Tässä mietiskelin meidän poika frettiä, joka on tosi iso kooltaan, ja pissatessaan lattialle levittää peräpään kanssa pissaa ympäriinsä.
onko haittaa jos pesasee muutaman kerran viikossa masun ja pepun ihan vaan vedellä, vai kuivuuko iho?
Haittaa vesipesusta?
4
564
Vastaukset
- tykkää
vedestä. mulla on aina aika ajoin uima-allas freteille. saavat polskia iahn itse. en näkisi sitä haittana jos vedellä huuhtoo massun
- ...
Meillä pötköt molemmat pelkäävät vettä kuollakseen. Meillä pojan haju vahvistuu pesun jälkeen aika paljon, jonka vuoksi olen pessyt vain kerran kuussa. Jalat olen pojalta pessut aina silloin töllöin kun pistää laskien omille jaloilleen :).
Liika vesipesu voi, ainakin minun tietämykseni mukaan, kuivattaa niiden ihoa. - kuussa
... kirjoitti:
Meillä pötköt molemmat pelkäävät vettä kuollakseen. Meillä pojan haju vahvistuu pesun jälkeen aika paljon, jonka vuoksi olen pessyt vain kerran kuussa. Jalat olen pojalta pessut aina silloin töllöin kun pistää laskien omille jaloilleen :).
Liika vesipesu voi, ainakin minun tietämykseni mukaan, kuivattaa niiden ihoa.Pesetkö koko frettisi siis kerran kuussa vai?
Minusta sekin on jo liian useasti..Itselläni on viime kevään uros pentu enkä ole kertaakaan pessyt sitä :D
- SiljaH-R
Hei!
Fretin mahan ja pepun voi kyllä huuhtaista vedellä tai esim. pyyhkäistä kostealla paperilla tarvittaessa. Ei pitäisi tulla ongelmaa, mutta seuraile toki tilannetta ja jos iho näyttää kuivuvan niin lopetat sitten.
Itse laitan kesäisin parvekkeelle pieneen pesuvatiin vettä missä fretit tykkäävät touhuta ja kalastella leluja, tosin eivät ne kokonaan ikinä kastaudu. Näyttävän kuitenkin kovasti tykkäävän eikä iho kuivunut.
Sen sijaan frettiä ei tosiaan tulisi _pestä_ viikottain tai edes kuukausittain. Fretti tulee pestä shampoon kanssa vain kun se on oikeasti likainen. Kerran vuodessa pitäisi riittää.
Shampoopesu kuivattaa fretin ihoa ja myös voimistaa hajua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1807537Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa893741"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1243647Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma832941Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472476Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1172462- 1362004
- 571414
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a591342Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3811342