Luhalahti, Sisättö, Vaho tienoolla juoksee usein vapaana vinttikoira / vinttikoiraa muistuttava tumma koira, joka syö lintulaudoilta ja pelottaa ihmisiä. Jos tiedätte kenelle tämä koira kuuluu ilmoittakaa omistajalle tai " rankkurille " joka tulee ja korjaa parempaan talteen.
Luhalahti-Sisättö
10
1477
Vastaukset
- Esa Lavikka
Koira käy? Ja ketä pelottelee?? Olisi hyvä saada parempaa tuntomerkkiä. Josko jonkun asukkaan ajokoira on karussa.
Yleensä kyläläiset osaavat omat koiransa pitää "aisoissa." Ei näillä kulmilla tarvitse rankuria kuin mökkiläisten roskat.- Lasa Ellukka
Ihan höpöhöpö puhetta! Kesämökkiläiset ovat mökeillään kesällä ja silti roskikset ovat AINA täynnä vanhoja sohvia,rakennusjätettä,kiuaskiviä ymuuta sinne kuulumatonta roskaa.Esim Vahon koulun roskiksen jäljet johtaa aika lähellekkin -eikä suinkaan kesämökkiin! Mökkiläiset ovat vastuuntuntoisia jätehuollon asiakkaita, koska he ovat oppineet esim. lajittelun. Se tuntuu olevan " maalla " aika outo käsite, kaikki lyödään samaan saaviin vaan. Ja ymmärtääkseni mökkiläiset maksavat tästä palvelusta, vaikka käyttävätkin sitä vain satunnaisesti.
Koirista vielä: yhden henkilön on paha alkaa puhumaan koko kylän koirista, koska koiran omistajiakin on moneen junaan. Ei täällä kukaan varmaan turhaan huutele - ihan asiallinen huomautus, jos kerran koira on kytkemättä ollut.
Vähän suhteellisuuden tajua! Please ( laus. pliis ) - Esa Lavikka
Lasa Ellukka kirjoitti:
Ihan höpöhöpö puhetta! Kesämökkiläiset ovat mökeillään kesällä ja silti roskikset ovat AINA täynnä vanhoja sohvia,rakennusjätettä,kiuaskiviä ymuuta sinne kuulumatonta roskaa.Esim Vahon koulun roskiksen jäljet johtaa aika lähellekkin -eikä suinkaan kesämökkiin! Mökkiläiset ovat vastuuntuntoisia jätehuollon asiakkaita, koska he ovat oppineet esim. lajittelun. Se tuntuu olevan " maalla " aika outo käsite, kaikki lyödään samaan saaviin vaan. Ja ymmärtääkseni mökkiläiset maksavat tästä palvelusta, vaikka käyttävätkin sitä vain satunnaisesti.
Koirista vielä: yhden henkilön on paha alkaa puhumaan koko kylän koirista, koska koiran omistajiakin on moneen junaan. Ei täällä kukaan varmaan turhaan huutele - ihan asiallinen huomautus, jos kerran koira on kytkemättä ollut.
Vähän suhteellisuuden tajua! Please ( laus. pliis )Minä suoritin vain yhteenlaskua.
Juhtimäen kylässä on ympärivuotisia savuja reilu kaksikymmentä. Jos tämän porukan normaaleista talousjätteistä löyttyy vuosittain kymmenkunta sohvaa. 5-10 jääkaappia, samanverran pakastimia ja sähköhelloja. Kuutiokaupalla vanhaa eristettä, televisiota, nauhureita, ja baskettien täydeltä töhnää niin kesät kuin talvet. Minä olen kaiken kasannut.
Josko olet kylän kesäasukas, uskallat vittuilla myös nimelläsi. - Huumorinkukka
Esa Lavikka kirjoitti:
Minä suoritin vain yhteenlaskua.
Juhtimäen kylässä on ympärivuotisia savuja reilu kaksikymmentä. Jos tämän porukan normaaleista talousjätteistä löyttyy vuosittain kymmenkunta sohvaa. 5-10 jääkaappia, samanverran pakastimia ja sähköhelloja. Kuutiokaupalla vanhaa eristettä, televisiota, nauhureita, ja baskettien täydeltä töhnää niin kesät kuin talvet. Minä olen kaiken kasannut.
Josko olet kylän kesäasukas, uskallat vittuilla myös nimelläsi.Onpas todella ikävää jos joku ottaa v...uiluna ihan asiasta kirjoittamisen.Minäkin olen vakituisena asukkaana hieman suorittanut yhteenlaskua ja huomannut että roskiin kuulumatonta roinaa ilmestyy sinne säännönmukaisesti kesät talvet. Että eipäs nyt aleta mollaamaan lakunsa maksavia kesäasukkaita, jotka muutenkin tuovat lähes kuolleisiin kyliin mukavasti elämää, väriä ja myös rahaa.
- Esa Lavikka
Huumorinkukka kirjoitti:
Onpas todella ikävää jos joku ottaa v...uiluna ihan asiasta kirjoittamisen.Minäkin olen vakituisena asukkaana hieman suorittanut yhteenlaskua ja huomannut että roskiin kuulumatonta roinaa ilmestyy sinne säännönmukaisesti kesät talvet. Että eipäs nyt aleta mollaamaan lakunsa maksavia kesäasukkaita, jotka muutenkin tuovat lähes kuolleisiin kyliin mukavasti elämää, väriä ja myös rahaa.
Kuten yleensäkin meikäläisen jutut. Minulla ei ole mitään sen kummempaa kolhiutumisen tarvetta kesäisistä kuin vakituisistakaan asukkaista.
Suvaitsen vaatimattomasti kuitenkin ihmetellä sitä roinaa, mikä ei jätepisteisiin eikä teitten pientareille kuulu.
Repe ja Romu kiertävät myös syrjäkulmat, ja sellaisilla aikatauluilla, että roskabasketteihin kuulumattoman roinan pystyy lykkäämään oikeaan osoitteesen. - käynyt
Lasa Ellukka kirjoitti:
Vähän suhteellisuuden tajua! Please ( laus. pliis )" Ihan höpöhöpö puhetta! Kesämökkiläiset ovat mökeillään kesällä ja silti roskikset ovat AINA täynnä vanhoja sohvia,rakennusjätettä,kiuaskiviä ymuuta sinne kuulumatonta roskaa.Esim Vahon koulun roskiksen jäljet johtaa aika lähellekkin -eikä suinkaan kesämökkiin!"
Vahon entisen kyläkoulun jätepisteestä on vaikea sanoa, että mistä se alkaa ja mihin loppuu, kun koko tontti on rojua täynnä. - Siisti ihminen
käynyt kirjoitti:
" Ihan höpöhöpö puhetta! Kesämökkiläiset ovat mökeillään kesällä ja silti roskikset ovat AINA täynnä vanhoja sohvia,rakennusjätettä,kiuaskiviä ymuuta sinne kuulumatonta roskaa.Esim Vahon koulun roskiksen jäljet johtaa aika lähellekkin -eikä suinkaan kesämökkiin!"
Vahon entisen kyläkoulun jätepisteestä on vaikea sanoa, että mistä se alkaa ja mihin loppuu, kun koko tontti on rojua täynnä.On todella kamalan näköinen se koulun/roskiksen ympäristö. Siellä koululla
kuulemma pidetään jotain lasten leirejäkin.Kuka vie lapsensa tuollaiseen romulaan? Eikö kukaan ympäristöviranomainen voi puuttua asiaan, kun yleensä ollaan niin tarkkoja kaiken roskaamisen kanssa. Vai onko niin että jokainen saa pitää pihansa millaisena haluaa? Kai se roskiskin täytetään sieltä koululta, kun se on toisinaan täpöllään rakennusjätettä?! - toivomus
Joo, niin kaunis kun se Vahon koulu on järvipolvekkeisine maisemakuvineen, toivoisimme että myös pihapiiri siistiytyisi, konsa koulun tienoo keskeisenä ehken Vahon sydämenä, luo "fiilistä" koko kylään.
- kaulapanta
Kulkukoirille on tavattu antaa runsaasti monoo ja nyrkkiä täälä Luhalahdessa.
- lapsettaa
Vajakki keskustasta sai puheenvuoron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747