Paniikki on tuttu.Kertokaa mikä on paras lääke teidän mielestänne paniikkiin?Itse en muuta rauhottavia ole kokeillut kuin Diapamia ja se on omasta mielestäni todella hyvä 1-2 nappia niin alkaa olemaan aika rento olo.Ssri lääkkeitä syön myös pienellä anostuksella mutta en ainakaan vielä ole huomannut auttavan.Diapamista en luovu kyllä ikinä!
Diapam paras.
18
8698
Vastaukset
- eroja.
Kertokaa mikä on paras lääke teidän mielestänne paniikkiin?
Masennuslääkkeet on itse sairauden hoitoon ja Diapamit ja vastaavat kohtausten poistoon. Ei niissä rauhoittavissa (bentsot) hirveästi eroja ole. Oikeastaan lähes kaikki auttaa ja vaikuttaa samalla tavalla. Kyllä ne oireet vie hyvin pois.
Ssri lääkkeitä syön myös pienellä anostuksella mutta en ainakaan vielä ole huomannut auttavan.
Kyllä se alkaa auttamaan, kunhan aikaa menee ja annosta voi nostaakin. Sen jälkeen kohtauksia tulee vähemmän ja Diapamin ja vastaavan tarve pienenee.
Diapamista en luovu kyllä ikinä!
Kyllä sitä voi käyttää varsinkin jos käyttösi ei ole ihan jatkuvasti jokapäiväistä eikä annokset kovin suuria. Jatkuvassa käytössä maksimi on parisen kuukautta ja siihen sisältyy myös asteittainen lopetus. Lääkärit voi olla tarkkoja noiden rauhoittavien kanssa, joten varaudu siihen ettei reseptejä aina uusita yhtä helposti. Todennäköisesti siihen masennuslääkitykseen aletaan panostamaan enemmän, jos Diapamin tarve ei ala jatkossa vähenemään. Osaako joku paniikkihäiriöstä kärsivä kertoa, että kuinka pitkään on rauhoittavia annettu ja millä annoksella?
Varaudu siihen, että tuon Diapamin kanssa, vaikka se hyvin auttaakin, aletaan kitsastelemaan jatkossa.- jukka
En hirveästi diapameja syö.Viikkojakin voi mennä etten tarvitse niitä.Pahimpiin kohtauksiin tarvii ottaa jos tuntuu että ilman ei yli pääse.Lääkäri sanoi Diapamin olevan ihan hyvä ja turvallinen.(OIKEIN KÄYTETTYNÄ.)Uskon saavani niitä myös jatkossa.Eihän siitä mitään tule jos ei ole lääkkeitä niin aina joutuu päivystykseen lähteä.Kyllä lääkkeitä saa.
- ovat
jukka kirjoitti:
En hirveästi diapameja syö.Viikkojakin voi mennä etten tarvitse niitä.Pahimpiin kohtauksiin tarvii ottaa jos tuntuu että ilman ei yli pääse.Lääkäri sanoi Diapamin olevan ihan hyvä ja turvallinen.(OIKEIN KÄYTETTYNÄ.)Uskon saavani niitä myös jatkossa.Eihän siitä mitään tule jos ei ole lääkkeitä niin aina joutuu päivystykseen lähteä.Kyllä lääkkeitä saa.
OIKEIN käytettyjä! Ja kyllä senkin huomaa jotta onko oikein vai ei. Ainakin pitäisi huomata.
Itselläni Diapam ei ole koskaan toiminut. Tekee vaan hirveän pahoinvoinnin. :/ Kamalaa.En oikein osaa verrata onko paniikki pahempi kuin se "mitä mulle tapahtuu!?!"-paniikki.. - Jukka
Niin sen verran vielä kuinka pitkään olen niitä saannut niin 5 vuoden ajan mutta kuten sanoin en syö joka päivä.Viimeksi en edes nähnyt lääkäriä joka reseptin uusi...
- quququ
Mulla toimii ainakin hyvin kohtauksiin tuo lääkeaine. Sitä myydään suomessa nimillä Alprox ja Xanor.
Psykiatrikin sanoi, että hänen kokemuksensä(ei siis oman käyttökokemuksen) mukaan tuo on paras lääke paniikkikohtauksiin. Bentsohan sekin on ja kylhän ne kaikki bentsot auttaa rauhottumaan, jos paniikki meinaa lyödä päälle.
Ite oon kokeillu esim. Diapameja ja Oxepameja.- Jukka
Vähän vahvempi taitaa olla toi aine.En ole ite lääkäriltä muita lääkkeitä viittinyt pyytää kun toi Diapam auttaa ja oon noista Xanoreista lukenut että voi koukuttaa helposti mut ota nyt selvää.Kai se Diapamikin koukuttaa samanlailla?Pääasia et vaikutus alkaisi mahdollisimman nopeasti.Ite kun välillä ahdistuksissaan odottelee että meneekö olo pois ja sitten ollaanki jo siinä pisteessä et tuntuu et ei kestä enää sekunttiakaan.Täytys ottaa se lääke aikasemmin eikä odotella ahdistuksen pahenemista.Mahdollisimman paljon kun yritän pärjätä ilman lääkettä.Voimakkaan paniikkikohtauksen jälkeen voi jäädä päänsärkyä ja seuraavana yönä en oikein pysty nukkumaan.Heräilen ja sydän alkaa hakkaamaan tosi voimakkaasti,hikoilen jne jne.Akoholia en pysty käyttää oikein mitään.Krapula aamuina puutumisen tunteita päässä ja voimakasta psyykkistä ahdistuneisuutta.Se siitä juomisesta =)
- Heikku
Jukka kirjoitti:
Vähän vahvempi taitaa olla toi aine.En ole ite lääkäriltä muita lääkkeitä viittinyt pyytää kun toi Diapam auttaa ja oon noista Xanoreista lukenut että voi koukuttaa helposti mut ota nyt selvää.Kai se Diapamikin koukuttaa samanlailla?Pääasia et vaikutus alkaisi mahdollisimman nopeasti.Ite kun välillä ahdistuksissaan odottelee että meneekö olo pois ja sitten ollaanki jo siinä pisteessä et tuntuu et ei kestä enää sekunttiakaan.Täytys ottaa se lääke aikasemmin eikä odotella ahdistuksen pahenemista.Mahdollisimman paljon kun yritän pärjätä ilman lääkettä.Voimakkaan paniikkikohtauksen jälkeen voi jäädä päänsärkyä ja seuraavana yönä en oikein pysty nukkumaan.Heräilen ja sydän alkaa hakkaamaan tosi voimakkaasti,hikoilen jne jne.Akoholia en pysty käyttää oikein mitään.Krapula aamuina puutumisen tunteita päässä ja voimakasta psyykkistä ahdistuneisuutta.Se siitä juomisesta =)
Itseäni alkoi huvittamaan kun luin tarinasi, kuinka se kuulostikin niin omalta. Paniikkihäiriöt todettiin tuossa kesän loppupuolella ja siihen sain Diapamia, jota tosin olen nyt joutunut ottamaan todella harvoin. Tuo etää krapula aamuna alkaa puuduttaa raajoja ja tulee kuolemanpelkoa, koin mämmä viikonloppuna. Paljoa en edes törpötellyt edellisenä päivänä mutta liekö tämä paniikkihäiriö sitten pahentanut krapula oireita. Pelottavaa se oli kun koko kroppa meinasi puutua, ja jatkui monen tunnin ajan. Taitaa jäädä vähille itselläkin tuo alkoholin ottaminen tulevaisuudessa, niin oli karsea olo.
- kärsinyt
kaikenlaisista mielenterveys ongelmista 20 vuotta.kaikkkee on kokeiltu,mut mikään ei ole auttanut tähän mennessä,mut nyt ehdotin paroxetiinia ja jo parissa viikossa on elämä muuttunut,otan 50mg/vrk.pamit ei ole mun juttu,koska ne riistäytyy käsistä.mut mikä toimii toisella,ei välttämättä toimi toisella,siksikin pirullisia nää tän tyyppiset sairaudet.muuten mikä ssri lääke sulla menee?
- jukka
Sepram tällä hetkellä
- pilleriville
kyl se varmaa o yksilöllistä mut kyl toho diatsebaamii nousee toleranssi ku muihinki bentsoihi... joten vaikutus ei kestä ikuisuuksii samana... Alpratsolaami on tehokas ja erittäin koukuttava lääke fyysisesti ja psyykkisesti. Itse syön 1mg xanoria sillo ku paniikki iskee joten mitää säännöllisiä päiväannoksia en noudata vaikka ne paketissa lukee. välil pärjää yhdel ja välil viidel. klonatsepaami (rivatril) on todella hyvä bentso, ehkä noin 4kertaa kovempi ku pami ja ei koukuta niinku xanor. mut joka tapauksessa paniikkia voi hillitä omalla psykolokialla ja mielentilaa kans, siten onnistuin lopettaa kaikki muut psyykelääkkeet ilman lääkärin lupaa ku en halunnu olla enää pillerihuurussa päivästä toisee ja kaverit rupes saarnaa et oon muuttunu iha eri ihmiseks. nyt ku on ollu muutaman kuukaude ilma turhia nappeja on olokin parantunut.. mut kaikkia bentsoja kannattaa välttää ellei ole ihan pakko syödä niitä, se on fakta.
- Paniikki wwwww
Olen syönyt 5 mg diapameja 20 vuotta. Paniikkikohtauksiin.
Leffat,pitkät automatkat ja muut paniikin laukaisevat tilanteet ovat hoituneet diapamilla.
Joskus otan joka päivä viikona tai kahdenkin ajan,Joskus 1 tai 2 pilleriä.
Joku vuosi sitten lentomatkalla meni monta.
Vastaavasti on joskus 4 viikkoa ilman tai 3 .
Nyt sain lisäksi xanoria kokeeksi, koska minun pitäisi lentää.
En luota siinä tilanteessa diapamiin. Kokeilin xanoria ja se rauhoitti. Annos on pieni.
Kokeilin myös xanor depot ja se vaikutti pitkään.
En tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto lentomatkalle.
Lentokone on vaikea paikka. Kaikki jonotus sinne ja ahtautuminen pieneen tilan.
Mutta diapamia jos silloin tällöin syö ja voi olla ilman enemmän kuin viikon, niin ei ole koukussa. - sama homma
Paniikki wwwww kirjoitti:
Leffat,pitkät automatkat ja muut paniikin laukaisevat tilanteet ovat hoituneet diapamilla.
En luota siinä tilanteessa diapamiin. Kokeilin xanoria ja se rauhoitti. Annos on pieni.
Mutta diapamia jos silloin tällöin syö ja voi olla ilman enemmän kuin viikon, niin ei ole koukussa.Jep, voisin kuvitella jo että pitäisi mennä lentokoneeseen...siinä jonottaessa varmaan lähtisin tilanteesta pois.Just siinä se pelottavinta on kun ei sieltä koneesta pääse pois..ahas paikka.Todennäköisesti ottaisin jotain sellaista lääkettä että saisin itseni nopeasti uneen jos ahdistaisi pahasti.Auttoko muuten xanor paremmin kuin diapami?
- paniikki wwwww
sama homma kirjoitti:
Jep, voisin kuvitella jo että pitäisi mennä lentokoneeseen...siinä jonottaessa varmaan lähtisin tilanteesta pois.Just siinä se pelottavinta on kun ei sieltä koneesta pääse pois..ahas paikka.Todennäköisesti ottaisin jotain sellaista lääkettä että saisin itseni nopeasti uneen jos ahdistaisi pahasti.Auttoko muuten xanor paremmin kuin diapami?
Pelkkä xanor teki ihanan levollisen olon. Jotenki olo oli raukeampi
Silti musta tuntuu että jatkan mieluiten diapamilla.
Ei tuu höhlä olo. Mutta tulevaa lentomatkaa varten kokeilen erilaisia vaihtoehtoja.
Ihan hullua vai mitä ?
Luulen että xanor diapam vois olla hyvä. Mutta pitäisi tulla selllanen kokeilureissu.
Haluaisin todella lentää ja nähdä muutakin- - Bentsot on parhaita!
Paniikki wwwww kirjoitti:
Mutta diapamia jos silloin tällöin syö ja voi olla ilman enemmän kuin viikon, niin ei ole koukussa.Xanor toimii hyvin lentopelkoon ja ei tarvi ottaa kun noin 30min ennen koneen lähtöä. Tosin Diapam ajaa saman asian mutta kannattaa ottaa noin pari tuntia ennen koneen lähtöä ja jos on pitkä lento matka niin Diapam vaikuttaa pidempään kuin Xanor. Itsellä laukaisi paniikkihäiriön kannabis eka lento matka ja olin varma että kuolen. :( Mutta tässä vielä ollaan ja lääkitys Diapam 10mg ja tarvittaessa 1mg Xanor. Mitään mieliala "lääkkeitä" en syö kun ei niistä ole apua minulle ja monia kavereita on niihin pahemmin kuokussa kun mihinkään Bentsodiatsepiineihin!!! :(
- lääkehiiri
Kyllä jännitykseen ja paniikkiin rauhoittavat tarvittaessa otettavat lääkkeet ovat parhaita tukijalkoja. Nämä SSRI-mömmöt auttavat ennemminkin masennukseen. Vaikeaksi on tehty nykyään näiden rauhoittavien saaminen ja lääkärit peloteltu niitä määrämästä. En ole omianikaan lääkärin reseptillä saanut, mutta toimivat yhtäkaikki. Annostuksen olen tehnyt periaatteella, että pienin murunen mikä toimii, niin siinä pitäydyn. Jos teho alkaa laskea, niin pidän taukoa ennemmin kuin nostan annosta.
Tässä jonkinlaista kuvausta parista rauhoittavasta:
-Diapam: pidempivaikutteinen, väsyttävämpi, turruttavampi, helpoin päästä eroon jos jää koukkuun
-Xanor: ei väsytä pahemmin, vaan jopa piristää, tehokas akuutteihin paniikkikohtauksiin, lisää sosiaalisuutta, erikoisuutena lievä masennusta poistava vaikutus, silti riippuvuusriski paha jos syö säännöllisesti
-Imovane: jos ongelma on ahdistuskohtaukset nukahtamisen esteenä, niin tämä toimii hyvin sammuttaen lyhdyt nopeasti ja aamulla ei ole pöhnäinen olo- Jep12
Samaa mieltä.Rauhottavat ovat parhaita vaikeimpiin ahdistuksiin.Juuri siitä Diapamista pidän kun vaikutus on väsyttävä ja turruttava.Tosi hyvin auttanut.Sun pitää vaan sanoa lääkärille että et ilman lääkettä pysty olemaan(Pystytkö?) jos alkaa ahdistaa pahasti.Kyllä nyt luulisi että kirjottaisi.Jos pärjäät ilman lääkkeitä niin parempi sillei.
Itelläni ei ole pientä jännitystä vaan sellaisia paniikki olotiloja et jos lääkkeitä ei olisi niin pitäisi lähteä....kuten jo aikasemmin kirjotin. - jompikumpi ei sovi
Jep12 kirjoitti:
Samaa mieltä.Rauhottavat ovat parhaita vaikeimpiin ahdistuksiin.Juuri siitä Diapamista pidän kun vaikutus on väsyttävä ja turruttava.Tosi hyvin auttanut.Sun pitää vaan sanoa lääkärille että et ilman lääkettä pysty olemaan(Pystytkö?) jos alkaa ahdistaa pahasti.Kyllä nyt luulisi että kirjottaisi.Jos pärjäät ilman lääkkeitä niin parempi sillei.
Itelläni ei ole pientä jännitystä vaan sellaisia paniikki olotiloja et jos lääkkeitä ei olisi niin pitäisi lähteä....kuten jo aikasemmin kirjotin.Kumpi on parempi ? Akuuttiin tilanteeseen.
- zamaxxxxxxxx
Minulla on pahimpiin tilanteisiin cocktail: puolikas Oxepan ja puolikas Proprla. Siis yhtäaikaa otettuna.
Ota niitä vain äärimmäisessä hädässä, joka minun tapauksessani tarkoittaa lähes tajuttomaksi menemistä hirvittävästä, koko kehon valtaavasta kireydestä. Hengitys muuttuu ohueksi pintahengitykseksi, palelee, sydämen syke heikkenee, kirkas valo häikäisee pahasti, kovat äänet sattuvat yms.
Pahimpia kohtauksia tulee onneksi vain 1-2 vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",94033Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423567Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/922233Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1421883- 1321856
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee371789Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1131439- 1381415
"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551206Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1641155