onko hyvin mennyt?

marlboro man_

Onko hyvin mennyt. En ole polttannut selvinpäin tupakkia yli 2kk. Yhteensä 10 kunta röökiä olen polttannt ja nekin vkl viihteellä

Ei ole tehnyt enää mieli, mutta kun ottaa humalat niin silloin on tehnyt mieli. Mutta en tiedä sitten kun tässä on kuukauden raittiina nin ei se välttämättä ensi kuussa maistukkaan kun käy ottamassa kännit?

68

11442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omasta mielestäni

      ansaitsen arvosanan 7 1/2, eli välillä tulee poltettua, yhteensä 5 tupakkaa on mennyt, ei se vaan tunnu enää miltään eikä missään. No saa sitä välillä repsahtaa, olen antanut itselle luvan siihen, koska kokemuksesta tiedän, että ehdoton tupakattomuus johtaa loppupeleissä siihen, että kohta taas kääntelen sätkiä, askitupakeista ei saanut yhtä hyviä savuja.

      • hyi

        jos lopetat, lopeta kokonaan, ei savujakaan! nyt juhlin- vuosi ilman tupakkaa! 30 vuotta polttanut.


      • 5v polttanut

        ite oon ollut kohta vuoden polttamatta helmikuun puolessa välissä, ite vähensin ensin sit lopetin kokonaan, ilman mitään poppas konsteja hyvä näin


      • |juha|
        hyi kirjoitti:

        jos lopetat, lopeta kokonaan, ei savujakaan! nyt juhlin- vuosi ilman tupakkaa! 30 vuotta polttanut.

        ei kannata ihan yhtäkkii tössätä siihen vaa pikku hiljaa alata lopettelemaan ...


      • guutsimään
        |juha| kirjoitti:

        ei kannata ihan yhtäkkii tössätä siihen vaa pikku hiljaa alata lopettelemaan ...

        ei aikoinaan savuttelu alkanutkaan, että het aski päivässä.. useimmat röökit päivänmittaan vedetään toiston vuoksi.. esim ruuan jälkeen "aina"savut".
        Mulla on tapana, kun lähden autolla kotoa, kaupasta, mistä hyvänsä, on het kaivettava aski esiin kun autoon istuu.. nuo määrätyt savut kun saa pois yhden kerrallaan.. jää ne välitupakatkin hieman helpommin pois..
        Nyt jo kuukauden kestänyt flunssa ja kipuilu yskimisineen ja päänkipuineen on tehnyt "pakkolakon" ja kun tästä liikenteeseen lähden, toivon todella pystyväni lopettamaan kokonaan, nyt kun jo neljä viikkooa ilman tupakkia, paitsi joku päivä sitten kun oikein teki tupakkaa mieli, kun ei enää kuumetta ollut, laitoin palamaan ja kaksi kertaa siitä vedin savut.."vittu mitä paskaa..tziisös mikä maku".. se riitti silläkertaa.
        Meikäläisellä tupakointi on niin psykologinen juttu ja jopa sosiaalinen tapahtuma toisinaan , että ongelmia on kyllä luvassa..
        Sekin kyllä saattaa joitain auttaa, kun selvittää perinjuurin syyt savutteluun ja sen aloittamiseen aikoinaan. Sitä hommaa nyt työstän. Mutta on tää vaikeeta kun ei tajua omaa etuaan.. no, nytkin hieman tekee mieli vaikka se maku on vieläkin muistis.. on se niiin lujassa heikossa ihmisessä tuo himo..


    • UuusSavutonNainen

      Olen ollut n.71 päivää polttamatta, olen ollut viihteellä enkä ole sortunut, saan olla ylpeä! :) Tsemppiä muille!

      • Loppulakko

        annoin tietenkin ensin lakkovaroituksen. Sitten ryhdyin rottinkirinnoin lakkoon. Koska kysymyksessä oli vain lakko, ei lopetus, katsoin lakon loppuneeksi kahden (2) tunnin kuluttua alkamisesta. Rikkurina oloa on kestänyt jo 16 päivää. Menee 2 askia tupakkaa per päivä. Täytyy sanoa, en ole katunut tekoani.


      • nikotiini

        Niin se nikotiini vie Tahdonlujuutta sulle.


    • aukiper...

      nyt on menny 15v ja keuhkot on puhistunna uuten verosex en kavu ku lopetin,mutta yhtä perse auki siittä huolimati.

      • entiseen malliin

        olin kaks viikkoa ilman, eilen tyttöjen kaa viihteel menikii sit aski=) tänää jatkuu tupakattomuus, aamulla hais nii perkeleen pahalle;) ehkä jo viinanki takia=)


      • Elämä yllättää :D

        Viisivuotta sitte lopetin tupakoinnin kun alotin seurustelemaan. Mies valitti että haisen nii pahalle ku poltan. No tupakka jäi vaikka raivostutti alkutaipaleella iha sikana. Kolmevuotta sitten poin niin kauhiaa rapulaa eräs lauantai että tuumasin miehelle etten enää IKINÄ juo! No en oo sen jälkee juonukkaan. Mua kuvottaa pelkkää viinan haju jo. Ihana olla kaupassa töissä ja vääntää telineisiin niitä tyhjiä pulloja ku haisee väljähtyny kalja. Pukkauttaa välillä nii että veet tulee silmiin. En yksinkertasesti siedä enää alkoholia. Tiedän mikä siitä seuraa ja se ei oo hyvä olo. :D Ihmeellinen raitistuminen siinä sivussa. Moni ihmettelee että miten mulle nui kävi. En käsitä itekkään.


      • Elämä yllättää:D
        Elämä yllättää :D kirjoitti:

        Viisivuotta sitte lopetin tupakoinnin kun alotin seurustelemaan. Mies valitti että haisen nii pahalle ku poltan. No tupakka jäi vaikka raivostutti alkutaipaleella iha sikana. Kolmevuotta sitten poin niin kauhiaa rapulaa eräs lauantai että tuumasin miehelle etten enää IKINÄ juo! No en oo sen jälkee juonukkaan. Mua kuvottaa pelkkää viinan haju jo. Ihana olla kaupassa töissä ja vääntää telineisiin niitä tyhjiä pulloja ku haisee väljähtyny kalja. Pukkauttaa välillä nii että veet tulee silmiin. En yksinkertasesti siedä enää alkoholia. Tiedän mikä siitä seuraa ja se ei oo hyvä olo. :D Ihmeellinen raitistuminen siinä sivussa. Moni ihmettelee että miten mulle nui kävi. En käsitä itekkään.

        poin =potea.


      • A-terrapesutti
        Elämä yllättää :D kirjoitti:

        Viisivuotta sitte lopetin tupakoinnin kun alotin seurustelemaan. Mies valitti että haisen nii pahalle ku poltan. No tupakka jäi vaikka raivostutti alkutaipaleella iha sikana. Kolmevuotta sitten poin niin kauhiaa rapulaa eräs lauantai että tuumasin miehelle etten enää IKINÄ juo! No en oo sen jälkee juonukkaan. Mua kuvottaa pelkkää viinan haju jo. Ihana olla kaupassa töissä ja vääntää telineisiin niitä tyhjiä pulloja ku haisee väljähtyny kalja. Pukkauttaa välillä nii että veet tulee silmiin. En yksinkertasesti siedä enää alkoholia. Tiedän mikä siitä seuraa ja se ei oo hyvä olo. :D Ihmeellinen raitistuminen siinä sivussa. Moni ihmettelee että miten mulle nui kävi. En käsitä itekkään.

        Kirjoituksesta päätellen olet ollut tosi pahassa vaiheessa alkoholismiin: kokenut pahan pahan krapulan ja tunnet suurta riemua kun lopetit juomisen. Myös inhosi alkoholin tuoksua kohtaan kompensoi arkeasi. Vain juopot käyttäytyvät noin. Sinänsä hyvä, että pääsit kuiville ojan pohjalta.


    • mennyt

      / vuotta jo savutta, tuli vedettyä 17 vuotta ..

    • tupakkalakossa..Ekat pari viikkoa meni itkupotkuraivaireiden merkeissä,nyt alkaa helpottaa..En ole ratkennut edes humalassa.

    • Mennee mutta menköön

      Viikon päästä puoli vuotta ilman savuakaan, ei valittamista, tulihan tuota revittyä kymmeniä vuosia ;))

    • siiderin jälkeen

      Ihmettelen vaan kuinka kauan tämä tuska kestää. Olen ollut ilman tupakkaa 2 vuotta. Edelleen kun alkoholia otan, niin tupakkaa tekee mieli. Ei tupakoimattoman miesystävän seurassa, mutta tupakoivien ystävien.

    • entinen tupakkamies

      Eli lopettaako vai ei. Pari vuotta pureskelin nikotiinipurukumia, sit aloin huvikseni polttelemaan perjantaisin. Sit lauantaisin, lopulta poltin torstaista sunnuntaihin. Sit alkoi riittämään. Ei enää viittiny tuhlata rahoja tollaseen ja muutin vielä sellaiseen kämppään jossa ei saanu polttaa. Ostin yhden paketin nikotiinipurukumia ja sen jälkeen se loppu kokonaan. Nykyään tekee välillä mieli nikotiinipurukumia. Olen antanut itselleni luvan ostaa paketin nikotiinipurukumia jos on sellainen fiilis. Yleensä se sit kuitenkin unohtuu kun kauppaan pääsee. Nyt on kaksi ja puoli vuotta tupakatonta elämää. On ollu jo pitkän aikaa sellainen tunne, ettei tuu poltettua enää koskaan aktiivisesti. Ei vaan halua.

    • nimenomaanko

      Ennen armeijaan menoa en polttanut, olin kenties maistanut joskus kuitenkin. Tottakai kun siellä on niitä ketjupolttajia käskyttäjiä niin vähän väliä pidetään "tupakkatauko". ..ja jos ei polta niin sittenhän on vapaa menemään vaikka vartioon tai muuhun ylimääräiseen hommaan. Tuli siinä sitten aloitettua polttamaan ja syytän armeijaa..

      ..nyt en enää kuitenkaan polta. En ajatellut edes kertarysäyksellä lopettaa vaan vähensin pikkuhiljaa, välillä olin päivänkin polttamatta ja se oli jo saavutus. Lopulta poltin aina muiden seurassa mutta jo muutaman henkosen jälkeen tuli paha maku suuhun ja vetelin yleensä aina parit savut per tupakka että sain nikotiinintarpeen tyydytettyä. Kännissä tuli tietty poltettua mutta pikkuhiljaa se alkoi maistua silloinkin pahalta. Nykjyään poltan jos vituttaa eli joskus kuitenkin mutta katson olevani silti savuton. Askillinen laimeinta riittää vuodeksi ja siitäki tarjoan muille suurimman osan tai vedän sen pari henkosta ja haistelen pahalta haisevia sormia senjälkeen

      • lakon

        3.1.09 olen polttanu välillä oluen kanssa yhteensä 5 tupakkia , nicotinelliä muutama tabletti päivässä niin kyllä se siitä.


    • On mennyt erittäin hyvin

      Viisi ja puolivuotta sitten lopettelin tupakan polttelemisen kun tuntui ettei henki enään ottanut kulkeakseen . Kertaheitosta se onnistui sinnikäästi sokeritonta purkkaa puremalla . Tänään ällöttää olla edes lähellä tupakoivia se haju siis , mutta mun puolesta polttakoot ne jotka haluaa .

      • en koskaan enää.....

        lopetin tupakan polton noin 10v sitten
        nyt tupakoitsijat haisevat kamalalle.juuri tupakalta tullut henkilö kun tulee huoneeseen niin haisee koko kämppä.. en voi sietää enää....
        imettelen miten voin polttaa 20v. ja hyvää oli..
        eroon pääsin helposti ilman mitään apukeinoja.


      • säkö

        En olisi uskonut puolitoista vuotta sitten, enn minä koskaan pääsisin tupakasta eroon! Oli se niin "hyvä ystävä". Nyt en voisi enää kuvitellakkaan, että polttaisin, tai maistaisin edes yhtä. Meni kovat lmaiset yskät ja nyt on paljon parempi hengittää, mutta rahaa ei ole yhtään sen enempää, kuin polttaessakin. Se saisi kyllä näkyä jossain, mutta kait se menee sitten johonkin muuhun, ettei huomaakkaan?
        Jos ootte kuukaudenkin polttamatta, niin älkää edes maistako, kun tekee mieli, koska silloin sitä herkästi repsahtaa! "seitsemäs vuosi on pahin"! Tsemppiä kaikille!


    • idbsidbgfsuidbhfsf

      Nyt jo 3 kuukautta täynnä ilman röökiä.En ole polttanut edes silloin kun olen ottanut.Lopetin kerralla ilman mitään laastareita ym kikkoja.Tsemppiä kaikille kanssa tovereille ja lujaa tahtoa vaan. hyvä tulee...

    • Lakko..

      On kestännyt jo 20 vuotta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • hemmetin

      tupakkalakko? Lopetan jos alkaa siltä tuntua, mutta tuskin tekisin asiasta numeroa. On nääs menneisyydessä ollut kovempiakin riippuvuuksia. Eihän tupakasta mitään oikeita vieroitusoireita edes tule.

    • fruitin..

      avulla oon koittanu lopettaa.Eilen aloitin lakon ja tänää on ollut aika hermopäivä ja leukaluut alkaa olla kipeät tästä purkan jauhamisesta. Mut jospa tämä on sen arvoista, että sais muutaman elinvuoden lisää ja kunto ja terveys paranisi :) eteenpäin sano mummo lumessa :D Tsemppiä kaikille tupakkalakkolaisille! Me pystytään siihen!

      • lakkoilija

        1.1.2009 noin.20v tupakoinnin jälkeen.Olen ollut välillä polttamatta yhden raskausajan ja muuten pari kertaa,MUTTA nyt tuntuu olevan niin vaikeeta savuttomana!Kotona menee suht hyvin,mutta töissä ei,suurin osa polttaa ja ainoo paikka missä työ mölystä pääsee pois on ulos savuille.Aluksi käytin laastareita,nyt pelkkää tahdonvoimaa.


      • nikotiinipastilleja..

        ovat ainakin omasta mielestäni tehokkaampia kuin tuo purkka...


    • ;))

      juu...montas päivää se tekeekään???
      no kolkyt ja risat on tullu poltettua kokolailla yhteenputkeen....ja jos joku sanoo ettei tee mieli, ni valehtelee...
      mut on ollu melko helppoa, parina päivänä laastari ja sit muutama purkka on menny...voiku olisin niin vahva, et tää pitäis....

      • hiottaa

        Viikko ilman tupakkaa,ehkä helpompaa kuin luulinkaan. Aamut vaikeimpia, oli kahvi,tupakka ja päivän lehti. Siis 20-vuotta samat aamukuviot,vaikeaa on tavoistaan luopua. Yöllä hiottaa,uni pätkii. Kaikesta huolimatta päätös tehty ja sen on pidettävä. Uskomatonta mutta totta, verenpaine viikossa laskenut normaali lukemiin ja hengitys helpompaa. Kestetään ja palkitaan itsemme vuodenpäästä vaik lomamatkalla, jaksaa istua lentokoneessa pitkäänkin,ei tule tupakantuska.


      • minäki tumppasin ja kokonaan, en lakkoile. Mulla savuttelua 29 vuotta takana ja monet monet kerrat jos minkälaisilla keinoilla kokeillu ja aina epäonnistunu. Mut nyt on apuna campix ja se tehoaa. Haluttaa kyllä väliin mut menee ohi ku vetää syvään henkee. Ja oon huomannu, ett hyvin paljon vaan tapariippuvuutta.
        Lenkille vaan niin jo olo paranee : )


    • tupakkalakko

      Näin siinä yleensä käy, tulee muutama rööki poltettua. Ei se haittaa.

      Tärkeintä on ymmärtää, että vaikka kännissä, tai joskus hankalassa tilanteessa selvinpäinkin tulee poltettua tupakka. niin se ei pilaa tupakalakkoa. Ei pidä luovuttaa "repsahduksen" jälkeen. vaan lakko jatkuu.

      Lopetin 10 vuotta sitten, ja nyt mennee n. 2 savuketta /vuosi.
      Säälin kavereita, jotka vielä tupakoivat.

    • 5 kk

      No sellastahan tää on ... kun on poltellut reilut 20 vuotta niin ei se niin helppoa ole päästä irti. Itsellä varmaan jo ainakin viideslakko menossa, 5 kk:n aikana on mennyt muutama rööki, mutta yllätys, siitä ei ole tullut ongelmaa, ei vaan tee mieli enää vaikka joskus haluaakin maistaa. Itse jouduin kyllä turvautumaan lääkkeisiin, mutta mielestäni se kannatti.
      Kaikillehan nuo lääkkeet eivät tehoa samalla tavalla.

    • NollaToleranssi

      Olet siis edelleen kuilun partaalla. Pian se on taas tapasi. Siitä se alkaa uudelleenkin. Vuosienkin päästä.

    • mennyt, 5 v. lakossa... taas kerran. Mutta nyt se pitää.... taas kerran!!!

      • keikuri

        elokuussa 21 päivä tumppasin ei ole ollut tupakkia sen jälkeen suussa mutta tilillä on rahaa säästössä600 euroa tilistä laitan syrjään kk tupakkirahat ja muutaman vuoden päästä meikä ottaa ja lähtee hemmottelulomalle:) tsemppiä kaikille


    • entinen tupakoija

      tosi hyvin kohta 16 vuotta polttamatta ja sitä paitsi en ole lakossa vaan olen lopettanut koska lakkohan loppuu joskus se ei ole ikuista mutta kun olen lopettanut niin se on ikuista

    • hm66

      ilman tupakkia, nyt koukussa nicoretteen

      • ana-83

        Tammikuun kuudes päivä -08 alkoi minun lakkoilu 10 vuoden polttamisen jälkeen. ensimmäiset 3 viikkoa yhtä H-vettiä. Lopetin koska tupakkaa paloi noin 30 röökiä päivässä ja yskitti koko ajan. Todennäköisesti onnistuin sen takia että fyysinen riippuvuus loppui nopeammin, kun en käyttänyt mitään nikotiini-korvaustuotteita. Paino nousi puolen vuoden aikana noin 8kg, mutta olo parani huomattavasti ja tuntuu että fyysinen kunto on parempi savuttomana ja 8kg painavampana, eli en kyllä aloita sauhuttelua enää. Ps. aloita tupakkalakko joka aamu uudellen vaikka ratkeaisit välillä, näin moninkertaistat mahdollisuuden onnistua lopettamisessa!


    • maatikko

      Olen nyt lopettanut tupakanpolton 3 kk sitten. Keuhkosyöpä on leikattu. Onneksi ja sattumalta syöpä havaittiin ajoissa. Keuhkosyöpähän ei anna oireita ennenkuin on liian myöhäistä. Ajatelkaapa sitä! Keuhkoahtaumatauti on lisäksi vaivanani. Viimeisen tupakan poltin Esplanadin puistossa Helsingissä 10.10.08.Päätin, etten ota sitä ensimmäistä tupakkaa koskaan, sillä se johtaa ennen pitkää täydelliseen repsahtamiseen- kokemusta on! Apteekista kävin ostamassa Nicotinell laastareita ja purukumia ja sain samalla farmaseutin ohjeet. Laastaria tarvitsin vain kerran, syöpäleikkauksen ajan ja sekin annettiin sairaalan puolesta. Purukumi, se vahvempi tuntui niin voimakkaan makuiselta, että siirryin kohta 2 mg annokseen, aluksi 5, sitten 4 ja nyt menee 3 purukumia päivässä. Tupakkaa ei ole tehnyt ollenkaan mieli ja tupakanhaju tuntuu todella pahalta. Purukumiin olen kyllä (3kpl) koukussa, mutta se ei liene niin vaarallista kuin itse tupakointi. Välillä olen käyttänyt uutta vahvaa Jenkki Frozn purukumia, joka tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Älkää lannistuko, vaikka ei lakko (lopettaminen) heti onnistuisikaan. Kannattaa käyttää saatavilla olevia apukeinoja. Hyvin harva onnistuu pelkällä tahdonvoimalla. Terveyttä ja pitkää ikää kaikille!

      • varmaan

        Tupakkaa tee mieli sinun tapauksessa, uteliaana kyselen että mitä hoitoa leikkauksen jälkeen olet saanut ? Siskoni on myös kertonut minulle kauhutarinoita keuhkosyöpätapauksista, mitä sitten kun aivoihin tekee etäispesäkkeitä jne. Mutta toivottavasti nyt paranet kunnolla ja jaksat ilman tupakkaa. Isälläni oli astma keuhkoahtauma kasvain keuhkoissa, ei voitu leikata, mutta nyt olen itse lopettanut tupakanpolton tai ainakin yritän, isäni kuoli 60 vuotiaana, itse ajattelin elää pidempään. Väillä olen ajatellut hankkia purkan lisäksi laastareita, kun ei jaksa jauhaa, ja olen myös itse nyt jo koukussa purkkaan, siinä toinen miksi laastareita ajattelin. Mutta jospa te tästä, periksi en anna.


      • jemime

        Hienoa, että olet pystynyt lopettamaan tupakoinnin sairastumisesta huolimatta. Itse lopetin neljä kuukautta sitten 42 vuoden polttamisen jälkeen. Tarvitsin astmalääkkeitä päivittäin, ja jo kilometrin hidas kävely oli vaikeaa hengästymisen vuoksi. Nyt en enää ole tarvinnut lääkkeitä, ja jaksan kävellä niin pitkään kuin jalat jaksaa. Hyvää vointia ja toipumista sinulle.


      • maatikko
        varmaan kirjoitti:

        Tupakkaa tee mieli sinun tapauksessa, uteliaana kyselen että mitä hoitoa leikkauksen jälkeen olet saanut ? Siskoni on myös kertonut minulle kauhutarinoita keuhkosyöpätapauksista, mitä sitten kun aivoihin tekee etäispesäkkeitä jne. Mutta toivottavasti nyt paranet kunnolla ja jaksat ilman tupakkaa. Isälläni oli astma keuhkoahtauma kasvain keuhkoissa, ei voitu leikata, mutta nyt olen itse lopettanut tupakanpolton tai ainakin yritän, isäni kuoli 60 vuotiaana, itse ajattelin elää pidempään. Väillä olen ajatellut hankkia purkan lisäksi laastareita, kun ei jaksa jauhaa, ja olen myös itse nyt jo koukussa purkkaan, siinä toinen miksi laastareita ajattelin. Mutta jospa te tästä, periksi en anna.

        Kyselit, mitä hoitoa sain leikkauksen jälkeen. Tässä tapauksessa, kun syöpä löytyi vain 6 mm kokoisena ja se saatiin kokonaan leikattua, en tarvitse sädehoitoa enkä stytostaattihoitoja. Osa keuhkoa jouduttiin poistamaan, mutta ilmankin tulen toimeen astmasta ja keskivaikeasta keuhkoahtautumistaudista huolimatta.
        Hieman kornilta tuntui, kun leikkaava lääkäri sanoi, että onneksi se oli tupakasta johtuva, eikä rintasyövän etäpesäke. Olen myös levinnyttä rintasyöpää sairastava nainen. Tällä lääkäri tarkoitti sitä, ettei tarvita muita hoitoja, joista minulla on rankkoja kokemuksia. Suhtaudun elämään positiivisesti.Kuolinpäiväänsähän ei kukaan tiedä. Itse teemme ratkaisuja, jotka vaikuttavat täällä elämäämme. Kukaan toinen ei voi vaikuttaa tupakanpolton lopettamiseen kuin sinä itse. Älä säikähdä, jos repsahtamisia tapahtuu. Aina voi aloittaa uudelleen. Oma isäni lopetti tupakanpolton hiljalleen vähentämällä savukkeiden määrää 60 vuotiaana. Hän eli 90 vuotiaaksi. Tsemppiä kaikille ja savuttomasti eteenpäin!


      • itsekin
        maatikko kirjoitti:

        Kyselit, mitä hoitoa sain leikkauksen jälkeen. Tässä tapauksessa, kun syöpä löytyi vain 6 mm kokoisena ja se saatiin kokonaan leikattua, en tarvitse sädehoitoa enkä stytostaattihoitoja. Osa keuhkoa jouduttiin poistamaan, mutta ilmankin tulen toimeen astmasta ja keskivaikeasta keuhkoahtautumistaudista huolimatta.
        Hieman kornilta tuntui, kun leikkaava lääkäri sanoi, että onneksi se oli tupakasta johtuva, eikä rintasyövän etäpesäke. Olen myös levinnyttä rintasyöpää sairastava nainen. Tällä lääkäri tarkoitti sitä, ettei tarvita muita hoitoja, joista minulla on rankkoja kokemuksia. Suhtaudun elämään positiivisesti.Kuolinpäiväänsähän ei kukaan tiedä. Itse teemme ratkaisuja, jotka vaikuttavat täällä elämäämme. Kukaan toinen ei voi vaikuttaa tupakanpolton lopettamiseen kuin sinä itse. Älä säikähdä, jos repsahtamisia tapahtuu. Aina voi aloittaa uudelleen. Oma isäni lopetti tupakanpolton hiljalleen vähentämällä savukkeiden määrää 60 vuotiaana. Hän eli 90 vuotiaaksi. Tsemppiä kaikille ja savuttomasti eteenpäin!

        Olen juossut tuolla mammografiassa ja ultrassa, näytekin otettiin ja leikata olisi pitänyt, mutta lääkäri tyri, joskus myöhemmin ehkä leikataan. Mutta joo, olen jo ehtinyt repsahtaakin, muttei siitä tupakasta mitään enää irti saa, purkka on parempaa. Hyvää jatkoa sinulle kaikesta huolimatta ja toivotaan parasta, ettei ainakaan sinulle mitään huonoja uutisia tule.


    • Super Pekka

      34 vuoden sauhuuttelu loppui 1.5 2007 ja en ole polttanut sen jälkeen ,en edes proppuja.Olo on hyvä ja mielenrauhaa löytyy.Kannattava päätös.

    • onnekas

      About 4kk on takana jo täysin savuttomana. Sitä ennen oli 3vk siirtymäaika jolloin poltin vain humalassa...sen jälkeen en edes viihteellä. Ei tee mieli koskaan eikä muutenkaan oo vaikeeta ku huomannu mite helpompaa on ilman :D

      Tsemppiä muillekin!

    • jampuusi

      päin vittua on menny

      • jemime

        Älä silti heitä kirvestä järveen, vaan yritä aina uudestaan. Lopulta lopettaminen taatusti onnistuu.


    • 23 vuotta polttanut 30 pöll...

      lopettaa on 4 päivän lakon jälkeen sairastua influenssaan, joka kestää viikon. Ei 39,5 asteen kuumeessa tehnyt yhtään mieli polttaa. Pääsin samalla eroon nikotiinistä eli enää ei tarvi syödä edes nikotiinipurkkaa.

      Tavallista Jenkkiä syön, että tyydyttyy se "tekemisen tarve" ja ettei tulis syötyä koko ajan.

      12 päivää ilman, eikä tee edes tiukkaa

      • pahalla

        Mutta, itse sairastin vajaa vuosi sitten influenssa ja jatkoin sen jälkeen tupakointia. Olen myös sairaalassa ollut välillä, tupakoimatta parikin viikkoa, mutta sitten repsahtanut. Nyt kuitenkin yritän, taas, lopettaa eli nikotiinipurkkaa jäystän kuin heikkopäinen. Muutenkin aikasemmissa yrityksissä pahimmat oireet ovat tulleet vasta viikkojen jälkeen. Toivon todella että onnistut, mutta kannattaa valmistautua, että pahin on vasta edessä.


      • punaanen mallu

        Onnistut, kun pysyt lujana seuraavat 5-7 vuotta.
        Meikäläiselläkään ei tehnyt tiukkaa työmaalla kun porukassa lopeteltiin.. vaan sekö oli syy.. helppo, jopa ihmeen helppo ulospääsy, joka kolmen vuoden savuttoman jakson jälkeen piti mennä rikkomaan eräänä juhannuksena kaljapäissä..kaveri siinä savutteli laiturin päässä ja tuoksui niin perskeleen hyvältä.. siitä on nyt parikymmentä vuotta ja siitä lähtien on kokoajan mennyt melkein aski päivässä, eli 4-6 askia viikossa. Seuraava savuton jakso tulee pitämään kuolemaan asti jos vain jotenkin onnistun vapautumaan.. muuten kuolema sen tekeekin sitten. On vain vähän kuin raha, tuo savuttelu, tai lakko.. helposti kun tulee, helposti menee.
        Ihminen ei oikeasti arvosta muuta kuin veren, tuskan ja hien kautta saavuttamiaan asioita. Ikävä kyllä.


      • näin.
        punaanen mallu kirjoitti:

        Onnistut, kun pysyt lujana seuraavat 5-7 vuotta.
        Meikäläiselläkään ei tehnyt tiukkaa työmaalla kun porukassa lopeteltiin.. vaan sekö oli syy.. helppo, jopa ihmeen helppo ulospääsy, joka kolmen vuoden savuttoman jakson jälkeen piti mennä rikkomaan eräänä juhannuksena kaljapäissä..kaveri siinä savutteli laiturin päässä ja tuoksui niin perskeleen hyvältä.. siitä on nyt parikymmentä vuotta ja siitä lähtien on kokoajan mennyt melkein aski päivässä, eli 4-6 askia viikossa. Seuraava savuton jakso tulee pitämään kuolemaan asti jos vain jotenkin onnistun vapautumaan.. muuten kuolema sen tekeekin sitten. On vain vähän kuin raha, tuo savuttelu, tai lakko.. helposti kun tulee, helposti menee.
        Ihminen ei oikeasti arvosta muuta kuin veren, tuskan ja hien kautta saavuttamiaan asioita. Ikävä kyllä.

        oin 80 luvulla pitkään ilman,sit menin vaasassa sexuun syömään ,nainen tarjos pari mallua kello 19,seur, päivänä kotonakuin kello ,19 ,ei ku hakee tupakkaa.nyt oon 3 viikkoa ilman.pari jämää maistaneena.


    • savutonnnnn

      Loistavasti mennyt. Poltin 30 vuotta ja lopetin 31,12.06.Luomulopettja eikä yhtään retkahdusta.

    • Itsekuri, mitä se on?

      Olen lukenut osan viesteistä ja tosi monessa viestissä puhutaan lakosta. Sehän tarkoittaa sitä, että jatketaan kun lakko loppuu, ihan niin kuin työelämänkin lakot. Töihin/ röökiä vetään palataan.

      Tupakoinnin LOPETTAMINEN kannattaa.

      Itse lopetin 4 vuotta sitten. Työnantaja järjesti työpaikalla kurssin tupakoinnin lopettamiseen. Kokoonnuimme pienryhmässä ja saimme henkilökohtaisen suunnitelman mitä korvaustuotteita käyttäisimme.

      Melkein kaikki meistä käytti lääkkeitä (Zypan) ja niitä itsekin kaikille lopettamista harkitseville suosittelisin koska itselläni ja muilla toimi niin hyvin. Mitään tupakoinnin himoa ei ole ollut pillereiden aloittamisen jälkeen, ei edes humalatilassa -> ne "himot" suuntautuivat ihan toisaalle pillereiden ansiosta, puoliso tykkää.. =)

      Pillereitä söin noin 1-1,5kk, en edes kuuria loppuun kun koin pärjääväni ja pärjäsinkin ilman niitä.

      Miksi kiusata itseään ja lopettaa ilman mitään korvikkeita kun on vaihtoehtoja joilla voi kerralla onnistua?

      Miksi ihmiset pelkäävät lääkkeitä? Hinta ei ole paha, itsekin olen neljässä vuodessa säästänyt noin 2500 euroa (3 askia/viikko). Pillereiden lisäksi käytin myös nitroja, laastareita ja purkkia. Tyyliin kaikki mitä löytyi, kun kerranhan sitä vaan lopetetaan. Rahaa meni noin 200-300 euroa eli muutaman kk:n röökirahat.

      Tsemppiä lopetukseen, se on helpompaa apuvälineillä kun luulisi.

      • ^*^

        Itse poltin noin 15 vuotta tupakkia.
        Ensi kuussa (helmi) 2 vuotta ilman tupakkaa.
        Käytin lopettamiseen apuna nicorette purukumia hiukan eri tavalla kuin "normaalisti" kun minulla rupesi tekemään mieli tupakkia otin purukumin ja otin pikku paloja siitä hampaillani kunnes nikotiini himoni oli tyydytetty.En yhtään enempää ja näin sain koko purkan kestämään yhden päivän.
        Mutta ei se tupakan himo oikeastaan varmaan katoa koskaan minulla juuri muutama päivä sitten ajaessani autoa rupesi tekemään aivan älyttömästi mieli savuketta onneksi nämä himo kohtaukset ovat hyvin harvoin enään tulevia. Tsemmppiä jokaiselle joka haluaa irti tuosta ikävästä tavasta.
        Ps:Jos minä pystyin siihen pystyt sinäkin.


      • KUMMAJAINEN?

        TUNTUU OLEVAN HIRVEÄN ERILAISTA ERI IHMISILLÄ. ITSELLENI TUNTUU KÄYNEEN NIIN, ETTÄ IHAN YKSINKERTAISESTI VAIN JOTENKIN UNOHDIN KOKO POLTTAMISEN OLTUANI AIKA HELPOSTI PARI VIIKKOA ILMAN. EI TEE MIELI, EN EDES AJATTELE: TUPAKKA JOLLAIN TAVOIN VAIN LAKKASI ITSELLE OLEMASTA. NIIN KÄVI IHAN ITSESTÄÄN, ASIAA EDES MIETTIMÄTTÄ.

        LUULISIN, ETTÄ FYSIOLOGINENKIN RIIPPUVUUS ON IHMISILLÄ ERILAISTA. JOLLEKULLE LOPETTAMINEN ON TÄYTTÄ TUSKAA KAIKKINE HIRVITTÄVINE VIEROITUSOIREINEEN, TOISESSA ÄÄRIPÄÄSSÄ KOKO JUTTUA EI EDES HUOMAA, MITÄ NYT PAREMPANA JAKSAMISENA JA SINÄ, ETTÄ TUPAKANSAVUSTA ALKAA VOIDA HUONOSTI.

        EN AINAKAAN ITSEÄNI MITENKÄÄN URHOOLLISENA LUOUMOPETTAJANA OSAA PITÄÄ, VARSINKAAN KUN EI LOPETTAMINEN TAI LUOPUMINEN MITENKÄÄN VAIKEATAKAAN OLLUT. JA POLTIN KUITENKIN PARKYMMENTÄ VUOTTA, JOSKUS PARIKIN ASKIA PÄIVÄSSÄ.

        IHAN SAMA MINUSTA, MILLÄ KONSTEILLA ITSE KUNKIN LOPETTAMINEN TAI EDES LAKKO ONNISTUU. TUPAKKA NYT VAAN KERTAKAIKKIAAN ON KARMEA MYRKKY, SIITÄ EI PÄÄSE YHTÄÄN MIHINKÄÄN.

        ITSE EN VOI KIITTÄÄ KUIN HYVÄÄ TUURIA SIITÄ, ETTÄ OMALLE KOHDALLE OSUI TÄLLAINEN ELIMISTÖ.

        TSEMPPIÄ KAIKILLE YRITTÄJILLE!


    • poormanni54+

      -viina ja tupakka pois viisi vuotta ilman mitään poppakonsteja!!!!

    • muilla ?

      esiintynyt lopettamisen jälkeen, älytöntä säikkymistä ? Eilen olin saada halvauksen kun perunat kiehui yli, en heti tajunnut, ensimmäinen ajatus oli että mikä kauhee olento tuolla riehuu. Muutenkin näistä aivan tavallisia ääniä olen alkanut säikkymään, ei tupakoinnin aikana tämmöistä ollut.

      • lopettanut

        Polttamisen lopettamisen jälkeen tulee tosi outoja oireita. Yksi on säikkyminen sen lisäksi, että pinna saattaa olla kireä. Toinen itselläni ollut oire oli asoiden unohtelu, kaappien ovet jäi auki, unohti mitä oli sanomassa jne. Mutta ne menevät ohi muutamassa kuukaudessa, joten ei huolta.


      • ****
        lopettanut kirjoitti:

        Polttamisen lopettamisen jälkeen tulee tosi outoja oireita. Yksi on säikkyminen sen lisäksi, että pinna saattaa olla kireä. Toinen itselläni ollut oire oli asoiden unohtelu, kaappien ovet jäi auki, unohti mitä oli sanomassa jne. Mutta ne menevät ohi muutamassa kuukaudessa, joten ei huolta.

        Että muutkin säikkyy, unohtelua mulla on aina ollut. Pinnan kireys on alkanut helpottamaan, eli en nyt niin helposti enää raivostu. Mutta tuo säikkyminen tosiaan mietitytti, kun luulin olevani ainut.


      • dreamwoman

        Lopetitko tupakoinnin lääkkeen avulla ? Minä lopetin ja tupakasta kyllä pääsin eroon, mutta kaikenlaisia ongelmia , pelottaviakin on tullut. Ensinnäkin hirveän huono olo fyysisesti, oksettaa, päätä särkee,rintakipuja kovia ja sitten ne pelottavat painajaisunet ! Mielikin on maassa eikä jaksa mitään. Nyt en tiedä, mitä tehdä !
        Kyllä lääkäreiden pitäisi noitakin lääkkeitä määrätessään olla tarkempina,ja kertoa myös sivuvaikutuksista.Äskettäin luin lehdestä, että tätä CHAMPIX -lääkettä ei ole edes tarpeeksi tutkittu kun jo päästetty markkinoille.


      • en uskalla
        dreamwoman kirjoitti:

        Lopetitko tupakoinnin lääkkeen avulla ? Minä lopetin ja tupakasta kyllä pääsin eroon, mutta kaikenlaisia ongelmia , pelottaviakin on tullut. Ensinnäkin hirveän huono olo fyysisesti, oksettaa, päätä särkee,rintakipuja kovia ja sitten ne pelottavat painajaisunet ! Mielikin on maassa eikä jaksa mitään. Nyt en tiedä, mitä tehdä !
        Kyllä lääkäreiden pitäisi noitakin lääkkeitä määrätessään olla tarkempina,ja kertoa myös sivuvaikutuksista.Äskettäin luin lehdestä, että tätä CHAMPIX -lääkettä ei ole edes tarpeeksi tutkittu kun jo päästetty markkinoille.

        Lääkkeitä edes kokeilla, mutta mies yritti champixilla, lopetti kesken kun alkoi tulla itsetuhoisia ajatuksia, aiheuttaahan se masennusta ja jotkut ovat päätyneetkin itsemurhaan. Kannattaa mennä lääkäriin jutteleen noista oireista, zyban olisi ollut tutkitumpi lääke, eikä niin pahoja sivuoireita aiheuta.


    • Toista kertaa olen lakossa ja edellinen kaatui siihen, että poltin vain kännissä. Ei se tule pitemmän päälle onnistumaan, jossain vaiheessa valehtelee itselleeen kun tupakkaa jää kapakkaillasta seuraavalle päivälle, poltan vaan nää tyyliin...Joka päivä tekee mieli...siis tupakkaa mutta nyt olen päättänyt että onnistun. T: Nainen 39v

      • ukko 73 v,

        heti kun napoleon brändyn avaa,sen ihana tuoksu,tietenki käärittävä sätkä.malborot ei maistu.nyt oon kolme viikkoa polttamatta,paitsi npoleonia kun otin piti tehä sätkä,ei maittanut,yökkäs;)bussikuskina jäi kokonaan pois,kun ei se sopinut kuvaan,ja pyörrytti kun tauolla tempas nortin.10 v eläk,melkein koko ajan polttanut,vuod,taukoja,NYT,ikäiseni kuski ,keuhk,"SÖPÖ;)ei leik, tap 2,leikattiin kuoli,ikäseni.EI KOSKAAN.


      • ylpeä itsestään
        ukko 73 v, kirjoitti:

        heti kun napoleon brändyn avaa,sen ihana tuoksu,tietenki käärittävä sätkä.malborot ei maistu.nyt oon kolme viikkoa polttamatta,paitsi npoleonia kun otin piti tehä sätkä,ei maittanut,yökkäs;)bussikuskina jäi kokonaan pois,kun ei se sopinut kuvaan,ja pyörrytti kun tauolla tempas nortin.10 v eläk,melkein koko ajan polttanut,vuod,taukoja,NYT,ikäiseni kuski ,keuhk,"SÖPÖ;)ei leik, tap 2,leikattiin kuoli,ikäseni.EI KOSKAAN.

        yep, aloitin polttamisen joskus 16 vuotiaana.. nyt ikää 38. Välissä olen ollut lakossa ainakin 200 kertaa, mut aina repsahtanut ennemmin tai myöhemmin.. parhaat tauot jopa 4 vuotta. Mutta totuushan on se ett kerran tupakoija aina tupakoija.. anyway, nyt ollut polttamatta yli 3kk, mutta olen ottanut korvaavan tuotteen nuuskasta. ajatukseni on että kunhan pääsen "tavasta" eroon.. niin sitten lopetan tänkin..saas nähdä miten käy. mut on tää nuuska ihme aine. Purukumit ja muut tuotteet ei oikein auta mut mälli huuleen, niin tupakka unohtuu heti!Enää ei käy edes rööki mielessä, mut nuuskaa alkaa tehdä mieli liikaakin.. Mut jotenkin tuntuu ett tästä tuotteesta on vielä vaikeampi päästä kuin röökistä..meinaan jos oikein tottuu.. mut uskoni on luja.. täysin tupakoimaton (siis nuuskasta kans irti) muutamassa kuukaudessa!


      • watafak
        ylpeä itsestään kirjoitti:

        yep, aloitin polttamisen joskus 16 vuotiaana.. nyt ikää 38. Välissä olen ollut lakossa ainakin 200 kertaa, mut aina repsahtanut ennemmin tai myöhemmin.. parhaat tauot jopa 4 vuotta. Mutta totuushan on se ett kerran tupakoija aina tupakoija.. anyway, nyt ollut polttamatta yli 3kk, mutta olen ottanut korvaavan tuotteen nuuskasta. ajatukseni on että kunhan pääsen "tavasta" eroon.. niin sitten lopetan tänkin..saas nähdä miten käy. mut on tää nuuska ihme aine. Purukumit ja muut tuotteet ei oikein auta mut mälli huuleen, niin tupakka unohtuu heti!Enää ei käy edes rööki mielessä, mut nuuskaa alkaa tehdä mieli liikaakin.. Mut jotenkin tuntuu ett tästä tuotteesta on vielä vaikeampi päästä kuin röökistä..meinaan jos oikein tottuu.. mut uskoni on luja.. täysin tupakoimaton (siis nuuskasta kans irti) muutamassa kuukaudessa!

        Alotin 12 vuotiaana nuuskaamisen ja tällähetkellä olen 20 vuotias. Koko aikani olen käyttänyt irtonuuskaa (lös) pääasiassa ettania ja grovia. Voin vaan kertoo et jos otat samanlaisen 8v rallin nuuskankäytöstä alle ni ettuu selviimään muutamassa kuukaudessa, itse nuuskaan koko valveillaoloaikani (1 n.3-5g nuuskamälii pysyy huulessa 2-5 tuntia) ja n. joka toinen yö nukun myös nuuska huulessa, miltei ainoat ajankohdat jolloin en nuuskaa on työpäivänä ruokailu ja tietysti n. joka toinen yö et siitä repimään sitä riippuvaisuutta


    • Anonyymi

      Olen ollut jo 21 vuotta polttamatta. Rahaa ei ole säästynyt, Verenpainetautia sairastan yhä ja Diabetes kakkostyyppiä. Olenko yhtään terveempi, no mene ja tiedä, mutta en haise enää röökille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe