suolistoallergiaa???

mmm23

Moikka :) tuota onko kellään kokemusta suolistoallergian oireista??minulla 7,5kk poika ja epäilen vahvasti jotain ruoka-allergiaa suolistossa..atooppinen ihottuma 3-4kk iästä alkaen ja yölevottomuus:( tätä ollut jo 4-5kk :( päivät hyvin iloinen ja aurinkoinen poika ainakin silloin kun isoveli 2wee naurattaa:) mutta oltiin verikokeissa tyksissä 30.11 mutta niissä ei mitään..voiko peruna aiheuttaa levottomuuden ja pyörimisen yöllä???olen kuullut että bataatti olisi parempi kokeilla?

4

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suolistoallergia oireita

      siis tämä sama allerginen reaktio joka osalla on suun ulkopuolella (turvonneet punaisen huulet, huulen ympäristö)
      osalla se reagointi tapahtuu suussa (rakkulat, turvonnut punoittava kurkku > voi johtaa jopa anafylaktiseen reaktioonkin asti pahimmillaan)
      jatkuu osalla suolisto-oireilla (kipeä maha, löysä vatsa, ilmavaivat jne) osalla jatkuu ihan loppupäähän asti eli ns. takapuoli palaa (punainen voi olla jopa rakkuloitakin jne)
      eli mikä yhdellä on iholla (atooppinen ihottuma) voi toisella olla suolessa (suolistoallerginen reaktio) kolmannella nenässä (nuha) ja neljäs reagoi keuhkoillaan (yskää) viidennellä silmissä (vetstää ja kirvelee) ....
      Kannattaa olla yhteyksissä vaikka Allergialiiton allergianeuvontaan taikka jos löytää teidän seudulta lasten allergologin (maksaa) niin hänen kanssaan voisi myös käydä vauvelin asiaa läpi.
      Allergiahoitajiakin pitäisi olla ehkä jopa perusterveyden huollossakin nykyään mutta ainakin jo erikoissairaanhoidossa.

    • äitipöllö

      Mitä vauvasi söi silloin kun oireilu alkoi? Onko oireet pahentuneet kiinteiden aloittamisen myötä?Mitä silloin oli ruokavaliossa?

      Jos epäilet perunaa syylliseksi lapsesi oireiluun, jätä se pois kokonaan hänen ruokavaliostaa, ja jos imetät, niin ainakin pariksi viikoksi myös itseltäsi. Jos peruna on ainut syyllinen oireisiin, pitäisi oireiden alkaa helpottamaan viimeistään viikon kuluttua. Suolen täydellinen toipuminen voi kestää jopa kuukauden.

      Lue myös kaikki tuoteselosteet, että niissä ei lue perunatärkkelystä (tai perunahiutaleita). Jos joudut omaa ruokavaliotasi karsimaan, muista lukea leipäpusseista tuoteselosteet.

      Ja mitään uutta ei kannata ottaa lapsen ruokavalioon ennen kuin tilanteeseen tulee jokin selvyys.

    • kanssa, että

      vauvallamme olis suolistoperäinen allergia... viljat aiheuttavat, kai! Mietin tätä ensin muutaman kuukauden ajan (välillä annoin enemmän ja välillä vähemmän viljoja) ja nyt jätimme kokonaan pois viljat. Yölevottomuudet katosivat samantien!! Ja se yöllinen paukuttelu ja vääntely. Vatsa on meillä ollut ennemmin kovalla kuin löysällä.

      Nyt epäilen muitakin allergioita ja olen laittanut ruoat minimiin.

      Perunan tärkkelys voi olla liikaa pienen lapsen masulle/suolistolle. Bataatti olis kaiketi parempi vaihtoehto. Toiset sanovat, et perunatkin käy, kunhan ei uusia perunoita anna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe