Scenic -04 1.6 tyhjäkäyntiongelmat!

missäköhän vika?

Oiskohan kokemusta tällaisesta eli missä mahtaisi olla vikaa...kyseessä siis Renault Scenic vm.04, 1.6.

Käynnistyy ok, mutta kun ajaessa pysähdytään esimerkiksi liikennevaloihin, niin tyhjäkäynti on todella tärisevää, oikeastaan sellaista vavahtelevaa. Tuntuu, että auto sammuu siihen. Eilen sitten moottoritieltä rampille tultuamme ja odotellessamme sitä, että pääsimme kääntymään, niin vavahtelu ja tärinä sai vielä extran: autossa alkoi palaa joku päästövaroitusvalo ja luki, että service. Kun painoi kaasua, niin valo sammui.

No, auto viedään tänään suoraan pikahuoltoon, mutta ajattelin silti kysellä, onko muilla kokemusta vastaavasta. Mistä voi olla kyse? Onko odotettavissa kolmen tonnin autoremppa?

15

5942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolavika

      Itselläni juuri samat oireet meganessa pariin otteeseen ja molemmilla kerroilla puola rikki. Ei tule kolmen tonnin rempaa. Reilulla satasella pitäis pärjätä.

      • aloittaja

        Juu, ihan oikeeseen sä vastauksellasi osuit. Puola meni vaihtoon ja me olemme nyt 170e köyhempiä.


      • aloittaja
        aloittaja kirjoitti:

        Juu, ihan oikeeseen sä vastauksellasi osuit. Puola meni vaihtoon ja me olemme nyt 170e köyhempiä.

        Auto kuulemma tutisee tyhjäkäynnillä edelleen (puolan vaihdon jälkeenkin siis). Lisää ehdotuksia syystä siis kaivataan?


      • varsovasta terveisiä?
        aloittaja kirjoitti:

        Auto kuulemma tutisee tyhjäkäynnillä edelleen (puolan vaihdon jälkeenkin siis). Lisää ehdotuksia syystä siis kaivataan?

        Minulla kun oli Scenicissä huoltosopimus ja puola kosahti niin huoltomies tuli kotipihaan ja vaihtoi kaikki 4 puolaa kerrallaan.

        Moni on kehottanut opettelamaan puolanvaihdon itse ja pitämään aina yhtä varapuolaa mukana. Maksaa Motonetissä muistaakseni luokkaa 40 €


      • siis joo
        varsovasta terveisiä? kirjoitti:

        Minulla kun oli Scenicissä huoltosopimus ja puola kosahti niin huoltomies tuli kotipihaan ja vaihtoi kaikki 4 puolaa kerrallaan.

        Moni on kehottanut opettelamaan puolanvaihdon itse ja pitämään aina yhtä varapuolaa mukana. Maksaa Motonetissä muistaakseni luokkaa 40 €

        Mietipä asiaa ap; nehän oottaa (merkki?)korjaamossa ilomielin sitä, että nuo teidän puolat kosahtaa yksitellen. Eivät varmasti mainitse, vaikka huomaisivatkin toisenkin puolan olevan melkein hajalla. Sit ne saa kiskottua teiltä 170e per kerta. Mäkin vaihtaisin kaikki puolat kerralla.


      • jorrrrma
        siis joo kirjoitti:

        Mietipä asiaa ap; nehän oottaa (merkki?)korjaamossa ilomielin sitä, että nuo teidän puolat kosahtaa yksitellen. Eivät varmasti mainitse, vaikka huomaisivatkin toisenkin puolan olevan melkein hajalla. Sit ne saa kiskottua teiltä 170e per kerta. Mäkin vaihtaisin kaikki puolat kerralla.

        sen verran simppeli homma toi puolan vaihto että ite kannattaa se tehdä ilman muuta , ja tolla 170 egel olisit vaihtanu itse ne kaikki neljä kerralla... kyl on merkkiliikkeil katteet kohillaan ku tollasestaki ryöstetään sikamainen hinta!!


    • aloittaja

      Juupa, meillä se tilanne, että kaikki puolat vaihdettu, mutta ongelma ei ole kadonnut. Tulpat vaihdettu, samoin jakohihna tsekattu (ettei ole "hypännyt"). Nyt tuo Scenic sitten alkoi vielä kuulostaa ihan dieselmoottorilta (bensavehje), eli moottori nakuttaa. Eipä ole uskallettu ajaa. Näin ollen Rellu seisoo pihalla ja menee ens viikon puolivälissä korjaamolle. Toivottavasti vihdoin se oikea vika löytyisi!!

      • scnic 2

        jos kertoisit mikä vaivas relluasi mulla sama ongelma et käy niinku diesel tyhjäkäyntiä


      • Tässä yksi vinkki
        scnic 2 kirjoitti:

        jos kertoisit mikä vaivas relluasi mulla sama ongelma et käy niinku diesel tyhjäkäyntiä

        Hyundain kanssa oli samanlaisia (Trajet 2,0 bensa 2002) ongelmia peräti 1,5 vuotta. Lopulta mutterivene hyytyi tielle, ja vikana oli tunnistin kampiakselin päässä.

        Ennen lopullista "diaknoosia" vaihdettiin puolat, matolaatikko ja vaikka mitä tilpehöörejä.

        Surkeeta nämä vikakoodinäytöt ovat tämänpäivän autoissa; vikaa on mutta tietoa ei tarkasti saada koneilla selville.

        Ongelmat ovat samat käsitääkseni merkistä riippumatta. Sympatiaa kaikille hultomiehille, jotka näitä 2000-luvun "vähäpäästöisiä" korjailevat.


      • Jake 43

        Mulla on sama juttu omassa ja se johtuu tuosta VVT-nokkapyörästä joka on vetäny viimisen virren eli menee vaihtoon.Tämän vian jokainen rellu korjaaja tietää heti,taitaa jokaisesta 1,6 koneesta laueta tämä osa,sytytyksen ajotus ei pysy kohdillaan tai jotakin sinne päin.Hintaa hiluineen noin 500 euroa.


      • kylläki
        Jake 43 kirjoitti:

        Mulla on sama juttu omassa ja se johtuu tuosta VVT-nokkapyörästä joka on vetäny viimisen virren eli menee vaihtoon.Tämän vian jokainen rellu korjaaja tietää heti,taitaa jokaisesta 1,6 koneesta laueta tämä osa,sytytyksen ajotus ei pysy kohdillaan tai jotakin sinne päin.Hintaa hiluineen noin 500 euroa.

        2.0l koneella olisko siinä koneessa sama vika? ja jos ja kun vaihdatat osan olis kiva jos kertoisit tuliko kuntoon täällä pohjoisessa ei kyllä merkkiliikkeessä tiietty tommosesta mitään kiitos jo etukäteen vastauksesta


      • M.D.
        kylläki kirjoitti:

        2.0l koneella olisko siinä koneessa sama vika? ja jos ja kun vaihdatat osan olis kiva jos kertoisit tuliko kuntoon täällä pohjoisessa ei kyllä merkkiliikkeessä tiietty tommosesta mitään kiitos jo etukäteen vastauksesta

        VVT-vika ilmenee siten, että auto kylmänä käynnistettäessä (erityisesti jos seissyt keula ylämäkeen), kuuluu voimakas raksutus trat-trat-trat... muutaman sekunnin ja sitten lopuu yleensä kera moottrin sammumisen. Voi kai aiheuttaa myös muita tyhjäkäyntioireita. Omani tuli juuri korjauksesta. 2004 1.6 ajettu 120 tkm. Merkkiliikkeessä maksoi osan vaihto 820 euroa. Samalla on pakko vaihtaa myös jakohina (vanhaa ei saa laittaa takaisin vaikka olisi melko uusi kuten minulla oli).

        VVT on tyyppivika, joka tulee kai lähes kaikkiin 1.6:iin jossain vaiheessa. Kannattaa EHDOTTOMASTI vaihtaa osa samalla kun teettää 90 tkm/4v jakohihnaremontin. Tulee paljon halvemmaksi (pelkkä osa alle 200 euroa ja vaihto sujuu samalla hetkessä).


      • jorgenzu
        M.D. kirjoitti:

        VVT-vika ilmenee siten, että auto kylmänä käynnistettäessä (erityisesti jos seissyt keula ylämäkeen), kuuluu voimakas raksutus trat-trat-trat... muutaman sekunnin ja sitten lopuu yleensä kera moottrin sammumisen. Voi kai aiheuttaa myös muita tyhjäkäyntioireita. Omani tuli juuri korjauksesta. 2004 1.6 ajettu 120 tkm. Merkkiliikkeessä maksoi osan vaihto 820 euroa. Samalla on pakko vaihtaa myös jakohina (vanhaa ei saa laittaa takaisin vaikka olisi melko uusi kuten minulla oli).

        VVT on tyyppivika, joka tulee kai lähes kaikkiin 1.6:iin jossain vaiheessa. Kannattaa EHDOTTOMASTI vaihtaa osa samalla kun teettää 90 tkm/4v jakohihnaremontin. Tulee paljon halvemmaksi (pelkkä osa alle 200 euroa ja vaihto sujuu samalla hetkessä).

        Tuon tyyppistä vikaa ollut ilmassa. Oire: käynnistäessä "raklattaa" hetken ja sammuu tai sitten alkaa pelaamaan normaalisti. Hihna vaihdettu keväällä. Kesällä ennen katsastusta vaihdettiin nokan asentoanturi, että sai service valot pimeäksi katsastusta varten. Nokkahihnan vaihto 600, anturi töineen 440 (samaan öljynvaihto) että kalliimsi menee jos nyt tulee uusi hihnavaihto tuo VVT viasta johtuva huolto. Aika persiistä. Auton myyntiarvo siinä kymppitonnin paikkeilla niin tällaiset 1000-2000 euron vuosittaiset ylläpitokustannukset alkaa olla liikaa.


    • vierailija 456993993

      Osta ooppeli. Naapurilla menny jo 3000 euroa tänä vuonna, ja ei oo kun 3 vuotta vanha...

    • svt

      Hello. Onko kellään ollut sellaista ongelmaa, että kun lähtee kylmällä koneella -1-( 4) välillä niin auto sammuu ensimmäiseen tai toiseen risteykseen, pari/kolme kertaa viikon aikana. Lähtee tämän jälkeen normaalisti käyntiin. Mitään muita oireita ei ole. Grand scenic Vm.-04, aj.240tkm. Täyd.merk.liik.huoltokirja- vuoden välein huollettu. Viimeisen kolmen vuoden huoltolaskut yhteensä 5400€ avainvaunulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe