Toimintahäiriö?

Caliber 2.0 sxt

Onkohan kellekään syttyny moottorin/vaihteiston toimintahäiriö valo? Kaikki kyl toimii, täytyy varmaan käydä kuittaamas merkki huollos?

9

3809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naim

      Omassa 1,8:ssa on syttynyt ko. merkkivalo noin neljä kertaa. Joka kerta moottorilämmittimen käytön jälkeen. Merkkivalo sammuu itsestään parin päivän ajelun jälkeen, koska autossa ei ole mitään vikaa. Tai oikeastaan vika on siinä häiriövalojärjestelmässä. Huollon selitys oli, että auto on nyt päivitetty ja kaikki kunnossa. Täytyypä ottaa asia jälleen puheeksi 30000 km huollossa.

      • caliBEER

        Kiitti tiedosta, mul syttys se kun lähdin ajamaan ja sitä ennen oli moottori lämmittimes, varmaan sama vika sulla.


      • sama vika...
        caliBEER kirjoitti:

        Kiitti tiedosta, mul syttys se kun lähdin ajamaan ja sitä ennen oli moottori lämmittimes, varmaan sama vika sulla.

        ...ja ei meinannu saada edes käyntiin. Pari kertaa oli pajalla ja sitten keksivät laittaa pumpun joka kierrättää vettä. Joku anturi liian lähellä lämmitintä ja se aiheuttaa häiriön. Näin ainakin calixin lämppärissä....


      • caliBEER
        sama vika... kirjoitti:

        ...ja ei meinannu saada edes käyntiin. Pari kertaa oli pajalla ja sitten keksivät laittaa pumpun joka kierrättää vettä. Joku anturi liian lähellä lämmitintä ja se aiheuttaa häiriön. Näin ainakin calixin lämppärissä....

        Mul sammus nyt se toimintahäiriövalo parin päivän jälkeen ittestään. Nyt tietää mist sekin johtuu.


      • Ade
        caliBEER kirjoitti:

        Mul sammus nyt se toimintahäiriövalo parin päivän jälkeen ittestään. Nyt tietää mist sekin johtuu.

        Minulle tuollainen häiriövalon syttyminen oli uutta,itselläni nyt 52000km ajettuna ei ole kertaakaan syttynyt mikään häiriövalo vaikka olen käyttänyt lohkolämmitintä usein.Lienee nyt syy siinä että mulla on säteilylämmitin ja onko häiriövalosta kärsivillä sitten letkulämmitin.Silloin kun lämmitin asennettiin sanoivat ettei Caliberiin saa vesitilan lämmitintä,säteilylämmitin on kyllä mitätön niinkuin joku tuossa aikaisemmin kirjoittikin.


      • Naim
        Ade kirjoitti:

        Minulle tuollainen häiriövalon syttyminen oli uutta,itselläni nyt 52000km ajettuna ei ole kertaakaan syttynyt mikään häiriövalo vaikka olen käyttänyt lohkolämmitintä usein.Lienee nyt syy siinä että mulla on säteilylämmitin ja onko häiriövalosta kärsivillä sitten letkulämmitin.Silloin kun lämmitin asennettiin sanoivat ettei Caliberiin saa vesitilan lämmitintä,säteilylämmitin on kyllä mitätön niinkuin joku tuossa aikaisemmin kirjoittikin.

        Autossani (1,8 bensa) on Defan säteilylämmitin. Ja yleensä lämmittimen käytön jälkeen (2,5 tuntia max) syttyy moottorin häiriövalo.


      • oli kuulemma
        Ade kirjoitti:

        Minulle tuollainen häiriövalon syttyminen oli uutta,itselläni nyt 52000km ajettuna ei ole kertaakaan syttynyt mikään häiriövalo vaikka olen käyttänyt lohkolämmitintä usein.Lienee nyt syy siinä että mulla on säteilylämmitin ja onko häiriövalosta kärsivillä sitten letkulämmitin.Silloin kun lämmitin asennettiin sanoivat ettei Caliberiin saa vesitilan lämmitintä,säteilylämmitin on kyllä mitätön niinkuin joku tuossa aikaisemmin kirjoittikin.

        ...ensimmäinen paikallisessa liikkeessä johon tuo calixin "vedenkeitin" asennettiin ja häiriö johtui juuri siitä, että lämpötila-anturi oli liian lähellä lämmitintä ja sai "koneen" luulemaan, että moottori on liian kuuma tai jotain vastaavaa??


    • Avenger -07

      Kiitos, mulla kanssa tänään syttyi moottorin merkkivalo kun oli ollut johdon päässä. Ajelen nyt pari päivää, josko sammuu. Suomi24 pelasti korjaamokäynniltä :D

    • Stonesit

      Mulla on moottorin merkkivalo palanut jo 4:n päivän ajon aikana. Kaikki toimii kuitenkin ainakin toistaiseksi. Joskus aiemmin valo syttyi kun en kuuteen viikkoon ajanut Avengerilla, ei ollut lämmityksessä. Korjaamolla ei löydetty vikaa, valon sammutus n. 50€ !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe