaan laittamista vai voiko tuohon tehdä jotain? "#slideshowContainer{
width: 300px;" on ainut kohta jota keksin muokata mutta mitään ei tapahdu.
- - - - - -
#slideshowContainer{
width: 300px;
height: auto;
}
#numberDiv a{
font: bold 14px Arial;
text-decoration: none;
}
#backforthbuttons{
margin-top: 6px;
}
// Index It Image Slideshow script- By JavaScriptKit.com
// For this and over 400 free scripts, visit JavaScript Kit- http://www.javascriptkit.com/
// This notice must stay intact for use
//Specify images for slideshow:
//["Image Path", "Optional Image link"]
var numberslide=new Array()
numberslide[0]=["plane1.gif", "http://www.google.com"]
numberslide[1]=["plane2.gif", ""]
numberslide[2]=["plane3.gif", ""]
numberslide[3]=["plane4.gif", ""]
numberslide[4]=["plane5.gif", ""]
var mylinktarget="" //specify optional link target
var mylinkcolor="navy" //specify default color of number links
var mylinkcolorSelected="red" //specify color of selected links
var imgborderwidth=0 //specify border of image slideshow
/////Stop customizing here////////////////
var preloadit=new Array()
for (i=0;i
Index It Image Slideshow -ONGELMA
1
297
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Eipä tuossa ole paljonkaan mahdollisuuksia pienentää kuvia. Kuvan mittasuhteita (leveys/korkeus) voi tietenkin muuttaa mutta kuvan tiedostokoko on silti sama.
Mittasuhteita (esim. leveys 50% alkuperäisestä, korkeus muuttuu samassa suhteessa) voi muuttaa kun muuttaa rivin:
border="' imgborderwidth '">'
tällaiseksi
border="' imgborderwidth '" width="50%">'
Tällaisen js 'kuvagalleria' tekeminen on kyllä aika turhaa touhua ellei sitten ole tarkoitus tehdä galleria pienelle määrälle kuvia (koska lisääminen on hankalaa), eikä haittaa vaikka galleria ei näkyisi kaikille (jos javascript on kytketty pois käytöstä).
Kannattaisi opiskella galleria tekoa vaikka PHP:llä, jonka avulla onnistuu myös kuvien tiedostokoon pienentäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269