pihakuusi

padme_amidala



loppiaisena
ajatellessani Sinua
muovikuuseni tuoksui
joulukuuselta

lapsuudessani
kuusen tuoksu liittyi
kotileikkeihin suuren
pihakuusen juurella
oksien tarjoamassa
suojassa

Sinun voimakkaiden
käsiesi suojassa
voisin taas leikkiä
kotileikkejä

jos alat liikaa
tuoksua väkevältä
pihkalta, paistan
Sinulle suklaamuffinsseja

tai sitten
hukutan Sinut
tuhansiin pehmeisiin
suukkoihin

rakastan Sinua

18

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      sukelsin lapsuuteen, naapurin kuusiaidan suojiin.
      Siellä leikittiin, piiloteltiin ja oltiin myös
      kotileikeissä.

      Kiitos nostalgiasta Padme.

      • padme_amidala

        ..ja tuo kuusen tuoksu on yksi niistä, joista nousee niitä onnellisten leikkihetkien muistoja. Kuusen alla ei edes satanut, kun oli tiheästi neulasten peittämiä oksia.
        Mukava kuulla, että sinullakin on noita nostalgisia muistoja aiheesta : )

        Kiitos palautteestasi ja hyvää maanantaipäivää sinulle : )


    • runo64-1

      ...kuljetat lapsuuden muistoista
      nykyhetken suoran toiminnan hetkiin
      ja heti rankaiset leipomalla suklaamunffisseja
      "ketunhäntä" kainalossa
      mikäs silloin on pussatessa suklaista suuta hihii.

      tyylipuhdas rakkausruno
      hyvä upea mestari padme!!!

      • padme_amidala

        ..onkohan tuossa nyt hiukan liikaa kehumista? Kotien vaihto teema on pyörinyt vielä mielessä. Tänään siitä tuli tälläinen. Muovikuusi on vielä paikoillaan koristeineen päivineen. Loppiaisena jotenkin tuntui nenuun oikean kuusen tuoksu. Ihmettelin silloin mistä se lehahti, kun lähimpiin oikeisiin kuusiin on pitkä matka. Liekö ollut etiäinen.

        Oikein mukavaa maanantain jatkoa sinulle : )


    • *MURUKULTA*

      Minullakin on suuuuri kuusi tuossa muutaman metrin päässä, sen alaoksat kaartuu alas, tehden, kuin suojaisen majan puun alle. Kuin suuret kädet, vaikka suojaa pupuja öiseen aikaan..
      Ja olenhan minä siitä muutaman runoonkin sen laittanut niin tärkeä se on! :)
      Niin sinä laitoit vertaukseksi ja hyväksi sellaiseksi se sopiikin voimakkaineen oksineen ja jykevän kokonsa puolesta.

      Nyt sitten ne oksat on lumetta, sillä vesi tippasee täällä, on suojasää :\\ Eikö se pitänyt olla tipaton-tammikuu,,,
      Mihin tästäkin nyt valittaisi,, No, eteenpäin se vain on mentävä.

      Mukvaa alkavaa viikkoa padme_, mutta nyt juodaan sitten kaffet ennenkuin tehdään yhtään mitään!

      • padme_amidala

        ..jotakin hyötyä. En sitten kaatuile tuolla koiran kanssa vipeltäessäni. Yksi kerta olisi ihan riittävä suoritus tälle talvelle. Nyt on vaan kädet kipeät vetämisestä ja kunto ei ole vielä kohdallaan (liika lepäily kangistaa). Pikkuhiljaa tässä vetreytyy tuon selän kanssa, niinkus tuo päiväkin pitenee.

        Tuolla runossasi kyselet, milloin olen ne "you've got mail" linkit ehtinyt kerätä. No silloin selän kanssa pakotettuna paikallaoloon surffailin enempi. Niitä on sitten kiva katsella kun on lähetellyt tärkeää sähköpostia. Kuvitellessaan romanttisesti Hänen ilmeitään postin avatessaan *huokaus*. Linkkejä nyyhkien katsellessa toivoo tämän edes puoliksi yhtä ilahtuneena katselevan postiaan. Siitä tulikin mieleeni, että on taas aika katsahtaa niihin linkkeihin *naurahtaa*

        Kahvin ja katselun jälkeen on aika lähettää talvisäätilaus. Etkö voisi vähän irrottaa näppejä siitä rollaattorista sen lumitanssisi verran?

        kiitos palautteestasi ja hyvää päivänjatkoa sinulle : )


    • mertenprinsessa

      levoton mieli sallii
      hetken nautiskella
      kuusentuoksuisia unelmia
      vaan minkäs teet
      ... suklaamuffinssien
      kautta kera suukkopusujen
      käy tie rakkaan
      sydämeen ja iholle : )

      hellyytävä runo, kiitos sinulle

      • padme_amidala

        ..ne suukot ja sydän ovat useimmieten ensinnä mielessä. Sitä ymmärtää, että pelkän ihon kanssa ei saa arkea toimimaan, vaan ne yhteiset sävelet muissa asioissa painavat tosi paljon. Kun sitten löytää sellaisen, jolla tuntuu olevan vastaus kaikkiin toiveisiin se on armotonta menoa. Kerralla on myyty kokonainen koko nainen rakkauden alttarille.

        Mukava kuulla, että olen sen rakastumisen onnistunut runossanikin näyttämään.


    • tomppa2006

      ...tuo sinä tullessasi suklaamuffinseja, suurta herkkua, nam...

      Runosi sai lukunautinnon lisäksi aikaan makunautinnon minulle, kiitos.

      • padme_amidala

        ..että olet suklaamuffinssisi ansainnut runojesi aiheuttamilla sydämentykytyksillä.

        Kiitos mukavasta palautteestasi : )


    • Rakkautta.
      Niin,,,,,,,
      Runosi sai minut aatoksiin.
      Kiitos

      • padme_amidala

        ..meillä naisilla on se etu, ettei tartte kipaista kioskille makeannälän yllättäessä : ) Kun suklaakonvehdit joulusta ovat loppuneet voi paistella kaikkia muita herkkuja.

        kiitos sinulle palautteestasi : )


    • Sen vihreyteen oksille
      joilla neulasten rivit
      tuoksun metsän sisään tuo
      siinä lähellä hyvä olla.

      Kuusiki herättää tunteita
      joita voi kuvata.

      padme amidala

      kiitos eläväisestä
      "Sinun voimakkaiden
      käsiesi suojassa
      voisin taas leikkiä
      kotileikkejä"

      Hyvää alkanutta viikkoa

      Liisalla kuusi kukkii

      • padme_amidala

        ...jos kuusesi ole saanut kukkimaan. Oikein mukava kuulla, että on runollansa onnistunut sinuakin ilahduttamaan : )

        Oikein mukavaa viikkoa sinullekin ja kiitos palautteestasi : )


    • padme_amidala



      jos minä en pääse
      hyppäämään syliisi
      ruudun sille puolelle

      kirjoitan niin
      mustia runoja,
      että jäävuoretkin
      sulavat itkiessään
      niiden ääressä

    • Runojasi lukiessa jos tuo kaikki
      olisi koko maailman ihmisillä
      - Tämä olisi Paratiisi -
      meille kaikille...

      ja tuo vetojuhtasi

      dementiaa tmv.
      alakuloa vastaan.

      Pidä vain Tyylisi !

      • padme_amidala

        ..suoraan sydämestä nuo tekstit tipahtelevat Häntä ajatellessani.
        Mukava kuulla, että runo on viehättänyt lukijaa.

        Kiitos palautteestasi ja hyvää illanjatkoa : )


      • padme_amidala kirjoitti:

        ..suoraan sydämestä nuo tekstit tipahtelevat Häntä ajatellessani.
        Mukava kuulla, että runo on viehättänyt lukijaa.

        Kiitos palautteestasi ja hyvää illanjatkoa : )

        Hyvä ja Rakkautta Teille
        kuin Sinulle kevyen runojen
        mieltä palstalle
        - koiralle
        hali.

        Hyvää yötä
        kuin aamuakin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe