Jakamaton

Miekko

Aamulla herään ihmiseksi
enkä ajattele sinua ollenkaan

Päivällä toteutan lajityypillisiä ominaisuuksia
enkä ajattele sinua ollenkaan
vaan jotain ihan muuta
joka ei nyt tällä hetkellä tule mieleen

Enpä tiedä, suostuisinko mitään kertomaankaan.
Enää ei tarvitse jakaa mitään
voi pitää tunteet itsellään,
eivät pääse enää irti
herättämään kaaosta kaupungilla

Enää ei tarvitse jakaa mitään.
Otan kahvin kanssa kaksi pullaa
toisen itselle, toisen vapaudelle

Tuossa on kynä ja paperia
mutta en kirjoita sinusta riviäkään

9

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmandaK

      Arvaas, tässä olet saanut sanoiksi sen mitä mä olen joskus aloittanut ja yrittäny. Mulla on jossain runon runko, mikä perustuu mietteelle: Olet mielessäni koko ajan, ajattelin sinua tai en- tyyppisesti. Niin mä tän näin.

      Hieno runo!

      • Miekko

        Kiitos kiitos. Tuopa runo joskus näytteille, jos valmistuu, olisi mielenkiintoista lukea. Tässä hain myös sellaista: Kiellän sen että ajattelen sinua, vaikka rivien välistä voi lukea toisin.


    • kerppulintu

      En tiedä, onnistuuko kuitenkaan tuollainen torjunta omalla kohdallani. Patoutuneet tunteetkin voivat olla salakavalia. Tulee vielä vedenpaisumus. Siksi kirjoitan suruni seiniin, jotka minua ympäröivät.
      Toisaalta - voisihan tuotakin koettaa.
      "En siis ajattele sen enempää?"
      Vapaus - onko se samaa kuin yksinäisen tähdenlento ?
      kerppuli

      • Miekko

        Eihän se varmaan onnistu. Avoimet tunteet aiheuttavat varmaan noin yleisesti vähemmän vaaraa kuin patoutuneet. Kirjoittaminen auttaa, jos toinen ei ole läsnä.

        Vapaus voi olla sitäkin. Eri tavalla kai itse kukin näitäkin kokee.


    • sinä olet vapaaaaaa.

      • Miekko

        Olet vapaa kulkemaan, vain nopeutesi määrätään... Tai jotenkin noin sanoi Saarikoski, miten hän tuleekin usein mieleen sanoistasi :)


      • Miekko kirjoitti:

        Olet vapaa kulkemaan, vain nopeutesi määrätään... Tai jotenkin noin sanoi Saarikoski, miten hän tuleekin usein mieleen sanoistasi :)

        minä huudan, niin minä sain sen käsityksen
        runostasi.vieläkin kertaan vapaa tekemään ja
        olemaan oma itsesi(minun sanoin) ei lainattua.
        joskus joku voi muistuttaa jotakin :)


    • lindalinda1

      olla jakamatta enää mitään, kummassakin tapauk-
      sess on omat hyvät puolensa.

      Ja huomaatko, kirjoitit joka tapuksessa hänestä
      vaikka lopussa sanotkin toisin. Se jakamattomuus
      hänen kanssaan, sekin on osa mennyttä hänen kans-
      saan.

      • Miekko

        Joo, huomasin.. Olen niin umpirehellinen, että tuo valhettelun yritys ei oikein luonnistu :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe